Volha
Režie:
Jan PachlScénář:
Jan PachlKamera:
Marek JandaHudba:
Michal PavlíčekHrají:
Kryštof Hádek, Klára Melíšková, Martin Pechlát, Tomáš Jeřábek, Aňa Geislerová, Kristína Svarinská, Bohumil Klepl, Stanislav Majer, Lukáš Příkazký, Aneta Krejčíková, Roman Polák, Jiří Lábus (více)Obsahy(1)
Jsou zlaté osmdesátky, období spartakiády. Pekárek je šťastný, přes sovětské vojáky šmelí s barevnými televizory a konečně mu do auta nastoupí i Karel Gott. Standa je „king“. Netuší ale, že si udělal mocného nepřítele. Vidina zájezdu na mistrovství ve Vídni je najednou pryč. Protistátní činnost produkčního Horáčka se sice odehrává mimo Pekárkovo zorné pole, ale Standa už je nebezpečně blízko. (Česká televize)
(více)Recenze (44)
Moje pocity se při sledování téhle dávno zapomenuté a nyní znovuobjevené reality show z přelomu sedmdesátek a osmdesátek pohybují na škále od depky k euforii a zpět. Peklo nejsou ty druhý, peklo jsme my. P.S.: Karlovy procítěné písně v ruštině se Olze Špátové do toho velkodokumentu o mistrovi kdysi bůhvíproč nevešly… Volha nezapomněla, to je fajn. ()
Tak zasloužilý agent=práskač S.Pekárek rozšířil svou "vedlejší činnost" i o kšeftování se sovětskými soudruhy, tehdy se roztahujícími mj. v Milovicích : 5 * a 78 % . Roličku K.Gotta si střihnul R.Vojtek. Produkčního Bílka, kšeftujícího se Sověty v Milovicích zase Jan Révai. Mladinkou sekretářku Kačenku hrála V.Divišová(hrála mj. v seriálu ČT Špunti na cestě). A pumpaře z Benziny, kšeftujícího s Pekárkem hraje Jiří Zapletal (hrál mj. J.Smrkovského v jednom z dílů seriálu ČT České století) . ***V tomto dílu zazněl taky úryvek z písně Věž z písku od skupiny Precedens Martina Němce, kterou zpívá Bára Basiková . ()
„Z umělců si příklad vzali, Antichartu podepsali.“ Slovy Standy: „Když to podepsal i Goťák, tak to asi úplná blbost nebude, ne?“ Za železnou oponou už se úplně setmělo. Svědomí se ocitá ve slepé uličce a otáčí knoflíky sporáku, leč rozkopanost Prahy přeruší dodávku plynu. Je třeba (nějak) žít dál. Režisérka Válová pohladí Kunderu a potěší produkčního Horáčka, on ji už méně. Neb malé ústupky vedou k větším kompromisům a jednoho krásného normalizačního dne až k přihlášce do strany. Amorální vošoust bez svědomí Standa, coby vychechtaný spolupracovník StB, dál žoviálně glosuje společenské dění. PROSPĚCHÁŘSKÉ OKÉNKO: [][] Co jsem si domů odnesl já? A) Klapzubovu jedenáctku, jedinou Standovu knížku (i já ji na základce četl). B) Tajemství plození. „Za každý dítě pár táců. A všichni šoustaj jak zběsilí, aby ty prachy z Husáka dostali.“ C) Náklaďák papírů s Antichartou „rozhořčeného národa“. [][] A už je to tady! Příslušníci VB se hemží, příjíždějí antony. Musím ukrýt ty archy s podpisy Charty 77. Všech pět. ()
Tatam je nejistý počátek seriálu s nachcanýma klouzačkama, od třetího dílu nasazujeme na vážnější jamku a daří se, daří. Jen mi přijde, že z načnutého potenciálu a plynoucích let se toho dalo vytěžit víc a mohla se jedna epizoda přidat. Soudruzi scénáristi by jistě něco ze šuplíku vytáhli. Tak uvidíme jak to ten vidlácký udavač dotřese do finále. ()
Tak tenhle díl je vesměs klasická Pachlova parodie. Vlastně i ten dramatický závěr docela schodil do koše. Božský Kája potěšil, konečně za něco reálného - dobového. V druhé půlce to začíná docela chávat, Standa už párkrát i přepně do módu, že mu začne i něco docházet, ale v jádru je to furt úplnej dement, i-když už snesitelnější, než třeba v prvním díle. No když pak skočíme v čase, tak stačí namaskovat mladšího z Hádků tak, aby vypadal jako starší z Hádků a máme časový přesun obstarán :) Jinak si nejsem jistej, jestli je správný, když nejsympatičtější postavy jsou STBáci a zarytí komunisti a ty jakože lepší a dobří jsou mnohdy nesnesitelný. ()
Galerie (52)
Photo © Česká televize / Pavla Černá
![Volha - MAESTRO - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/167/353/167353002_4d9599.jpg)
Zajímavosti (1)
- Stanislav Pekárek (Kryštof Hádek) se své slovenské manželce několikrát vysmívá, že stále mluví svou „čobolštinou“, ale toto slovo vychází ze slavné filmové hlášky majora Terazkyho (Pavel Landovský) ve filmu Černí baroni (1992): „Čo bolo, to bolo, terazky jsem majorom,“ který ale vznikl až v roce 1992. (Pimburger)
Reklama