Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mia...
    ****

    Eva je krasna princezna, to se musi nechat. Jeji nevinny vyraz tvare a velke vykulene oci dodavaji veruhodnosti princeznovske naivite a tak to ma byt, tedy myslim, tedy jsem. Postava Vaclava Sandy je take jakz takz dobre ztvarnena, rekla bych. Takovym Troskovskym stylem, jeho typickym. Tim nerikam, ze je to spatne. Vlastne se mi to i libilo. Sabina je skvela herecka, naramne me bavila i pobavila, tezko ji pasovat na kralovnu, kdyz neustale i ve svem veku vypada spise jako princezna, ale zahrala to bravurne. Kral normalni. Nic extra, nic spatneho. Zkratka nevycuhoval. Ovsem postava certa me privadela k lehkemu silenstvi, to se neda poprit. Ve sve promenene postave s kamizolou to bylo jeste horsi nez v postave certa, abych rekla pravdu. Nejen, ze herecky vykon stal temer za sebevrazdu, ale uplne nejhorsi na nem, a to v obou postavach, je jeho hlasovy prednes. Neda se poslouchat. Tehle hlas proste nebyl stvoren pro platna. Mluvi, jako kdyby umirala ryba na schodech do kostela. Mozna spise pulec. Procitene to je asi jako kdyz panenske drevo se snazi vydavat sexy vzdechy. Vyvolava stejne pocity a temi je chut vzit kus spalku a pretahnout je oba po hlave. Trosku to vylepsil vyplazovanim jazyka v podobe certa a kulicima se ocima. Ale byl to velmi chaby a tezko zaznamenatelny pokus k naprave. Upozornit ovsem musim na to, ze to neni scenarem, tahle role nabizi velke moznosti, jen se ji musi chopit herec a ne blbec. Pak me jeste pozastavuje, ze Lucifer v podani tak velkeho herce, nebyl zase tak dobre zahran. Ovsem, celkovy dojem byl uchazejici. Maloktery reziser dokaze, aby pohadkova atmosfera opet dychala. Zdenkovi se tohle velmi dari u vsech jeho pohadkovych del a tak davam horsi ctyri hvezdy. Amen.(26.11.2012)

  • Crawler-D
    **

    Pokračování pohádkové stagnace. Ve výsledku mám z filmu lepší dojem proto, že po Doktorovi od Jezera hrochů jsem opravdu nečekal vůbec nic a chystal jsem se na nejhorší. Troška se vyhnul televizní kameře, zajistil si poměrně kvalitní trikovou stránku, která nevyčuhuje, a doplňuje to nápaditý hudební doprovod, ale když se člověk dozví, co se dělo v původním příběhu Boženy Němcové a jaké kastrace se námět dočkal, aby naplnil vizi o hezké české poetické pohádce, v níž jsou zase čerti, strašidelný mlýn a tři úkoly pro hloupého Honzu, zamrzí, že nová legenda a nová stálice mezi českými pohádkami se rozhodně neurodila. To nejhorší, co může divák po skončení dělat, je rozebírat jednotlivé úkoly, jejich provedení, jejich naplnění a jaká dohoda byla jak výhodná pro koho. Pak zapomene i na úvodní půl hodinu, která nastavuje řídký děj o "ptákoviny" s početím dítěte.(22.4.2011)

  • otík
    **

    Nevadilo by, že Troška natáčí všechny pohádky jakoby stejné. Je tam trochu toho pekla a přiblble se pitvořící čertisko, módní kreace předvádí zase Lucifer, hlavní hrdinové jsou princezna (princ) a chudý protějšek, kteří vždy nějakým způsobem ošálí peklo, na konci si dají pusu a je konec. Co však především na této pohádce vadí, je druhá polovina filmu, která je zcela padlá na hlavu a úplně trapná. Zatímco první část je klasickou a typickou pohádkou plnou barevných kostýmů a nic neříkajících dialogů, především závěrečné tři úkoly od čerta a jejich řešení jsou zcela padlé na hlavu a dělají z hlavního hrdiny totálního ubožáčka. Sem tam jsou scény docela povedené a úsměvné, potěší hezky zabíraný areál zámku Buchlovice, od nějž pár kilometrů bydlím, radost udělají krásné šaty. Ale vyloženě urazí narážka na film S čerty nejsou žerty a na Dorotu Máchalovou (této klasice film nesahá ani po ponožky) a celá ta věc kolem svatých, obživlé sochy a neustálé vzývání Marie či Boha mi taky jdou docela proti srsti. Prostě konec mě hooodně rozladil, což je vzhledem k příjemnému začátku velká škoda. Při druhém sledování by však hodnocení bylo ještě více negativní, protože ve výsledku je to opravdu slepenec všeho možného.(4.2.2012)

