Reklama

Reklama

Metoda Markovič: Hojer

(seriál)
  • Česko Hojer (pracovní název) (více)
Trailer
Česko, 2024, 5 h 47 min (Minutáž: 57–62 min)

Režie:

Pavel Soukup

Scénář:

Jaroslav Hruška

Kamera:

Ondřej Belica

Hudba:

Janny Richter

Hrají:

Petr Lněnička, Petr Uhlík, Sarah Haváčová, Václav Neužil ml., Adam Mišík, David Prachař, Michal Isteník, Vojtěch Kotek, Dano Heriban, Petr Reif (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Co se stane, když zlu nastavíte lidskou tvář? Skutečný příběh muže, který se díky své metodě stal kriminalistickou legendou. Seriál podle případů kriminalisty Jiřího Markoviče se zaměřuje především na jeho výjimečný vztah se sériovým vrahem Ladislavem Hojerem. Bez příkras ukazuje reálnou policejní práci v tehdejším ČSSR. Odehrává se v několika časových rovinách a na pozadí nejděsivějších vražd 70. a 80. let. (Voyo)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (280)

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Markovičova metoda výslechu je natolik fascinující, až mi to obrušuje hrany morálního problému s módní vlnou true crime detektivek, která balancuje na tenkém pomezí fascinace pachatelem a pomníčku obětem, které se staly pouhou položkou na vrahově menu. Se čtyřicetiletým odstupem ale tvůrčí tým servíruje skvělý mix nabušeného scénáře, který dávkuje především parádní dialogy, sebejisté režie (ve druhém díle má divák jasno a přitom to další čtyři díly nekompromisně graduje) a hlavně hereckého koncertu, za které se doufám budou různá ocenění budou sbírat jak na běžícím páse. Isteník jede full Norbert Lichý mód, Kotek i na minimu prostoru parádní, Lněnička naprosto přesný v celé paletě perfekcionismu, emocí i zarputilosti. A pak Petr Uhlík, uhrančivý démon, absolutní zjevení „odnikud“ a raketa s příslibem obrovské herecké kariéry. Pokud jej tedy vlastní metody přípravy na roli (ze zámoří zdraví Ch. Bale) nepřivedou do Bohnic, anebo do dřevěnýho spacáku. ()

castor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kriminalisté chodí po bytě, vnímáme předčítání policejního spisu, hrůzu nevidíme, sledujeme jen vyšetřovatele a jejich reakce na to, co vidí. Vzápětí se rozbíhá hlavní linie seriálu. Říjen 1981. Stejní kriminalisté a jedna máma, která se nevrátila z večerního koncertu domů. Znásilněná, uškrcená. K výše uvedenému se ale ještě vrátíme. A nejen k tomu, verzí sociopatického zla bude víc. V každé epizodě (většinou v prologu) totiž řešíme další varovné případy sexuálního násilí. To klíčové je ale dané: Láďa Hojer a jeho vraždy. Nízké IQ, samotář, bez kamarádů. Popleta, prosťáček, ale také agresivní hovado. Nevinných dívek „mu vonělo“ víc. V centru dění pak rovněž legenda pražské mordparty Jiří Markovič, klidný a bystrý chlapík, který se rád zakousne do chleba se salámem od manželky, rád si zahraje biliár s kamarádem psychiatrem a moc rád by, aby se mladé ucho Adam Mišík naučilo klepat. S nějakou čtvrtou epizodou trochu začne vadit loudavé tempo, stejně jako opakování určitých motivů či výslechů. Seriál by asi zkrácení snesl. Někomu může i vadit, jak se jeden dostává druhému pod kůži a vyšetřovatel začíná s vrahem až soucítit. Pozorujeme jakousi podivně přátelskou náladu mezi oběma muži, kdy jeden z druhého postupně tahá přiznání k sérii zločinů, zatímco ten se raduje jak malé děcko, že mu někdo (konečně) věnuje pozornost. Každopádně civilní dialogy, dávka cynismu i černého humoru, dobová výprava, sugestivní atmosféra, velmi dobří herci (nejvíc mě bavili Petr Uhlík a Václav Neužil) a absolutní reklama na rakovinu plic. ()

