poster

Případ číslo 39

  • USA

    Case 39

  • Slovensko

    Prípad číslo 39

Horor / Thriller / Mysteriózní

USA / Kanada, 2009, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Crocuta
    ***

    Po "Apaloose" je to v krátké době podruhé, co mne Renée svým herectvím zrovna moc neuchvátila. Jodelle byla sympatická, ale na svoji roli až moc - pořád jsem v ní viděl spíš roztomilou holčičku než démona, co se do ní údajně vtělil... Ale pokud si chcete před spaním (ideálně v pozdních nočních hodinách jako já) užít trochu filmového napětí, "Případ číslo 39" vás určitě nezklame. Minimálně jedna lekačka je opravdu infarktová...(7.7.2010)

  • Shit
    ***

    Po zprvu celkem dobrým začátku s nasraným fotříkem, se zase rozehraje dobře známej příběh o ztělesněným zlu a jde to od 10ti k 0, ne že by to teda bylo vyloženě špatný, ale nic novýho pod sluncem a mnohdy to je docela stupidní, navíc Renée Zellweger se sem moc nehodí, sama by asi chtěla něco hereckýho předvést, ale nemá moc co, může tak maximálně pištět a utíkat, naproti tomu Jodelle Ferland sice má co hrát, ale moc sem jí to nevěřil. Průměr, ale zabavilo to a vraždy rozhodně vynalézavý(18.1.2010)

  • Alementina
    ***

    3,5*, na to, ze jsem prisla o pul jedne v noci domu a chtelo se mi spat a na tohle zrovna bezelo v TV a me to behem chvilky natolik zaujalo, ze jsem u toho vydrzela do dvou v noci, tak dobry. Renéé postava mi byla nesympaticka, takze pokud mela hrat nesympatickou predobrou dusi, tak ji hrala dobre, ale i tak ji naprosto prehravala predstavitelka Lillith. Konec slaby. SPOILER, ksakru, jak se mohla dostat z ohne, kdyz z blbyho auta se nedostala... ?!(15.12.2013)

  • ScreamJay
    ***

    "Chce znát vaši představu pekla a nechá vás ji prožít!" Tenhle rok, rok 2009 v žánru "dětského zla" bezvýhradně opanovala Orphan a případ Lillith Sullivanové z jejího účinného kouzla vlastně jen tiše těží. Hlavním průšvihem Case 39 je neschopnost dát funkci strachu tak, aby strach začal fungovat sám o sobě. Vyprávění je natolik chladné a sterilní, že vlastně nedokáže navázat jakoukoliv osobní, intenzivní vazbu na diváka, tedy alespoň u mě se to za celou první třetinu filmu nepodařilo. Naopak ta druhá, z mého pohledu nejpřesvědčivější část filmu, odkryla další zásadní problém - sice velký odstup mezi syrovou, uvěřitelnou realitou á la Orphan a příliš konkrétní, obraznou fikcí, která už nedává mnoho prostoru samotné fantazi příběh spoludotvářet. Navíc očekávaný závěr udělal z dramatického případu poněkud melodramatický precedens. Premisa se zkrátka nemusí vždy stát devizou a přesně naopak. Christian Alvart prostě zachytil obrazy, avšak podle mě se mu do nich nepodařilo nachytat dostatek autentické atmosféry. Tudíž hodnotím jako slušný průměr a přidávám malá plus za vcelku přesně padnoucí hudební doprovod a jeden šibalsky laškovný úsměv Renée. [final rate: 55%](15.2.2011)

  • kingik
    *****

    Podezřelá číslovka v názvu filmu může značit z diváckého pohledu leccos. Ne, tolik mrtvých opravdu tahle paranormální story nečítá, ale může to být počet leknutí, i když i to je přehnané, rozhodně je to však nejméně 39. minut z filmu, kdy divák bude v napětí a bude ho provázet permanentně mrazivý pocit. Renée Zellweger si dává delší hereckou pauzu, dokazuje však, že žádný žánr jí za aktivního herectví nečinil potíže. Bez problému ztvárnila sociální pracovnici Emily, která dostala do kompetence prověřit případ číslo 39. Ten se od těch předchozích 38 případů, které měla na starost, v mnohém podstatně liší. V jeho spisu se pojednává o desetileté holčičce Lilith, kterou mají její rodiče zanedbávat. Při bližší analýze to ale nejsou rodiče, jež představují pro svoji dceru hrozbu, když ji chtěli upéct v troubě. Hrozbou je Lilith, která je ztělesněním démona s paranormálními schopnostmi. Zhruba tohle se odehraje v první čtvrtině filmu. Divák správně vytuší, jak se věci mají. Očividná průhlednost příběhu, jakým směrem se bude ubírat dál, ale vůbec není na škodu. Režisérovi Christianu Alvartovi se totiž podařilo diváka navnadit na další dvě třetiny filmu, které se sice neobtěžují s žádným vysvětlováním původu Pekelnice, jeho hlavním cílem je diváka strašit. A světě pomrdej se, ono to vychází. A to Alvert není žádný specialista na horory a dělá hlavně do televizní tvorby. Jenže se mu podařilo odbourat nešvary televizních režisérů, většinu filmu není znát, že ho natočil někdo, kdo má s filmovým pojetím jen zanedbatelné zkušenosti. Rodiče Lilith putují do detenčního zařízení, dobrotivá Emily se vzdává případu a malou mrchu dostává načas do své péče, než se najdou pěstouni, chvíli je klid, pak Zlo udeří naplno. Film nasadí solidní tempo, vytasí šňůru lahůdkově a mnohdy i neotřele strašidelných scén. Démon se živí strachem svých obětí, vyvolává v nich úzkost prostřednictvím neexistujících vjemů, například vyvolá iluzi výtahu řítícího se nekontrolovatelně dolů, své sehrává i zazvonění telefonu. I přes hutnost děje se přece jen objeví sekvence, které by si žádaly vysvětlení, toho se však divák nedočká. Vzdálená reminiscence na spřízněný snímek "Orphan" se také objeví, ačkoliv ten podstatně více pracoval s reálnými prvky. Pokud se ale rádi bojíte, máte nutkavý pocit, že se vám u filmů strašení nedostává, chcete dobrou režii a kvalitní herce, sáhněte po tomhle případu i bez slušivé svěrací kazajky. 90%(3.9.2015)

  • - Při natáčení jedné ze scén s ohněm se oheň vymkl kontrole a spálil celou scénu. Popelem lehlo takřka celé vybavení štábu. Nikdo nebyl vážně zraněn a natáčení pokračovalo už na druhý den s vybavením dovezeným z celého světa. (beran-ek)

  • - Rozpočet činil 27 000 000 $. Film se natáčel v Burbanku v Kalifornii a ve Vancouveru a Coquitlamu v Kanadě. (beran-ek)

  • - První plánovaná premiéra filmu se měla konat v únoru 2008, ale byla ještě několikrát odložena. (Chatterer)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace