Nastala chyba při přehrávání videa.
  • claudel
    *

    Jedna hvězdička za Vítězslava Jandáka, který je tak trochu parodií sebe samého. Čekal jsem úplně něco jiného a ne zběsilou dětskou honbou za přáním ve stylizovaném a překombinovaném bezčasí. Hodně nepovedené s minimálními pozitivními střípky. A neměl jsem nějak výrazně pocit, že by se jednalo o vánoční příběh.(25.12.2018)

  • 6thSun
    **

    Za zmínku stojí hlavně hašteření dvojice Myšička/Čvančarová, jinak mě to spíš denervovalo, hlavně Bosák junior, kterej vzdáleně připomíná Osvalda z "Lucie, postrach ulice", ovšem pouze vizuálně, kvalitativně za přirozenou frackovitostí Michaela Hofbauera hluboce zaostává. Celkově film není taková bída, jako jiné současné tuzemské patvary, což ale na druhou stranu není důvod, proč tomu dát o jednu patriotickou hvězdu navíc (jak učinili mnozí jiní).(18.8.2018)

  • RajAthen
    ****

    Já si nemohu pomoci, ale za mě asi překvapení roku. Je to pohádka, která se nebojí být jiná. Stylizací trochu připomínající Andersona. Každá postava má nějakou motivaci a nevadí, že jsou krapet přehrávány. Začátek je trochu přepálen, až jsem se obával o další koninu, ale nakonec jsem poctivě dokoukal. Hodnocení je za mě 3+, ale s ohledem na místní nízko hodnocení dávám 4 hvězdy na vyrovnání. Co mi skutečně není jasné, je důvod futuristické lanovky ve filmu...(31.12.2018)

  • honajz2
    *

    Přání k mání se odehrává ve fiktivním světě, kde se snoubí dohromady furuistický svět (ta dráha, co tam nahoře pořád jezdí) s dobou komunismu (škola obecně - od téměř jednotných uniforem přes brašny, se kterými dneska už asi ani nikoho neuvidíte), zvláštního městského systému (nejbohatší člověk snad i v zemi, který vlastní grandhotel a chce kandidovat na prezidenta - proč, nám film neřekne) a velké provánoční nálady jako z toho města v Grinchovi (není tu místo, kde by nebyla světýlka, socha Santa Clause (jo, Ježíšek tady není) nebo nějaký stromek, samozřejmě ozdobený. Postavy se chovají divně, většina z nich neumí hrát a celé provedení je takové kýčovité, aby každý záběr vypadal bohatě pro oko, což připomene Wes Andersona. Tohle je asi druhá česká napodobenina Wese, první byla Cesta do Říma od Tomasze Mielnika, která je vlastně lepší jenom proto, že v ní někdo i hraje. Tady jsou herecké výkony naprosto tragické zvláště u dětských herců, kterým nevěříte ani půl slova. Jenže, když dohlédnete dál, než za všechnu barevnost, kýč a pozlátko, zjistíte, že příběh je vlastně unylá báchorka o lásce a třech, vlastně jednom přání. A celý ten příběh nám nenabídne nic jiného, než příběh o tom, jak děti dostali tři přání, zbylo jedno, pak se tam odehraje několik vztahových problémů, vypadá to, že láska je blud, abychom nakonec přišli na to, že láska je všemocná a vše končí happy endem, jak se asi dalo čekat. Kruci, tak když už makám na obrazech, tak snad vymyslím i pořádný příběh. Tohle bylo i na pohádku slabé. Slabé a hlavně neskutečně utahané. V TV okolo 65 minut bych to uvítal víc, ale 101 minut a ještě si to prosedět v kině, to fakt ne. Ani humor tu nefunguje, jelikož humor tu vzniká z toho, že někdo upadne, většinou, což se zalíbí tak milovníkům Mimoňů. Což já nejsem. Nuže, kromě zajímavých obrázků jsem se ničeho kladného nedočkal. Chápu, že šlo Karasovi asi hlavně o ty obrazy, ale já se u filmu nezajímám jenom o obalu, mě zajímá hlavně obsah. A ten byl neskutečně slabý. 1*(11.12.2018)

  • Siegmund
    *****

    Tento film s naprosto nenáročným dějem zasazeným do Vánoc mě velice mile překvapil. Ani ne tak svým obsahem, jako perfektními hereckými výkony Filipa Antonia (Albert) a Vítězslava Jandáka (hoteliér Bosák). Pozadu nezůstávala ani kamera. Obrovským zklamáním pro mne byl Jan Maršál (Bosák junior). Buď tato kdysi dětská hvězda neumí jako mladík hrát a nebo za to může nesmírně přihlouplá role – nebo že by obojí? Pěstí na oko byl jeho účes. Nějak jsem se nemohl smířit s tím, že ho na rozdíl od svých dětských rolí, natolik změnil. Velice pěkný výkon podal i Martin Myšička a především pak Jitka Čvančarová. Horší to bylo s vlastním dějem filmu. Ten nebyl nic moc. Za výkon Filipa Antonia a kameru jsem se ale nakonec rozhodl pro plný počet hvězdiček.(30.7.2019)

  • - Ve všech exteriérových záběrech na visutou závěsnou dráhu mají soupravy čtyři vozy a pohybují se poměrně rychle. Ve scénách z bytu, kde bydlí Albert (Filip Antonio), se ale za okny míhají světla z visuté dráhy mnohem delší dobu. Dráha by tak musela mít minimálně třikrát více vagónů. (Martin_L)

  • - Natáčelo se ve vybraných exteriérech v hotelu Imperial v Karlových Varech, jenž posloužil jako Bosákovo sídlo, či v Holešovickém přístavu. (Stoka)

  • - Martin Myšička si přímo v jedné scéně zlomil prst na noze. (JT19)