Reklama

Lischai 

všechny recenze uživatele

Pošmak a nejlepší český seroš od Pustiny. Petr Lněnička vypadnul ze sedmdesátkového filmu se Sovákem a Petr Uhlík z noční můry - a dohromady to funguje výborně. Komu čest, tomu čest, tohle se fakt povedlo; a že si to půjčuje hodně z Mindhuntera mi vlastně ani nevadí. 4-5*, ale v kontextu českých seriálů je to fakt super, tak sázím maximum. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Upřímně, jsem stále v šoku. Z toho faktu, že nova natočila něco tak nadprůměrného a po všech stránkách kvalitního, se budu vzpamatovávat asi ještě hodně dlouho. Je mi poněkud žinantní vyjmenovávat všechny složky seriálu, protože proti žádné nemám téměř nic. Dalo by se říct, že nova se „svezla“ na žánru true crime (což ale není zápor) a nepřipraveného diváka mohlo zaskočit příliš mnoho mluvení (které je ale jen přípravou na strhující scény). Dostala mě Soukupova režie, kompletní vizuál, bravurní herci, či depresivní hudba pro mě prakticky neznámého Jannyho Richtera. Tvůrci si navíc našli čas na psychologii postav (nakolik může zlo fascinovat i jinak dobrého člověka) a etická témata, jako je řešení trestu smrti. Vůbec netuším, kdo bratři Hruškovi jsou, ale pokud tímto způsobem zpracují i další Markovičovy případy, nemůžou šlápnout vedle. Když jsem se svého času dozvěděl, že producent Michal Reitler odchází z ČT do novy, kde byl předtím, říkal jsem si, jestli se náhodou nezbláznil. Onehdy jsem viděl kus nějakého rozhovoru s ním, kde novu dost blbě velebil a měl ty klasické komerční kecy („vizionářský pořad Tabu“), to mě docela mrzelo a navíc mě žádný seriál z Voya nepřesvědčil, že by nova šla dobrou cestou – ani Guru, Iveta, Případ Roubal, Matematika zločinu nebo Král Šumavy (zatím) nevystoupil ze stínu „lepšího průměru.“ Až do teď. Jestli půjde o trend, nebo výjimku, poznáme teprve v budoucnu. JESTLI SI ZAČNEME MYSLET, ŽE SI SMRT NĚKDO ZASLOUŽÍ A NĚKDO NE, TAK JAKEJ JE PAK ROZDÍL MEZI NÁMA  A TĚMA, CO SE SNAŽÍME CHYTIT? ()

evapetra 

všechny recenze uživatele

Asi to není nejvhodnější přirovnání, ale vzpomněla jsem si při sledování seriálu na lovce krokodýlů Steva Irwina. Ten se taky dokázal mazlit s živočichy, ke kterým by se většina lidí bála přiblížit, natož si na ně sáhnout. Jiří Markovič měl výjimečný dar, schopnost vcítit se do druhého člověka, bez předsudků, bez soudu. Přízeň vyslýchaných a jejich spolupráci si získával určitě taky svým klidem, jistotou a absencí strachu nebo alespoň schopností nedat ten strach najevo. Seriál se ohromě povedl, celé to působí, bez ohledu na absurdnost mnohých situací, velmi autenticky a přirozeně. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (21)

  • Jaromír Stahlwerk, kterého hraje Vojtěch Kotek, je skutečná postava. Jeho skutečném jméno však je Vladimír Tekverk. (Bediverecs)
  • Jiří Markovič (Petr Lněnička) byl český kriminalista. V roce 1986 se stal šéfem jednoho ze dvou oddělení vražd pražské policie. Vydal biografii „Kriminalista Jiří Markovič – Legenda pražské mordparty deviantům na stopě“. (sator)
  • Skutečné místo vraždy v Motole je u jiného mostu přes potok. U toho, kde je dodnes stará budova s funkčními potravinami. Můžete si tak koupit i Turistický salám, ktrerý Hojer (Petr Uhlík) tak miloval. Kousek je i dům, kde Hojer bydlel a mezi tím se nachází již nefunkční hospoda „Pod Homolkou“.  Filmaři si však vybrali (asi úmyslně – z úcty k oběti) mostek blíže k motolskému rybníku. (Karrfik)

Reklama

Reklama