Režie:
Gareth EdwardsKamera:
Seamus McGarveyHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Aaron Taylor-Johnson, Bryan Cranston, Elizabeth Olsen, Juliette Binoche, David Strathairn, Ken Watanabe, Al Sapienza, Sally Hawkins, Brian Markinson (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Nejznámější impozantní monstrum na světě se ve filmu postaví proti zlým nestvůrám ohrožujícím samou existenci lidstva, kterým vdechla život vědecká arogance lidí. (Warner Bros. CZ)
Videa (23)
Recenze (1 622)
Naprostý a totální náser od "vypuknutí" kokonu ..... od téhle chvíle se film nezasataví a jede těžce kupředu spolu s Godžirou, která jde nasraně rozbít nějaké ty držky ..... člověk si uvědomí, že je jen malé hovno v porovnání s těmahle monstrama a dostává vlastně Cloverfiied dvojku se vším všudy ..... za mě maximální spokojenost a upřímně doufám ve vymazlené pokračováníčko, jak nasvědčoval konec filmu .... Edwards je BOREC JAK CYP !!!! ()
Prometheus letoška (ano, opět se sundavají helmy). Vyhypované až k nebesům ale nakonec především hloupé (jakože fakt že moc) a nudné.To "nudné" je mnohem zásadnější, samozřejmě. Edwards mixuje klišé blockbustrů s indie klišé a pokouší se nabídnout záměrně ne plně mainstreamově uspokojující scény, což by bylo pěkné, kdyby veškerý děj nebyl stupidní jako omalovánky na pokračování. Nebo kdyby některá postava byla zajímavá, nebo alespoň něco dělala. A fakt mně ty souboje, když už k nim konečně došlo, nijak neimponovaly a nepřijde mi, že by se tu s čímkoliv pracovalo na zajímavé úrovni. 2 a 1/5 - ani nevím, proč zaokrouhluju nahoru. ()
Hollywood Made in Japan. Kašlu na ploché postavy, kašlu na otravná hollywoodská klišé a zas a znovu kašlu na přísnou kritiku ostatních. Nová Godzilla je natolik velkolepá, že snese i těch pár bezzubých výroků rádoby erudovaných chytráků, které stejně skončí pod tíhou její monumentálnosti. Tady jde o větší měřítka. Tam, kde Pacific Rim připomínal barevnou transformeří omalovánku, tam Godzilla konečně plní vlhké sny svých fanoušků. Občas navodí atmosféru a strach z neznáma, místy (možná i nechtěně) pobaví a ve dvou případech dokonce tají dech (scéna na železničním mostě a výsadek parašutistů). Design Godžiry se vrátil k původnímu japonskému konceptu (a vlastně i stejné naivitě), Muta připomenou Cloverfieldskou svini a stometrové ještěrce nelze nefandit při závěrečném souboji s poslední brutální fatalitou. Zážitek z nejlepšího kina v ČR nejen rezonuje, ale sílí. Jo, byla to pecka! ()
Nezávislí režiséři by se neměli pouštět do komerčních blockbusterů ... pak bych se na ně nemusel těšit a odcházet z nich zklamaný. Akce je tu podle mě dostatek, ale nestrhne, což je daleko větší problém, než kdyby jí podle něčích měřítek bylo málo. Nejzajímavější postavu film odpraví v první třetině, po zbytek stopáže pak už všichni jenom tupě čumí a buď vymýšlí kraviny (s bombou se tu šachuje podobně prapodivně jak v posledním Nolanově Batmanovi), anebo se snaží z diváka dolovat emoce (bez účinku). Kdyby se na ten "příběh" vykašlali a nechali by monstra, aby se mezi sebou jenom akčně řezala, udělali by líp. Jenže to neudělali ... a výsledek v mnoha momentech vyloženě bolí. Vizuálně je to dle očekávání první třída, některé výjevy bych si nejradši vytisknul a pověsil na zeď, ale v pohybu je to celé takové nemastné neslané. A úplně nejvíc mě sralo, jak se ten charakterově absolutně plochý hlavní hrdina vždy objevil tam, kam čistě náhodou zamířila i monstra. Že takové byly i předchozí japonské Godzilly? Tak v tom případě kravina zůstala kravinou. A já nemám rád kraviny. Snad to v příštím roce podobně nezabije i Colin Trevorrow... ()
Něco mezi Emmerichem a klasikou. Z Emericha si to bere silný vizuál, který je podobně kvalitní, jako na svou dobu předchůdce, má stejně silná panoramata a ještě promakanější detaily, zatímco z klasiky si to bere především vzezření monster a hlavní dějový mustr. Emmerich byl daleko víc okázalý a efektní, tady je to těžce efektivní a v rámci mezí přízemní filmařina, ačkoliv velké finále nechybí. Lineární houstnutí atmosféry skvělé, hlavní postavy a jejich pobyt na plátně přímo nečekaně proměnlivý a vzhled Godzilly na smajlíka. Je to zajímavý blockbuster, který není tak robustní jako byl předchůdce, ale určitě je chytřejší, filmařsky promakanější a nespolehající jen na destrukci všeho možného a formální atraktivitu, ale i na vedení herců, scénář, střihovou skladbu a hlavně je ve vzduchu cítit pocta původním filmům. ()
Galerie (169)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (78)
- Během natáčení došlo také ke smutné události: za nezveřejněných okolností zemřela jedna z komparzistek. Jelikož po sobě zanechala malou dceru, všichni, kteří se podíleli na natáčení, včetně produkce, herců a komparzu, darovali na dcerku menší či větší finanční částku. (G_I_S_M_O)
- Před událostmi na Havaji je zmíněno, že se ztratila jaderná ponorka Akula. Když ponorku později objeví americké jednotky, lze pozorovat, že se s největší pravděpodobností jedná o třídu Projekt 955 Borej/Dolgorukiy (v kódu NATO), která vznikla rozsáhlou konverzí třídy Ščuka/Akula na raketonosnou, má pouze jeden lodní šroub a rakety uložené za věží. Je to jedna z nejmodernějších tříd ruských válečných ponorek. V době natáčení filmu teprve první jednotky této třídy vstupovaly do aktivní služby. (Tony-Z)
- Keď Joe (Bryan Cranston) a jeho syn (Aaron Taylor-Johnson) vstupujú do zničeného mesta, Joe vyberie dozimeter a zmerá rádioaktivitu v meste. Dozimeter mu ukáže hodnotu 0.000 Sv, čo ale nie je možné. Každý dozimeter by nameral minimálne prirodzenú dávku žiarenia, ktorá sa vyskytuje bežne na Zemi a vychádza z pôdy, vesmíru a vzduchu. (ČSFD)
Reklama