Nastala chyba při přehrávání videa.
  • movie
    *****

    APOKALYPSA je v odborných měřitkách považována za skutečnou klasiku, proto je jasné, že u potencionálních diváků může vzbuzovat dost vysoké očekávní, které se ovšem nemusí na 100% vyplnit. První dvě hodiny jsou výtečný, zbytek nuda a závěrečné setkání s Marlonem Brandem (který je povětšinou zahalen šerem, aby produkce a režisér zakryl fakt, že v průběhu natáčení šíleně přibral) mi nepříjde jako to úplně nejlepší finále ...(23.3.2005)

  • Pumiiix
    ****

    Tak tak, mám za sebou redux verzi (3hod16min) a můžu upřímně říct, že se mi to zdálo zbytečně moc dlouhé. Nemohu dát plný počet hvězd, ale nevylučuji, že když film uvidím po delší době podruhé, hvězdu možná přidám. Apocalypse Now je doopravdy výjimečný film, kamera je bezchybná a dokáže i z pořádně hnusných věcí udělat něco lahodného pro oči. Herecky je film na nejvyšší možné úrovni, Francis Ford Coppola vyždímal z herců jejich naprosté maximum. Velký filmový zážitek.(7.11.2010)

  • Radek99
    *****

    Obecně kvituji s úlevou všechny pacifistické tendence a přikláním se k tomu, že válečné filmy jako takové nejsou mým oblíbeným žánrem, výjimku tvoří jen ty z nich, které demaskují zrůdnou podstatu války a netváří se tak, že válka je skvělá show, akce a adrenalinová jízda (viz mnohé pokleslé válečné akční filmy - kupříkladu propagandou nasáklá série o Johnu Rambovi). Válka prostě není cool, je to Utrpení, Bolest a Smrt... A takhle reflektována má pak i percepce takového snímku smysl. Stejně tak funguje i svět Coppolovy Apokalypsy...cynický svět hrůzy a odosobnění válečné mašinérie, nezastavitelného kolosu smrti a zabíjení, který nezávisle na lidech, jenž ho uvedli do pohybu, svou setrvačností a kinetikou drtí vše a všechny. Hrůza, Smrt, Prázdnota... Člověk si někde v sobě nese archetyp dávného válečníka a jeho sklon k destrukci a nihilistické zkáze...Apokalypsa...konec světa...zasazený do vietnamské džungle. Existuje vůbec silnější protiválečné memento než toto filmové mene tekel?(25.9.2007)

  • 3DD!3
    *****

    Coppola svým zobrazením války ve Vietnamu dokázal ukázat všechny vlivy, které pomalu měnili obyčejné muže v šílené blázny. Temná aura vystavěná kolem plukovníka Waltera E. Kurtze je pohlcující a Coppolův styl v postupném odkrývání jeho osobnosti je dokonalý. Stejně tak je dokonalý i Marlon Brando, který svým herectvím strouhá lidskou podstatu až na samotnou dřeň. Martin Sheen jako kapitán Willard skvěle zachytil proměnu člověka poznamenaného válkou. Jeho dilema a neschopnost žít jako dříve. Dechberoucí zážitek. Mistrovské dílo.(1.12.2006)

  • gudaulin
    ****

    Apokalypsu jsem poprvé viděl prakticky v téže době jako podobně slavnou Četu. Zatímco Stone mě nadchl, ke Coppolovu válečnému dramatu jsem zaujal, řekněme, rezervovaný postoj. Neubránil jsem se jistému zklamání, které částečně vycházelo z přehnaných očekávání - podle mnohých filmových fandů mělo jít o největší válečný snímek všech dob. Zpracování je bezesporu luxusní - Coppola předvádí živočišnou chytrou filmařinu plnou sugestivních scén, kamera dělá hotové divy, z obrazových kompozic běhá mráz po zádech. Z efektního využití dvojexpozic a prolínaček (příznačná je už úvodní scéna, kde se kamera z letky vrtulníků zaměří na detail vrtule a vzápětí přejde do hotelového pokoje, kde sledujeme vrtuli ventilátoru) by se mohl učit každý zájemce o filmovou režii. Ponurá džungle, fascinující panoramatické záběry tropické krajiny, vše vytváří to, čemu se říká atmosféra. Kvalitní herci ztvárňují vyhrocené charaktery lidí vystavených extrémním podmínkám. Potud všechno v pořádku a pověst o Apokalypse nelže. Problém mám ale s příběhem. Coppola ho převzal z románu Srdce temnoty od Josepha Conrada. Jeho děj se odehrává v belgickém Kongu a každý, kdo zná dějiny konžské genocidy a krvavých válek 20. století o tamní přírodní bohatství, pochopí, že do tamní společnosti historka o šíleném důstojníkovi, který se vymkl jakékoli kontrole, dokonale zapadá. Totéž vyprávění zasazené do vietnamské války ve spojení s americkým důstojníkem vypadá nepatřičně a přehnaně. Nehledě na to, že Coppola se natolik nechává strhnout svou uměleckou vizí, až to vypadá, že netočí válečné drama, ale inscenuje divadlo. Tahle teatrální přepjatost vrcholí popravou vzbouřeného důstojníka připomínající spíš pohanský rituál a působí na mě rušivě do té míry, že se film páté hvězdičce z mého pohledu ani nepřiblížil. Celkový dojem: 75 %.(6.2.2015)

  • - Hlavní představitel Martin Sheen (Willard) utrpěl během natáčení ve filipínské džungli infarkt. S oslabeným srdcem se musel dostat čtvrt kilometru k nejbližší komunikaci, kde se dočkal pomoci. To vyplulo na veřejnost až dlouho po dokončení filmu, neboť se režisér Coppola obávat, že by producenti zastavili natáčení filmu. Z tohoto důvodu proto v některých scénách tajně vystupoval Sheenův mladší bratr, který mu je podobný nejen postavou, ale i hlasem. (Eratashi)

  • - Coppola dlouho nebyl schopen najít uspokojvý závěr filmu, než byla jeho manželka Eleanor svědkěm, jak místní vykonávají oběť zvířete. (Kulmon)

  • - Marlon Brando dostal zaplaceno 1 milion dolarů předem. Když se objevil na place opilý, se 40 kilovou nadváhou, aniž by znal slovo textu, chtěl jej Coppola vyměnit za Jacka Nicholsona či Roberta Redforda. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace