Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radek99
    ****

    Těžko uvěřit, že Valkýra není ,,echt" německý film, jelikož Bryan Singer ho natočil hodně proněmecky a ,,poněmecku", jako film tedy spíše chladný, leč stylově dokonalý (tady je analogie s pověstnou německou pečlivostí více než na místě), vyprávění podřídil absolutnímu řádu válečného (skoro se mi chce napsat televizního) dramatu a snímek sám je dokonale šlapajícím autonomním systémem... Tedy přesněji řečeno do okamžiku, než narazíte na první dialog, jelikož angličtina německých postav mi k dané látce a typu filmu docela nesedí a musí tahat nejednoho diváka za uši (i když samozřejmě chápu její opodstatnění). Sama postava Führera mi ve Valkýře tak vehementně odkazuje k fenomenálnímu Führerovi Bruna Ganze z Pádu Třetí říše, že podobnost snad ani nemůže být náhodná (a možná se tu americký režisér skutečně v mnohém inspiroval). Filmová rekonstrukce nejznámějšího z atentátů na Adolfa Hitlera se Singerovi rozhodně povedla a její faktický přínos je neoddiskutovatelný - coby stylizovaného hraného dokumentu. Ostatní rozměry celovečerního hraného filmu mu ale trochu chybí... Podobné filmy: Pád Třetí říše, Hitler: Vzestup zla, Stauffenberg(18.5.2009)

  • viperblade
    *****

    Pokud znáte historická fakta o Stauffenbergovi, tak pro vás nebude komentář spoileroidní. Dovolím si parafrázovat POMA: Valkýru si nejvíc užijí ti, kteří o ní absolutně nic nevědí. Nevědí nic o Klausovi von Stauffenberg a nevědí, jak skončil. My ostatní, kteří jsme to věděli už před začátkem filmu, si ale nemůžeme stěžovat. Protože se Singerovi musí jedno nechat. Nepřetvářel historii a ukočíroval tento film s naprostým přehledem. S tímto filmem jsem naprosto spokojen, protože jsem nečekal, že to bude akční jízda. Čekal jsem pouze solidní drama o jednom správném chlapovi, který se pokusil. A i když mu to nevyšlo, tak věděl, že ten pokus nebyl nadarmo. A co se týče obsazení Cruise do hlavní role, tak jsem víceméně spokojen. Snažil se, nepřehrával, prostě tak akorát. BTW: I když Hitler v tomto filmu byl zahrán výborně, můj osobní favorit (Bruno Ganz) stále nepřekonán.(23.4.2009)

  • Shadwell
    ****

    To, co děla Singer, není filmařina, ale manýra – ulpívání na uplývajících záběrech, marnotratné dodržování pravidel žánru a skrovné vypravěčství. Singer je ještě kluk – a já mu proto, ale jen proto, odpouštím; kdyby natočil Valkýru v šedesáti, nebylo by pro ni omluvy -, je to vidět třeba z doslovné a průhledné inscenace veškerého dění před kamerou. Kódy, které mají divákovi pomoct s orientací v příběhu, získávají u Singera výsadní postavení a nic, vskutku nic jiného k obdivu nezbývá (jako kdyby někdo odstranil hory a cesty a zanechal v krajině pouze rozcestníky), protože Singer nechápe žánr jako jasně určený rámec, v němž by mohl kreativně pracovat, a který pouze kontroluje jeho přílišnou tvůrčí kreativitu, jež by film vzdalovala od masového publika, kterému byl určen. On chápe žánr jako danou nutnost, bez ohledu na to, že jakákoli precizní práce ohraničená žánrem sice může vézt k maximální kvantitě (naplnění kót), nikoliv však k maximálnímu kvalitě - odtud zástup 4-hvězdičkových hodnocení. Věděl to i Ockham: stačí pohnout jediným prstem a narušíme všechny vztahy a pravidla ve vesmíru, například vzájemné postavení všech sublimárních a nebeských těles vůči našemu prstu. Singer to doposavad nepochopil. Má-li nějaké pocity, nerodí se z nich žádné myšlenky. Zdálo by se, že není žádného spojení mezi jeho myslí a jeho tělem.(3.3.2009)

  • imf
    ****

    Film chladný jako hlaveň nacistické pistole (takové té hnusně hranaté, němečtí inženýři si vždycky vystačili jen s pravítkem), ale stejně tak spolehlivý a pečlivě seřízený. Singer chytře spoléhá na herecké výkony, autentické kulisy a bezchybnou rekonstrukci nejslavnějšího atentátu na Hitlera. Vůbec nevadí, že víte jak to dopadne, zvyknete si i na perfektní angličtinu německých oficírů, protože jejich charisma coby herců je zkrátka větší než role, která je jim svěřena. Potíž je v tom, že Singer svůj ansámbl těží jen povrchově. Jsou to pro něj velmi výkonné figurky, která však nehodlá koukat pod čepice. Vzhledem k přehršli událostí v tehdejším Německu má sice film spíš problém s pochytáním všech souvislostí (raději si do kina vezměte nějakou související četbu, jinak vám všechny ty šarže začnou z hlavy vyskakovat nejbližším volným otvorem), ale dýku do zad mu vráží především emocionální plochost charakterů. Kdyby Cruise neměl pásku přes oko a další tucet tělesných deformací, byl by to pro vás člověk bez duše. Jednoduché rozřazení do dvou týmů (dobří Němci, špatní Němci) filmu notně ubližuje, a to i v závěru, který se důsledně, ale zcela marně, snaží být "nad věcí". Na thriller je to příliš dokumentární, na biografii příliš ploché. Na něco mezi jsem byl pravděpodobně příliš dobře naladěn, takže těsné čtyři. Ale mluví ze mě fanoušek pancéřových pěstí a nebudu zapírat, že jsem těm "hodným" fandil bez ohledu na výsledek.(23.1.2009)

  • Psema
    *****

    Další film, který bych viděl na Oscarech raději, než Milka a jemu podobné rychlokvašky natočené z ingrediencí, z nichž je člověku na zvracení a další film, jenž poukazuje na skutečnost, že Bryan Singer zraje s každou svou novinkou jako víno. Valkýra možná nakrkne pár lidí kvůli dějové zkratkovitosti, ale co naplat. Singerova druhoválečná etuda o atentátu na Hitlera je od začátku do konce pohlcujícím a magnetizujícím thrillerem, jenž nechává vydechnout jen na pár vteřin z dvouhodinové stopáže a jinak svírá způsobem, z něhož se mi několikrát zatočila hlava. Je fascinující sledovat, jak si Singer pohrává s divákem a i přes znalosti historických faktů mu vkládá do mysli naději, že to může dopadnout jinak a že to vlastizrádci/národní patrioti přece jen dokáží. Nutno dodat, že právě díky těmhle hrátkám funguje bezvadně závěr, v němž konečně vyplují na povrch výraznější emoce a Valkýra se definitivně zařízne hluboko do kůry mozkové. 9/10(6.2.2009)

  • - Cruise si přišel na 20 mil. dolarů + 20% z výdělků. (Pattrick)

  • - Spoiler: Počet mrtvých ve filmu je 18. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Pro nákladní auta německé armády filmaři použili vozy nakoupené od České armády. Pro potřeby natáčení je předělali tak, aby vypadaly jako německá auta, používaná ve II. světové válce. (FilmFan24)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace