Režie:
Gareth EdwardsKamera:
Seamus McGarveyHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Aaron Taylor-Johnson, Bryan Cranston, Elizabeth Olsen, Juliette Binoche, David Strathairn, Ken Watanabe, Al Sapienza, Sally Hawkins, Brian Markinson (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Nejznámější impozantní monstrum na světě se ve filmu postaví proti zlým nestvůrám ohrožujícím samou existenci lidstva, kterým vdechla život vědecká arogance lidí. (Warner Bros. CZ)
Videa (23)
Recenze (1 625)
║Rozpočet $160miliónov║Tržby USA $200,676,069║Tržby Celosvetovo $529,076,069▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $21,108,046 //počet predaných kusov 733,661║ Tržby za predaj DVD v USA $16,647,217 //počet predaných kusov 640,400║ Režisér Gareth Edwards teda vie čo to ponúknuť za ten tučný rozpočet, vie ohúriť ale aj tak nevyhne sa tento monštrózny projekt výtkam. V prvom rade očividná povrchná práca z hercami, za celý čas si tu nenájdete alebo neobľúbite žiadnu postavu, spočiatku koľko toľko zaujímavý výstup Bryana Cranstona dosatne stopku v tom najlepšom a tým to hasne, doslova otravne pôsobí naivka Elizabeth Olsen, ďalej miestami dej ponúka až zbytočne naivný a banálny prístup, rovnako tak dobrosrdečné počínanie Godzilli je na zamyslenie(samozrejme tvorcovia s veľkým rešpektom išli v ústrety starým Japonským Godzillám čo je pekné od nich) a to všeho všudy ponúknutá koncepcia o súhre radiácie s potvorami nebola vôbec zlá, len škoda že nebol do takto drahého projektu vybraný niekto kto by dokázal svojou prezentáciou skutočne strhnúť, veru škoda, hlavné ale je, že v danom vizuálnom ohromujúcom obale človek dokáže toho nesúrodého dosť veľa prepáčiť a aj tak si to v celku slušne užiť. Za čo film získava hlavne body je triková stránka, napätie a dosť slušné 3D efekty, užil som si to ale aj tak v priamej konkurencii z Pacific Rim nová Godzilla mierne zaostáva, Pacific Rim bol o niečo viac plnohodnotnejší blockbuster. /videl v kine 3D verziu: 80%/ ()
Za mě totální NERDgasm, kdy jsem v očekávání klasického restartu / origin story dostal hned s prvním filmem v sérii (protože dvojka bude) ultimátní Crossover Godzilly a Mothy. Jediným klasickým problémem tohoto filmu (a jemu podobných - Pacific Rim, Transformers 3, Gappa, ..) je tak fakt, že přibližně od poloviny filmu přestávají být lidské postavy jakkoliv zajímavé, protože krucinál CGI MONSTRA EVERYWHERE!!!! Jakékoliv logické nedostatky u tohoto typu filmů absolutně odmítám řešit.. Jo a cca hodinový prolog (v podstatě veškeré dění až po Havaj) patří mezi to nejintenzivnější, co jsem v poslední době měl možnost vidět. ()
Kde je Hamlet? Zase se někam schoval. Ale kdyby tady byl, přesně vím, co by ti řekl... Asi tak první třetinu se daly ocenit alespoň stalkerovské reálie. Pak to bylo dementní, a to tak, že víc než Emmerich. I ta Emmerichova potvora totiž při své demenci dává alespoň v rámci svých vlastních pravidel smysl. Tohle je pro mě osobně podobný jako Nolanův Batman. Snaha křížit monster žánr/komiks s temnou realitou dopadá po stránce logiky katastrofálně. Zcela otevřeně přiznávám, že někde u převozu jaderné hlavice vlakem jsem přestal pobírat i ty zbytky chatrné dějové konstrukce, co tam ještě byly. Proč se vždycky potvůrky jentak pošťuchujou, co s tím zárodkem vlastně celou dobu dělali, proč jsou ty lodičky tak pěkně naskládaný pět metrů od sebe, proč je v celý armádě jedinej pyrotechnik, ten seznam by vydal na knihu. Zkrátka u tohohle bych s chutí napsal scénář pro honest trailers. Čili, Emmerich byl aspoň blbej tím způsobem, že to je vtipný, tohle je jenom blbý s pár vizuálně pěkně provedenejma záběrama. ()
Godzillácké filmy nikdy nebyly inteligentní a už vůbec NESMĚJÍ být realistické. Hrozba zničení se musí jevit jako nepochopitelná a nepřijatelná. Původní filmy jsou postaveny na očekávání, napínání a "nevidění". Později, kdy se z Godzilly stala popkulturní ikona, se základem naopak staly souboje s jinými monstry a Godzilla už není bad guy, ale good guy. Poslední hollywoodský film s Godzillou se tak po svém velmi dobře vyrovnává s oběma těmito fázemi a nároky. Skvělý nápad hned dvakrát(!) neukázat velkou bitvu a napnout nás až do finále, kde God-sillák předvede svůj wrestlerský final-move, ze kterého nám spadne čelist, je prostě ten nejlépe využitý staromódní postup. Je jasné, že mladší hyperaktivní generace diváků z toho ale bude nesvá. Film řeší nejenom střet (křehké) civilizace a (hrozivě nevyzpytatelné) přírody , ale i dvou kultur, japonské a americké. Ta americká se jeví stejně "navíc", jako lidstvo samo. Bez ní a jejích rodinných hodnot by se však příběh nedal ukoukat. Každopádně, žádný jiný velkofilm nedělá z lidí tak bezmocné statisty jako tento, a nikdy nebylo tak třeba milovat monstrum, které je k naší lásce netečné. (Delší článek zde: http://respekt.ihned.cz/delnici-kultury/c1-62224170-godzilla-jako-trenazer-bezvyznamnosti-a-ztraty-iluzi) ()
A mě se víc líbila ta od Emmericha. Možná tím, že jsem ji viděl v tom správném věku, ale prostě tam příšera ničila město a bylo to fajn. Edwardsova vize je mnohem vážnější, což mi neva, ale sralo mě, že se všechny bitky monster odehrávaly ve tmě a nebylo nic vidět. Přitom je vidět, že má Edwards talent a některé scény ve mě zanechaly hluboký dojem (hlavně výsadek za doprovodu divnohudby z Vesmírný Odysey). Hlavní hrdina je sympaťák, jenže jeho nepravděpodobné patálie v pouti za rodinou mě moc nezajímaly. Hodně se mi líbil začátek s Bryanem Cranstonem. Jeho postava měla potenciál. Japonský supervědec totiž celý film jen čumí a vyzvývá, aby nikdo nic nedělal. Každopádně je to lepší, než Pacific Rim. ()
Galerie (169)
Zajímavosti (78)
- Sally Hawkins (Vivienne Graham) se stala součástí obsazení až téměř tři týdny po začátku natáčení. (rafix)
- Ústřední hudební motiv odkazuje na charakteristickou dramatickou melodii z původního japonského snímku Godzilla (1954). (ČSFD)
- Při natáčení na kanadském stadionu BC Place bylo do komparzu povoláno až 600 lidí. (G_I_S_M_O)
Reklama