Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kinghome
    *

    Jediný co Troškovy celkem šlo byli ty čerti. A v téhle pohádce jsou čerti taky na hovno. Nejsou vtipný a nejsou ani dobře udělaný. Belzebub je trapnej a hnusnej ale rozhodně by se ho nebálo ani to nejmenší dítě. Tohle se Troškovy nepovedlo. Ale upřímně, kdo si myslel, že to bude něco extra? Myslim, že takových lidí tu moc neni.(6.2.2013)

  • honajz
    **

    Jako sorry, tohle je jedno WTF za druhým. "Vždycky je v tom nějakej pták." - Ty ty, svatá Kryšpíno! - Myši. - Chichichi. - Šišlající čert, ha ha legrace, co bych vám nabídl k snědku? ... Po čtvrt hodině taková snůška blábolů, dementních dialogů, neschopnosti natočit zajímavě třeba štvanici, přehnaných gest pro trapné vtípky, z nichž by bylo trapně i studentům... A ten konec, to jako bylo všechno? ... Nejhorší je to herectví neherectví. Vypadá to celé jak ansámbl ochotníků. Chápu Troškovu snahu o milé, české, hřejivé až teplé pohádky, v nichž ztepilí hošani jezdí na koni v rozhalenkách, případně rovnou bez košile. Chápu, že to dělá pro ty své diváky, z nichž většina pochází z Hoštic. Ale ono to chce taky určitou umírněnost ve výrazu, soustředění na děj a příběh, dramaturga, pak raději ještě jednoho dramaturga, a hudebního skladatele, který má cit pro dění na plátně... Tady vážně ani jedna filmová složka nepodporuje druhou. Jako když vedle sebe pustíte současně Bacha, Louise Armstronga, Vaška Neckáře a Lunetic. ... A ty odkazy na jiné pohádky, no to snad ne, to mělo být vtipné? ... Dvě hvězdy za výpravu a profíka Frantu Němce.(7.2.2012)

  • kingik
    ***

    Po čertech dobrá pohádka. Nebýt roztomile žvatlajícího čerta Kleofáše a několika dalších drobností nebylo by ani poznat, že ji natočil režisér toužící si napravit svoji pošramocenou reputaci u náročných diváků. Troška však tentokrát není na odpis a dokazuje, jak dobrým režisérem dokáže být, když před kameru neposílá infantilní filmové postavy. Do pekla tentokrát nenahlédneme ani jednou, ale navštívíme královský zámek, jeden starý mlýn, ve kterém údajně straší, projdeme se temným lesem, potkáme čarodějnici, nevyzpytatelnou vodní vílu Leknínu a vrcholem bude charismatický Luciper, kterého si užijeme sice jen ve dvou scénách, ale stojí to za to. I přesto se tato postava stane v podstatě nejmarkantnějším představitelem Zla, protože Dobro představované princeznou a neurozeným podaným je přece jen poněkud v jejím stínu s přihlédnutím, jaký velký prostor jejich postavy oproti ní dostaly. V královském páru má po celou dobu navrch Sabina Laurinová nad Davidem Suchařípem a koneckonců je to právě ona, která podepíše úmluvu s vyslancem pekel o tom, že až se jí narodí vytoužená dceruška, má se po dovršení plnoletosti provdat za Lucipera. Vyslance pekel Kleofáše hraje Karel Zima a jako tajemný muž v myslivecké kamizole má jisté charisma, jenže Troška pevnou strukturu této postavy devalvoval tím, že se tento čert proměňuje v trochu zmateného, žvatlajícího až roztomile působícího čerta. Kdyby si Troška tohle odpustil a udělal čerta strašidelnějším, bylo by to pro dobro věci, protože pohádkou místy prosakuje temná až hororová atmosféra s působivě potemnělou hudbou. Skladatel Krkoška odvedl kvalitní práci, dobrá výprava, pozadu nezůstal ani kameraman a výtvarník kostýmů. Diskutabilní je obsazení ústředního zamilovaného páru, jež od sebe dělí nejen rozdílný původ, ale také fakt, že zatímco s princeznou neokoukané Evy Josefíkové jsem problém neměl, i když vedle Laurinové vypadala jako její mladší sestra a nikoliv dcera, tak horší už to bylo s jejím chudým vyvoleným Václavem Šandem, který na to, aby přelstil celé peklo, aby jeho milovaná nebloudila celý zbytek života jako přízrak krajinou, přece jen neměl. Pane Troška, nešlo vybrat někoho zajímavějšího? Mírně negativní pocit jsem měl z několika málo využitých motivů, jako třeba ten s vodní vílou Leknínou, která současně vypadala nevinně i nebezpečně, přesto tvůrci scénu s ní zazdili, když ji nechali soucítit s hlavním hrdinou, namísto toho, aby se z této v náznacích brilantní scény stalo drama v podobě topení nebojácného hrdiny. Na topení sice došlo, jenže čert se utopit nedá. Po delší době díky malebným záběrům podbarveným tklivou hudbou tahle pohádka působila pohádkově a nedošlo k tomu, že by zde pobíhali herci v laciných kostýmech marně se snažící o pohádkovou atmosféru. Naopak poměrně otřesné je obsazení některých vedlejších postav a jejich následné předabování. Nakonec to všechno dobře dopadlo, Peklo bylo přelstěno, Božena Němcová by s výsledkem mohla být spokojena a Troška natočil důstojnou pohádku, která se dokonce v jednom dialogu otře o nedostižné S čerty nejsou žerty. 60%(30.9.2011)

  • Crawler-D
    **

    Pokračování pohádkové stagnace. Ve výsledku mám z filmu lepší dojem proto, že po Doktorovi od Jezera hrochů jsem opravdu nečekal vůbec nic a chystal jsem se na nejhorší. Troška se vyhnul televizní kameře, zajistil si poměrně kvalitní trikovou stránku, která nevyčuhuje, a doplňuje to nápaditý hudební doprovod, ale když se člověk dozví, co se dělo v původním příběhu Boženy Němcové a jaké kastrace se námět dočkal, aby naplnil vizi o hezké české poetické pohádce, v níž jsou zase čerti, strašidelný mlýn a tři úkoly pro hloupého Honzu, zamrzí, že nová legenda a nová stálice mezi českými pohádkami se rozhodně neurodila. To nejhorší, co může divák po skončení dělat, je rozebírat jednotlivé úkoly, jejich provedení, jejich naplnění a jaká dohoda byla jak výhodná pro koho. Pak zapomene i na úvodní půl hodinu, která nastavuje řídký děj o "ptákoviny" s početím dítěte.(22.4.2011)

  • freddy
    **

    S tím bláznem si nic nezačínej, má jen spousty krásných gest a bude tě chtít do svých snů vlákat a do svých sítí vplést. Tato slova z jednoho známého a krásného hudebního duetu jakoby se perfektně hodila na adresu královny z této pohádky, která si začne s peklem, díky čemuž se vplete do jeho sítí a je jen na chrabrém mladíkovi, aby napravil, co královna tehdy pokazila. Zdeněk Troška umí točit líbivé a atraktivní pohádky pro celou rodinu a musím říct, že všechny pohádky se mi od něj líbily. Tedy až do té doby, dokud jsem neměl tu čest s Čertovou nevěstou. Na téhle pohádce mě dokázaly zaujmout pouze věci, které jsou pro celkové hodnocení druhořadé, jako jsou vynikající efekty, výtvarná stránka filmu a také hudba. Nicméně to hlavní, totiž děj a jednotlivé postavy, mě zajmout nedokázalo. Děj byl nudný, vlastně se zde nic moc nedělo, postavy byly nemastné a neslané a neměl jsem důvod jim fandit a přát jim štěstí a lásku až do smrti, protože mi jejich osudy byly naprosto lhostejné. Z herců stáli za zmínku pouze charismatický František Němec a opravdu strašidelná čarodějnice čekající v lesích až rozkvete kouzelná květina. Celkově tedy pohádka z mého pohledu byla mdlá a nezáživná a jako takové jí tedy uděluji podprůměrné dvě hvězdy, přičemž nebýt oněch mnou výše zmíněných plusů, tak bych hodnotil ještě hůř.(7.2.2012)

  • - Interiér mlyna nechala produkcia postaviť 
v barrandovských ateliéroch. (Raccoon.city)

  • - Pro roli Lucipera se od počátku počítalo s Františkem Němcem, role mu byla psána přímo na tělo. (Robbi)

  • - Ani Eva Josefíková, ani Václav Šanda neuměli jezdit na koni, před natáčením museli absolvovat intenzivní čtyřtýdenní trénink, protože ani jeden nechtěl být v jejich první "dospělé" scéně zastoupen dublérem. (Robbi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace