Režie:
Pavel SoukupScénář:
Lucie KryzováKamera:
Miloslav HolmanHudba:
Jindřich KravaříkHrají:
Alexandra Vostrejžová, Viktorie Vítová, Marek Němec, Barbora Bočková, Magdalena Čečo, Petra Bučková, Vlastina Svátková, Terezie Holá, Marek Holý (více)Obsahy(1)
Anna, influencerka známá svým provokativním obsahem, se na sítích tajemně odmlčí. Když patnáctiletá Nina najde fotku polonahé Anny v mobilu svého táty, rozhodne se ji vypátrat. Sled dalších událostí změní život jak Nině, tak její rodině. Thriller #annaismissing je volným pokračováním úspěšného seriálu #martyisdead ověnčeného International Emmy Award 2020. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (209)
Očekávané se stalo skutečným a dokonce ve velmi krátkém sledu můžu bez větších skrupulí (:D) opěvovat další český projekt. O dost vyspělejší pokráčko minimalistického skvostu #martyisdead disponuje vším, co jsem od něho očekavál. #annaismissing mě překvapovala, napínala, znechucovala, ponaučila, ale hlavně dostala. A to nejen umě gradovaným story, ale i třeba precizní hudební stránkou, kterou strčila do kapsy kdejaký věhlasný zahraniční thriller. Fakt bomba! [viděno na Finále Plzeň 27.9.2023] ()
Kdybych jen věděl, že přijdu o tohle, tak do toho kina i dojdu pěšky. Výborný moderní thriller, který mě nepustil od obrazovky ani na chvíli a vystavěl si veškeré své stěžejní momenty do nejmenších detailů. Černý kůň sezóny, který mohu silně doporučit a opět skvělý příspěvek do nové generace filmů z naší malé zemičky. ()
Už jsem viděl mnoho ze Soukupovi krátkometrážní tvorby a i #martyisdead by perfektní. A Pavel Soukup nezklamal ani s #annaismissing. Samozřejmě se ale neubráním srovnávání. Mě osobně víc sedl, zaujal a tím pádem u mě vítězí předchozí #martyisdead kterýmu jsem dal 4hvězdy. #annaismissing je taktéž nadprůměrným filmovým počinem a na český poměry obzvlášť ale jak už jsem psal přeci jen je trochu ve stínu předchozího Soukupova dílka a proto ode mě Anna vyfasuje "jenom" lepší 3hvězdy. Každopádně Soukup je jeden z těch mála českých režisérů jehož filmovou tvorbu se vyplatí sledovat. Jsem zvědavej co si na nás vymyslí příště. ()
Čeští diváci dlouhodobě nadávají na to, že lokálně vznikají jen upocené a nevtipné komedie nebo křečovité a ze života těžko opsané romantické kousky, které se prostě jen snaží zasáhnout co nejširší diváckou masu a spoléhají na okoukané tváře. #annaismissing se stejně jako loňský BANGER. (za kterým stál třicátník Adam Sedlák – předpokládám, že za námětem tohohle kousku stojí stejný Sedlák), který byl, more, nápaditý, autentický a energický, nebojí riskovat, soustředí se a pokouší o žánrovost. Rovněž mladé duo Pavel Soukup a Lucie Kryzová stejně jako Sedlák dané generaci přinejmenším rozumí, divákům předložili konkrétní záměr i několikeré odvádění pozornosti jiným směrem. Náctiletá influencerka Anna, jinak ráda v roli vyzývavé lolity, právník, v jehož mobilu se vyjímá její polonahá fotografie, no a konečně jeho dospívající dcera Nina, která snímek najde, což jí solidně zamotá hlavu. Anna navíc už týden nic nového nezveřejnila, takže co když se jí něco stalo? A jakou roli v tom hraje Ninin otec, jehož vysvětlení je poněkud vágní? Nebo množství nepřátel, které si kvůli cíleným výstupům na internetu vytvořila? Ačkoliv střed vyprávění lehce drhne a dílčí pointy jej tříští, a také zápletka/pátrání vyplivnou nějaké to „ale“, celé je to solidně uchopené, nenudí, nebojí se používat flashbacky a nechronologické vyprávění či jinak postavit kameru, je to vizuálně atraktivní a zejména mladými tvářemi skvěle zahrané (z dospělých mi naopak taková Barbora Bočková prostě herecky nesedí). Navíc to má neotravná varování ohledně nutné prozíravost při sdílení čehokoliv… Nejsou to kdovíjaké čtyři hvězdy, ale opatrně tleskám. ()
Silné! Když úplně pominu zdejší české neherce, kteří se na našem malém rybníčku chtějí rovnat světovému trendu a kteří v určitých pasážích nepůsobí zas tak dobře, tak jde teda o hodně, hodně, hodně kvalitní kus filmařiny. A to po všech stránkách. Audiovizuálně bezchybné a na vysoké úrovni, co se týče postav, scénáře i celého vyústění zápletky včetně finálního "kdo to tedy udělal" jde stejnětak o vrchol českého filmu, ne-li možná to úplně nejlepší, co jsem měl možnost "u nás" vidět a naplno film dokonce exceluje i ve vedlejších stránkách jako jsou zakomponované prvky, detaily nebo dobová autenticita. Napětí je ve vzduchu od úvodních minut a podobnost se zahraničním Searching nebo Missing je zcela namístě, protože se film nese ve velmi podobném detektivně-vyšetřovatelském duchu mladé hrdinky. Potěší rozplétání příběhu a postupné dávkování střípků, bavily mne ne tak často vídané detailní prvky jako je elektroauto s kamerou, práce s vedlejšími postavami, zakomponování trendů dnešní doby a "cool" mluvy mladé generace a celé to zkrátka působí tak moc dobře, až je s podivem, že tohle opravdu vzniklo u nás. Barvitý, nápaditý a v závěru hodně dusný a nepříjemný úkaz toho, jak drasticky může člověk platit za své chyby, byť jen malé a v jádru začínající jako nevinné, a jak nebezpečný je dnešní internetový svět i mediální a justiční systém. ()
Galerie (12)
Photo © Aerofilms
Zajímavosti (5)
- Film, který se vysílá v televizi, je Shoky & Morthy: Poslední velká akce (2021). (bianci)
- Film má i seriálovou podobu rozdělenou do devíti epizod. Seriál je o více než půl hodinu delší a nabízí nové i rozšířené scény. Některé scény jsou v seriálu oproti filmu v jiném pořadí. (fisus)
- Meda (Terezie Holá) v čase 8:35 v kuchyni sleduje na tabletu jihoafrického hudebníka, producenta a parodického umělce The Kiffnesse. (Piplik)
Reklama