poster

Lásky mezi kapkami deště

  • anglický

    Love Between the Raindrops

Komedie / Drama / Romantický

Československo, 1979, 126 min

Režie:

Karel Kachyňa

Kamera:

Jan Čuřík

Hudba:

Luboš Fišer

Hrají:

Vladimír Menšík, Lukáš Vaculík, Jan Hrušínský, Zlata Adamovská, Tereza Pokorná-Herzová, Rudolf Hrušínský, David Vlček, Michal Dlouhý, Dana Balounová, Eva Jakoubková, Luděk Kopřiva, František Suchomel, Lubomír Bryg, Eva Olmerová, Žofie Veselá (Kanyzová), Laďka Kozderková, Václav Lohniský, Bořivoj Navrátil, Jiřina Třebická, Jiří Lír, Karel Hábl, Miroslav Macháček, Jaroslava Kretschmerová, Otto Ševčík, Edita Dindělová, Václav Štekl, František Hanzlík, Lubomír Kostelka, Mojmír Maděrič, Vladimír Salač, Jitka Nováková, Raoul Schránil, Milica Kolofíková, Soňa Zborníková-Stenová, Zuzana Talpová, Gabriela Wilhelmová, Eva Mikovcová, Marta Richterová, Valerie Kaplanová, Hana Vávrová-Heřmánková, Marek Vašut, Michal Ladižinský, Jan Cmíral st., Bohumila Dousková, Jana Eichlerová, Vlastimil Bedrna, Erich Fichtner, Stanislav Hájek, Julius Hirsch, Mnislav Hofmann, Karel Holík, Vladimír Jedenáctík, Ilona Jirotková, Boris Kubíček, Josef Malý, Zora Mertlová, Hana Packertová, Eva Trunečková, Nina Popelíková, Karel Smrž, Jiřina Bílá, Josef Střecha, Josef Šach, Šárka Štembergová, Michael Váňa, František Procházka, Lucie Bártová-Zedníčková, Karel Vavřík, Vlastimila Vlková, Marie Vysoká, Josef Vondráček, Zuzana Schmidová, Bohuslav Ličman, Karel Fořt, Mirko Musil, Vít Pešina, Alexej Gsöllhofer, Bára Štěpánová, Franta Paul, Marek Mikuláš, Martin Mikuláš, Petr Bílek, Daniel Zima, Blanka Lormanová, Alice Mlynářová, Zdenka Smrčková, Otto Budín, Miroslav Krejča, Milan Zrucký, Marie Štichová, Jana Robenková, Pavel Robin, Miroslav Svoboda, Jindřich Vojtíšek, Zbyšek Svoboda, Dagmar Dušánková, Luďa Marešová, Zdeněk Mlčoch, Bohumil Sobotka, Petr Svárovský, Milada Vnuková, Vlastimil Vrtiška, Anna Krákorová, Radka Vlčková, Daniel Netušil, Jan Vokurka, Michal Kocourek, Martin Krb, Pavel Kuta, Bohumil Matoušek, Jaroslav Nechyba, Petr Piskáček, Martin Vanko, Adolf Vitáček, Jiří Petkov, Miroslav Flandera, Robert Jehne, Jiří Flíček, Emilie Zíchová, Arnošt Janeček, Vilém Janeček, Josef Koníček, Miloslav Homola, Zdeněk Novotný, Dana Novotná, Gabriela Najmanová, Zdeňka Balounová, Tomáš Vacek, Petr Fleischer, Václav Kotva, Eva Moulisová, Hana Svobodová, Eva Vyskočilová, Karel Kos, Zdeňka Čortová, Alois Bocek, Jaroslav Čada, Stanislav Eschner, Oldřich Chytil, Karel Jendele, Václav Jiránek, Jiří Srb, Richard Záhorský, Václav Beránek, Rudolf Kalina, Eva Asterová, Eliška Janečková, Petr Kratochvíl, Bohumil Vávra, Jaroslav Boťa, Josef Pech, Jan Laibl, Vladimír Fürst, Václav Štercl, Miloslava Matoušková, Dominik Jung, Vladimír Čech, Vilém Karas, Jaroslav Kotrba, Karel Šot, Jaromír Kučera, Josef Ferchlander, Alice Pinková, Věra Šisková, Karolína Janečková, Lorna Vančurová, Marcela Baťková, Jana Kopecká, Josef Linhart, Vladimír Linka, Josef Havlín, Čestmír Preclík, Stanislav Šimek, Zorka Kratochvílová, Kamila Kytková, Ivo Šebek, Zdeněk Plavec, Hana Forejtová, Oldřich Semerák, Karel Engel, Miroslav Falout, Josef Hrubý, Miroslav Chochola, František Jákl, Petr Jákl st., Miroslav Jíra, Jaroslav Klenot, Jiří Klenot, Milan Kindl, Jiří Kraus, Jiří Sládek, Zdeněk Srstka, Jaroslav Šanda, Stanislav Tůma, Jiří Vach, Karel Vítek st., Jaroslav Vlk, Libuše Kosová, Lenka Lajčíková, Ladislav Lahoda, Radka Kratochvílová, Pavel Myslík, Jindřich Sejk, Jiří Kalenský, Jaroslav Tomsa, Eduard Cupák, Libuše Švormová
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kinej
    *****

    Kachyňův styl své úplné kráse. Tento film snad nejlépe reprezentuje jeho rukopis. Všechny ty kuriózní postavy a detaily krásně demonstrují bezútěšnost a tísnivost dusného meziválečného období. Tyto obskurní podivnosti si s Kachyňovou kamerou vzájemně lahodí. Všechny ty podivné, napříč časem tančící bytosti, působí díky jeho nepokojné kameře jako jarmark podivnosti. Přechody mezi jednotlivými kapitolami jsou navíc doprovázeny dobovými kresbami, což prvorepublikovou atmosféru umocňuje a navozuje kontrast mezi konzumním světem a bídou v jaké žijí hlavní postavy. Navíc se mi zdá, že Kachyňa dokázal bravurně využít naivního hereckého projevu Lukáše Vaculíka a vytvořil tak na plátně plastický charakter kluka poety. Menšík zde ztvárnil jednu ze svých největších filmových rolí, ale důležité jsou i všechny ty epizodní role a roličky, jimiž se film hemží, protože díky nim má film magickou atmosféru.(23.6.2008)

  • tomtomtoma
    ****

    Romance, stesk, život a bída ze starého meziválečného Žižkova. Velmi oceňuji atmosféru. Sledujeme osudy rodiny ševce Bursíka (skvělý Vladimír Menšík), která přijíždí do Prahy s velkou nadějí, ale končí bez naděje a rozháráná, když jim život dává jednu ránu za druhou. Začíná smrtí ševcovi ženy Fanky (půvabná Eva Jakoubková), pokračuje útěkem dcery Věry (Zlata Adamovská), která se nechává vydržovat od bohatších mužů, krachem ševce, který nemůže konkurovat Baťovi a který díky němu zahořkne a končí přebráním první lásky jeho synků. Kajda (Lukáš Vaculík a jako malý Michal Dlouhý), je romantik, trochu naivní v normálním životě, poznává svoji lásku Páju (Tereza Pokorná), ale svojí ušlechtilostí si jí nedokáže udržet. To naopak Pepan (Jan Hrušínský a jako malý David Vlček) je hrubšího zrna a neváhá si vzít to, po čem touží a sobecky a neurvale přebírá Páju svému bratrovi, a to jen z důvodu, aby všem ukázal, že je lepší a více okouzlující. Ve své podstatě to není zlý člověk, ale na povrch je to obyčejný frajírek. A tak všichni spíše přežívají v životě, ve kterém cítí spíše ublíženost a rozčarovanost. Další zajímavé role: lékárník (Rudolf Hrušínský) a prostitutka Lily (Žofie Veselá), první dětská láska Kajdy.(15.8.2010)

