Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Djkoma
    *****

    Naprosto genialní, atmosférický, chytlavý, realistický, promyšlený, natočený a ozvučený film. Nevim o žádné chybě tohoto DÍLA. Viděl jsem pouze Apokalypsu now redux a ta si mě naprosto získala nejen přeměnou Willarda a názoru Kurtze. Celý tento film je jedna velká jízda válkou a hnusem v ní. Poprvé jsem obdivoval (krom celého filmu) i dokonalé mrtvoly hlavně v závěru...Po té jsem si přečetl, že jsou to skutečné mrtvoly, pro mě další šok tohoto filmu. Obdivoval jsem temnou atmosféru a temné scény při níchž je na scéně Kurtz, které byli úžasně natočené. Životně zahrané role nejen Sheena, Branda a Duvalla, ale všechno v tomto filmu je životní vrchol. Sám Brando je herec nad nějž není. To, že stloustl a kameraman ho musel snímat ve velkém šeru a přítmí neuvěřitelně napomohlo magičnosti jeho postavy. Francis Ford Coppola vytvořil své životní dílo o válce(se snažim vyhnout názorům, že Kmotr je lepší ;-)). Tento velký režisér přežil těžkou cestu tohoto filmu na plátna, ale stálo to za to. Všiml jsem si ještě mnoha genialit, které dohromady tvoří legendární film, který však není pro každého a na to se nesmí zapomínat!!!(10.7.2004)

  • Dever
    **

    Soundtrack Carmine Coppola: 1. The End - The Doors ,2. Saigon (dialogue) ,3, The End Part 2 ,4. Terminate (dialogue) ,5. The Delta ,6. P. B. R. (dialogue) ,7. Dossier #I ,8. Colonel Kilgore (dialogue) ,9. Orange Light ,10. The Ride Of The Valkyries - Richard Wagner ,11. Napalm In The Morning (dialogue) ,12. Pre-Tiger ,13. Dossier #II ,14. Susie Q ,15. Dossier #III ,16. 75 Klicks (dialogue) ,17. The Nung River ,(10.6.2011)

  • Eddard
    *****

    Apokalypsa. K tomuhle veledílu mám trošku zvláštní vztah - psal jsem seminární práci na téma srovnání Apokalypsy now a jeho volného předobrazu, Conrádovy legendární povídky Srdce temnoty. Seděl jsem zavřený na samotce na své koleji v Brně a dokola si tenhle film během noci pouštěl... dokážete si představit, co to s člověkem udělá? Začínal jsem mít nepříjemný pocit, že Kurtzovi rozumím a plně jsem chápal Willarda, který jen seděl a naslouchal opojným příběhům o dokonalosti lidské mysli, odproštěné od soucitu a ideálů prohnilé nízké morálky, která je nám stejnak jen podstrkována těmi, kteří ji sami nerespektují a dokáží rozpoutat takové peklo, jakým je válka zuřící všude kolem a pronikající jako duševní nemoc do myslí všech zůčastněných. Kdo je zrůda, kdo je šílený a je v příběhu nakonec někdo kdo není? Šílený je bezesporu pan Coppola, který dle mého názoru touhle příšerností překonal samotného Kmotra a hodil rukavici všem, kdo by se chtěli pokusit natočit válku ještě sugestivněji. Nikdo ji zatím nezvedl... samozřejmě se nabízí srovnání s ostatními špičakmi žánru - Stonovou Četou, Kubrickovou Full Metal Jacket či Lovcem Jelenů... každý z těhle filmů si však bere na zřetel trochu jiný aspekt války, tudíž konfrontace ani není zapotřebí. Přesto si myslím, že Apokalypsa čímsi ční i nad těmihle velikány. Dokonalost formy se snoubí s hloubkou námětu a strašně silnými hereckými výkony (minimalismem v podání Sheena a majestátností poloboha Branda)... 100%(23.6.2006)

  • tron
    *****

    „Máš právo zabiť ma, ale nie súdiť.“ Šialený (a za takých podmienok aj vznikal, nakrúcanie pripomínalo peklo od doslova infarktujúcich, neovládateľných hercov, až po psychopaticky narastajúci rozpočet) vojnový epos. Mal som česť (vďaka 200-korunovej, vapeťáckej „edícii filmov pre každého") pozrieť si prvýkrát až v 21. storočí v originálnom znení s titulkami a ako by to nestačilo, tak rovno v obéznom 202 MINÚTOVOM režisérskom kolose (oproti „len“ 153 minút dlhej kino verzii uvidíme navyše napr. fascinujúcu, zahmlenú francúzsku farmu). Nie som si istý, čo sa mi na APOKALYPSE páčilo najviac. Na zahodenie nebol Robert Duvall (vrtuľníkom prenasledujúci hrdinov, aby mu vrátili surfársku dosku), ale o tomto monštruóznom a nebezpečnom filme (cesta po rieke je čoraz nervy a mäso trhajúcejšia) sa ťažko píše. Samozrejme Marlon Brando úchvatný... a finálne bombardovanie... monológ sústredeného Martina Sheena... obetovanie býka... zasnený monológ Martina Sheena... Playboy... Kurtzov tábor... Viac v mojom článku na Kinema.sk, kam už nepíšem: http://www.kinema.sk/clanok.asp?id=20100(25.6.2005)

  • POMO
    *****

    Mimoriadne ťažký existenciálny film, ktorý vám na pár dní zaťaží žalúdok a donúti vás premýšľať, čo ste to vlastne videli. Depresívna plavba naprieč rozhorúčeným peklom. Od iných vojnových filmov sa líši tým, že to zlo, ktoré vojna stelesňuje, tu nevidíme, ale ho cítime. A i keď nás nepríjemne bolí a zaťažuje, nedokážeme sa mu otočiť chrbtom. Hypnotické, dych berúce majstrovské dielo.(13.2.2003)

  • - Scéna s podplukovníkem Kilgorem (Robert Duvall) a vojákem Vietcongu je založena na skutečné události, kterou zdokumentoval fotožurnalista Philip Jones Griffiths. Americký voják, který svému nepříteli pomáhal, opravdu řekl: „Každý voják, který dokáže bojovat tři dny s vnitřnostmi v nádobě, se může napít z mé lahve“. (HellFire)

  • - Po skončení natáčení a následné postprodukci začínalo být F .F. Coppolovi jasné, že bude potřeba, aby Martin Sheen namluvil mnoho dialogů. Sheen byl však natolik zaneprázdněn, že byl povolán jeho bratr Joe Estevez, který má podobný hlas. (HellFire)

  • - Pri oslave Coppolových 37 rokov na Filipínach dostal tortu 1,8 metra širokú a 3 metre vysokú. Poleva na nej znázorňovala hory, rieku, oceán a vlny, dekoračné postavičky vojakov, palmy, lode a helikoptéry dopĺňali dobrodružný obrázok. Pod ním si Coppola našiel odkaz: "Všetko najlepšie, Francis, tvoja Apocalypsa." (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace