• Sandiego
    ****

    Technicky dokonalý televizní film s famózními hereckými výkony (Issová jasně vede) a skvělou atmosférou tehdejší doby. Spíše než stežejní milostná zápletka mě zaujala stahující se smyčka mezi odbojáři a velmi sugestivní závěr se stal vrcholem, který na televizním poli nebyl k videní pekelně dlouhou dobu! O Strachovi hold ještě hodně uslyšíme.(25.4.2007)

  • Britrik
    odpad!

    Výborně zpracované téma okupace. Blízké Pardubice za dob Protektorátu zobrazené skvěle (obrazové filtry), charaktery zahrané asi dobře - nevím, neznal jsem příběhy těch, jejichž osudy byly ukázány. Jirka Strach, velký "katolík" se ukázal - opravdu neskrýval nic. Ani to, co má zůstat skryto. Takže se hojně dočkáme pornografie, nahoty a přehrávající Vilhelmové. Přijde mi od Jiříka poměrně cynické, že ženskou, která se svlékne prakticky vždy a všude (Grandhotel) nechá v Andělu Páně hrát Matku Boží. Něco to vypovídá o jeho postoji k Tomu, Komu uvěřil. A mně se chce vzít hůl do ruky a zmalovat mu hřbet. Pan katecheta v nábožku totiž tuto výchvnou metodu evidentně zanedbal. Sorry, ale proto odpad. Děti bych na to koukat nenechal.(13.9.2011)

  • Baxt
    *****

    První část: 80% ; Druhá část: 100% Profesionální práce ze všech úhlů pohledu - režie, scénář, herci, kamera, hudba, zvuk, střih. Až se člověku posteskne, že tu nemáme tolik talentovaných lidí jako je Jiří Strach. P.S.: Strach v mládí Igimu zbořil hrad na pískovišti.(14.6.2009)

  • honajz
    *****

    Vynikající kousek filmařiny. Když jsem to teď viděl po pár letech znovu, uvědomil jsem si, co se mi napoprvé tak líbilo, a mohl jsem si to o to víc užívat. Důraz na pečlivé reálie, snaha o co nejvěrnější postižení tehdejší doby včetně zábav, atmosféra každého místa, s tím související výborně zvolené lokace (čímž je Jirka Strach díky Bohu pověstný), nechybí ani jemný humor, a dokonce, i když je moc nemusím, zde dvě naše přední herečky solidně hrají, a co bych nikdy neřekl, Klára je tentokrát mírně lepší než upjatá Tatiana. Ostatní herci však excelují a je radost se na ně dívat. Ocenil jsem psychologickou hloubku některých postav - nejsou to jen černobílé pandány, ale lidi z masa a krve. což je nejzřetelnější právě u parašutistů. A jak známo, ctitelé morálně čistých ikon naší minulosti tuto skutečnost nepřekousli. A při tomto druhém zkouknutí jsem si povšiml i druhých plánů v obraze, a moc mne potěšily - všechna ta drobná gesta na pozadí hlavního dění ve scéně, to jsem v českém filmu už dlouho neviděl. Proč tohle vlastně nešlo do kin a na festivaly? Na celém filmu je znát poctivý a svým způsobem zarytý přístup k práci, a každý na něm odvedl poctivý díl svého umu. Nu, dám tomu zas pár let klídek, a pak se na to znovu rád podívám, navzdory vlastně nijak veselému tématu.(28.12.2013)

  • L_O_U_S
    ****

    Opravdu velmi dobrý televizní film. Nejsilnější jsou scény na gestapu. A Ivana Trojana, jehož manželka zrovna souloží ve vedlejším pokoji s Jiřím Dvořákem, mi bylo líto. "Tak jako slunečnice každým dnem..." (201.)(23.4.2007)

  • - Hrají zde matka s dcerou, Jana Hlaváčová a Barbora Munzarová, a také otec se synem, Alois Švehlík a David Švehlík, kteří postavy otce a syna dokonce ztvárnili i ve filmu. (M.B)

  • - Scéna, ve které Alfréd Bartoš (Jiří Dvořák), utíká před gestapem, se natáčela v Pardubicích, konkrétně kousek od zámku. (sibuk)

  • - Na dvoře gestapa je v jedné scéně možné v pozadí na zdi zahlédnout bezpečnostní kamera. V další scéně je již zakrytá. (Reyak)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace