Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vykradači hrobek otevřou kryptu, kde se skrývá vlčí muž, a to se jim stane osudným. Vlkodlak však netouží po nesmrtelnosti a věčném hladu, proto vyhledá doktora Frankensteina, který by mu mohl pomoci. Po příchodu na hrad zjistí, že doktor je mrtev a jediný kdo na hradě žije je jeho monstrum. Nesmiřitelný boj dvou rivalů začíná. (topr harley)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (36)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Vlkodlaka nestretáva Frankenstein, ale Frankensteinove monštrum, aby ste sa nenechali oklamať názvom. A je to solídny crossover, ktorý sa mohol stať tuctovým zameniteľným béčkom v katalógu Universalu, ale prekvapivo prináša zaujímavé filozofické otázky a nečakaný koniec. Avšak určite už nejde o prvotriednu kvalitu ako pri Whaleových dielach, štúdiové prostredie cítiť až priveľmi a atmosféra mohla byť rozhodne temnejšia a intenzívnejšia. Napriek tomu ide o príjemné prekvapenie. 70% ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Noc. Mraky se valí přes úplněk a dvě postavy spěchají mezi kříži temného hřbitova. Jejich cílem je hrobka, kde tuší poklad. L. Talbot, pohřbený před čtyřmi roky, má údajně u sebe v rakvi zlaté hodinky, prsten i peníze. Mrtvola v rakvi je pokryta bylinami - vlčím bobem. Jejich odstraněním vykradači rozhodli o své krátké budoucnosti... V rámci universalovské série příjemný kousek se vším, co má klasický gotický horor mít. Strašidelná krajina, ruiny zámku, podzemní chodby a...monstrum. Největší prostor má samozřejmě vlkodlak, který se snaží zlomit své prokletí a v klidu zemřít. Ozdobou filmu je Ilona Masseyová, naopak Lugosi mne příliš nenadchnul. Bohužel každá doba má své blbce, ten zdejší se postará o apokalyptický konec. Škoda, že na závěr nešvenkla kamera směrem k vesnici... ()

Reklama

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Nechtělo by se mi žít ve vesnici s názvem Vasaria. Kromě toho, že je to na venkově plném Němců, ještě je čas od času terorizuje Frankensteinovo monstrum - a teď se tam objevil i nesmrtelný Larry Talbot. Vynikající pokračování Ghost of Frankenstein (hrají tu opět všichni, jen si trošku zpřeházeli role :) ) a Wolf Mana. K filmu samému jen dvě výtky: konec samotný (vlastně to naznačuje, že pravdu měli omezení venkovani a jejich radikální řešení) a nevýrazný Lugosi. Když se monstrum šklebí, jde poznat, že je to on, ale na rozdíl od strašidelně golemovského pohybu Borise Karloffa vsadil na klátivou chůzi jako na chůdách, takže vypadá akorát směšně. Jinak je to ale skvělý snímek, atmosférický, temný, tragický, s hezkou baronkou Frankensteinovou a - to nejlepší nakonec - především fantastickým Lonem Chaneym. Snad poprvé někdo ve společném filmu přehrál Lugosiho (i když to, pravda, scénář nařizoval, ale všichni víme, co Bela umí). Působivé. ()

Paldini 

všechny recenze uživatele

Skvělá zábava. Film je nabitý dějem od samého začátku a úplně postrádá unylost prvního Wolf Mana. Autoři doslova nacpali film všemožnými béčkovými ingrediencemi ze světů obou titulních postav. Hrdinové a i ti vedlejší jsou dost nejednoznační. Nenajdete tady typicky zápornou ani typicky kladnou postavu. Dokonce se některé charaktery, ovlivněné okolními podněty, vyvíjí, což bych v takovémto filmu vůbec nečekal. Vše je podřízeno tomu, aby se divák královsky bavil a já si to královsky užíval. Vrcholem potom byly kulisy a triková stránka. A těmi triky nemyslím je vlkodlačí přeměnu, ale hlavně hrátky s miniaturami staveb. Krása. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Pro celý film je příznačná hned úvodní scéna na hřbitově. Atmosférická, skvěle natočená a nepochopitelně končící v tom nejlepším. A tak je to s celým snímkem. Neskutečně špatný Lugosi v roli Frankensteinova monstra je opravdu k pláči. Škodolibě tedy potěší, že se na plátně moc neohřeje. Ještě že v jednatřicátém roli monstra v původním Frankensteinovi nedostal. To by rázem byla světová kinematografie chudší o jednu zásadní klasiku. O topornosti Ilony Massey se raději ani zmiňovat nebudu. Zůstává nám tak jen Chaney mladší, který je opět naprosto přesvědčivý a má hodně prostoru. Především díky němu tedy setkání dvou klasických monster stříbrného plátna funguje. Škoda však, že úvodní pasáž v Cardiffu je se svou dokonalostí poněkud osamocená. Je totiž zbytečně shozena cestou do Vasárie a následným čistě béčkovým děním. Ze začátku je tedy sice našlápnuto na jedno z vůbec nejpovedenějších pokračování série, kterému se mohlo dostat uznání i jinde než pouze u fanoušků, ovšem jak jsem psal na začátku - nic není dotaženo a zůstalo jen u nákroku k perfektnímu filmu. Došlápnutí se nekoná. Bohužel. ()

Galerie (99)

Zajímavosti (10)

  • Film byl točen během druhé světové války a panovala proti-německá nálada. Scénárista Curt Siodmak, který v roce 1937 z Německa uprchl kvůli scému židovskému původu, se proto rozhodl změnit místo, kde se příběh odehrával a stvořil fiktivní město Vasaria. (liquido26)
  • Monstrum ztvárněné v tomto snímku Belou Lugosim je němé, přestože v průběhu série mluvilo již ve snímku Frankensteinova nevěsta. V roce 1931 Bela Lugosi roli Monstra odmítl, neboť mu vadilo, že nemá žádné dialogy. Původní scénář pro tento film jeden dialog pro Monstrum obsahoval, ale tato scéna byla z finální verze vynechána. (liquido26)
  • Když byl dialog, který Monstrum vedlo s Lawrencem Talbotem vymazán, zmizely i zmínky o tom, že je monstrum slepé (důvodem byla operace na konci filmu Frankensteinův duch). Lugosiho náměsíčná chůze se stala stereotypem pro Frankensteinovo monstrum. (liquido26)

Reklama

Reklama