Režie:
Peter WebberScénář:
Thomas HarrisKamera:
Ben DavisHudba:
Ilan EshkeriHrají:
Gaspard Ulliel, Li Gong, Dominic West, Rhys Ifans, Kevin McKidd, Brian Caspe, Marek Vašut, Pavel Bezděk, Václav Chalupa, Petra Lustigová, Jan Nemejovský (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Druhá světová válka – pokusy o nezávislost východní Evropy podlehly prudkým útokům sovětské nadvlády. V Litvě jednoho kluka připravila válka o oba rodiče a sestru. Děsy, které vytrpěl, potlačuje. Uvězněn v sovětském sirotčinci se vzpírá proti nelítostnému zacházení a bouří se proti krutým pravidlům onoho místa… ON však není obyčejným klukem. ON je mladý HANNIBAL LECTER. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (480)
Ne, že bych čekal, že tato série bude s přibývajícími díly lepší, ale nečekal jsem, že se z celé ságy stane taková slátanina. Ani čtvrtý díl v sobě nenese nic ze skvělé pochmurné a mrazivé atmosféry Mlčení jehňátek. Není v něm ani špetka napětí. Charisma, které postavě Haniballa dodával Hopkins vyšumělo. Mladý Hannibal je nezajímavý, nevěrohodný a ani trochu ne děsivý. Jeho úsměv je křečovitě nereálný, zkrátka bída. Herecky naprosto nezvládnuté. Ale i příběh je postavený na hlavu. To jak se Thomas Harris pokusil na svou ságu navléci samurajské motivy svědčí o tom, že jeho tvůrčí originalita je vyčerpána. ()
Slabý priemer. Gaspard Ulliel síce Hannibala nepripomína ani náhodou, často prehráva o dušu, rolu psychopata som mu však veril bez problémov. Ani film nepripomína Hannibalovskú sériu, miesto toho ponúka mix vojnových scén, samurajskej tematiky a priemernej vyvraždovačky. Aby som nebol úplne kritický, ono to niekedy aj funguje, ale to nič nemení na fakte, že Thomas Harris už má najlepšie roky zjavne za sebou. Na jeho slovách, že chcel divakom ukázať ako sa séria začala sa len tíško bavím, je tak ťažke priznať sa, že sa proste nechal zlákať vidnou tučného zisku? ()
Spousta chyb a chybiček (většina jich vyplývá z opravdu hloupého scénáře), ale Webber za kamerou i Ulliel před ní makají o život a jejich snaha za sebou táhne celý film jako lokomotiva. Spousta rozporuplných okamžiků je zachráněna jednoduše tím, že Ullielovi věříte jeho Hannibala. Film by si určitě zasloužil lepší vyústění, ale když se to tak vezme, tváří v tvář Scottovu unylému Hannibalovi a spíše podivnému Rudému drakovi tu zas není příliš co vyčítat. Jen snad těch jater mohlo být víc... ()
Jaksi jsem nepochopil, k čemu byl ten Hannibal zrozen. K tomu, aby byl v podstatě kladnou postavou, jíž zničila pomstychtivost? K tomu být působivým portrétem duše zničené válkou? Nebo k tomu, aby se aspoň na moment stal v zásadě sympatickým hrdinou-mstitelem? Ani po 117i minutách Webberova filmu jsem nechápal o moc víc. Podivný patvar se strašlivou šestákovou psychologií střídá momenty zdánlivého realismu s brakově béčkovými motivy, nezvládá být ani prvoplánový, ani působivý, je prostě dokonale nijaký, zmateně plynoucí, bez gradace, švihu... čehokoli pamětihodného. Snad jen Gaspard Ulliel měl svoje vyšinuté kouzlo a vnitřní soudržnost. To se bohužel nedá říct o filmu jako celku. ()
Bože, co jsem komu udělal. Hannibal se samurajskou katanou, tetička s hirošimským komplexem, spousta oslích můstků a zástupy prachmizerných herců. Příště by to mohli vzít třeba z opačného konce - navrhuji "Hannibal Rises Again: Revenge From The Grave"....Thomasi Harrisi, vím, že prachy jsou příjemná věc, ale jsi šašek. ()
Galerie (32)
Zajímavosti (20)
- Gaspardova příprava spočívala i v tom, že se pořád dokola díval na filmy s Hopkinsem a snažil se napodobit jeho charakteristické pohyby a také způsob, jakým nemrká. (duklak2)
- Pro natáčení scény střetu německého letadla Štuka s tankem byla vyrobena věrná maketa letadla včetně interiéru pro posádku. Na světě totiž není dochován ani jeden takovýto stroj, který by létal. Tento letoun skutečně letěl, ale jen na 300 m dlouhé lanové dráze. Letoun je nyní ke shlédnutí v expozici letectví v Plzni. (duklak2)
- Při závěrečné scéně s odjíždějícím autem je na levé straně silnice vidět novodobá hliníková dopravní značka. (ZaFi.)
Reklama