Režie:
Gary NelsonScénář:
Mary RodgersKamera:
Charles F. WheelerHudba:
Johnny MandelHrají:
Barbara Harris, Jodie Foster, John Astin, Patsy Kelly, Dick Van Patten, Vicki Schreck, Sorrell Booke, Marie Windsor, Marc McClure, Charlene Tilton (více)Obsahy(1)
Americký film byl natočen podle úspěšné knihy spisovatelky a scenáristky Marii Rodgersové. Vděčné komediální téma o záměně matky s dcerou se posléze dočkalo ještě dalších dvou zpracování v roce 1995 a 2003. Hlavní hrdinka Ellen Andrewsová je rozvedená, věčně zaneprázdněná žena, která prožívá krizi ve vztahu se svou dospívající dcerou Anabel. Každá má svůj život plný překážek a svých problémů. Ani jedna příliš nerozumí té druhé. Obě dvě si navíc závidí život. Matce se zdá výhodnější být mladou a někoho poslouchat na slovo, zatímco dceři připadá skvělé být dospělou a rozkazovat. A tak v pátek třináctého obě nahlas vysloví své přání - být tak v kůži té druhé! Talisman, který jim dal Elsin nápadník to splní. V okamžiku si vymění těla a mají možnost prožívat jim náležející každodenní životní situace. V komedii ze života uvidíme mladičkou Jodii Fosterovou v roli dcery a Barbaru Harrisovou jako její matku. Film získal nominace na tři Zlaté globy. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (25)
Za mě obrovské zklamání. Trapné triky, trapné vtipy. Až moc chaotických scén a záměna na konci nedávala vůbec žádný smysl. Verze s Lindsay Lohan a Jamie Lee Curtis u mě zatím vede nejvíce, je to promyšlenější komedie než tohle a to se jedná o původní film. Velké plus to ale má v podobě Barbary Harris a Jodie Foster, kdyby byly herečky jiné, tak by to nebylo ono. ()
Velké zklamání.. Jodie Foster byla nepříjemná až nesnesitelná, Barbara Harris vypadala spíš jako zfetovaná než jako přestěhovaná puberťačka, humor poněkud jednoduchý a těžko dohledatelný (přemýšlím, jestli jsem se alespoň jednou zasmál), zápletka poněkud krkolomná a řada scén kolísala mezi přetažeností a trapností.. John Astin byl sice kouzelný, ale zachránit to nedokázal.. remake s J.L.Curtisovou a L. Lohan dopadl o několik tříd lépe a to ve všech ohledech ()
Proč je remake lepší než předloha? Protože remake nemá zbytečný voiceovery a zbytečnou zběsilou akční scénu na konci. O obou filmech ale platí, že jsou herecky bezvadně zvládnutý, přičemž u toho původního jako bonus člověk může obdivovat herectví mladý Fosterový a u toho novýho se smutkem v očích vzpomínat na dobu, kdy Lohanová ještě nebyla ochlasta a fetka. ()
Jestli se mi na tomto filmu něco líbilo, tak jsou to spíš "crazy" pasáže s Barbarou Harris (matka) - zmatky v domácnosti, baseball se synem ... , a taky pár originálních nápadů z automobilové honičky. Původně jsem byl jen zvědavý na Jodie Foster (dcera), v této roli mě ale zklamala - nemá (narozdíl od Barbary Harris) asi výrazný komediální talent, a už vůbec ne ve čtrnácti letech. V dramatické poloze byla výborná už v těch letech (např. Ozvěna léta - 1976), pro komedii ale postrádá dostatečně širokou škálu výrazů v mimice. 50% ()
Když si uvědomím, že o rok později natáčí Václav Vorlíček svou legendární podobně laděnou crazy komedii Což takhle dát si špenát, nezbude mi pro Podivný pátek ani krapet shovívavosti. Trapný humor, trapná triková stránka (zpětná projekce mi z dnešního pohledu připadala hodně průhledná), trapná dějová zápletka. V mnohem starší Dívce na koštěti (1971), která je navíc zaměřena na stejnou cílovou diváckou skupinu, Vorlíček předvádí triky o nějakých pár řádů sofistikovanější (nemluvě o prvku zábavnosti). To jsou paradoxy vývoje světové globální kinematografie... Podobné filmy: Mezi námi děvčaty, Splněné přání ()
Galerie (14)
Photo © Buena Vista Distribution Company
Zajímavosti (2)
- Charlene Tilton v tomto filmu debutovala. (Pumiiix)
Reklama