Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Enšpígl
    ***

    Začátek filmu vypadal slibně a těžil z divákova očekávání následné hrůzy. Při sledování stínu ocasu letadla na baráku mě mrazilo jak po týdením koupání v Grónském moři. Prostřihy na panorama Manhattanu udržovaly mou husí kůži v čiré pohotovosti. Jenže najednou přišel otřes a s ním zmizela nejen "Dvojčata", ale i má husí kůže. Nebudu tady vyčítat patos, který ve filmu samozřejmě je. Ostatně proč by jako neměl být ?? Ono by se na to koukalo některým rádoby cynikům jistě jinak, kdyby ve Světovém centru zahynuli jejich blízcí. Myslím si, že Stone bral ohled zejména na rodiny po obětech 11.9. a naprosto tak zapoměl na dramatičnost a tempo filmu. Tak tedy nezbývá než doufat, že tento film alespoň pohladil na duši ty lidi, kterých se týká nejvíce.Tedy pozůstalé po obětech 11.září 2001.(30.4.2007)

  • POMO
    ***

    Malý gíčový doják, ktorý sa v strachu zo seba samého nezmôže na viac než telenovelovo primitívnú interpretáciu celej veci. Byť fikciou a nemať prvoligových hercov, nemal by absolútne čím zaujať a ani by sa nedostal do kín. Zopár scén je ako-tak silných a nechýba ani dojatie, no to všetko bolo aj v síce rovnako sentimentálnom, ale scenáristicky prepracovanejšom Ladder 49. Netvrdím, že si scenáristi mali realitu prispôsobiť potrebám filmu, no mohli aspoň pridať jednu - dve vedľajšie dejové línie. Pozerať sa dve hodiny na dvoch modliacich sa chlapov zavalených v troskách a dve bručiace manželky čakajúce na nich doma, to si vyžaduje veľa trpezlivosti. Ale tie 50-ročné tetušky, čo na projekcii sedeli okolo mňa, si pochvaľovali...(17.8.2006)

  • Kaka
    ***

    Základní otázka je celkem jasná. Je WTC lepší než Greengrassův United 93 ? Odpověď je naprosto jednoduchá. Ani omylem. Stonův velkofilm hlavně ani není příliš o oné gigantické katastrofě. Spíše než útok letadel se zde řeší problémy v rodinných kruzích oněch inkriminovaných hasičů, kteří byli zavaleni obří mnoha tunovou stavbou a víceméně odsouzeni na smrt. To by samo o sobě ani tak nevadilo, avšak způsob, jakým divákovi tyto sekvence Stone servíruje, je přinejmenším trapný. O tuně flashbacků, kde je zobrazována každá hloupost ani nemluvě. Herecky vcelku nezvládnuté a patos je ve spolupráci se špatnými představiteli hlavních rolí a neslanou nemastnou režií skutečně katastrofální. Tam, kde si Greengrass vystačil s ruční kamerou, vnitřkem letadla a několika neznámými televizními obličeji, nám Stone servíruje toporné dialogy, gigantické kamerové nálety a jednu hereckou hvězdu vedle druhé, které jsou zde naprosto zbytečné. Cage je tam k poznání asi tak úvodních 15 minut a ani tak to ve výsledku moc nevytrhl. Nedaří se však diváky šokovat ani co se samostatného útoku týče. I když je fakt, že Stone má oproti fenomenálnímu Britovi v jedné věci navrch. Celkový vizuál. I když je zase nutné dodat, že jak se to vezme. Tam kde má United 93 strhujícím způsobem zakomponované restaurované záběry útoku, které jsou pořízeny z amaterských kamer přihlížejících, tam jede Stone sám podle svého. Nákladnými vizuálními efekty nám ukazuje obrovské budovy z blízkosti a výsledek je naprosto ohromující. Působí to mnohem filmověji, avšak nakolik je to efektní, (a právě United efektní je) je vcelku diskutabilní. Účinek však po čase vyšumí do ztracena, neboť scény komorního ražení jsou skutečně tupé a špatně natočené. Příliš ubrečené, sentimentální a se spoustou těžkopádných, až hloupých dialogů. Úplně mimo jsem byl z Marii Bello. Co měly sakra znamenat ty šílené modré kontaktní čočky ? Kdepak, tudy cesta nevede. Obrovské zklamání, které se v posledních minutách sesype stejnou rychlostí, jako před několika lety dominanta New York City.(15.8.2006)

