Režie:
Jaroslav HanušScénář:
Jan MíkaKamera:
Petr PolákHudba:
Vladimír WimmerHrají:
Veronika Žilková, Václav Vydra nejml., Marian Roden, Luba Skořepová, Jaroslava Obermaierová, Bára Munzarová, Hana Gregorová, Jana Boušková, Vlastimil Zavřel, Ivan Vyskočil, Svatopluk Skopal (více)Epizody(10)
-
Pohádka začíná aneb kletba (E01)
-
Svatba (E02)
-
Rozvod (E03)
-
Růžová válka (E04)
-
Neslušný návrh (E05)
-
Ženu ani květinou neuhodíš (E06)
-
Čachtická paní (E07)
-
Karlův most (E08)
-
Bitva o kopec (E09)
-
Konec pohádky (E10)
Obsahy(1)
Jak už název naznačuje, scenárista využil známé pohádky o probuzení spící princezny, ale jeho příběh není ani pohádkový, ani v něm nevystupuje princezna, naopak je plný lidských osudů našich současníků. Bude nás provázet složitými životními situacemi mladé ženy, která po rozvodu ztratila životní elán. A teprve nové vztahy a nová setkání v ní probudí energii, která doposud jakoby v ní spala. (Česká televize)
(více)Recenze (46)
Příjemné převapení zejména z hlediska hereckého, příběhová náprava bohužel ke konci značně ztrácí na nosnosti a na úplném konci se vlastně doslova zhroutí. Zamrzí solidně rozjetá příběhová linka s nezaměstaným Václavem Vydrou, která je po pár dílech nekompromisně uťata a ke konci trestuhodně ubita snahou o jakousi uvěřitelnost. V porovnání s Četnickými humoreskami či Životem na zámku dostává Růženka z hlediska dávek zábavy povážlivé KO, nic to však nemění na tom, že česká produkce díky ní alespoň zčásti nabrala nový dech. A dostala Veroniku Žilkovou definitivně na výsluní. ()
Přiznávám, že mi z Veroniky Žilkové už pár let zkrátka tuhne krev v žilách, nicméně zde v té poměrně civilní umírněné herecké kreaci mě rozhodně neirituje, s Vaškem Vydrou se to má vlastně úplně stejně, na čemž budiž největší zásluhy připsány především otřískanému režijnímu bardovi Jaroslavu Hanušovi, to díky němu Šípková Růženka sice symbolicky stejně diváka spolehlivě uspí, ovšem tahle narkóza tolik nebolí, přestože, řekněme si to narovinu, Míkova několikerá stereotypní variace téhož přes veškerou marnou snahu o životnost charakterů i příběhu i několik výborných scénáristických nápadů neplatí za nic jiného než obyčejnou šmíru.. Fascinuje mě ovšem právě dnes už málem výhradně seriálový hráč Jaroslav Hanuš, který sice péruje o generaci dvě mladší režiséry za neustálé vykrádání sebe sama a zvláště zaprděné omílání týchž minoritních banalit, sám ovšem už snad ani nepamatuje, že se učil od Vávry a dalších borců.. Senilita ?? Pokrytectví ?? ()
Do seriálových rozměrů rozepsaná historka, která nezapře inspiraci Mužem na radnici a Okresem na severu a která v nových politických poměrech přináší nenápadnou ale důslednou masáž podnikatelsko-živnostnickým duchem jako vystřiženou z politicko-marketingových agitačních projevů předchozích 50 let (bez ohledu na aktuální poměry). Ve výsledné realizaci sled nedůvěryhodných scén, který by bez Veroničina těžiště klesal daleko níž, a to je pořád patrné, že i ona celý projekt bere jako snadný úlovek. "Velké" chvíle hereckého podzimu R.Brzobohatého. Hudba je pak už naprostý žert. ()
Jako asi drtivá většina současných seriálů nemají záplatka ani jednotlivé scény s realitou nic společnýho. Vydry mi tam přišlo líto, protože v době, kdy musel před kamerou ztvárnit zkrachovalýho manažera, zažíval v soukromým životě krach ve svým podnikání. Mimochodem doposud mě mrzí, že jsem neviděl legendární scénu, kdy ožralej Vydra přivede do školy do výuky hospodský kumpány s harmonikou, to muselo bejt něco. Výtku mám k výše uvedenému roku 2001, seriál se musel vysílat dřív. ()
Uspat, aspoň na sto let a spíš asi nereprízovat. O psychologické drama se teda moc nejedná. Míkovy scénáře se sice snaží vycházet z každodenních situací, ale ve finále na mě působí nepřirozeně. A nezachrání to ani herecké obsazení (role Žilkové i Vydry jsou skutečně zapamatovatelné). Za dílčí nápady - název květinářství a názvy jednotlivých kapitol přidávám i tu druhou hvězdičku. ()
Galerie (27)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (1)
- Natáčení probíhalo v Benešově u Prahy a Novém Kníně. (petr.trep)
Reklama