Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    ***

    Po čertech dobrá pohádka. Nebýt roztomile žvatlajícího čerta Kleofáše a několika dalších drobností nebylo by ani poznat, že ji natočil režisér toužící si napravit svoji pošramocenou reputaci u náročných diváků. Troška však tentokrát není na odpis a dokazuje, jak dobrým režisérem dokáže být, když před kameru neposílá infantilní filmové postavy. Do pekla tentokrát nenahlédneme ani jednou, ale navštívíme královský zámek, jeden starý mlýn, ve kterém údajně straší, projdeme se temným lesem, potkáme čarodějnici, nevyzpytatelnou vodní vílu Leknínu a vrcholem bude charismatický Luciper, kterého si užijeme sice jen ve dvou scénách, ale stojí to za to. I přesto se tato postava stane v podstatě nejmarkantnějším představitelem Zla, protože Dobro představované princeznou a neurozeným podaným je přece jen poněkud v jejím stínu s přihlédnutím, jaký velký prostor jejich postavy oproti ní dostaly. V královském páru má po celou dobu navrch Sabina Laurinová nad Davidem Suchařípem a koneckonců je to právě ona, která podepíše úmluvu s vyslancem pekel o tom, že až se jí narodí vytoužená dceruška, má se po dovršení plnoletosti provdat za Lucipera. Vyslance pekel Kleofáše hraje Karel Zima a jako tajemný muž v myslivecké kamizole má jisté charisma, jenže Troška pevnou strukturu této postavy devalvoval tím, že se tento čert proměňuje v trochu zmateného, žvatlajícího až roztomile působícího čerta. Kdyby si Troška tohle odpustil a udělal čerta strašidelnějším, bylo by to pro dobro věci, protože pohádkou místy prosakuje temná až hororová atmosféra s působivě potemnělou hudbou. Skladatel Krkoška odvedl kvalitní práci, dobrá výprava, pozadu nezůstal ani kameraman a výtvarník kostýmů. Diskutabilní je obsazení ústředního zamilovaného páru, jež od sebe dělí nejen rozdílný původ, ale také fakt, že zatímco s princeznou neokoukané Evy Josefíkové jsem problém neměl, i když vedle Laurinové vypadala jako její mladší sestra a nikoliv dcera, tak horší už to bylo s jejím chudým vyvoleným Václavem Šandem, který na to, aby přelstil celé peklo, aby jeho milovaná nebloudila celý zbytek života jako přízrak krajinou, přece jen neměl. Pane Troška, nešlo vybrat někoho zajímavějšího? Mírně negativní pocit jsem měl z několika málo využitých motivů, jako třeba ten s vodní vílou Leknínou, která současně vypadala nevinně i nebezpečně, přesto tvůrci scénu s ní zazdili, když ji nechali soucítit s hlavním hrdinou, namísto toho, aby se z této v náznacích brilantní scény stalo drama v podobě topení nebojácného hrdiny. Na topení sice došlo, jenže čert se utopit nedá. Po delší době díky malebným záběrům podbarveným tklivou hudbou tahle pohádka působila pohádkově a nedošlo k tomu, že by zde pobíhali herci v laciných kostýmech marně se snažící o pohádkovou atmosféru. Naopak poměrně otřesné je obsazení některých vedlejších postav a jejich následné předabování. Nakonec to všechno dobře dopadlo, Peklo bylo přelstěno, Božena Němcová by s výsledkem mohla být spokojena a Troška natočil důstojnou pohádku, která se dokonce v jednom dialogu otře o nedostižné S čerty nejsou žerty. 60%(30.9.2011)

  • Fr
    **

    ,,BUDE KRÁSNÁ. BUDE VESELÁ. A BUDE MÍT ČERTA V TĚLE. A AŽ JÍ BUDE OSMNÁCT.......“ /// Tož takové spokojené království to bylo. V královských zahradách se drobotina cpala plackama, pánové lovili po lesích (zvěř) a královna byla samej pták. Nedbala však rady krále a místo styku se dala do holportu s peklem. Chudák Štěpán. Musí teď vyhrabat ve svém srdci velikou lásku a vyrazit do boje.... Vono se řekne – POHÁDKA. Přitom filmařsky tam je několik zajímavejch momentů. Všechno, ale pohřbívá strašidelnej casting, kterýmu vévodí čert Kleofáš, jenž je buď debil nebo teplej (těch tu asi bude víc). Podobnou cestu jako princezna – tedy do pekla – postupně nabírá i příběh, jenž se mění v trapnou povídačku, který by stačil prostor ve studiu. Já byl v šoku, žena se smála a mladej se nudil. Jedinej spokojenej tak byl náš pes, který se mlsně olizoval nad Sabinou L. Chápu ho. Na její slova: ,,PRUBLA BYCH TO“ - dlouho nezapomenu. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistíš, jak to dopadne, když si nepřečteš návod ke kouzelnýmu květu. 2.) Ke štěstí mi stačí, když se ve filmu běhá a zároveň směje. (ty vole, už to nehul!). 3.) Nechcu bejt o vánocích za ,,debila“. /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne(21.9.2011)

  • Sinn
    *

    A to ten začátek vypadal tak nadějně....vizuální stránka nádherná, příběhově však bohužel sračka a hlavní hrdinové, no nevím nevím...trocha hereckého talentu by nebyla na škodu. A co měly být ty hlášky s ptákama, táži se?! K tomu všemu neskutečně trapný čert, ubohá svatá Krišpína a ďábel, který vůbec nepůsobil tak jak měl, jenom jako ubohý pedofil...A ten styl vyjadřování - to to chtěl Troška přiblížit týnejdžrům neboco? Ti se na pohádky už stejně nekoukají....tragédie, tohle bych teda dítěti nikdy nepustila!(25.12.2011)

  • honajz
    **

    Jako sorry, tohle je jedno WTF za druhým. "Vždycky je v tom nějakej pták." - Ty ty, svatá Kryšpíno! - Myši. - Chichichi. - Šišlající čert, ha ha legrace, co bych vám nabídl k snědku? ... Po čtvrt hodině taková snůška blábolů, dementních dialogů, neschopnosti natočit zajímavě třeba štvanici, přehnaných gest pro trapné vtípky, z nichž by bylo trapně i studentům... A ten konec, to jako bylo všechno? ... Nejhorší je to herectví neherectví. Vypadá to celé jak ansámbl ochotníků. Chápu Troškovu snahu o milé, české, hřejivé až teplé pohádky, v nichž ztepilí hošani jezdí na koni v rozhalenkách, případně rovnou bez košile. Chápu, že to dělá pro ty své diváky, z nichž většina pochází z Hoštic. Ale ono to chce taky určitou umírněnost ve výrazu, soustředění na děj a příběh, dramaturga, pak raději ještě jednoho dramaturga, a hudebního skladatele, který má cit pro dění na plátně... Tady vážně ani jedna filmová složka nepodporuje druhou. Jako když vedle sebe pustíte současně Bacha, Louise Armstronga, Vaška Neckáře a Lunetic. ... A ty odkazy na jiné pohádky, no to snad ne, to mělo být vtipné? ... Dvě hvězdy za výpravu a profíka Frantu Němce.(7.2.2012)

  • hippyman

    nedokoukáno, nehodnoceno... troska Troška trošku nezvládá moderně-barokní mluvu i dialogy, Sabinka piští a pitvoří se jako za časů DO-RE-MI a schíza Suchá-Řípa nějako zapomněli hrát, nebo zase přehrávají jako z učebnice... povětšinou trapnost, ústřední dvojice sice neokoukaná, ale bohužel nezajímavá, prostě tragédie. ještě ten Goťák tam chyběl a bylo by to komplet...(11.11.2012)

  • Karel Zima

  • - Protože filmaře neměli dostatečný rozpočet, přispěl režisér Troška filmu pěti miliony korun, které získal jako porotce v Talentmanii (2010)na Nově. (Allica)

  • - Režisér Zdeněk Troška spolupracoval se herečkou Sabinou Laurinovou už během natáčení pohádky Z pekla štěstí (1999) a jejího pokračování. (LEGACY)

  • - Poměrně nákladný film obsahuje na 195 trikových záběrů, což odpovídá přibližně 20 minutám filmu. Záběry byly vytvořeny pod vedením zkušeného Borise Masníka v pražském studiu UPP. (Coldrex)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace