Režie:
Daniel AlfredsonScénář:
Jonas FrykbergKamera:
Peter MokrosinskiHudba:
Jacob GrothHrají:
Michael Nyqvist, Noomi Rapace, Tehilla Blad, Hans Christian Thulin, Lena Endre, Georgi Stajkov, Micke Spreitz, Paolo Roberto, Jacob Ericksson, Sofia Ledarp (více)Obsahy(2)
Filmové zpracování druhého dílu slavné knižní trilogie Stiega Larssona. Novinář spolupracující s časopisem Milénium a jeho partnerka jsou zavražděni krátce před publikováním materiálu o dětské prostituci, korupci a obchodu s bílým masem. Na zbrani nalezené na místě činu se najdou otisky Lisbeth Salanderové (Noomi Rapace), která se po roce stráveném v zahraničí vrátila zpět do Švédska, aby svému poručníkovi připomněla jejich starou dohodu. Její poručník je ale brzy nalezen mrtvý a Lisbeth je i v tomto případě podezřelou číslo jedna. Policie po Lisbeth zahajuje celostátní pátrání, podporované mediální kampaní, ve které se vytahují na světlo skandální informace o její potenciální nebezpečnosti a problematické minulosti. Novinář Mikael Blomkvist (Michael Nyqvist) je ale přesvědčen o její nevině... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (622)
"My o vlku......, tedy spíše my o Lizbeth a Lizbeth za dveřmi." Lizbeth, jedna z nejnesympatičtějších hrdinek, kterou jsem kdy viděl, je slečna hrubého zrna, je zkrátka vždy v pravý čas na pravém místě, tedy na místě, kde někoho zkope, nebo zparalyzuje. A nehne přitom brvou v obličeji. Prostě taková něžná asociálka, která si v chaotickém pobíhání mezi různými lokacemi nestíhá uvědomit, jestli chlap, nebo ženská. A že to je hrdinka šitá na míru dnešní době, netřeba připomínat. Pokračování je místy tak blbé, až dostává rozum erekci. Jednak bych rád viděl, jak někdo vydrží x hodin zasypanej hlínou, jednak chování nejedné postavy hraničí s těžkou demencí. Pohřbívání za živa mělo v Kill Billovi mnohem větší grády, tady to mělo být vtipné intermezzo?? S těžkým sebezapřením 3*. V příštím filmu chci vidět Lizbeth, jak rozplétá konspirační teorie o ovládání světa svobodnými zednáři za přispění dávných mayských kosmonautů, které povolal ruský ropný magnát pracující pro orangutana z Bornea. Asi takový guláš mi zbyl v mysli poté, co se objevily titulky a Lizbeth konečně zmizela z neorámovaného obrazu.... ()
Bohužel druhej díl, která přesně navazuje na první, je jen zdlouhavý velký čekání na nic, kdy se řeší život Lisbeth, kterej byl nakousnutej už v prvním dílu, ale v podstatě se tu téměř nic neděje a zachraňuje to jen posledních drsných 15-20 minut a bitka s namakaným a doslova bezcitným blonďákem, jinak to je ale velkej propad. ()
Fakt jsem se bála, že mě s druhým dílem čeká po výborné jedničce zmatená nuda. No zmatené to celkem bylo, ale nuda mě nezachvátila ani jednou. Největší problém je odklon od docela "malého" zločinu, co se řešil v jedničce. Tam šlo prakticky jen o zmizení dívky, které postupně košatilo, ale dělo se to tak, že divák stíhal všechno pobírat. Tady se najednou řeší něco mnohem komplikovanějšího, většího a osobního vůči hlavní hrdince. Vyšetřování se přehouplo v naháněčky mezi záporáky a hrdiny, neustálé stěhování, útěky, stopování, mlácení a vyslýchání s pomocí škrcení a paralyzéru. Přiznávám, že párkrát jsem nechápala, proč osoba A jede do místa B a nalezne tam osobu C, ale takovou tu základní kostru jsem v hlavně přece jen měla. Herci jsou opět prvotřídní, Noomi Rapace tradičně perfektní, Nyqvist taky a většina ostatních jsou odporný znásilňovači, pasáci nebo nepříjemný policajti. Byla bych radši, kdyby i druhý díl byl trochu komornější, protože by podle mě víc zaujal, ale dopadlo to i tak moc dobře. Nemůžu se dočkat posledního dílu! ()
Před časem jsem dal neplánovaně přednost Fincherově verzi a mrazivá detektivka z americké produkce mě přitavila k sedačce o trochu intenzivněji než starší skandinávský sourozenec. V druhém setkání s počítačovou hackerkou Lisbeth Salander žádné srovnání (zatím) není, tudíž jsem si mohl severskou verzi bez zaoceánského pokušení náležitě vychutnat. Moderní kriminální thriller stále žije!! Lisbeth má znovu všechno, čeho se běžný konzumní člověk bojí – oblíbenou černou kůži, piercingy po celém ksichtě, tetování, homosexualitu v krvi, nasraný výraz, výbušnou povahu, odlišný pohled na svět, asociální chování, emocionální chaos v hlavě, bolavou minulost – a taky jí to díkybohu kurevsky pálí. Nastupuje tentokrát coby jednoznačně hlavní postava a bude si hrát s ohněm a následně kopat do vosího hnízda. Kolem ní se totiž znovu nebezpečně rojí úlisní kravaťáci s hodně podezřelou minulostí a nebudeme se tak příliš divit, když podezření z trojnásobné vraždy padne na tuhle hutnou a vrstevnatou postavu. Navíc dvě oběti patří do skupinky novinářů okolo starého známého Mikaela Blomkvista a jeho Millenia, kteří jdou po hodně velké rybě. Škoda, že Blomkvist ustupuje tak moc stranou. I když je zřejmé, že rozplétání Lisbethiných bolístek je zajímavější, celek bych raději viděl víc dotaženější. Škoda ještě jednou, tentokrát černobílého vykreslení (až velkého množství) postav a zahlcenosti vyprávění v pasti nekonečného dialogu. Precizní filmařina to ale pořád je, herci nezklamou, severská atmosféra jakbysmet, režie mohla být nápaditější, ale buďme za ní rádi. Stejně jako za blonďatého nemluvku, který jakoby vypadl z nějaké starší bondovky. PS: Na taťku jedině se sekyrou!! 70% ()
Nečekal jsem, že po prvním díle půjde dvojka tak šíleným způsobem dolů a přiznám se, že to vůbec nechápu. Když jsem četl knihu, tak jsem si jedním okem řikal, že ten nápad zase tak dobrý není, oproti jedničce. Na druhou stranu je to dobře napsaný a klasicky se to dobře čte. Měl jsem tak knížku zfouklou do pár dnů a okamžitě jsem se vydal na samotný film. Ten mě hnedka od začátku neskutečně překvapil. Je hrozně nepřehlednej, přítelkyně, která knížku nečetla, ani v půlce filmu pořádně nevěděla o čem to je...a ve výsledku některé scény vyzní neskutečně televizně. Mrzí mě, že to takhle hrůzně dopadlo. Nenapadlo mě, že by si Švédi nechali svojí hrdost takhle zprasit, ale stalo se. Ve výsledku pak celá řada scén vyzní neskutečně nelogicky a příjde Vám jakobyste dvě hodiny koukali na něco a ve výsledku by Vám to nedalo vůbec nic a jestli jo, tak jenom trošek z toho, jak ve skutečnosti geniální ten příběh je. Každopádně dám čtyři hvězdy. Celkový nápad je neskutečný a pořád je to vcelku solidní oproti jiným kriminálkám. Nakonec jsem ale zvědavej, jak si poradili s posledním dílem, protože ten točil stejný režisér. Doufám, že to nedopadne podobně. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (14)
- Film Dívka, která si hrála s ohněm je natočen podle druhé částí trilogie „Millenium“, švédského novináře a spisovatele Stiega Larssona (1954-2004). Od roku 2005, kdy ve Švédsku vyšla první kniha, se celá trilogie stala velkým mezinárodním bestsellerem s 21 milióny prodanými knihami ve více než 40 zemích. Sám Larsson se bohužel velkého triumfu svého díla nedožil – zemřel náhle v roce 2004, krátce poté co předal rukopisy knih svému švédskému vydavateli. [Bontonfilm] (POMO)
- Jméno V. Kulla na dvěřích bytu Salanderové (Noomi Rapace) je odkazem na dům Villa Villekulla ze švédského filmu Pippi dlouhá punčocha (1969). (žvanimírek)
- V momentě, kdy se koná meeting vydavatelů v kanceláři Milénia, je možné zahlédnout stoh časopisů, kde je velice nápadně zachycena kopie EXPA, anti-fašistického magazínu, který v roce 1995 pomáhal zakládat Stieg Larsson, autor knih. (žvanimírek)
Reklama