Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Djoker
    ****

    Robert Duvall je největší hvězdou celého filmu. Jeho lášky a bláznivé nápady mě neskutečně bavily. Dokud je kapitán Willard na cestě, tak se jedná o dokonalý film. Vietnam působí realisticky, akce je úchvatná a atmosféra depresivní. Přes dvě a půl hodiny divák čeká na záhadného Kurtze a těší se na velkolepé finále. A tady vidím malý problém. On není největší hvězdou celého filmu. Duvall i Sheen ho jasně zastiňují a slibovaný velikán Brando ohromí jen svou nadváhou. Navíc jsem viděl prodlouženou verzi, která od setkání s Francouzi přeci jen ztrácí dech. Mezi válečnými filmy o Vietnamu se však jedná o nejlepší kousek, kterému se vyrovná snad jen Olověná vesta.(4.7.2011)

  • Marigold
    *****

    Tohle není film o válce, to je drásavé vyhřeznutí pekla lidské duše do kulis Vietnamu. Podobně jako Conradův Marlow v Srdci temnoty, i Coppolův Wilard se po řece pouští do cesty očistcem, aby na jejím konci našel peklo. Apokalypsa je koncipována jako sled různorodých historek, které z rozdílných úhlů nasvěcují hrůzu. Hrůza je klíčové slovo filmu. Je jedno, jestli se jedná o hrůzu z pohledu tomíků, rákosníků, nebo Francouzů... je to tatáž hrůza, kterou Kurtz ztělesnil ve svém apokalyptickém a pohansky brutálním ležení. Je to tatáž hrůza, která Willarda stravuje od počátku... Prázdnota. Odlidštěnost. Coppolův film je natočený v takřka cynickém tónu. Absurdita mnohdy svojí silou evokuje Hellerovu Hlavu XXII... Gradace, navzdory stopáži, úžasná... Nenašel jsem slabé místo. Každý záběr, každá promluva, každý zvuk tvoří na zakrváceném plátně vietnamské džungle strhující obraz hrůzy – utrpení, ztráty lidskosti, ztráty sebe sama. Zdráhám se napsat, že Apokalypsa je metaforou. Ne, je děsivě doslovná a explicitní. Je přímým obrazem, který zasahuje všemi použitými prostředky. Filmovým mistrovstvím po všech stránkách. Co do sugestivity neznám silnější válečné dílo. Herci působí neuvěřitelně naturalistickým dojmem – šílený Brando, šílející Sheen... jakoby i je peklo pohltilo. Apokalypsa je mistrovská i v tom smyslu, že ač říká mnohé o podstatě vietnamského konfliktu, její dopad je univerzální. Prozrazuje něco z temnoty lidské duše... A co se často zmiňované nedořečenosti zápletky týče... lze doříci něco, co stále trvá? Coppolova Apokalypsa nekončí titulky... ve filmové světě možná.(4.2.2005)

  • Fr
    *****

    ,,Cítíte to?“ ,,Co?“ ,,Napalm synku. Takhle nic jinýho nevoní“…. Martin Sheen na své pouti ke splnění úkolu pluje po řece Mekong, prožívá zajímavé situace, potkává zvláštní lidi. Vede s nimi dialog, poslouchá monology. A MY si vytváříme SVŮJ obraz a názor. Jako v pohádce. Promiňte, samozřejmě že se nejedná o pohádku, ale o zasranou válku. A nepotkává pohádková strašidla, ale tvrdou a krutou realitu války ve Vietnamu. Filozofičtější dílo než Četa, které zanechá v mysli hlubokou nezapomenutelnou stopu. Vivat Mr. Coppola, tohle Dílo si zaslouží být NESMRTELNÉ!(12.11.2008)

  • Renton
    *****

    Scénář: John Milius, Francis Ford Coppola .. Jelikož jsem právě viděl Apokalypsa Director's cut potřetí, mám potřebu se k ní trochu vyjádřit. Celkové hodnocení se sice už od prvního podívání nemění, ale konečně jsem docenil všechny dané aspekty tohoto výjimečného gigantického (proti)válečného díla od Francis Ford Coppola. Napoprvé to byl totiž mírný šok a hůře stravitelná porce .. ale teď a bez debat: Vedle Narozen 4. července ten nejlepší film z prostředí Vietnamské války, protože to co sledujete je skutečně hnusné, drsné, nechutné a nelidské!! Jako zmíněný konflikt. Průtahy a problémy vzniku jsou zde myslím všeobecně známé, ale je dobře, že to Coppola vydržel a všemi silami dokončil tuhle realistickou podívanou. Uznávám, že některé scény se moc táhly ba byly až přebytečné, ale do celku, jako takového nakonec přeci jen zapadají a byla by škoda je stříhat, když za nimi stojí nejen takové úsilí. Po formální stránce snímek skutečně vyniká. Úžasná je především výprava, zachycená výbornou kamerou a velmi propracovaně sestříhaná. To samé platí pro zvuk a hudební složku (legendární úvodní scéna za doprovodu Doors - The End). A režie - bezchybná a na vrcholné úrovni (bez nějakého srovnávání s taktéž výborným Kmotrem). Válka nedává smysl, je plná šílenství a vůbec toho nejhoršího (nebo nejlepšího) co může v člověku být .. válka je peklo. Válka JE Apokalypsa!(1.10.2005)

  • tron
    *****

    „Máš právo zabiť ma, ale nie súdiť.“ Tento šialený (za takých podmienok aj vznikal, nakrúcanie pripomínalo peklo od doslova infarktujúcich hercov po psychopaticky narastajúci rozpočet) vojnový epos, som mal česť (vďaka 200-korunovému Vapetu a jeho „edícii pre každého") pozrieť si prvýkrát až v 21. storočí v originálnom znení s titulkami a v obéznom 202 MINÚTOVOM režisérskom kolose (oproti „len“ 153 minút dlhej kino verzii uvidíme „navyše“ napr. aj fascinujúco zahmlenú francúzsku farmu). Nie som si istý, čo sa mi na APOKALYPSE páčilo najviac. Na zahodenie nebol Tom Hagen Duvall (vrtuľníkom prenasledujúci hrdinov, aby mu vrátili surfársku dosku), ale o tomto monštruóznom a nebezpečnom kolose (cesta po rieke je čoraz nervy a mäso trhajúcejšia) sa ťažko píše... samozrejme Brando úchvatný... a finálne bombardovanie... monológ sústredeného Martina Sheena... obetovanie býka... zasnený monológ Martina Sheena... Playboy... Kurtzov tábor... Viac v mojom článku na Kinema.sk, kam už nepíšem: http://www.kinema.sk/clanok.asp?id=20100(25.6.2005)

  • - Film chtěl nejprve natočit George Lucas a Coppola měl být exekutivním producentem. To bylo ještě v době, kdy se ve Vietnamu válčilo. Warnes Bros však nedalo na film souhlas. Když jej dalo na konci 70. let, Lucas dělal na Hvězdných válkách, a tak film zrežíroval právě Coppola. (Kulmon)

  • - Přestože ztvárnil Martin Sheen hlavní roli, je v titulcích uveden až na třetím místě po Marlonu Brandovi a Robertu Duvallovi. (L_O_U_S)

  • - Dokončení tohoto filmu trvalo tři a půl roku a náklady na něj se vrátily teprve za pět let. (Pavlínka9)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace