Režie:
Jay RoachScénář:
Charles RandolphKamera:
Barry AckroydHudba:
Theodore ShapiroHrají:
Charlize Theron, Margot Robbie, Nicole Kidman, John Lithgow, Nazanin Boniadi, Alice Eve, Alanna Ubach, Kate McKinnon, D'Arcy Carden (více)Obsahy(2)
Skupina žen vytáhne do boje proti zakladateli Fox News Rogeru Ailesovi. Nelíbí se jim jeho obtěžování na pracovišti. (Filmbox)
Videa (19)
Recenze (129)
"Když chceš víc, musíš ptáčka vykouřit." Jsem pro sexuální obtěžování opačným pohlavím, ale bohužel mě žádná krásná nadřízená neobtěžuje. Asi proto, že žádnou nemám. Jsem tedy objektivní, takže mi ta úvodní věta připadá jako solidní pracovní nabídka. Je totiž poměrně jednoduchý říct NE a jít někam, kde to funguje líp. Jenže co když je to všude stejný? Naštěstí nejsem ambiciózní kráska, takže to řešit nemusím. Nicméně je to pro mě jistý dilema. Vždycky jsem stál na straně slabších a pomáhal jim, ale může být krásná žena slabší než arogantní tlusťoch na vozíčku? To se mi nějak nezdá. A nezdá se mi ani celý to Me Too, který řeší věci z dob, který si ti vysloužilí sexuální predátoři už ani nepamatujou. Mám prostě dojem, že těm ženám nejde ani tak o spravedlnost, ale spíš o trochu slávy a hodně peněz. A svět, ve kterým prachy vyřeší všechno, rozhodně není v pořádku. Jo a film se mi docela líbil. ()
Na to jakého tématu se to týkalo mě to až překvapivě bavilo, jednu modrou větu tam pronesla postava Margot Robbie směrem k Charlize Theron, ale to co se děje v USA a jak moc se to promítá do filmů, to je neuvěřitelný a není mě to z toho vůbec dobře. Jo a jak se žřídila Nicol s Charlize na plastice, to nemá obdoby, takový krásný ženský to byly, ach jo. ()
Úvodní pětiminutovka mě vyděsila, protože všechno nasvědčovalo tomu, že Randolph zkouší replikovat vlastní hyperaktivní styl Sázky na nejistotu. Naštěstí ho tenhle elán rychle přešel a začalo se vyprávět v klasičtějším životopisném rytmu příběhu, který i přes nejednoznačné vyznění klíčových scén vykládá karty na stůl až příliš rychle a nenechává proto dohrávat hlavní hvězdy tak vysoko, jak by si jejich klíčové party zasloužily. Přesto září nejen neselhávající Nicole Kidman, ale hlavně Margot Robbie, která překonává sama sebe a právě její Kayla táhne celou dusnou kauzu do nadprůměru. Mimo zřetelnou šablonu se ale podařilo vykročit jen napůl, závěr totiž ani nedojme, ani neřízne. A to je u tématu, které je stále ještě palčivě aktuální, pořádná chyba. ()
Jelikož nejsem Američan, tak jsem o tu moderátorku, která se postavila ve své show před celým národem Trumpovi, ani nezakopl. Tudíž jsem film přešel absolutně bez zájmu. Jen s tím rozdílem, že jsem se nemohl vynadívat na Margot, Nicole a Charlize. A nejde jen o jejich krásu, jako i o to, že je maskér předělal k nepoznání. Tak když už nic, tak aspoň něco, že… ()
Kvůli korektně pokroucené pseudomorálce zkurvených korporátů a Hárvymu Einschweinovi už patrně odzvonilo všemu, co dosud činilo kancelářskou práci alespoň trochu snesitelnou. Tedy bezuzdnému píchání sekretářek, brigádnic či stážistek, a znám i pár zoufalců, co běžně nepohrdli ani uklízečkami. Ta příjemná a všeobecně konsenzuální romantická vzplanutí vzala za své poté, co si partička upjatých, ukřivděných nebo šeredných pičí nechala patentovat vynález sexuálního obtěžování, načež se na pracovištích ihned začal objevovat zcela nový druh kundou zainteresované a mimořádně pokřivené samice, odbornou terminologií a zákoníkem práce determinovaný jako „kvadratická kurva“. Na tomto místě bych laickému čtenáři rád erudovaně objasnil sémantický význam tohoto vysoce erudovaného frazeologismu. Během staletí vývoje naší krásné mateřštiny se úzus hravého, milého a veskrze výstižného slovíčka „kurva“ ustálil, pomineme-li klasická citoslovce úlevy či konsternace, ve dvou základních rovinách. Jednak „kurva“ jakožto femininní zástupce Homo sapiens, cíleně kopulující za peníze, hmotné statky nemonetární povahy, kariérní, funkční či mocenské výhody, popřípadě cíleně rozvracející idylické vztahy jiných kurev s muži. Druhak „kurva“ jakožto genderově indiferentní podlý, zlý, patologicky prospěchářský, bezzásadový nebo jinak charakterově amorální jedinec. A pokud v sobě některá samice skloubí obě tyto sémantické polohy, prostým dosazením do elementárního vzorce „kurva * kurva = kurva nadruhou“ dostáváme výše zmíněný terminus technicus. A nyní si pojďme teorii vysvětlit na praktickém příkladu. Upjatá, esteticky vyhraněná nebo frigidní pypka, říkejme ji třeba „Figurantka 1“, obdrží od svého přímého nadřízeného údajnou poptávku po felaci či koitu, kterou je tento fér jedinec, plně si vědom fucktu, že nic není zadarmo, ochoten štědře honorovat nemalým zvýšením měsíční mzdy nebo významným povýšením. Toto Figurantka 1 značně znechucena odmítá, načež ji šéf propustí. Samozřejmě ve většině případů nikoliv proto, že je to neschopná kráva, nýbrž proto, že je náš milý supervizor nechutný sexuální obtěžovatel! To její kolegyně, říjme ji třeba „Figurantka 2“, zatím ještě aspirantka na „kvadratickou kurvu“, zcela cílevědomě, dobrovolně, s nadšením a jasnou vidinou hierarchického šplhu toho šeredného, oslizlého, tlustého, smrdícího a zpoceného dědka bez skrupulí přeblafne a bezuzdně omrdá na první dobrou pomalu ještě dříve, než ji chlípný geront vůbec stihne zarecitovat celou nabídku, načež ihned načerpá veškeré benefity svého konání. Poté však zapšklá, zhnusená a od přirození morálně konsternovaná Figurantka 1 našeho chlípníka napráší a zažaluje o pořádně macaté odškodné. A v tomto okamžiku se Figurantka 2 jako mávnutím kouzelného harašítka začíná náhle cítit těžce pošpiněná, zneužitá, ba až znásilněná, hrdě a zcela bezelstně se přidává na stranu ubohých a utlačovaných samiček, morálky a dobra, a také samo sebou k žalobě, to je přeci povinnost! Hlavně, aby to už ten hajzl nikdy neudělal žádné další nesvéprávné chudince! No chudák prasák to má spočítané, navíc když se z hlubin oupnofisů najednou vynoří další #JÁTAKY hejno hystericky přikvokávajících kurů, jako například stokilová obsluha kopírky, které ten sviňák před pěti lety s jasným prznícím úmyslem čuměl na prdel, když krmila podavač papírem, a způsobil jí tak obrovskou psychickou újmu, nebo babochlapská asistentka třetího účetního, celoživotně traumatizovaná poté, co loni ve středu jela s tím úchylákem ve výtahu a zřetelně cítila, jak oplzle myslí na její hnusně povislé jedničky, knír a bobra po pupek, a stopro při tom mentálně honil! Takže ač pro samé kvadratické kurvy a přikvokávačky nebude záhy kam plivnout, nezoufejte, kluci, vymyslel jsem naprosto elegantní řešení jak z toho ven a s ním dovnitř! Napřed jim prostě dejte padáka a vyprcejte je až pak. To si pak ty pizdy můžou stěžovat akorát na to, že jste jim slibovali pětadvaceticentimetrové hovado, načež jste se snažili odvracet pozornost a nenápadně se z toho vjezdu do pískovny vylízat. *** Nechutná propagace na hlavu postaveného, zvráceného korporátního pičismu a naprosto jeblého feministického honu čarodějnic na čarodějnice, v němž t.č. už obskurně odporná a plasticky nastavovaná Kidmenka, ultimativní velemilfka Theronovic Karlík a roztomilá Margotka v hnusné roli tupé bezcharakterní kvadratické kurvy uhoní záměrně přeodporně vybarveného Rodžra, který nechtěl nic jiného, než si jen na stará kolena pořádně zapíchat s bandou kariéristických dobrovolnic, a už se chudák nemůže bránit, protože mu z toho věčného šukání před dvěma lety prdla cévka. Potenciální hornice, slévačky, dřevorubkyně či všechny zapšklé, falem nedotčené klíny se u toho dozajista řádně vyprstí. ()
Galerie (272)
Zajímavosti (12)
- Na stole v kancelárií Rogera Ailesa (John Lithgow) leží kniha "Neľahký deň", ktorá pojednáva o dopade a zabití Usámu bin Ládina. (Real Tom Hardy)
- Ke konci filmu, kdy Megyn (Charlize Theron) sedí v místnosti s právníky a podává své prohlášení, tak je to stejná zasedací místnost jako ve filmu Sociální síť (2010), kde se odehrávali výslechy Marka Zuckerberga. (e_Fox)
Reklama