poster

Zkázonosná kometa

  • český

    Noc komety

  • anglický

    Night of the Comet

Horor / Sci-Fi / Komedie

USA, 1984, 100 min

  • SOLOM.
    **

    Filmy s post-apokalyptickým scénářem sice nepatří mezi moje nejvyhledávanější, ale občas se rád podívám i na ně. Když jsem tedy konečně narazil na tento kousek, který jsem viděl už hodně dávno – musel jsem si jej prostě pustit znovu a osvěžit si paměť. Bohužel na mě tato směsice scifi – komedie a špetky hororu už tolik nezapůsobila. Spíše bych řekl, že šlo o dost „slabou kávičku“, tedy hlavně co se hororového žánru týče. Samotný námět přitom nevypadal vůbec špatně, jenže film jako celek měl neuvěřitelnou rezervu a to doslova na všech frontách. Zvláště když nás začátek příjemně navnadí a to hned prvotním seznámením s naší ústřední dvojicí. Obě sestry jsou nejen pohledné, ale i správným způsobem trhlé – což mohlo jen dopomoci vytvořit skvělou scifi hororovou komedii. Jenže to by se museli tvůrci více soustředit na vytvoření potřebné atmosféry. Bohužel nadržený divák si musí vystačit s načervenalým obrazem znázorňující vliv komety a několika „proměněnými“. Ti však většinou úřadů mimo záběr kamery, takže si musíme opět vystačit s našimi sestrami a jejich novým kamarádem Hectorem. Přitom liduprázdné ulice a budovy nabízely celou škálu nejrůznějších možností, jak film ještě více okořenit. Jenže to by museli mít tvůrci pořádné koule, takhle se raději začnou věnovat módní přehlídce v obchoďáku a následnému nesmyslnému chování agresorů. Ona celkově tu byla logika v některých pasážích (situacích) dost na štíru. Pokud bych měl tedy přejít k závěrečnému hodnocení – budu muset dost váhat. Po hororové stránce to bylo opravdu dost slabé a jediné co to zachraňuje od podprůměru je zajímavý začátek a několik humorných situací. Takže opravdu váhám mezi 40-50%.(11.2.2017)

  • Aluska88
    **

    ** a půl. Post-apokalyptické filmy mám velmi v oblibě, ale tento by se snad ani nedal za sci-fi označit. Laciné červené pozadí mělo očividně zobrazovat vzhled města po dopadu komety, mně spíš přišlo, jako by někdo zapomněl utřít prach:) Dále tu máme pár hromádek prachu, asi dvě zombie, jejichž vzhled zřejmě vytvořilo činorodé dítě, které šlo zrovna kolem a nakonec jakousi tajnou organizaci vědců. A to je jako všechno? Noc komety má potenciál, velmi slušný scénář, lehký humor i dobré obsazení, všechno to celé táhne šikovná Catherine Mary Stewart. Spolu s Kelli Maroney mi obě připomínaly Emmu Stone a Abigail Breslin v Zombielandu. Ale jinak se ve filmu jaksi nic neděje. Pobyt v kině, návštěva obchoďáku, v něm pár cvoků, kteří se začínají měnit v zombie a jinak vlastně nic. Já bych i dala tři hvězdičky, scénář je dobrý, atmosféra pustého města také docela jde, postavy jsou sympatické, žádné pitomé a tupé charaktery, které byste nejradši odstřelili, ale... prostě se tam nic neděje. Je zajímavé, že při sledování mě film skoro vůbec nenudil na to, že dějově je to velká slabota. Ale nejedná se o žádnou stupidní blbost, jen ten děj by to chtělo trochu posílit.(24.1.2015)

  • Han22
    ***

    Na začátku filmu spálí veškeré lidstvo záření z komety a ti co nebyli zasaženi úplně se stávají zombies. Připomíná to Den Triffidů, Já Legenda nebo různé zombie apokalypsy z dnešní doby, dal by se o tom natočit velkofilm, brutální béčko nebo drama. Režisér a osmdesátá léta ozhodly jinak a tak dvojice přeživších jsou dvě teenagerky, které stále řeší kluky (teda jediného co je k mání), užívají si nakupovaní v obchodáku a v rytmu pohodového disca se proplétají postapo světem s nadhledem a humorem. Půlka mého já nadávala že to není akčnější a že tam skoro nejsou zombie a druhá půlka se připitoměle usmívala a výborně bavila u téhle pohodovky, která umí solidně potemět (střetnutí s partičkou vyvolených v bunkru připomíná Fallout). Je to zvláštní udělat z konce světa polokomedii, dneska by to nikdo nenatočil ani omylem, ale bavil jsem se.(4.2.2015)

  • JFL
    **

    Stařecké lamentace nad tím, že kultura se jen točí v kruhu a všechno už tu jednou bylo, člověk většinou má jen za senilní mrmlání a ulpívání na dávno přežité minulosti. Jenže ono na tom asi přece jen něco bude. V dnešní době pějí filmoví publicisté ódy na filmy a tvůrce, kteří s nadhledem či jen nostalgií přistupují k dědictví 80's popkultury a z jejích elementů utvářejí důmyslné pastyše. Příznačně pro svět žijící jen pro aktuální okamžik sice tato díla hojně dostávají vysoké hodnocení, neboť pozitivně komunikují s publicisty, kteří vycházejí z řad filmových fandů odkojených na příslušné reflektované kultuře, ale nikdo se nepozastavuje na tím, zda dokáží přežít dobu svého hypu. Jako odpověď na tuto otázku může posloužit svého času nadšeně přijímaný a pozitivně recenzovaný, ale dnes zapomenutý snímek "Night of the Comet". Svým konceptem jako by vypadl ze současnosti - také tu máme fikční svět reflektující popkulturní fikce, které tvůrci sdílejí se svým publikem, a také tu jsou reference zaobaleny do nadsazeného vyprávění kombinujícího různé žánrové tradice a zesměšňujícího jejich schémata. Jen s tím rozdílem, že "Night of the Comet" podobně se jako některé další osmdesátkové bijáky (např. "Night of the Creeps") obrací k padesátkovým béčkovým žánrům, které odkojily celou jednu generaci coby mnohokráte reprízovaná televizní vata během let šedesátých a sedmdesátých. Při tom si "Night of the Comet" co do sofistikovanosti aluzí v ničem nezadá se současnou tvorbou. Podobně jako Scottové Pilgrimové a všemožní další mladí muži za pultem i zdejší hrdinka pracuje v chrámu komerce a popkultury, konkrétně v jednosálovém kině promítajícím trashové filmy, a největší hodnotu v jejím životě představuje dosažení nejvyššího skóre na videoherním automatu umístěném v tamním předsálí. Katastrofu, která většinu lidstva proměnila v prach a ze zbylých lidí udělala světloplaché krvežíznivé bestie, přežila v onom svatostánku pokleslé kultury odkud následně vychází do světa, který už nemá podobu nehostinné a nulové vyhlídky skýtající reality, nýbrž žánrového univerza, kde je dovoleno vše a kde "girls just want to have fun". Vedle řady dílčích citací a odkazů se referenční rámec 50's brakové kultury absolutně zhmotňuje ve finále, kde se postavy samy stylizují do rodiny atomového věku i figur z mládežnických filmů konce dané dekády. Na první pohled může film dělat dojem genderově progresivního díla, když jako hlavní postavy ustanovuje sexuálně aktivní dívky, které umějí zacházet se zbraněmi, ale jejich rolemi ve vyprávění nicméně stvrzuje, že se jedná o produkt cílící ryze na mužské publikum. Sexismus filmu se ukazuje v obzvláště absurdním světle, při uplatnění pravidla ustanoveného Alison Bechdel. Ačkoli hlavními postavami zde jsou dvě sestry, které přežily apokalypsu a nyní si užívají svobodu po pádu tradiční společnosti, nikdy se spolu nebaví o ničem jiném než o mužích. Obě jsou v zásadě definované muži (otec je naučil zacházet se zbraněmi) a bez mužů jsou neúplné. Aby nedošlo k ohrožování statu quo, dokonce ani jedna z nich nikdy nezastřelí žádného muže, bez ohledu na to, jak moc je ohrožují. Výsadu moci nad životem a smrtí mají opět jen muži, konkrétně zdejší ranař, k němuž se upínají tužby hlavní hrdinky, ale i záporáci, kteří radši zabíjejí své pohůnky, než aby je nechali padnout do zajetí hrdinek.(7.10.2013)

  • choze
    *

    Tenhle film proběhl našimi videopůjčovnami na videokazetách jako ZKÁZONOSNÁ KOMETA a jelikož ho popisek na obalu charakterizoval jako komedii a mezi komediemi byl v mojí videopůjčovně i zařazen, přestože mě vždycky lákal, nechal jsem si ho ujít. Když jsem tu ale ve fotogalerii uviděl obrázek roztleskávačky s uzinou, šly někdejší předsudky stranou, film jsem si sehnal a jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že i když se ten film nebere kdovíjak vážně, primárně o komedii nejde. Litovat svého omylu jsem ale nemusel, protože jak píše Koly, je to slabota po děcka. Režisér si vystačil s prázdným městem, po kterém rozházel šaty jako že mrtvých lidí, se sympatickou pohlednou brunetkou a oranžovým filtrem a s žádným zajímavějším nápadem, dějem, akcí, maskami nebo potoky krve se už neobtěžoval, jen nechal občas odněkud vybafnout nějakého trapného mutanta. Jednu hvězdičku za útok děvčat na obchoďák za doprovodu "Girls just wanna have fun" od Cyndi Lauper.(24.4.2009)

  • - Původní originální název filmu byl Teenage Mutant Horror Comet Zombies. (Fenk)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace