poster

Dvojí hra

  • USA

    Duplicity

  • Německo

    Duplicity - Gemeinsame Geheimsache

  • Slovensko

    Dvojitá hra

Thriller / Romantický

USA / Německo, 2009, 120 min

Komentáře uživatelů k filmu (302)

  • POMO
    ***

    Film za celé dve hodiny nedosiahne brilantnosti úvodných titulkov. A všeobecne vyžaduje viacej koncentrácie a pozornosti, než čo za ňu ponúka.(24.4.2009)

  • kleopatra
    ****

    Buřina přehlušovala zvuk, do kina teklo, třikrát vypad proud a hrozba, že už to Jarda znovu nenahodí a my se nedozvíme, jak to s Bierhanzlovo mastí na lysinu pastí dopadne, byla nepříjemnější než nohy ve vodě.(18.7.2009)

  • Isherwood
    ***

    Pořád se nemůžu rozhodnout, zda Gilroy udělal krok vzad, anebo vedle. Scénář je fajn, splétání konspiračních nitek baví a vrstvený konec jakbysmet, ale proč to muselo být tak roztahané? Hranice mezi pomalým tempem a rozvleklým je příliš tenká, což si uvědomíte při vzpomínce na úžasného Michaela Claytona, oproti kterému citelněji absentuje také symbolika a větší razantnost. Jistě, chápu, že to chce brnkat na odlehčené struny (parádní úvodní titulky), ale mezi Julií a Clivem je totální vakuum, které vynahrazuje (byť časově zoufale pomálu) famózní, lehce cholerická dvojka Wilkinson a Giamatti. A to Howardovo vykrádání Powellovy hudby k ‚bourneovkám‘ taky moc nebaví. Přesto všechno je však i nadále značka ‚Gilroy‘ v mých očích dostatečně silný trademark.(13.5.2009)

  • Malarkey
    **

    Mně tenhle film přišel neuvěřitelně debilní. Oni z toho udělají takový ten pohodový thriller s nadhledem a atmosférou jak z Dannyho parťáků, ale z hlavních agentů - Clive Owen a Julia Roberts, mi je hrozně k smíchu. Ne tím, jak je hrajou, ale spíš tím, jakými agenty v tom příběhu vůbec jsou. Vždyť oni hrajou agenty, kterí chtějí nějakou posranou recepturu na nějakej šampón. Co to jako kurva je? :-D(28.5.2012)

  • Cervenak
    ****

    Šikovne napísaná, zručne inscenovaná a s chuťou zahraná "gilroyovka". Napriek tomu jej k dokonalosti čo-to chýba. Na rozdiel od uhrančivého Michaela Claytona stavia na odľahčenosť a vtip, čo je fajn, ale chýba jej kvôli tomu niečo hlbšie. Možno by stačilo, keby chémia medzi hlavnými predstaviteľmi fungovala na jednotku, čo však neplatí (čo si budeme nahovárať, Julia starne a vidno to, jej bývalý šarm už má isté trhliny). Druhou výhradou je istá rozvláčnosť - film má síce v niektorých scénach až bourneovské tempo, ale celkovo je možno až príliš dlhý a občas zbytočne prekombinovaný. Finálny víťaz "megapodrazu" však prekvapí a poteší.(6.7.2009)

  • T2
    *

    Rozpočet $60miliónovTržby USA $40,572,825Tržby Celosvetovo $81,079,566Tržby za predaj DVD v USA $11,509,174 //počet predaných kusov 711,675║ Otrasný film, pokúšal som sa ho pozerať 2x ale vždy som postupne pri ňom zaspal, tak nevýrazný dej som už dávno nevidel, doslova tápanie, k tomu absolútne otrasná Julia Roberts, veď tam vyzerá skoro ako babka strašne je prestarnutá, si môže ruky podať s Cameron Diaz, a vôbec ale vôbec sa nehodila k Clive Owenovi, film je prešľap ako hrom. /15%/(24.12.2011)

  • gouryella
    *

    Velke zklamani coz se ovsem dalo cekat kdyz hlavni zenskou roli hraje Julia Roberts, ktera nikdy hrat neumela a umet nebude............(5.8.2009)

  • Renton
    ***

    Scénář: Tony Gilroy .. Oldscool korporátní thriller s pevným tvůrčím záměrem, lehce mdlými herci a jen občasným záchvěvem vtipu. Očekával jsem, že se nám Gilroy odváže a odlehčí mnohem víc, ale přes onu vyzrálost je stále dosti chladný. ___ Budu věřit, že si to Tony Gilroy vymyslel a zpracoval do detailu přesně, protože jsem se občas v neustálých předtím/předtím/předtím scénách občas lehce ztrácel. A to zejména z důvodu vláčného tempa vyprávění, které působilo hodně únavně. Být tak děj svižnější, rozhodně bych to uvítal, protože více než dvě hodiny jsou na - v jádru tuctový - námět až moc a stravují se trpčeji. Poslední doušek je však špičkový.(13.5.2009)

