Režie:
Michal BlaškoScénář:
Štěpán HulíkKamera:
Adam MachHudba:
Jonatán PastirčákHrají:
Klára Melíšková, Denisa Barešová, Miroslav Hanuš, Ivan Trojan, Johana Matoušková, Milena Steinmasslová, Jan Nedbal, Marek Pospíchal, Elizaveta Maximová (více)Epizody(3)
Obsahy(2)
Pracovitá, strohá a ve svých činech pevně přesvědčená o vlastní pravdě si jde zdravotní sestra Hana Kučerová tvrdě za svým. Názory jiných nereflektuje, na ničí přání se neptá. Ona přece ví, co je pro ostatní dobré. Mezi kolegy a sousedy tak přirozeně není příliš oblíbená. Kolegyně v nemocnici odsuzují Hančin příkrý přístup k pacientům, ona zase neschvaluje jejich ochotu navazovat intimní vztahy s lékaři. V tak napjatém prostředí se primář Vaculík snaží zachovat mezi sestrami na oddělení alespoň částečný mír a vytvořit pro pacienty potřebný klid. Pro Vaculíka je pacient na prvním místě. Jenže jak on, tak pravděpodobně všichni kolem něj mají svá tajemství a motivace, ve kterých není snadné se orientovat. Jak rozhodnout o tom, co je pravda a co lež, když fakta nemluví jednoznačně a jediné, co máme k dispozici, jsou naše pocity a domněnky? Jak jednoduché je soudit věci podle toho, jak vypadají v našich očích, a ne podle toho, jaké opravdu jsou? (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (170)
Tohle je velká pecka na české scéně, kterou jsem si nechával ujít, ale jsem velmi překvapen s kvalitami. O případu jsem nic nevěděl, takže jsem šel nepolíbený, ale mám rád nemocniční prostředí, miluji soudy a miluji filmy, kde se společnost obrátí k někomu zády, takže to měl se mnou seriál jednoduché. Klára Melíšková hraje skvěle, byť nehrála úplně sympatickou paní a jak se všechny důkazy začly sypat a obracet proti ní, tak to bylo slušný atmosférický terno. Fajn dialogy, super atmosféra, nepříjemno ve vzduchu i zneklidňující soundtrack z toho dělá Drama/Krimi světového formátu, za který se rozhodně nemusíme stydět. Jak ze dne na den se může někomu úplně zničit život i jejímu okolí. Tísnivé! 85% ()
Temný filtr a místy rozostřená kamera ze všeho hned udělá drama... tohle to ale nepotřebuje. Tohle funguje totiž tak skvěle, že by to i bez těhle dvou prvků bylo jedno z nejmrazivějších seriálových českých dramat, co kdy vzniklo. A především nejuvěřitelnějších! Klára Melíšková hraje jednoduše obyčejného (v dobrém slova smyslu) občana, který se jednoduše chová jinak než společnost, a tak z ní byl téměř vytěsněn (i když se to trochu víc rozvine až na konci, byl bych rád za další sérii - ale nevím o čem by byla). Jen mi bohužel přišla občas málo výrazná, i když hrála fantasticky. Fantasticky, a stejně fantasticky jí sekundují ohromní Ivan Trojan, Miroslav Hanuš či Denisa Barešová (ta byla božská!!!) a mnoho dalších. No... pak to má teda ohromnej příběh, stejně jako většina ostatního řemesla, co na tomto bylo uděláno, a já jsem jednoduše spokojen. Jen to mělo trochu slabší odpich... 7,9/10 ,,...takhle jsem se narodila! To se mám omlouvat za to jaká jsem?!?'' ()
Štěpán Hulík opět napsal hluboký příběh, zapracoval do něj tolik (potřebných) odboček, emocí a souvislostí, že je opravdu důkazem kvality, že se mu takové vyprávění nerozsypalo pod rukama. Michal Blaško natočil svůj první výrazně nadprůměrný počin a dovolte mi, abych výkon Kláry Melíškové zařadil až za fenomenálního Miroslava Hanuše, Ivan Trojan byl tentokrát trochu upozaděn. ()
Pracuju ve zdravotnictví a svýho času jsme bedlivě sledovali skutečnou causu sestry Věry Marešové. Ta se po osvobozujícím rozsudku ve velkým pustila do soudů s různými médii, že o ní psali/mluvili ošklivě. Teď přišel čas nastoupit s žalobou na Českou televizi za to, jak skvěle podala Klára Melíšková studii vyhořelé nesympatické zdravotnice, kterou nikdo nemá rád. ()
Nechal jsem se nalákat příznivými kritikami z csfd - a bezpochyb souhlasím s filmem i jeho hodnocením. Proto jen dvě nepodstatné poznámky: Ústřední postava hraje (má hrát?) svoji roli tak, aby se jevila nesympatickou, avšak zároveň tak, aby bylo poznat, že inkriminovaný čin neprovedla. Potom je už snadné dokázat, že zde není žalován její čin, nýbrž její osoba, která svým bytím obžalovává či přinejmenším znejisťuje existenci těch, kteří jsou považováni za pouhé svědky... Vedlejší postavy (a to je pro mě asi největší pozitivum) zastupují právě ty "podezřelé" činy (zřejmě i trestně postižitelné), které se odhalují či vyplouvají na povrch při řešení hlavní kauzy. Tyto činy jsou tu, ale jsou zároveň mimo pozornost, jen naznačeny, protože nikdy nebudou veřejným předmětem a projednávány budou jen v rodiných a společenských kruzích... Dovedu si představit, že film ocení především zdravotnický personál - a přitom se nad sebou zamyslím, protožr to s ním jde dost z kopce... Zkraje filmu jsem se domníval, že se bude nejspíš jednat o Marii Fikáčkovou (viz též Stanislav Motl), která vraždila kojence v roce 1960), ale dle "obětí" bylo brzo jasné, že se jedná o celkem nedávný případ Věry Marešové - snad jen s tím rozdílem, že by si po milionových odškodněních už sotva (neúspěšně) hledala zaměstnání ve svém oboru. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (18)
- Referenční hodnota draslíku je 3,9 mmol/l až 5,3 mmol (může se lišit, dle jednotlivé laboratoře). Pacientka tedy měla v krvi dvojnásobnou hodnotu. Hyperkalemie vede mimo jiné k poruchám srdečního rytmu. (Winster)
- Při příchodu policisty ve 30. minutě je u prázdného lůžka zavěšena infuze G10% a nasazené stříkačky v linernáích dávkovačích (dále i infuzní hadičky apod.) Což je u prázdného lůžka nemyslitelné. Vše se chystá až přímo pacientovi. (Winster)
- Seriálová Jánského nemocnice je ve skutečnosti nemocnice v Ivančicích. (skudiblik)
Reklama