  • Ilicka
    *

    Moje potřeba vidět i každou další pohádku Zdenka Trošky vyplývá z naivní víry, že pohádka není mrtvý žánr. Navíc Nejkrásnější hádanka oproti očekávání nebyla až tak trýznivým zlem. Bohužel Čertova nevěsta zlem je. Ze slušné hororové předlohy Boženy Němcové se povedlo vyrobit roztomilou a veselou pohádku, ve které vlastně ani o nic nejde, jejíž expozice je natažena na dvě třetiny filmu a řešení problémů přichází jakoby tak mimochodem a zcela mimo zákony logiky. Už v páté minutě máme možnost slyšet lidové moudro na téma plození dětí, které má asi rozesmát dospělé, kteří spolu se svými dětmi zabloudili do kina, a jejíž znění se objeví v každé recenzi. "Vrána nebo čáp - vždycky je v tom nějaký pták, o tom já musím něco vědět!" Ne, opravdu jsem se nesmála... Ani pak v další hodině a půl. Prototyp inteligentních čertů zjevně skončil, když Bočanův film S čerty nejsou žerty nahradila infantilita Princezny ze mlejna. Proto jsem musela projít očistcem - sledování jednoho dementního čerta, který divně šišlá, švitoří a zakopává, se tomu dle mě rovnat musí... Pozitiv je minimum, ale zmínit je férově musím - některé hudební motivy mě zaujaly natolik, že jsem přestala sledovat obraz a věnovala se jen jim, některé záběry, jakkoli laděné do hardcore kýče byly hezké a zajímavé. A to je tak zhruba vše.(14.10.2011)

  • kinderman
    *

    Buď je to rafinované podobenství o tom, jak někteří naivní spoluobčané podepisují "výhodné smlouvy" s pouličními prodejci a co je za to čeká, nebo dramaturgicky zcela nezvládnutá (hodinová expozice), rokokově přebujelá slátanina s debilně ušišlaným čertiskem. Nepamatuji se, že bych se v kině (školní představení) tak často díval na hodinky.(23.6.2011)

  • - Aby víla Leknína mohla tancovať a nemala v pozadí viditeľné autá, musela polícia zastaviť dopravu. (Raccoon.city)

  • - Při natáčení scény odchodu na ples zaútočila na přítomné dámy vosa. Z nějakých sedmadvaceti si vybrala právě královnu (S. Laurinová) a zapadla jí do dekoltu. Zanechala tam několik žihadel, místo samozřejmě oteklo, ale natáčení ani zdraví herečky to nijak nepoznamenalo. (Robbi)

  • - Mnoho originálních hlasů herců se režiséru Troškovi nezdálo dosti pohádkových, proto na namlouvání postsynchronů přizval několik dabérů či dabérek. Princeznu Štěpánku (Eva Josefíková) tak namluvila Jitka Ježková, velkého Štěpána (Václav Šanda) Oldřich Hajlich mluveným slovem a Radek Valenta zpěvem, malého Štěpána (Robert Ernest) Jindřich Žampa, vílu Leknínu (Nina Horáková) Jitka Moučková, Růžového prince (Milan Bísek) Tomáš Juřička, Štěpánkovu sestru (Ester Medková) Anna Marie Jurková a dokonce i zkušeného hlasatele Alexandra Hemalu, který zde ztvárnil ceremoniáře, namluvil Pavel Vondra a Kryšpíně propůjčila svůj hlas Martina Hudečková. (funhouse)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace