Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Anna, influencerka známá svým provokativním obsahem, se na sítích tajemně odmlčí. Když patnáctiletá Nina najde fotku polonahé Anny v mobilu svého táty, rozhodne se ji vypátrat. Sled dalších událostí změní život jak Nině, tak její rodině. Thriller #annaismissing je volným pokračováním úspěšného seriálu #martyisdead ověnčeného International Emmy Award 2020. (Aerofilms)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (216)

hroubek 

všechny recenze uživatele

Takhle si představuji český film, který můžeme poslat do zahraničí a nemusíme se bát žádné ostudy. Nečekal jsem mnoho, a to více jsem z kina odcházel nadšený. Je to velká pecka, která je fakt dobře napsaná, natočená a hlavně zahraná. Minulý rok se chválil Banger!, tenhle rok to bude zrzavá Anička, která zmizela. Mám z tohoto filmu opravdu velkou radost, protože parádně funguje, a když už si říkáte, že víte, co bude dál, tak vás film překvapí. Moc se mi líbí jistá amorálnost postav a taky to, že postavy nejsou rozdělené na "dobré a špatné". Režisér Pavel Soukup odvedl luxusní práci a je vidět, že má hodně talentu a umí s filmem jako médiem pracovat. Velmi jsem si užil budovaní napětí, práci s atmosférou, a následně i samotnou pointu filmu. O scénář se postarala Lucie Kryzová, a je vidět, že má nakoukáno a zná, díky tomu je její scénář hravý, zajímavý a překvapí. Zaujal mě střih od Tomaše Holocsy, který byl správně dynamický a progresivní, skvěle propojoval dění na obrazovkách monitorů a mobilů s hlavním příběhem. Osobně jsem hodně nadšený z obsazení, protože všichni herci jeli na 100% odvedli výbornou práci a skvěle mi prodali daný příběh. Alexandra Vostrejžová má talentu na rozdávání a hraje civilně a uvěřitelně, a díky tomu je její herecký projev neskutečně silný. Viktorie Vítová si hlasitě říká o to, aby v budoucnu hrála více postav femme fatale, jenž muže dostanou do těch největších potížích. Má v sobě něco svůdného, zákeřného a taky nevinného. Magdalena Čečo se svou rolí poprala velmi dobře a její výkon se mi dost líbil, hlavně její přesné a úderné hlášky. Marek Němec je perfektní a spoustu scén si krade pro sebe svým naprosto přesným a silným výkonem. Jsem z filmu dost nadšený, ale bohužel pár chybiček by se našlo, naštěstí nejde o nic zásadního. #annaismissing je velká pecka, která si zaslouží každého diváka. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Čeští diváci dlouhodobě nadávají na to, že lokálně vznikají jen upocené a nevtipné komedie nebo křečovité a ze života těžko opsané romantické kousky, které se prostě jen snaží zasáhnout co nejširší diváckou masu a spoléhají na okoukané tváře. #annaismissing se stejně jako loňský BANGER. (za kterým stál třicátník Adam Sedlák – předpokládám, že za námětem tohohle kousku stojí stejný Sedlák), který byl, more, nápaditý, autentický a energický, nebojí riskovat, soustředí se a pokouší o žánrovost. Rovněž mladé duo Pavel Soukup a Lucie Kryzová stejně jako Sedlák dané generaci přinejmenším rozumí, divákům předložili konkrétní záměr i několikeré odvádění pozornosti jiným směrem. Náctiletá influencerka Anna, jinak ráda v roli vyzývavé lolity, právník, v jehož mobilu se vyjímá její polonahá fotografie, no a konečně jeho dospívající dcera Nina, která snímek najde, což jí solidně zamotá hlavu. Anna navíc už týden nic nového nezveřejnila, takže co když se jí něco stalo? A jakou roli v tom hraje Ninin otec, jehož vysvětlení je poněkud vágní? Nebo množství nepřátel, které si kvůli cíleným výstupům na internetu vytvořila? Ačkoliv střed vyprávění lehce drhne a dílčí pointy jej tříští, a také zápletka/pátrání vyplivnou nějaké to „ale“, celé je to solidně uchopené, nenudí, nebojí se používat flashbacky a nechronologické vyprávění či jinak postavit kameru, je to vizuálně atraktivní a zejména mladými tvářemi skvěle zahrané (z dospělých mi naopak taková Barbora Bočková prostě herecky nesedí). Navíc to má neotravná varování ohledně nutné prozíravost při sdílení čehokoliv… Nejsou to kdovíjaké čtyři hvězdy, ale opatrně tleskám. ()

Reklama

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Silné! Když úplně pominu zdejší české neherce, kteří se na našem malém rybníčku chtějí rovnat světovému trendu a kteří v určitých pasážích nepůsobí zas tak dobře, tak jde teda o hodně, hodně, hodně kvalitní kus filmařiny. A to po všech stránkách. Audiovizuálně bezchybné a na vysoké úrovni, co se týče postav, scénáře i celého vyústění zápletky včetně finálního "kdo to tedy udělal" jde stejnětak o vrchol českého filmu, ne-li možná to úplně nejlepší, co jsem měl možnost "u nás" vidět a naplno film dokonce exceluje i ve vedlejších stránkách jako jsou zakomponované prvky, detaily nebo dobová autenticita. Napětí je ve vzduchu od úvodních minut a podobnost se zahraničním Searching nebo Missing je zcela namístě, protože se film nese ve velmi podobném detektivně-vyšetřovatelském duchu mladé hrdinky. Potěší rozplétání příběhu a postupné dávkování střípků, bavily mne ne tak často vídané detailní prvky jako je elektroauto s kamerou, práce s vedlejšími postavami, zakomponování trendů dnešní doby a "cool" mluvy mladé generace a celé to zkrátka působí tak moc dobře, až je s podivem, že tohle opravdu vzniklo u nás. Barvitý, nápaditý a v závěru hodně dusný a nepříjemný úkaz toho, jak drasticky může člověk platit za své chyby, byť jen malé a v jádru začínající jako nevinné, a jak nebezpečný je dnešní internetový svět i mediální a justiční systém. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Nedávno jsem se u české televizní minisérie Herec smál tomu, jak herci dávají nesmyslné důrazy ve svých projevech na slova patřící do dobového žargonu, kdy působí, že termíny jako "překročit ČÁRU!!!" nebo "sbalili ho ČERTI!!§!" působí jakoby byly ve scénáři napsány kapitálkami a herci s režisérem z toho pochopili, že by je postavy i kapitálkami měly vyslovovat. Pochopitelně to naprosto huntovalo jakoukoli snahu o vykreslení iluzě doby. #annaismissing z horké současnosti přitom trpí na úplně to samý. Mladí herci zde pronášejí věty jako "...ty  tvoje cringe videa pro boomerský mámy..." a "tohle je real shit stalkerství" přičemž při tom působí, jakoby je film nutil říkat nějaké komplikované science fiction termíny vlastní jen jeho světu. Pochopitelně to naprosto huntuje jakoukoli snahu o vykreslení... iluze... současnosti...? Chtělo by se to hodit na obvyklé inscenační limity českých tvůrců, ale ti mají u mě smůlu v tom, že jsem nedávno viděl Banger., ve kterém ten slang padá z postav naprosto přirozeně. Problém bude, obávám se, v tom, že Kryzová se Soukupem jsou 30+ mileniálové z veganskýho bistra, který sice na twitteru čtou příspěvky teen influencerů, ale v reálném světě se neobtěžovali tyhle lidi nijak nastudovat, takže jejich projev ve filmu zní jako přepsané příspěvky ze sociálních kanálů, které ale nejdou ve skutečném světě vůbec přirozeně z huby. Namluvě o tristních limitech zdejších mladých herců (Magdalena Čečo je ve své roli neumim hrát/hláškuju snad vědomá reference na Radka Kuchaře v Perníkově věži). Není divu, že pak mladá protagonistka v tomto světě působí každou scénu jako právě zrozená Venuše, konsternovaně ve své nevinnosti sledující pohnutý svět internetového falešnictví, když její jediná expozice je, že si v rámci nějaké iniciativy přestane holit podpaží. #annaismissing se ambiciozně snaží o aktualizaci Flynnové Gone Girl, poukázat na pokrytectví a manipulovatelnost každého článku společnosti. Chce nás nechat neustále pochybovat, měnit hlediska, vzbuzovat diskuzi, být aktuální a nestranná. Nikdo ze zúčastněných ale nemá kapacity na to, se na takhle náročném příběhu podílet, takže ve výsledku film jen fotrovsky mudruje o tom, že "na všem je tak trochu pravdy", čímž z toho filmu dělá vlastně esenciální boomeřinu, padnoucí spotřebitelům produktů vyjmenovaných ve sponzorech na začátku filmu. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Skvěle napsaný i natočený moderní thriller od dalšího z mladých nadějných tvůrců. Žádná postava není černobílá a žádný ze zvratů není úplně jednoznačný, takže po skončení filmu si budete mít o čem povídat. Film představuje i několik nových mladých hereckých talentů, a byť jejich výkony nejsou vždy 100% přesvědčivé, možná z nich budou další hvězdy českého filmu. Jo, a klidně na to můžete jít, i když jste neviděli #martyisdead, návaznost je velmi volná. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (5)

  • Film má i seriálovou podobu rozdělenou do devíti epizod. Seriál je o více než půl hodinu delší a nabízí nové i rozšířené scény. Některé scény jsou v seriálu oproti filmu v jiném pořadí. (fisus)

Související novinky

Ceny české filmové kritiky ovládla Přišla v noci

Ceny české filmové kritiky ovládla Přišla v noci

03.02.2024

Večer v sobotu 3. února 2024 proběhl v Divadle Archa v Praze 14. ročník slavnostního předávání Cen české filmové kritiky, které každoročně uděluje Sdružení české filmové kritiky výrazným a chváleným… (více)

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

15.01.2024

V pondělí 15. ledna 2024 dopoledne byly na tiskové konferenci České filmové a televizní akademie (ČFTA) odhaleny nominace v rámci 31. ročníku předávání cen Český lev. Na začátku tohoto ceremoniálu… (více)

Ceny české filmové kritiky 2023 - nominace

Ceny české filmové kritiky 2023 - nominace

04.01.2024

Ve čtvrtek 4. ledna byly Sdružením české filmové kritiky oznámeny nominace pro 14. ročník výročního předávání Cen české filmové kritiky, které by tentokrát měly vyzdvihnout výrazná česká… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Reklama

Reklama