  • imf
    ****

    Neuvěřitelně osvěžující. Komplexnost a za nehty zalézající temnota Michaela Claytona je pryč a zachmuřeného Clooneyho (možná zbytečně) střídá hravý Clive Owen a neuvěřitelně sexy Julia Roberts. V příběhu o vzájemné průmyslové špionáži dvou kosmetických gigantů jí to asi muselo slušet, ale přesto jí chci vyseknout dvojí poklonu. Za vzhled a hlavně charisma, které do postavy napumpovala. Owen vedle ní se svým jednorázovým lookem, které tvoří spíše sako než herec, vypadá nepatřičně. Ale když spolu bojují slovy, je radost poslouchat a nebýt mírně přepáleného utahování otevřených konců v závěru (trochu columbovské) a mírného opojení vlastním talentem, ze kterého vyplývá úvodní šponování divákovy trpělivosti na maximum, musel bych znovu prohlásit, že Gilroy scenárista je génius. Dvojí hra je v jeho podání maximálně odlehčená a kdo nahlédne za svrchní vrstvu pletichaření a dějových kliček, zahlédne dospěláky na pískovišti, jejichž předstíranou vážnost vždy nahlodají emoce nebo okolnosti. Už úvodní záběr, ve kterém se pere Tom Wilkinson a Paul Giamatti, udá hlavní tón snímku, a komu to není jasné, ten by měl poslouchat, jak James Newton Howard hrabe do strun a kláves. Kdo to bral byť jen minutu vážně, ten prohrál sám se sebou.(23.5.2009)

  • larelay
    ****

    Milujem filmy, kde je vsetko tak nadherne popreplietane, komplikovane, a pri ktorych sa na konci usmejete pod fuzy, ze juj, ale su ti filmari presibane betarske lisky :D Vyborna Julia, vyborny Clive, skvela hudba a co viac dodat? Len to, ze tento film ma vsetky atributy, preco sa vam bude urcite pacit :)(31.3.2009)

  • Adrian
    *****

    Trojzanrovy mix, v ktorom som mal asi to stastie, ze ako ustredny som si vybral tu romanticku liniu. Hlavne skrz nu som potom dostal pochutku, ktora ma smrnc, vyborny soundtrack (zeby variacia na 70´s dekadu?), bezproblemove a s lahkostou plynuce tempo (od Bournovky az po iskrive romanticke spickovanie v ramci suboja pohlavi), pricom pribeh vobec nie je zlozity (a mam pocit, ze to ani nebolo jeho umyslom). Gilroy sa pre mna profiluje popri scenaristickych pochutkach aj ako velmi sikovny reziser.(15.7.2009)

  • DaViD´82
    ****

    Vyčůraný nedůvěryhodný film, který mě sice ve finále nepřechcal, ale stejně jsem si z něj ze samé rozkoše cvrnknul do kalhot.(11.5.2009)

  • Nathalie
    *****

    Neortodoxní romantická komedie s poťouchlým nábojem, hravostí Dannyho parťáků a sofistikovanými vyprávěcími mechanismy Tonyho Gilroye, kterému tenhle poněkud svévolný styl vodění za nos baštím i s navijákem. Clive Owen se svým charismatickým, ale poněkud nevýrazným herectvím jen sekunduje Julii, která ani po mateřské ne-dovolené neztratila nic ze svého powerful star presence.(16.5.2009)

  • Bluntman
    *****

    9/10 Rád se nechám "ojebat" (filmem), pokud má svůj styl a umí vyprávět, je chytrý. DVOJÍ HRA Tonyho Gilroye všechna kritéria splňuje a nedostavuje se u ní "syndrom prstu v prdeli" (vlastní terminus technicus, viz můj komentář k ranému Tykwerovi), kdy by divák měl pocit, že ho chtěl film VELKOU POINTOU přechytračit.______________________________________________ (Protože "nepoučený" snad ocení, nakolik do sebe vše logicky zapadá, a "poučený" odhadne VP od poloviny, ale bude nadšený důslednou formální stránkou, kdy se titulní "duplicity" odráží ve stylistickém i vypravěčském - vyprávění teď a tady + flashbacky, vyprávění teď a tady na dvou místech zároveň - systému filmu.) Srovnání se žánrově spřízněnými "podrazáckými a parťáckými" snímky je sice na místě, ale v tomto případě nejde o pečlivé plánování a poté napínavé provedení, nýbrž nedůvěru mezi postavami, která by se měla přenést i na diváka a ten by se měl ptát, nakolik jsou předkládané flashbacky spolehlivé.____________________________ (Protože se v úvodu okázale cituje Hitchcock (po INTERNATIONAL druhý film s Clivem Owenem, kde se upomíná na ZAHRANIČNÍHO DOPISOVATELE), je jasné, že se setkáme s "vracečkami, které neposkytovaly všechny potřebné informace".) Rád dám plné hodnocení filmu, který má svůj vlastní styl (dlouhé, přepečlivě komponované scény převážně v polocelcích, perfekcionistické rozmístění herců a předmětů v mizanscéně, retro hudba a příznačný odjezd v závěru), umí vyprávět a důmyslně distribuuje informace ve vyprávění, je chytrý... a má co říct. Tony Gilroy totiž opětovně sděluje něco o nadnárodních korporacích, sporech mezi nimi a jak si vůči nim stojí profesonálové, ale "pouze" lidé, nikoliv instituce. Jo, a z té práce s McGuffinem vyloženě "uchcávám". P.S. Jen bych chtěl dodat, že kdo se ve vyprávění ztrácel a nestíhal vstřebávat či vůbec vnímat, co se děje, a na zákldě toho považuje film za překombinovaný či vykonstruovaný, je "intelektuálně neprůbojný". Děkuji za pozornost. 9/10(9.5.2009)

  • Fr
    ***

    Ten kdo první uměl rozdělat oheň byl nejmocnějším na Zemi. Než mu to ukradli. Být první něco znamená….. Nezajímavý příběh o lásce a průmyslové špionáži. Svět agentů a souboj společností, kde je tolik konspirací a fíglů, že už mě to ani nebaví. Jo, kdyby někdo z nich tak umřel… . Nejhorší je, když jsou ,,oni dva“ spolu. To je nuda. Špiónská romantika nefunguje. A J.Roberts už asi nikdy nebude nejlépe placenou herečkou (i když hubu má furt největší). PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ** NAPĚTÍ **(13.11.2009)

  • EdaS
    ***

    Tony Gilroy se opájí jako scénárista svou genialitou a výsledkem je rafinovaně se tvářící podívaná, která je ve skutečnosti velmi jednoduchá až prostá a vlastně úplně o ničem. Já chápu, že někoho baví nechat se oblbovat dvě hodiny v kuse, ale jak správně říká POMO, za soustředěnou pozornost nečeká diváka žádná odměna. Stylová prázdnota. Po skvělém Michaelu Claytonovi rozhodně zklamání.(15.7.2009)

  • CheGuevara
    ***

    James Bond s ručením omezeným. Chytrá scenáristická hříčka o tom, že nakonec všichni přechytračí všechny. Film divákovi lže čtyřiadvacetkrát za sekundu, což by v konečném důsledku ani nevadilo, ba je to většinou docela slušná zábava, ale v momentech, kdy vypráví o emocích a citech svých hrdinů, je nepřesvědčivý a značně plytký. Ostatně uvěřte milostné vyznání lháři, který už vás několikrát podvedl s jinou. Tony Gilroy tak nakonec přechytračil sám sebe, což je o to větší škoda, protože kreace Paula Giamattiho a Toma Wilkinsona by si zasloužily o mnoho zajímavější film.(1.7.2009)

  • JFL
    ***

    Dvojí hra uplatňuje totožnou dramaturgickou výstavbu jako thrillery založené na vršení zásadních zvratů, s jejichž odhalením se dosavadní události vždy převracejí na hlavu. Jenže Gilroyův snímek žádná závratná překvapení nemá: jeden z hlavních zvratů vyzrazuje už upoutávka a ostatní lze prorokovat dlouho dopředu. Předvídatelnost tady ovšem neznamená nedostatek, protože cílem snímku není napínat, nýbrž bavit. Gilroy nevytváří divácké potěšení tím, že by odpovídal na otázky, kdo co udělal či co se stalo, ale čistě tím, že ukazuje, jak se něco odehrálo. Více v recenzi na Aktuálně.cz.(17.4.2011)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Tys mě chtěla dostat! - A tys mi zrušil buzení! - Tak jsme si kvit." Milostné popichování dvou citově zdegenerovaných agentů mě poměrně bavilo. Jejich vztah byl navíc podpořen nějakými těmi miliony dolarů na kontě, což v dnešní době dává smysl, ale na můj vkus to celé příliš záhadně kmitalo v čase, hladce předvídalo tahy o dvě partie dopředu a přitom se mě to ještě snažilo přelstít rafinovanými úsměvy. Přesto mě tato hra, směle rozehraná minimálně na pět světových stran, svou překombinovaností občas donutila k seriózně udivenému pohledu.(31.3.2016)

  • ORIN
    ****

    Film s vyššími diváckými nároky není ale zas až tak složité pochopit a odhadnout. Samotnou pointu jsem odhalil někdy okolo 22. minuty, zpětně se na to dá při důsledném sledování přijít již od úvodní geniálně nasnímané titulkové sekvence. Michael Clayton je o třídu někde jinde, protože byl chytrý ve své střídmé přirozenosti, Dvojí hra to dává až příliš okatě na odiv, i když chytrá je také. Nikoliv krok zpět nebo vedle, nýbrž jen trochu stranou (typově podobný typ filmu Dannyho parťáků či snad britských Podfukářů si s chutí nenechám ujít nikdy).(22.3.2010)

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace