Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radko
    ****

    Trošku mám problémy zhodnotiť toto dielo. V kine po zhliadnutiach kratšej verzie som bol nadšený - najmä po prvýkrát som sa z videného dlho spamätával, ochromený ohromnou vizuálnou stránkou a celkovým vyznením filmu-cesty priamo do pekla vietnamsko-kambodžskej džungle, a zároveň do duše hlavného hrdinu. S odstupom asi dvoch rokov to bolo poslabšie ale stále, veľmi pôsobivé. Tešil som sa na komplexné vychutnanie neskrátenej verzie. Výsledok: úvodná scéna podfarbená koncom od Doors zostala rovnako fascinujúca ako kedysi, rovnako bombardovanie a lá Wagner, no pomerne veľká časť sa zdĺhavo vliekla. A tak si myslím, že s témou vietnamskej vojny sa podľa mňa umelecky oveľa lepšie vyrovnal Michael Cimino v Lovcovi jeleňov, ktorý je ale viac dokonalou štúdiou vplyvu vojny na život obyčajných ľudí ako vojnovým filmom. Coppolov pokus je obrazovo opulentný, sú to farebné orgie, do dokonalosti mu niečo chýba. Skôr podivná halucinačná cesta ako silná výpoveď.(3.8.2004)

  • RHK
    *****

    Jeden ze 100 filmů, které musíte vidět, než umřete. Jeden ze 100 největších filmů všech dob časopisu Entertainment Weekly (doplněk). Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Jeden ze 100 nejlepších válečných filmů (z doby po r. 1900) - 100 Greatest Post 1900 War Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Celosvětově divácky úspěšný film. Kapitán tajné služby (Martin Sheen) má po dlouhé plavbě šíleným válčícím Vietnamem sejmout odpadlíka - plukovníka Kurtze (Marlon Brando), který se prohlásil domorodým Bohem. Úžasná geniální kamera, skvělá výprava. Neskutečně psychedelický fim - intro s džunglí palem spálovaných napalmem, helikoptérové bombardování Vietnamců za zvuků Wagnerovy Jízdy Valkýr - http://www.youtube.com/watch?v=CGBDWER-wUI, Robert Duvall v kovbojském klobouku a jeho surfování na vlnách říční zátoky během bitvy, noční show dívek z Playboye pro nadržené vojáky... V závěru těžce filozofující Brando - "Nic nenávidím víc než zápach a lži" - a jeho království nad primitivním kmenem a titulky opět s obrazovými orgiemi napalmu. "Hrůza, hrůza..." Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=IkrhkUeDCdQ (Shlédnuty obě verze.)(18.8.2012)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "Mám rád vůni napalmu po ránu." Nijak zvlášť nevyhledávám válečné snímky, ale tato exkurze do válečného šílenství se i mně jevila velmi interesantní. Hlavně proto, že do boje vstoupíme ve chvíli, kdy už kulky a šípy létající kolem hlav amerických osvoboditelů jsou stavěny na úroveň obtížného hmyzu a vojáci se věnují tomu důležitému - chlastu, drogám, sexu, steakům a surfování. Sice mi poněkud vadí, že každá ekonomická krize USA je zažehnána válkou za záchranu světa na libovolném místě naší planety, ale jedinečný pplk. Kilgore mi alespoň dodal první rozumný důvod vedení vietnamské války - surfování pod palbou se v té době patrně jinde nedalo provozovat. Zkrátka až do přejezdu kambodžské hranice jsem se nečekaně bavil, ale následné zdlouhavé vykecávání mne donutilo jednu hvězdu pozapomenout v nepřístupné džungli.(2.7.2012)

  • TeeAge

    || Scenár: John Milius, Francis Ford Coppola / Heart of Darkness by Joseph Conrad| Hudba: Carmine Coppola, Francis Ford Coppola | Produkcia: Francis Ford Coppola | Distribúcia: United Artists (1979 theatrical), Miramax Films (Redux), Paramount Pictures (Redux video), Lionsgate (Blu-ray) | Štúdio: American Zoetrope | Rozpočet: 31,5 miliónov $ | Tržby: 134,700,000 $ ||(25.7.2011)

  • sportovec
    ****

    Osudová - Američany nikdy formálně nevyhlášená - americko-vietnamská válka, která před 35 lety skončila těžkou americkou porážkou, konfrontuje dva světy: demokracii francovské "Nové Atlantidy" a z užšího evropského pohledu prastarou vietnamskou civilizaci, jež ve svých východiscích pamatuje ještě antický císařský Řím. Modelová situace - zešílevši či zbezradněvši americký důstojník, škodící záměrům amerických okupantů, který se utekl do hloubky vietnamské džungle, a jeho zvlášť utajené stíhání dává nahlédnout nejen do nejrůznějších tváří války, ale relativizuje mnohé z toho, co jsme zvyklí shrnovat pod téma lidských práv. Obrovská freska, která se zdarem vymyká filnově technokratickým dnahám naší doby, nás vystavuje zrcadlu. (Zásluhy scénáře, coppolovské režie i kamery jsou v tomto ohledu neoddiskutovatelné, protože daly vzniknout skutečně hlubokému dílu.) To, co v něm prostřednictvím filmu vidíme, je pramálo lichotivé a nejčastěji zrůdně zločinné. Vědomí, že tzv. euroatlantická civilizace již delší dobu je jen velmi problematickým středem světa, je asi tím postřehem, který bychom si z APOKALYPSY měli trvale odnést. Věřme, že podobně budou v této choulostivé věci smýšlet i naši potomci. V zájmu svém i v zájmu všech lidí dobré vůle na této modré planetě.(25.12.2010)

  • - Roli Willarda (Martin Sheen) Coppola původně nabídl Clintu Eastwoodovi. Stejně jako Al Pacino a Steve McQueen, Eastwood nechtěl opustit Ameriku na více jak 17 týdnů. Sám Steve McQuuen nabídl Clintu Eastwoodovi, aby hrál Williarda a Steve McQueen by hrál Kurtze a on by na filmu pracoval jen 2 týdny. (Varan)

  • - Film je inspirován krátkým románem polského anglicky píšícího prosaika Josepha Conrada "Heart of Darkness" z roku 1902. V tomto slavném románu popisuje symbolickým jazykem, jak Angličan Marlow putuje po řece Kongo, aby našel "universálního génia" Kurtze, který se tam stal náčelníkem kanibalského kmene. Děj je však pro potřeby filmu zasazen do války. (gjjm)

  • - Rozpočet filmu, který činil 31 500 000 amerických dolarů, snímek překonal ziskem 78 784 010 amerických dolarů datovaným k říjnu roku 2012. (chelseaman22)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace