Reklama

Reklama

Poutavě vyprávěný příběh slavného hudebního festivalu, který milovali hudebníci i fanoušci, od jeho vzniku až po neodvratný konec... Mezinárodní festival populární písně Bratislavská lýra ovlivňoval vývoj populární hudby v Československu od roku 1966 až do sametové revoluce. Mnozí jej vnímali i jako jakýsi ostrov svobody, protože na něm vystupovali nejen nejlepší českoslovenští interpreti, ale i řada nedostižných zahraničních hvězd. V Bratislavě se tak objevili třeba Josephine Baker, Cliff Richard, Stevie Wonder nebo Joe Cocker. Během několikaletých příprav cyklu tvůrci vyzpovídali více než 140 osobností, a to i ze zahraničí, aby zachytili neopakovatelnou atmosféru několika festivalových dní všech ročníků. Vznikla tak nejen zajímavá a podrobná kronika festivalu, ale i sonda do atmosféry ve společnosti v posledních 30 letech minulého století. (Česká televize)

(více)

Recenze (22)

Olík 

všechny recenze uživatele

Miluji tohle čétéčkářský šťourání se v historii tuzemské hudby.....a když přijde na věc, je mi jedno jestli jde o dřevný underground nebo Kornovo šaškování v Ein Kessel Buntes. Připomenout (těm dříve narozeným) a nebo seznámit (nás, které Lýra minula nebo jenom lízla) diváky s ve své době nejpopulárnějším československým festivalem považuji za poděkování hodný nápad. Za sebe mohu pouze: "Jen houšť podobných programů". ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Shledl jsem vetsinu dilu. Je to bezvadna zabavna prehlidka archivnich materialu a "mluvicich hlav".  Nejvice na mel zapusobilo vystoupeni skupiny Boney M. Privezli si jako prvn vlastni aparaturu, kterou k prekvapeni zvukaru namirili misto do publika k jedne strane a bezvadny zvuk zacal rotovat salem. ()

Reklama

janesX 

všechny recenze uživatele

Toto je naozaj kvalitka z ktorej sa úprimne teším. Krásne spomínanie. Vidno, že to robili veľkí profíci a zasvätení ľudia, ktorí vedia ako, vedia čo, dobre to prestrihali a tým pádom to ani chvíľu nenudí. Navyše je pre mňa tento dokument obsahovo každým dielom stále lepší, keďže ja mám najradšej roky osemdesiate. Ale kvalitu to má stabilnú od začiatku do konca, snáď len s malými chybičkami (napríklad k pesničke od Modern Talking z osemdesiatych rokov použili o dvadsať rokov novší videoklip). No a dôležité je aj to, že tvorcovia jednotlivým epizódam našťastie zvolili minutáž hodnú slovného spojenia dokumentárny film, z čoho mám tiež opäť konečne raz radosť. Ja túto drobnosť musím pri tých našich dokumentoch pripomínať neustále. 86%. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Výborná prehliadka, kedy si človek pomyslí, fúha, to je ale staré a častokrát nasiaknuté socializmom. V deväťdesiatkach potom prišli moderné zlaté hity. A potom si človek uvedomí, čo za zvratky sa za populárnu hudbu považuje dnes a jasne zhodnotí, kde je kvalita. Táto seriálová verzia je lepšia než dosť zostrihané torzo prezentované toho istého roku. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Na to, že to má byť o hudbe sa tam trochu veľa rozpráva, ale je to príval informácií od tých najviac zasvätených, organizátorov, producentov, skladateľov a spevákov. Dokonca sa tvorcovia nebáli vycestovať aj za zahraničnými interpretmi, ktorí boli hosťami Lýry, a získali od nich autentické rozhovory. Veľmi sympatický dokumentárny seriál a ďalšie časti si nenechám ujsť. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (2)

  • Archívne záznamy popových hviezd Boney M. a Drupiho, tvorcom poskytol kameraman Marián Sloboda, ktorý emigroval do Západného Nemecka a roky mal tieto nahrávky v pivnici. (Zdroj: časopis Eurotelevízia) (krasomama)
  • Róbert Valovič o televíznom cykle uvažoval viac ako 10 rokov, avšak spracovať 30 rokov festivalu nebolo jednoduché. Paradoxne mu pri zostavení dokumentárneho cyklu pomohli materiály, ktoré mali pôvodne skončiť v odpadkovom koši. Zlomový moment prichádza vtedy, keď ktosi v rozhlase vypratal kanceláriu po Pavlovi Zelenayovi, spoluorganizátorovi lýry. Tesne predtým, než mali byť zložky zlikvidované, Valovič zisťuje, že skrývajú kompletné materiály k tomu, čo chcel spracovať. (krasomama)

Reklama

Reklama