Scénář:
Noah BaumbachHudba:
Hans ZimmerHrají:
Ben Stiller, Chris Rock, David Schwimmer, Jada Pinkett Smith, Sacha Baron Cohen, Cedric the Entertainer, Andy Richter, Frances McDormand, Bryan Cranston (více)VOD (4)
Obsahy(3)
Tučňáci odletěli do Monte Carla, aby zde vydělali peníze na návrat do New Yorku. Alex a přátelé však tuší, že už se pro ně nechtějí vrátit a tak se za nimi vydají. Najdou je v kasinu, ale bohužel se jim na stopu dostane kapitánka DuBoisová z oddělení pro odchyt zvířat. Je odchytem úplně posedlá, dá se říci, že tomu zasvětila svůj život. Na zdi jí visí mnoho trofejí, jen lva ještě nemá a tak se se vší vervou vydá na jeho lov. Alex s partou před ní prchají a zachrání je zvířata z cirkusového vlaku, která je schovají protože jim Alex namluví, že jsou také od cirkusu a cirkusáci si musí pomáhat. A tak se alespoň pro tuto chvíli zbaví DuBoisové. Cirkus je na cestě do Říma a později do Londýna, kde se mají setkat s americkým promotérem, který jim, pokud se mu budou líbit, zařídí americkou tour. Alex to vidí jako šanci dostat se zpět do New Yorku a tak se rozhodnou tento cirkus koupit. Majitelé jim cirkus velmi rádi prodají a dobře vědí proč. V Římě se představení totiž vůbec nepovede, dalo by se říci, že se jedná o naprostý propadák. Dojde to tak daleko, že musí utéct před rozčilenými diváky, kteří chtějí vrátit vstupné. Lachtan Stefano prozradí Alexovi, že tygr Vitalij byl kdysi jejich největší hvězdou. Dokázal proskočit i malinkou hořící obručí. Jednoho dne však na něm vzplála srst a od té doby už toto číslo nepředvádí, je podrážděný, zklamaný a otrávený životem a cirkus pomalu upadá. Z jeho bývalé slávy už nezbylo nic. Alexovi je jasné, že s tímto cirkusem musí nejdřív něco udělat než ho představí americkému promotérovi, jinak se domů nedostanou. A tak začnou trénovat. Trénovat však musí i Alex a jeho přátelé protože již dříve lhali o tom, že jsou cirkusáci se skvělými čísly. Teď nastala doba, kdy by měli tato čísla naučit své nové přátele. Kupodivu se jim to docela daří a vypadá to, že v Londýně by mohli mít velký úspěch. Jen je ještě potřeba přesvědčit Vitalije, který chce cirkus opustit, že by se měl vrátit ke svému starému číslu... (TV Prima)
(více)Videa (54)
Recenze (813)
Třetí díl tuctové animované série představuje neřízenou střelu. Karambol šílených a ještě šílenějších nápadů, gagů, propracovaných honiček, vizuálních hrátek a odkazů všeho druhu, včetně parafrázování rovnou celých žánrů (heist movie, cirkusová část nabízí uspokojivější esenci cirkusového prostředí než celá Voda pro slony). Může se možná lehce zdát, že se autoři úplně vykašlali na jakýkoliv příběh a postavy a spokojili se pouze s náznaky. Tady si na obranu tvůrců dovolím hádat, že ke stávajícímu týmu přibylo pár zkušenějších borců (hlavně spolupracovník Wese Andersona Noah Baumbach, zodpovědný za spolupráci na scénářích k Životu pod vodou či Fantastickému panu Lišákovi). Nezájem o většinu hlavních postav (nejvíc to k potěše všech schytala otravná zebra s hlasem Chrise Rocka) je dán vědomím tvůrců, že charaktery jsou dané a přidávat nové motivy a traumata k těm stávajícím je zhoubou většiny pokračování úspěšných animáků. Nebo diváky vážně zajímá, že se Diego v druhé Době ledové bojí vody? Ústřední čtveřice se tak stává jakýmsi nekonfliktním a v pozadí stojícím hybatelem děje coby majitelé cirkusu, určující podobu celé té velkolepé show – o té by to celé mělo být a také je. Cirkus je dobrodružství a přece právě po něm ta otravná zebra a koneckonců i jeho tři kamarádi tak hrozně bažili. Zvířecí kvarteto nakonec jednolitě charakterizuje především závěrečné poznání před branami jejich „domova“. A společně s pár dalšími podobně laděnými scénami to rozhodně nebyla poznání, naděje a snění tak patetická a ulepená, jak by jeden od třetího dílu tuctové série čekal. Příběh ani jeho charaktery tak nepovažuji za odbyté, nýbrž stručné a výstižné, těžící z minima maximum, což je výsada mistrů svého řemesla. P.S. A má to skvělého záporáka s několika svěžími superschopnostmi a vytrvalostí Wildy Kojota. A povedený soundtrack. ()
Štyria kamoši z New Yorku stále trčia v Afrike a snívajú o tom, ako sa jedného dňa do svojej zoo vrátia. Novému dielu najviac prospieva rozmanité európske prostredie a naša nátura. Akoby africké črty už boli príliš suché a videli sme ich v dvoch filmoch, ale kombinácia francúzskej, španielskej či talianskej príchute celé dianie výrazne oživí. A u toho končíme. Madagascar 3 je nevyvážený animák, ktorý má niekoľko naozaj vydarených pasáží, u ktorých sa fanúšikovia bláznivých grotesiek budú rezať smiechom, ale aj rad hluchých miest, kedy sa nič nedeje. ()
Každý diel Madagaskaru sa u mňa drží rovnako kvalitne vysoko. Ani na tretí krát to nie je nuda. Postavy stále majú čo ponúknuť, či už akciu alebo nejakú vtipnú hlášku a príbeh je stále dosť zaujímavý. Navyše v tomto diely asi najviac vygradovaný. Hudba Hansa Zimmera funguje stále rovnako skvelo a týmto dielom sa u mňa Madagaskar zaradil medzi tie kvalitnejšie animované série. 75% - 4* ()
7/10 Chýry boli pravdivá, trojka je fakt najlepšia, odpútava sa od akýchkoľvek konvencií a servíruje šialenú avantgardnú zmes frenetickej akcie, popkultúrnych narážok a absolútne zbesilých dejových zvratov. Škoda, že po nástupe cirkusu to dostane pomerne priamočiary príbeh, lebo pasáž v MonteCarle je úplná zverina. ()
Tak třetí pokračování mě absolutně nechytlo. Nevzpomínám si kromě závěru na nějaký moment, který nebyl nudný, dialogově trapný a vtipy mohly fungovat maximálně na nejmenší publikum. Vizuálně mě Madagaskar nikdy příliš nebrat, i když ty peníze cítit jsou a animaci se nic nedá pořádně co vytknout. Za mě typické bezduché vydělávání škváry.......4/10 ()
Galerie (107)
Photo © DreamWorks Animation
Zajímavosti (21)
- Písnička "Afro Circus" je postavena na slavné melodii českého skladatele Julia Fučíka "Vjezd gladiatorů" (op. 68). (Merenre)
- Scéna s návratom do minulosti obsahuje veľké ohňové efekty a detailné davové scény. Renderovanie si vyžiadalo 2,8 miliónov hodín na štyroch renderovacích farmách. (milealelia)
- Tržby ze severoamerických kin činily 216,4 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových dosáhl 746,9 mil. (NIRO)
Reklama