Reklama

Reklama

Plivu na váš hrob

  • USA I Spit on Your Grave (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Jennifer Hills (Sarah Butler) kvůli práci na své nové knize odjede z města na venkov, aby ji od psaní nic nerozptylovalo. Tamější obyvatelé ale na nikoho z města nejsou zvědaví. Jednoho večera se rozhodnou ji tak trochu vystrašit. Od pouhého záměru zničit její knihu a vyděsit ji k smrti se tato jejich lekce, kterou si na městskou slečinku připravili, změní v brutální útok zahrnující bolestivé mučení a znásilňování. Navzdory očekávání všech, Jennifer přežila. A v hlavě má myšlenku jen na jednu jedinou věc - pomstít se. Remake kontroverzního stejnojmenného hororu z roku 1978, který byl pro svou brutalitu v řadě zemí na několik let zakázán. (nightevan)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (818)

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Typický moderní remake, který časem zapadne. Co chcete ještě vědět? Nastrčí se do něj hezká baba, která se nebojí ukázat kozičky ani holou prdel, přidá se technologie jako mobil a kamera, a navýší se počet násilníků/obětí. S tim násilím se to ale nijak nepřehání, spíše jde o vynalézavost každé popravy. Ani ta kastrace nechybí, ale v originálu mi přišla drsnější. Největší problém jsem měl s hlavní hrdinkou. Nesympatická, nevýrazná postava, který jsem nevěřil ani to opakované znásilnění. Natož pak její proměnu z citlivé spisovatelky na chladně uvažující a vraždící stroj. Ale abych nebyl labuť, tu jednu hvězdu přidám za hladové vrány, ty byly príma. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Stejně jako v originále, i zde přijíždí atraktivní mladá spisovatelka na venkov, kde si ji najde parta hulvátů, kteří ji jako bezbrannou "stuck-up city bitch" poníží a hezky hromadně znásilní. Ale pak se karta obrátí a ona vykosí jednoho po druhém. Nový je to uhlazenější, hororovější, ohledně nahoty korektnější (bůů) a o něco brutálnější (ještě aby ne). Děj je opravdu téměř na chlup stejný, nepřichází s ničím zásadním. Hlavní herečka trochu nudí, jinak je to obsazeno dobře. Zásadní problém je asi ten, že tu nedojde na nic extra. Nevidíte nic nového, nebo opravdu působivého, nemá to potřebný spád. Hodinu jsem se průměrně bavil, no a jelikož ta zúčtovací půlhodina nezaválcovala tak, jak jsem si přál, tak dávám bez většího rozmýšlení za tři. ()

Reklama

ORIN 

všechny recenze uživatele

Z hlediska gender studies by bylo velmi zajímavé film zanalyzovat, především z mužského pohledu dominance a jeho vnímání ze strany žen. Divák zde má možnost sledovat dvě odlišné poloviny, kdy v každé je moc a dominance v rukou někoho jiného. V té první se hlavní hrdinka Jennifer mění ze subjektu "zájmu" v pouhopouhý objekt. Je s ní zacházeno doslova jako s kusem hadru a musí se podřizovat úchylným a zvráceným choutkám agresorů. Jednotlivé akty mají svůj řád a jsou stupňované - od méně násilných (připodobnění orálního sexu) až po ty extrémní (opakovaná znásilnění). Mučení vyvěrá z podvědomého uspokojování libida, kterého je dosahováno výhradně voyeuristickým přístupem (jednoho uspokojuje nahrávání na kameru, další ukojí svou touhu "pouhým" sledováním znásilnění). V druhé části nastává symbolická "Jennifer's revenge". Aktivita Jennifer je směřována ke každému z násilníků zvlášť, přičemž proces mučení je daleko systematičtější a rychlejší; nejde o uspokojení, ale o samotnou pomstu. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Klíčová otázka samozřejmě zní, v čem je vlastně největší rozdíl mezi předlouhou a tímhle remakem. Největší rozdíl je v tom, že záporáci tady mají videokameru, takže některé záběry jsou zřetelně amatérské a zbylé ryze profesionální, kdežto v 1978 to bylo amatérský celý sakumprdum. Oproti starším exploitationům ze 70tých let, který se pyšnily 16kovým dokumentárním lookem a spartánskými natáčecími podmínkami, jsou ty dnešní zcela profesionální. Ty důvody k tomu jsou dva. Jednak se na netu povaluje tuna všemožných grafických násilných obsahů zachycených amatéry, druhak dnes, kdy si může každý opatřit kameru a zvukové nahrávací studio, existuje kvanta nadšených filmařů, který točí podobně, jako se točilo v 70kách. Kdokoliv chce dneska dát dohromady exploitation, musí se logicky od obou těchto skupin odlišit řemeslnou precizitou. S tím dost úzce souvisí, (-spoiler-) že hrdinka se mstí stejným způsobem, jakým jí bylo ublíženo, takže ass-man dostane nabrokováno zezadu atp., nicméně co je zajímavé, pořízek s kamerou (de facto personifikovaný Meir Zarchi - v 70kách za kamerou, tady před ní) přijde o své oči. Kamera byla odjakživa chápána metaforicky coby oko. Hrdinka jinými slovy ničí 16mm oko a nechává jen to profesionální, skoro až digitální, v postprodukci vyžehlený. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,NĚCO VÁM ŘEKNU. TAKOVÁHLE DĚVKA JSEM PŘIJEDE Z JEDINÝHO DŮVODU.…“ /// Americký vidláci po sedmi tisící dvě stě čtyřicátý osmý. Citlivý příběh o ublížení bezbranné dívce, která se posléze odmění podobným stylem. Zvrhlá část je zvrhlá dostatečně. Vyvolá v člověku přesně ty pocity, který vedou ke slastnýmu sledování utpení druhejch – když jde o následnou pomstu, samozřejmě. Taková sadistická zvrhlost, která potěší duši preferující vítězství dobra nad zlem. Za každou cenu. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Rok 1978? nepamatuju. 2.) Jsem spíš na to hromadný sexování. 3.) Thx za titule ,,Kroenen“. /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

Galerie (28)

Zajímavosti (26)

  • Známý americký kritik Roger Ebert udělil filmu hodnocení nula, stejně jako předchůdci. (Othello)
  • V původně zamýšlené verzi scénáře měla Jennifer (Sarah Butler) do chaty přijet se svým psem. Ten byl ale na poslední chvíli ze scénáře vyškrtnut, jelikož by najmutí takto vycvičeného psa přesáhlo původní rozpočet. (Conspi)

Reklama

Reklama