• Autogram
    ****

    Na to, že to má byť o hudbe sa tam trochu veľa rozpráva, ale je to príval informácií od tých najviac zasvätených, organizátorov, producentov, skladateľov a spevákov. Dokonca sa tvorcovia nebáli vycestovať aj za zahraničnými interpretmi, ktorí boli hosťami Lýry, a získali od nich autentické rozhovory. Veľmi sympatický dokumentárny seriál a ďalšie časti si nenechám ujsť.(14.9.2016)

  • Olík
    ****

    Miluji tohle čétéčkářský šťourání se v historii tuzemské hudby.....a když přijde na věc, je mi jedno jestli jde o dřevný underground nebo Kornovo šaškování v Ein Kessel Buntes. Připomenout (těm dříve narozeným) a nebo seznámit (nás, které Lýra minula nebo jenom lízla) diváky s ve své době nejpopulárnějším československým festivalem považuji za poděkování hodný nápad. Za sebe mohu pouze: "Jen houšť podobných programů".(15.12.2016)

  • durkes
    *****

    Veľmi hodnotný dokument o bratislavskom piesňovom festivale, jeho vzniku, prvých slobodných rokoch i normalizačnom pokračovaní, revoltách i hviezdach československej populárnej hudby. Veľmi pôsobivé i zaujímavé a trochu aj nostalgické. A aj smutné, že po revolúcii už nevedel nadviazať na svoje lepšie obdobia.(4.10.2016)

  • MatchencoSouth
    ***

    Obsahovo nabitý, ale formálne veľmi slabo spracovaný seriál. Keď si režisér zvolil ten najjednoduchší koncept postavený na archívoch a rozhovoroch, nie je prehnané očakávať, že grafika a rozhovory budú, keď nie invenčne, tak aspoň dokonalo technicky a audio/vizuálne spracované. Nie sú. Naopak, veľmi dobré je zasadenie jednotlivých ročníkov Lýry do kontextu dobových udalostí.(6.1.2017)

  • tahit
    *****

    Fakt, že Slovensko uspořádalo písňový festival Bratislavská lyra v tehdejších poměrech socialistické společnosti Československa, bylo něco, o čem se dá říci, že mělo slušnou úroveň. Nic podobného jsem na hudební scéně té doby neshledal, vyjma dvou beatových festivalů z let 1967 a 1968 pořádaných v pražské Lucerně, ale to bylo tak trochu o jiné muzice, (a také snad i festival Porta), Bratislavská lyra svou komplexností i přes určité omezení představovala přehlídku toho nejlepšího u nás. Včetně svobodné hudební tvorby (třeba Bratříčku, zavírej vrátka od Karla Kryla) zhruba do roku 1969. Vedle účasti našich předních zpěváků, rovněž potěšila řada zahraničních hvězdných interpretů první velikosti instrumentální Shadows s kytaristou Hank Marvin, The Beach Boys. Skvělá Julie Driscoll či úspěšný zpěvák Hugues Aufray, u nás třeba nazpíval jeho písně Waldemar Matuška. Sbohem, lásko, Santiano. Zpracované zajímavě, akorát to mohli dát celé, a nejen tři díly.(2.10.2016)

  • - Róbert Valovič o televíznom cykle uvažoval viac ako 10 rokov, avšak spracovať 30 rokov festivalu nebolo jednoduché. Paradoxne mu pri zostavení dokumentárneho cyklu pomohli materiály, ktoré mali pôvodne skončiť v odpadkovom koši. Zlomový moment prichádza vtedy, keď ktosi v rozhlase vypratal kanceláriu po Pavlovi Zelenayovi, spoluorganizátorovi lýry. Tesne predtým, než mali byť zložky zlikvidované, Valovič zisťuje, že skrývajú kompletné materiály k tomu, čo chcel spracovať. (krasomama)

  • - Archívne záznamy popových hviezd Boney M. a Drupiho, tvorcom poskytol kameraman Marián Sloboda, ktorý emigroval do Západného Nemecka a roky mal tieto nahrávky v pivnici. (Zdroj: časopis Eurotelevízia) (krasomama)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace