Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Situační komedie Václava Vorlíčka vychází z životní reality roku 1985, ozvláštněné klíčovým pohádkovým motivem. Námět Václava Nývlta těží z častého nesplnitelného přání mnoha lidí, kteří by v nejrůznějších situacích ze všeho nejraději byli někým jiným. Dvěma hrdinům filmového příběhu - slušnému, leč sucharskému inženýru Zárubovi, a sňatkovému podvodníkovi Majerovi - se působením tajemných sil Měsíce toto přání splní. Oba muži si vymění podobu, což ovšem ostře kontrastuje s jejich nezměněnými charaktery a hlasy. Nepochopitelná záměna se přirozeně stává zdrojem mnoha komických zápletek a situací. Happy end pak ústí do typicky pohádkového spravedlivého potrestání darebáka a zadostiučinění, kterého se dostane poctivému člověku. Nenáročná komedie s morálním podtextem se opírá především o herecké výkony dvou odlišných komiků Petra Nárožného a Oldřicha Kaisera. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (101)

MarekT 

všechny recenze uživatele

Taková běžná normalizační komedie. Sice skvělí herci, ale v jejich podání vidíme tu komunální satiru (někteří používají synonymní přívlastek nicnekritizující, to mě přijde stejně logické jako sníh v létě), která mě nikdy pořádně nezaujala. Rozmýšlel jsem se mezi jednou a dvěma hvězdami, přikláním se k lepšímu hodnocení díky hlavním protagonistům, kteří jen stěží někdy zklamou. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Velmi nudný film, který snad ani nemůžu nazvat komedií. Oldřich Kaiser a Petr Nárožný se sice navzájem hráli dobře, ale bohužel takřka nedostali příležitost vytvořit něco zajímavého. Podivné také je, že ani scénka s Jiřím Lábusem v roli plastického chirurga není vtipná. Za každého z ústředních herců dávám jednu hvězdičku a víc ani cíp. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„Ženy se dělí na nevěsty a nevěstky, muži na blbce a ty ostatní…“ Výměna těl za bledého svitu měsíce a alkoholu v krvi určitě mohla nabídnout více humoru i ztřeštěných situací, ale mám za to, že z Nývltova nepříliš nápaditého scénáře ještě Vorlíček vybruslil relativně se ctí. Globálně vzato, dobro poctivosti zvítězilo nad zlem příživnictví a Jana Švandová ukázala prsa.. ()

curfew77 

všechny recenze uživatele

Způsob, jakým Kaiser napodobuje Nárožného, a Jana Švandová v kalhotkách i bez nich, toť (globálně vzato) jediné klady téhle nijak zvlášť vtipné komedie. Naprosto iritující je pak postava Evy Jakoubkové. Šišlavá Nárožného hláška (s Kaiserovým obličejem) "... vy to nechápete, já jsem přece Kamil!" mi už z paměti nevymizí asi nikdy :) 50 %. PS: Zpětně si uvědomuju, že tahle banální pseudomoralita je výmluvným předchůdcem pozdější Vorlíčkovy seriálové příšernosti nazvané ON JE ŽENA. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Príbeh síce veľa pútavosti nepobral, ale ten rozprávkový motív bol taký sympatický. Len škoda, že sa tu nedokázal využiť naplno, tento námet ponúka viac možností na situačnú zábavu, na báze konfliktov a nedorozumení. Niečo z toho sa tu síce podarilo, no bolo to zabalené do veľkej kopy vaty. Priemer. 60/100 ()

Galerie (6)

Zajímavosti (13)

  • Jana Švandová (Drahuše) spomína na film: „V tom čase mať bujné poprsie nebolo veľmi v móde. Ako mladá som sa preto často hrbila, aby nebolo poznať, ako som vyvinutá. Toto bol jeden z mála filmov, kde som toho mohla ukázať viac." (Raccoon.city)
  • Najväčší problém nastal, keď sa dvaja hlavný protagonisti zišli na postsynchrónoch a nahovárali jeden druhého. Nárožný (Kamil Záruba) hovoril strašne rýchlo a Kaiser (Oskar Majer) sa do neho nemohol trafiť. Kaiser zase hovoril pomaly, čo nešlo do úst Nárožnému. Obaja hovorili úplne inak. Ako spomína režisér, bola to veľmi ťažká práca, možno horšia ako samotné natáčanie. (Raccoon.city)
  • Režisér Václav Vorlíček sa nezhodol s autorom námetu Václavom Nývltom. Keď mu ten ponúkol scenár, mal režisér niekoľko nápadov, ako ho prišiť sebe na telo. Lenže autor mal inú predstavu, chcel menej komediálnych situácií ako by si režisér prial. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama