Režie:
John FrankenheimerKamera:
Robert FraisseHudba:
Ilja David CmíralHrají:
Robert De Niro, Jean Reno, Natascha McElhone, Stellan Skarsgård, Sean Bean, Skipp Sudduth, Michael Lonsdale, Jan Tříska, Jonathan Pryce, Ron Perkins (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Studená válka je možná u svého konce, ale nové světové pořádky dávají vzniknout skupině tajných nájemných žoldáků zaměstnaných lákavou nabídkou. Tito lidé, známí jako Ronin, se setkávají ve Francii u tajemného klienta kvůli zdánlivě rutinní práci - krádeži aktovky. Jednoduchá mise se ale stane velmi nebezpečnou, když i ostatní organizace z podsvětí začnou usilovat o stejný cíl..., a aby skupina Ronin mohla zdárně dokončit svou práci, musí udělat něco, co dosud bylo jejím členům cizí...začít si důvěřovat! (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (498)
Moc se mi to líbilo, ale proč to bylo tak zatraceně o ničem? Skvělá atmosféra, drsní hoši, neskutečné automobilové honičky, nelítostné vraždy. Kdyby tohle obsahovala většina detektivek, tak se nekoukám na nic jiného, ale ten scénář byl tak šíleně o ničem. Prakticky se celý film honili za kufrem a ani na konci jsem se nedozvěděl, o co vlastně šlo. Jestli to byl záměr, pak mne to zklamalo. De Niro s Renem se snažili zbytečně. Dojem udělali, ale po té skleničce tvrdého nářezu mi na jazyku zbyla jen hořkost. Celkově jen lehce nadprůměr. 60% ()
Tahle mise šilhá po tajemném kufříku, o jehož obsahu nikdo nic neví. Ideální typ do týmu je ten, který se nebojí, moc se neptá a plní si své. Odborníci na zbraně, výbušniny, strategickou přípravu a elektronické systémy, kteří si za tučnou odměnu rádi zastřílí v ulicích Paříže nebo zazávodí v uličkách Nice. Ve stylu špionážních thrillerů se uznávaný John Frankenheimer rozhodl, že to těm mladým ještě jednou natře. O výsledku mi dovolte ale lehce pochybovat. Může za to hlavně překombinovaný a v lecčems nedotažený scénář s délkou, která se zdá být delší než oněch 122 minut. Moc bych chtěl dát téhle stylové jízdě s evropskou atmosférou v americkém stylu čtyři hvězdy, ale necháme to takhle!! ()
Tak přesně takhle si představuji téměř dokonalý akční krimi thriller. Výborné akční scény, dokonale vystavěná atmosféra, nic bezduchého co by bylo jen tak pro efekt, a navíc vynikající dvojka Robert De NIro a Jean Reno, která upozadila všechny ostatní postavy, možná s výjimkou Seana Beana a skvělého záporáka Jonathana Pryceho. ()
Povedený akční snímek se skvělým De Nirem a Renem. Film je sice pro diváka trochu odtažitý stejně jako jeho hrdinové a ne vše je zde vysvětleno (viz. kufr) ale i tak to je velice kvalitní oldschoolová zábava a to hlavně díky perfektně zpracovaným automobilovým honičkám, které v tomto filmu patří k tomu nejlepšímu co jsem kdy viděl. ()
Solídna akčná naháňačka, výborní herci v dejovo štandartnej krimi dráme. Je pomerne škoda, že takto premakane dobre vystavané filmy s áčkovým rozpočtom i hercami trpia zuniformizovaným scénaristickým riešením , ktoré je (zrejme neraz i producentami), ušité na mieru väčšej predajnosti a úspešnosti filmu. Ronin je však predsa len o trošíčku lepší, minimálne v tom, ako vytrel zrak rôznym experimentátorom s formou v oblasti krimi či thrilleru. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (30)
- Když Sam (Robert De Niro) léčí svého kolegu, tak láhev s alkoholem odhodí na postel dvakrát za sebou. (SONY_)
- Do role Natašy Kirilové tvůrci zvažovali obsazení Oksany "Pašy" Griščukové, která tvořila špičkový krasobruslařský taneční pár s Jevgenijem Platovem. V době natáčení filmu měli krasobruslaři na svém kontě dva evropské, tři světové a jeden olympijský titul. Griščuková roli odmítla s tím, že se chce připravit na olympijské hry v Naganu, kde také s Platovem vyhráli druhé olympijské zlato, což se do té doby nikomu dalšímu v tanečních párech nepodařilo. (Robbi)
- V Hollywoodu tehdy prakticky neznámý hudební skladatel českého původu Ilja David Cmíral (v titulcích uvedený jako Elia Cmiral) později vyprávěl, jak se k tak zásadní práci dostal: "Z Ronina odešel Jerry Goldsmith a produkce zadala hudebnímu řediteli MGM, aby dal dohromady seznam skladatelů první ligy, kteří jsou okamžitě k dispozici. On tam napsal tři jména a pak mě, protože znal moji muziku a líbila se mu, i když to byla hudba, která by k takovému filmu vůbec nešla. Ale měl kuráž na to, aby na ten seznam napsal úplně neznámého člověka, který za sebou neměl žádné výsledky, nic." Kupodivu nepřišel v úvahu až poté, co ona trojice odmítla: "Všichni mohli! Měl jsem schůzku s režisérem Johnem Frankenheimerem jako první a požádal jsem ho, ať mi dá kousek filmu, že mu nezávazně složím takové demo. Udělal jsem ho, líbilo se mu, všechny ostatní schůzky odvolali a za dva dny jsem seděl s Frankenheimerem ve střižně. Ronin je film asi za 65 milionů. U kategorie filmů od řekněme 25 milionů nahoru nemá žádný skladatel bez předchozích výsledků šanci. Když nemáš výsledky, nedostaneš film, když nedostaneš film, nemáš výsledky. Není z toho úniku, člověk si musí najít nějakou skulinku. Na seminářích se mě studenti ptají jakou skulinku. To může být něco podobného, jako jsem zažil já s Roninem, můžete třeba randit s dcerou producenta, chodit hrát golf nebo do tělocvičny, je to všechno o tom být ve správnou dobu na správném místě. Proto jim vždycky říkám jednu věc: Rozmyslete si, jestli to skutečně chcete dělat. Ten sen se může stát skutečností a pak jednoho dne budete plakat, protože tenhle život je strašně tvrdý. Ta práce je dobře zaplacená, ale nemilosrdná. Hudba se vymění, film není úspěšný. Je to velký boj dostat se mezi ty vyvolené a nejde přitom jenom o muziku. Hlavně je to politika a pak někde na konci eventuálně trošku té hudby. Hrozná loterie. Tím ale nechci nikoho deprimovat, říkat, že to není možné, protože výhry jsou veliké. Když jsem seděl ve studiu v Londýně a osmdesátičlený orchestr se sborem hrál moji muziku, no tak to by člověk brečel. Týden jsem natáčel s jedním z nejlepších orchestrů na světě. Taková odměna pak stojí za všechno to odříkání a dřinu." (NIRO)
Reklama