  • Falko
    ***

    Nicolas Cage - (John McLoughlin) +++ Maria Bello - (Donna McLoughlin) +++ Jay Hernandez - (Dominick Pezzulo) +++ Maggie Gyllenhaal - (Allison Jimeno) +++ Kimberly Scott - (King) +++ Michael Shannon - (Dave Karnes) +++ Stephen Dorff - (Scott Strauss) +++ Frank Whaley - (Chuck Sereika) +++ Hudba: Craig Armstrong +++++++++++++++ Na tento film som bol dlho pripraveny, ako na film, ktory mnohych ludi sklamal a mozno aj preto sa mi celkom pacil. Musim priznat, ze chvilami na mna posobil prilis televizne a nezachranil to ani Nicolas Cage a taktiez suhlasim s Pomom, ze reziser Stone tam mohol pridat este nejake 2 vedlajsie dejove linie a trochu viac akcie. Vo filme som si ani nevsimol, ze si tu postavu Dominicka Pezzulu zahral Jay Hernandez z Hostelov. .............. 15.07.2008(15.7.2008)

  • B!shop
    ***

    Jak uz hodnoceni napovida, tohle je skutecne jeden z nejslabsich Oliverovo filmu. Prvni pulhodinka je jeste v pohode, policajti vyjizdi k tragedii, aniz by kdokoliv tusil, co ze se to vlastne deje. Tady neni nouze o zajimavy zabery a celkove docela napinavou atmosferu. Jenze pak se dej na zhruba hodinu omezi pouze na prostrihy bud na Cage a Penu, ktery lezi ve tme, maj videt jen oblicej, narikaj bolesti, breci a vzpominaj na rodiny a nebo prave na jejich rodiny, ktery taky breci. Nastesti pak pride zachranna akce a to uz je aspon zase na co se divat. Jenom fakt nechapu, co to jako melo znamenat, ten zazracnej zachrance, kterej se jako jedinej vyda do noci patrat po obetech. Prislo mi, jako by tvurci spolehali na to, ze uz samotny tema filmu je dostatecne silny a bali se misty pritlacit na pilu, aby nahodou nekoho nenastvali. Film tak vlasne jen zachranujou paradni vykony Bello a Gyllenhaal a v podstate i Cage, i kdyz on je omezenej na zaber obliceje v prachu a taky paradni rezie, Stone je proste porad machr, takze at uz je dej jakejkoliv, on to proste natocil paradne a obcas tu jsou fakt uzasny zabery.(12.9.2008)

  • - Oliver Stone nabídl vojákovi Dave Karnesovi, aby si ve filmu zahrál sebe samého. Ten jej však odmítl a dokonce se na filmu ani nepodílel jako konzultant. Nelíbil se mu totiž negativní postoj Stonea na prezidenta George Bushe. (imro)

  • - Snímek byl do kin převážen pod kódovým označením „Bluelight“. (imro)

  • - Do role Johna McLoughlina se režisér a stejně tak studio Paramount dlouho snažili získat Mela Gibsona. Jemu se sice scénář zamlouval, ale raději se pustil do natáčení svého snímku Apocalypto (2006). Druhou volbou pro roli byl Kevin Costner, se kterým Oliver Stone natočil již snímek J.F.K. (1991). Studio ale nechtělo jejich další společnou konspirační teorii. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace