Tvůrci:
Bruce MillerKamera:
Colin WatkinsonHudba:
Adam TaylorHrají:
Alexis Bledel, Yvonne Strahovski, Elisabeth Moss, Joseph Fiennes, Madeline Brewer, Samira Wiley, Max Minghella, Ann Dowd, Amanda Brugel, O.T. Fagbenle (více)Epizody(10)
-
Offred (S01E01)
-
Den porodu (S01E02)
-
Pozdě (S01E03)
-
Nedovol těm parchantům, aby tě zničili (S01E04)
-
Věrní (S01E05)
-
Místo pro ženu (S01E06)
-
Na druhé straně (S01E07)
-
Jezábel (S01E08)
-
Most (S01E09)
-
Noc (S01E10)
Recenze (51)
Wow, tahle pobuřující témata, kdy divák nesmyslně kroutí hlavou a říká si, jak je to možný, ty já můžu. Čím větší zvrácenost a údiv, tím víc mé srdce plesá. Pověstný obličej Elisabeth Moss sice leze zezačátku na nervy, ale po čase jsem si zvykla a ta baba mi začíná být chvílemi celkem i sympatická. Protože kamera je fakticky úchvatná. Už jen kvůli ní neodtrhnete obličej od obrazovky. To nemluvím o tom všem okolo. Atmosféra na vás buší skrze obrazovku. Ani nevím, kdy jsem se naposledy takhle ani na chvíli neodtrhla od nějakého seriálu a dala půl série za den. ()
Zprvu dokonale vygradovaný schválně bezbarvý portrét ženy ve společnosti, kde neznamená vůbec nic. Škoda, že brzy epizody spadají do určité unylosti a v některých se scénář jen tak plácá do kola. Zajímavé backstories postav prozkoumávané skrze flashbacky, ale všemu kompletně vévodí herecké výkony od Elisabeth Moss přes Aleixs Bledel po Ann Dowd a mnohé další. (nejlepší epizoda - Late) ()
Seriál předurčen k vítězství Emmy je zejména v první polovině strhujícím portrétem pokřivené totalitní společnosti a příběhem ženy, degradované na pouhý objekt. Škoda, že silné momenty později nabudou na repetitivnosti a tvůrci se rozhodnou rozběhnout několik „slepých“ podzápletek, které vyzní do ztracena. I tak ale slibný a důležitý počin letošního roku. Nejlepší epizoda: Late (3) ()
Dlouho jsem se bránila, ale takovou nálož jsem ani náhodou nečekala! Nerada si čtu, o čem seriály/filmy jsou, protože nesnáším spoilery. Je to asi blbost, odevzdat čas něčemu o čem vůbec nic nevím, ale what can I say I like to live dangerously! Hodně krutý, intenzivní příběh... Kam naše společnost spěje? ()
Dobrý materiál, ale bohužel naředěný do příliš mnoha dílů, kdy ty zdařilé převládají spíše v první polovině, kdy se jim daří děsit skrze zobraení života v moderní totalitě skrz existenci individuála. V druhé polovině už je z toho spíš osobní příběh, romance a moc vás už scénáristi nepřekvapí. Všechny negativní klišé dnešních seriálů jsou zde zastoupeny: zbytečně moc epizod způsobených ne tolik zajímavou vatou, otravné flashbacky, nic neřešící závěr série udělaný tak, aby se série dala v případě neúspěchu považovat za jakoby uzavřenou, ale zároveň otevřená lákavá témata do příští série pro případ úspěchů. The Handmaid's Tale nabízí spousta provokativních myšlenek ne tak úplně nepředstavitelných v dnešním světě a poukazuje na moc náboženství jako prostého nástroje na ovládnutí a vygumování stádních mozků, které si ani nevšímají, jak moc se mění kázání a mytologie, hlavně že jsou vždycky na tom správném místě. Ve spíše ateistické ČR si to možná moc neuvědomíme, ale na seriál z USA je to slušná rebelie a provokace. ()
Galerie (340)
Photo © Hulu / George Kraychyk
Zajímavosti (2)
- V epizodě si zahrála i autorka knižní předlohy, podle které je seriál natočen, Margaret Atwood. (morgos)
- Když jsou Serena (Yvonne Strahovski) a Fred (Joseph Fiennes) v kině při jejich rozhovoru, lze v pozadí slyšet klasickou titulní znělku společnosti MGM s řevem lva. Společnost MGM je spolu se streamovací službou Hulu výrobce seriálu. (MakiMaki)
Reklama