Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kriminalistka Marie Výrová s osobním nasazením a mimo rámec služebních povinností pokračuje v rekonstrukci třicet let staré vraždy malého dítěte, která se odehrála na venkově poblíž Olomouce na konci léta roku 1987. Postupně se setkává se členy rodiny Třebovických. Jejich vztahy poznamenal dávný nepochopitelný zločin. Seznamuje je s některými fakty a sama je konfrontována s celou škálou reakcí všech zúčastněných. Dále musí překonávat jejich různě motivovanou neochotu vracet se k rodinnému traumatu. Marie poznává i starší bratry otce zavražděného dítěte Otu a Kryštofa Třebovické a také dnes o třicet let starší bezprostřední svědky události, jejich dcery Magdalenu a Lenku. Z jejich reakcí a svědectví a za pomoci spřátelené psycholožky spřádá Marie niť nové hypotézy. Co se tehdy ve venkovském domku poblíž řeky ve skutečnosti odehrálo a kdo mohl mít motiv manipulovat s výsledky tehdejšího vyšetřování? A kdo hrůzný zločin opravdu spáchal? (Česká televize)

(více)

Recenze (33)

Košoun 

všechny recenze uživatele

Ten rádoby artový vizuál je opravdu tristní a vůbec se k tomu nehodí. Opradu, to se krutě nepovedlo!!! Kombinace kamery, barvení a divných lokací a interiérů je opravdu nešťastná. Jinak atmosféra dobrá, herecky perfektní, jen dějově nám to trochu stagnuje. Třetí díl to snad vylepší. Každopádně na českou televizní produkci nadstandardní. ()

jungewolf 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Špílcování mezi komisařkou M.Výrovou(K.Melíšková) a jejím mrzoutským ex-šéfem/důchodcem V.Vitoušem(M.Krobot) tento temný příběh místy odlehčuje, což je fajn. Famózní(vedle nich) je hlavně P.Beretová coby "rudá Nataša", M.Hanuš(její muž Ota Třebovický), babička(J.Pokorná). ***Natáčelo se mj. ve Vlastivědném muzeu v Olomouci. // Dost se divím, že si neomarxističtí cenzoři ještě nevšimli toho, že ze zpovykané protekční dcerušky z elitní komunistické rodinky vyrostla lesba, to by se např.ve Štokholmistánu, pardon-Švédsku nenatočilo ani omylem ...  :-) // . 5 * a 89 % . ()

Reklama

mira007 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Více jsem si zvykl na způsob vyprávění i na kameru ( ikdyž by maličko mohli ještě ubrat protisvětlo ) , v druhém díle ubylo hysterie a přehrávání a dostalo se mi něco, co je mezi současnou produkcí hodně zajímavé. Parádní dialogy a v tomto díle kralovala Klára Melíšková a jako druhá hvězda večera mi přišla mladší kolegyně talentovaná Kasijana Džakič. ()

Loretta 

všechny recenze uživatele

Druhý díl nás seznamuje se zbytkem rodinného klanu a naznačuje i další vývoj směrem k otci nejstarší z dívek. Nicméně již z povahy třídílné minisérie působí spíše jako překlenovací díl, protože nepřináši (a snad ani nemůže) zásadní nové informace a spíše tlumí ono napětí z prvního dílu. Nejvíce bodů v hodnocení sebral zřejmě scénář. Některé dialogy a hlavně pak klišé typu "hloupá a tlustá" nebo "policajtský slang" byly prostě moc. Možná i díky tomu však ještě více vyniká skvělá stylistická stránka minisérie - odosobněné, jakoby liduprázdné prostory mizanscény (knihovna, restaurace, ulice...), vizuálně uhrančivá práce kamery (záběr - protizáběr bez střihu, decentralizované detaily postav, ostré podhledy, neklidná kamera), silné přesvícení exteriérů, především ve flashbacích, apod. Celkově, narativ druhého dílu velmi nudil, ale nevzal chuť těšit se na ten třetí a poslední. ()

Chudobka 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Pokud tady někdo hodnotí herce z Dejvického divadla jako šmíru, já rozhodně tento názor nesdílím. Klára Melíšková je v roli vyšetřovatelky zcela uvěřitelná, z pana Krobota jsem nadšená vždy, ať hraje cokoliv. O Václavu Neužilovi není třeba diskutovat - je skvělý. S prací kamery mám trochu problém. Při rozhovoru Melíškové s kolegou bych ráda aktéry sledovala zblízka, opakující se záběry některých míst mi připadají zbytečné. Tradičně dobrý byl i Miroslav Hanuš, zaujal  mě i Vlastimil Čaněk. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (3)

  • Ve scéně, kdy se babička hádá s Magdou u samoobsluhy, uvádí jeden z policistů, že to bylo v 11:20 a že je viděla prodavačka. Je vidět, jak tam věší na dveře obchodu cedulku s nápisem „Polední přestávka“. Hned vedle jsou ale vidět otevírací hodiny, které pro všechny dny uvádějí přestávku 12:00–13:00. (kriplozoik)
  • Knihovna, ve které pracovala Magda, je ve skutečnosti Ústřední knihovna ČVUT v Praze Dejvicích. (Brain)
  • Scéna na začátku epizody, kdy Lenka jde na střešní parkoviště supermarketu za svým otcem, je točená na střeše OC Šestka v Praze Ruzyni v bezprostřední blízkosti Ruzyňského letiště. V záběru vpravo od lampy, částečně skryté za křovím, jsou vidět typické navigační reflektory runwaye 30. (Brain)

Reklama

Reklama