poster

Lásky mezi kapkami deště

  • anglický

    Love Between the Raindrops

Komedie / Drama / Romantický

Československo, 1979, 126 min

Režie:

Karel Kachyňa

Kamera:

Jan Čuřík

Hudba:

Luboš Fišer

Hrají:

Vladimír Menšík, Lukáš Vaculík, Jan Hrušínský, Zlata Adamovská, Tereza Pokorná-Herzová, Rudolf Hrušínský, David Vlček, Michal Dlouhý, Dana Balounová, Eva Jakoubková, Luděk Kopřiva, František Suchomel, Lubomír Bryg, Eva Olmerová, Žofie Veselá, Laďka Kozderková, Václav Lohniský, Bořivoj Navrátil, Jiřina Třebická, Jiří Lír, Karel Hábl, Miroslav Macháček, Jaroslava Kretschmerová, Otto Ševčík, Edita Dindělová, Václav Štekl, František Hanzlík, Lubomír Kostelka, Mojmír Maděrič, Vladimír Salač, Jitka Nováková, Raoul Schránil, Milica Kolofíková, Soňa Zborníková-Stenová, Zuzana Talpová, Gabriela Wilhelmová, Eva Mikovcová, Marta Richterová, Valerie Kaplanová, Hana Vávrová-Heřmánková, Marek Vašut, Michal Ladižinský, Jan Cmíral st., Bohumila Dousková, Jana Eichlerová, Vlastimil Bedrna, Erich Fichtner, Stanislav Hájek, Julius Hirsch, Mnislav Hofmann, Karel Holík, Vladimír Jedenáctík, Ilona Jirotková, Boris Kubíček, Josef Malý, Zora Mertlová, Hana Packertová, Eva Trunečková, Nina Popelíková, Karel Smrž, Jiřina Bílá, Josef Střecha, Josef Šach, Šárka Štembergová, Michael Váňa, František Procházka, Lucie Zedníčková, Karel Vavřík, Vlastimila Vlková, Marie Vysoká, Josef Vondráček, Zuzana Schmidová, Bohuslav Ličman, Karel Fořt, Mirko Musil, Vít Pešina, Alexej Gsöllhofer, Bára Štěpánová, Franta Paul, Marek Mikuláš, Martin Mikuláš, Petr Bílek, Daniel Zima, Blanka Lormanová, Alice Mlynářová, Zdenka Smrčková, Otto Budín, Miroslav Krejča, Milan Zrucký, Marie Štichová, Jana Robenková, Pavel Robin, Miroslav Svoboda, Jindřich Vojtíšek, Zbyšek Svoboda, Dagmar Dušánková, Luďa Marešová, Zdeněk Mlčoch, Bohumil Sobotka, Petr Svárovský, Milada Vnuková, Vlastimil Vrtiška, Anna Krákorová, Radka Vlčková, Daniel Netušil, Jan Vokurka, Michal Kocourek, Martin Krb, Pavel Kuta, Bohumil Matoušek, Jaroslav Nechyba, Petr Piskáček, Martin Vanko, Adolf Vitáček, Jiří Petkov, Miroslav Flandera, Robert Jehne, Jiří Flíček, Emilie Zíchová, Arnošt Janeček, Vilém Janeček, Josef Koníček, Miloslav Homola, Zdeněk Novotný, Dana Novotná, Gabriela Najmanová, Zdeňka Balounová, Tomáš Vacek, Petr Fleischer, Václav Kotva, Eva Moulisová, Hana Svobodová, Eva Vyskočilová, Karel Kos, Zdeňka Čortová, Alois Bocek, Jaroslav Čada, Stanislav Eschner, Oldřich Chytil, Karel Jendele, Václav Jiránek, Jiří Srb, Richard Záhorský, Václav Beránek, Rudolf Kalina, Eva Asterová, Eliška Janečková, Petr Kratochvíl, Bohumil Vávra, Jaroslav Boťa, Josef Pech, Jan Laibl, Vladimír Fürst, Václav Štercl, Miloslava Matoušková, Dominik Jung, Vladimír Čech, Vilém Karas, Jaroslav Kotrba, Karel Šot, Jaromír Kučera, Josef Ferchlander, Alice Pinková, Věra Šisková, Karolína Janečková, Lorna Homoláčová-Vančurová, Marcela Baťková, Jana Kopecká, Josef Linhart, Vladimír Linka, Josef Havlín, Čestmír Preclík, Stanislav Šimek, Zorka Kratochvílová, Kamila Kytková, Ivo Šebek, Zdeněk Plavec, Hana Forejtová, Oldřich Semerák, Karel Engel, Miroslav Falout, Josef Hrubý, Miroslav Chochola, František Jákl, Petr Jákl st., Miroslav Jíra, Jaroslav Klenot, Jiří Klenot, Milan Kindl, Jiří Kraus, Jiří Sládek, Zdeněk Srstka, Jaroslav Šanda, Stanislav Tůma, Jiří Vach, Karel Vítek st., Jaroslav Vlk, Libuše Kosová, Lenka Lajčíková, Ladislav Lahoda, Radka Kratochvílová, Pavel Myslík, Jindřich Sejk, Jiří Kalenský, Jaroslav Tomsa, Eduard Cupák, Libuše Švormová
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gudaulin
    *****

    Navzdory tomu, že si Kachyňa čas od času s režimem zadal víc, než je zdrávo a pár titulů v jeho filmografii je poznamenaných politickou angažovaností, patřil až do konce k tomu nejlepšímu, čím československá kinematografie disponovala... A snad právě pro své příležitostné úlitby systému a nesporný talent, který vedl v nejednom případě k festivalovému úspěchu, si mohl dovolit tvořit bez zbytečných kompromisů, se slušným rozpočtem a štábem, který si osobně vybral. Spolu s nepoměrně temnějším společenskokritickým dramatem Ucho řadím Lásky mezi kapkami deště k režisérovým nejlepším filmům, kde jsou přítomny všechny znaky typické pro jeho dílo - špičkové herecké obsazení spolu s pečlivým typovým výběrem herců, poetičnost, výborná kamera a hudba dokreslující retroatmosféru pozdních třicátých let, široká škála podpůrných technických prostředků k navození dojmů, jako je použití filtrů, alegorických symbolů či emotivních prostřihů do šantánu, kde jednotlivá kabaretní čísla vystihují měnící se náladu společnosti. Tohle je vysoká škola režijní práce a drtivá většina filmů polistopadové éry jeho úrovně bohužel nedosahuje. Dokonce i tam, kde to zdánlivě vypadá na filmovou slabinu, jako je obsazení nezkušeného Vaculíka a filmové novicky Terezy Pokorné s jejijch naivním a v přípodě Pokorné dokonce místy lehce toporným hereckým výrazem, přispívá tato volba nakonec k ještě autentičtějšímu filmovému dojmu. Kachyňa skvěle střídá tragické momenty s komickými, romantiku první skutečné hrdinovy lásky s přízemně tělesným přístupem svého bratra v oblasti partnerských vztahů. Celkový dojem: 95 %. Svět starých žižkovských uliček a jejích pavlačí se spoustou bizarních lidských figurek je možná trochu vyretušovaný, ale tak to přece u vzpomínek na dětství a dospívání má být...(18.7.2010)

  • Autogram
    ****

    Poetický film, ktorý sa mi dostal pod kožu. Príbeh z ťažkých predvojnových čias, o životnej strate, nedostatku práce, dospievaní a prvej láske. Je toho vo filme veľa premiešané zručným Kachyňovým prístupom. Aj zdanlivo nepodstatné scény dvoch starých čumilov v rajskej záhrade so zakázaným ovocím majú vo filme svoju úlohu. Menšík je samozrejme so svojou výrečnosťou a prejavom bezkonkurenčný, ale aj začínajúci Vaculík sa vo filme našiel spolu so svojou milenkou v cylindru maličkou mladučkou Terezou Pokornou. –––– My jsme ten zlatej věk lidstva nějak propásli. Nebo jsme se do něj jenom nestrefili. –––– Žižkováci nakupují u Žižkováků. –––– Co bylo, není, a co zůstává, jsou vzpomínky. Na lásku, hořkosti a nedozrálé hrozny.(6.5.2014)

  • dopitak
    *****

    Výtečný Kachyňa, s Úhoři a Srnci patrně jeho nejlepší film. Poetický retro příběh ze staré Prahy, kterému není co vytknout, všichni herci padnou do svých postav jak ručně ušitá bota od mistra Bursíka. O Menšíkově mistrovství a Hrušinského v podstatě cameu netřeba dlouze bájit, ale Vaculík, Adamovská i Hrušínský jsou ohromně sympatická trojka a Tereza Pokorná předvedla jeden z nejsmyslnějších a nejpřirozenějších výkonů čs kinematografie, za její podblůzkovou scénu by jí měl patřit primát "nejhezčí filmová ňadra" století. Málokdy se podaří takhle se s postavami sžít, takže když včera film běžel v televizi, vypnul jsem ho chvíli před koncem, abych nemusel znovu koukat, jak Kajda ostrouhá.(1.5.2014)

  • mchnk
    *****

    Vynikající atmosféra Žižkova 30. let je bezpochyby základem kvalit filmu, jenž vypráví o postupném úpadku jednoho poctivého ševce, prvních (ne)láskách, bratrské podpoře i domnělé nenávisti, ale hlavně výjimečným způsobem zobrazuje prvorepublikovou a následně před okupační společnost, plnou životních nejistot a bizarních figurek z potemnělých šantánů i hospod. Film obsahuje spoustu zajímavých postav, jejichž osudy a role jsou skvěle skloubeny. Osudy hlavních hrdinů si můžeme nakonec jen domýšlet, přičemž tento otevřený závěr byl tou nejlepší možnou variantou. Klasicky precizní režie, scénář, kamera i hudba. Pro mě zcela bezchybné a originální.(24.6.2012)

  • S_M_Lomoz
    ****

    Film u mě měl pět hvězdiček, dokud jsem neviděl Felliniho Amarcord. Karle, Karle. Ale ono to nemusí být kopírování; Kachyňa není o tolik mladší než byl Fellini. Společné zážitky v dětství ve stejné době, kdo by se divil... Rozhodně pěkný film, i když po něm nepůjdu házet Baťovi dlažební kostky do výlohy.(17.5.2002)

  • - Tereza Pokorná - Herzová s manželem odešla dva roky před revolucí z Československa do Německa. V bytě neměli mimo matrací a televize, kterou dostali od přátel nic. Hned první večer, když se dívali, běžel film Lásky mezi kapkami deště. (cariada)

  • - Filmový debut Lukáše Vaculíka. (M.B)

  • - Film byl vybrán jako zástupce československého filmu, který se ucházel o Oscara v sekci cizojazyčný film za rok 1980. (orkadimenza)