  • hygienik
    **

    Podľa môjho názoru režisér a scenárista to nezvládli. Dej bol posúvaný dopredu "násilne" bez kontinuity, čím vznikal rušivý mozaikovitý dojem. Scén s kabaretmi a tancovačkami bolo zbytočne veľa a nudných - zle zahraných. Polystyrénový sneh síce snežil nádherne, ale na rozdiel od reálneho snehu sa odrážal pri dopade od zeme. V podstate najväčším pozitívom bol štandardne dobrý herecký výkon Menšíka.(18.1.2009)

  • gudaulin
    *****

    Navzdory tomu, že si Kachyňa čas od času s režimem zadal víc, než je zdrávo a pár titulů v jeho filmografii je poznamenaných politickou angažovaností, patřil až do konce k tomu nejlepšímu, čím československá kinematografie disponovala... A snad právě pro své příležitostné úlitby systému a nesporný talent, který vedl v nejednom případě k festivalovému úspěchu, si mohl dovolit tvořit bez zbytečných kompromisů, se slušným rozpočtem a štábem, který si osobně vybral. Spolu s nepoměrně temnějším společenskokritickým dramatem Ucho řadím Lásky mezi kapkami deště k režisérovým nejlepším filmům, kde jsou přítomny všechny znaky typické pro jeho dílo - špičkové herecké obsazení spolu s pečlivým typovým výběrem herců, poetičnost, výborná kamera a hudba dokreslující retroatmosféru pozdních třicátých let, široká škála podpůrných technických prostředků k navození dojmů, jako je použití filtrů, alegorických symbolů či emotivních prostřihů do šantánu, kde jednotlivá kabaretní čísla vystihují měnící se náladu společnosti. Tohle je vysoká škola režijní práce a drtivá většina filmů polistopadové éry jeho úrovně bohužel nedosahuje. Dokonce i tam, kde to zdánlivě vypadá na filmovou slabinu, jako je obsazení nezkušeného Vaculíka a filmové novicky Terezy Pokorné s jejijch naivním a v přípodě Pokorné dokonce místy lehce toporným hereckým výrazem, přispívá tato volba nakonec k ještě autentičtějšímu filmovému dojmu. Kachyňa skvěle střídá tragické momenty s komickými, romantiku první skutečné hrdinovy lásky s přízemně tělesným přístupem svého bratra v oblasti partnerských vztahů. Celkový dojem: 95 %. Svět starých žižkovských uliček a jejích pavlačí se spoustou bizarních lidských figurek je možná trochu vyretušovaný, ale tak to přece u vzpomínek na dětství a dospívání má být...(18.7.2010)

  • NinadeL
    *****

    Kdyby to nemělo tu ošklivou nálepku Zlatého a zlatějšího fondu, mohla jsem si to znovuobjevit dříve. Neb skvělou návštěvu bičifónu si pamatuji z dětství a nasměrovala mou lásku k přítmí kinosálu. Navíc je to pěkná sprosťárna, výprava už skoro odpovídá době děje a kromě toho je tu široko daleko jediná možnost pro masy shlédnou kus Manželství pod drobnohledem. A ani bych v tom nehledala Otčenáška.(9.7.2009)

  • - V závěru filmu vycházejí hlavní postavy filmu z kina a podle všech indicíí lze soudit, že je 15. března 1939. V kině však sledovali film Madla zpívá Evropě, který měl premiéru až v roce 1940. (consuela1)

  • - Film byl vybrán jako zástupce československého filmu, který se ucházel o Oscara v sekci cizojazyčný film za rok 1980. (orkadimenza)

  • - Tereza Pokorná - Herzová dostala v jižní Americe za film cenu pro nejlepší herečku. (cariada)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace