Režie:
Gore VerbinskiKamera:
Bojan BazelliHudba:
Hans ZimmerHrají:
Naomi Watts, Martin Henderson, Brian Cox, David Dorfman, Jane Alexander, Lindsay Frost, Amber Tamblyn, Rachael Bella, Daveigh Chase, Shannon Cochran (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Zní to jako další z neuvěřitelných příběhů. Existuje videopáska plná obrazů jako vystřižených z těch nejtíživějších snů. Tam, kde byla přehrána, zazní záhy telefon s varováním, že ten, kdo ji zhlédl, zemře přesně za sedm dnů. Rachel Kellerová (Naomi Wattsová), reportérka renomovaného deníku, přirozeně odmítá uvěřit takové fantaskní informaci, jenomže když dojde k záhadné a nevysvětlitelné smrti čtyř teenagerů, rozhodne se přijít celé věci na kloub, protože jednou z "obětí" byla její neteř. Není to vůbec jednoduché, ale nakonec i ona pásku získá, i ona si ji promítne, se svým malým synkem, a telefon skutečně vzápětí zazvoní. Zbývá jen sedm dní a nocí, aby s přítelem Noahem (Martin Henderson) nalezla způsob, jak zachránit sebe i svého jediného syna. Netuší jak dlouhou, smrtí a zoufalstvím zahalenou cestu, se s Noahem budou muset vydat. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (1 062)
No, řekněme že Kruh je natočen velmi efektně. Tak efektně, že z toho spousta lidí měla špatné spaní a vyjekávala, kdykoliv zapnula televizi a v ní byl jenom šum. Říkejme si tomu přehnané očekávání, ale k mrazivé a děsivé dokonalosti Oka tady chybí asi tolik co Gábině Partyšové k sympatickému projevu. Nevím nakolik je tento nedostatek dán iniciativou emerických filmařů, japonský originál jsem neviděl a asi se to ani hned tak nezmění, ale s logikou je na tom Verbinského filmek celkem na štíru. Pro příklad třeba strom na stěně Samařina pokojíku...kdypak ho asi vypálila, holčina jedna šikovná? No nebudu na Kruh kydat jenom špínu, rozhodně se na něj dobře dívá a méně otrlá část divácké obce (jako třeba moje milá milá) je z něj dokonce vyděšená, takže svůj úkol plní v pohodě a profesionálně, v rámci jistých možností. Ale k budování kultu kolem tohohle filmu by nikdy dojít nemělo, nemá na to. ()
Začnu pěkně "od Adama". Na samotném začátku filmu jsem se na moment "lekl" - KRUH začíná až neskutečně a nebezpečně tradičně. Ale již za onen moment (tj. za pár sekund) jsem začal cítit, že toto nebude jeden z té obrovské hromady (tradičních, "obyčejných") filmů. Postupem času jsem začal čím dál, tím více nabývat přesvědčení, že i onen "tradiční" úvod má své opodstatnění a že se nejedná o Verbinského neschopnost natočit nic lepšího, ale o velmi zdařilý záměr (mimochodem i onen úvod je velmi kvalitně a napínavě natočen). Verbinski si ve svém opusu KRUH perfektně pohrává s rozličnými filmovými klišé a v konečném důsledku i s divákem. Ono "pohrávání si" však není nijak nepříjemné právě naopak. Verbinski decentně rozhodí řadu "návnad" (na které se snad každý chytne), aby na konci divák s příjemným překvapením zjistil, že "všechno je jinak" Klišé povýšení na umění? Ano, možná tak nějak bych to nazval. To, co jsem si tolik považoval u Davida Lynche, jsem si tentokrát neskutečně výborně užil i v případě snímku KRUH. Shrnuto a podtrženo: Po obsahové i formální stránce bravurně natočený film. Očekávejte perfektní mysteriózní thriller s několika hororovými prvky a momenty. Očekávejte film, od kterého nebudete schopni odtrhnout oči. ()
Filmy tohoto typu podle mě není vhodné vidět v kině. Aby byl totiž zážitek ze sledovaní v kině dokonalý, je potřeba naprosto ukázněné publikum, což je dnes větší vzácnost než špatný Spielbergův film. Takže filmy jako Kruh (např. Šestý smysl, Oko, Ti druzí nebo Záhada Blair Witch) je nejlepší pustit si doma, osamote, v tichu a ve tmě. Teprve potom, když není nic než vy a film, dochází k tomu pravému spojení a intezita prožitku graduje s každou minutou. Americký Kruh je lépe provedený než jeho japonská předloha, má totiž detailněji propracovaný příběh a obrazové filtry s Zimmerovou hudbou jsou dalšími silnými nosníky atmosférické sítě. Precizní režie spolu s výše uvedeným z něj dělá téměř dokonalý film. ()
jsou věci, které můžete prožít pouze ve filmu. a to je dobře. moc dobře. nebo vlastníte strašidelnou fotografii? máte u domu strašidelný strom? nevím co je strašidelnější, jestli děj, nebo příběh uvnitř. ale zato vím, jak dlouho můžu přežít, když uvidím KRUH. jsou věci, které doufám zažiju pouze ve filmu. a to je dobře. moc dobře. ale proč zase ten telefon... ()
Najlepší áčkový hollywoodsky horor posledných rokov, čo zarazí hlavne vzhľadom na to, že ide o remake. Lenže toto je prerábka, ktorá je asi stokrát lepšia než originál. Omnoho pochmúrnejšia atmosféra, lepšie ľakačky, celkovo napínavejšie a zaujímavejšie. Bol som presvedčený, že geniálna scéna s koňom na trajekte je šialenstvo prevzaté z japonskej predlohy - a bol som šokovaný, že niečo takéto bizarné je čisto americký nápad. ()
Galerie (71)
Photo © 2002 Dreamworks Pictures
Zajímavosti (56)
- Když Samara (Daveigh Chase) stojí u studny, lze si všimnout, že má hnědé oči. Když je ale poté odkryt její mrtvý obličej, oči má modré. (Kroup4)
- Náklady na výrobu byly zhruba 48 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama