Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Superpero
    *****

    Pro mě osobně velmi nečekané překvapení. Kontrast dvou hlavních charakterů je dobře prodaný, i když některé dialogy šustí papírem. Nejvíc mě pobavila scéna se stopováním v Itálii a jako hlavní úspěch filmu považuji, že jsem se furt nemohl rozhodnout komu fandím.Oba charaktery byly fakt naprosto rovnocenné. Jako přidanou hodnotu beru, že jsem film viděl s tátou a ten mi při projekci šeptal tenhle pak taky umřel, tenhle už je mrtvej, tenhle se vyboural a ochrnul atd. Fakt chlapáckej sport.(18.10.2013)

  • Mertax
    ***

    Mezi nejlepší scény Rivalů patří ta, kdy oba závodníci soutěží v deštivém Fuji (ve skutečnosti nepršelo celou dobu) o titul Mistra světa. Perfektní kameramanská práce Mantleho nabízí nesmírně pohlcující chvíle, kdy se najednou ocitáte na tribuně s tisíci diváky a kolem vás s obrovským rámusem startují závodní vozy rivalů, které uhánějí po nebezpečných okruzích, nebo se řítíte v autě k cíli a dění sledujete subjektivním pohledem kamery./// Film působí, že byl točen promyšleně, v akčních sekvencích dravě, technicky je nadprůměrný a už teď se mluví o Oscarech. Rivalové tedy rozhodně nejedou na výpary, ale v konečném zúčtování Howard natočil neobyčejný příběh až příliš obyčejně. Většinu stopáže tvoří poměrně opakující se dialogy na téma vítězství, odhodlání a vůle s řadou hollywoodských klišé. Příliš nechápu, že to jinak velmi kritičtí a nároční diváci zcela ignorují. Držet palce nelze ani jednomu, protože každý závodník je něčím nesympatický. Kýžené emoce se tak nedostavují a konec lze de facto chápat tak, že každý vyhrál. Howard tím kráčí divákům v ústrety a film díky tomu funguje i pro ty, které formule vůbec nezajímají. Znalce čeká řada nepřesností i výmyslů, s tím se však u dramatu počítá. Ne, že by Rivalům došel v polovině benzín, ale čekat téměř dvě hodiny, než se to celé rozjede? To je poněkud málo, a to rozhodně nejsem proti sportovním filmům. 65 %. [Kino](24.9.2013)

  • H34D
    ****

    Životopisný, sportovní film, který je pojat z docela jiné perspektivy. Zažité předpoklady a ty běžné věci, které byste od životopisného a/nebo sportovního filmu čekali, jsou upozaděny a to ve zdejším podání hraje jen ku prospěchu věci. Vývoj charakterů se nezaměřuje na vzestup, ale na dynamickou oscilaci kolem vrcholu - doslova na rivalitu. Co to znamená, dát něčemu maximum, co to znamená být dohnán na kraj svých možností, co můžeme nazývat zdravou konkurencí? Něco o těchto věcech vím, tak mohu říct, že tento film o vrcholovém sportu vypovídá velice pěkně, ctnostně a pravdivě. V neposlední řadě Ron Howard myslí i na formulemi nepolíbené diváky, když souboj mužů stylizuje do známého konceptu machr versus geek, přičemž výsledek inteligentně stočí tak, aby oba vyzněli jako alfa samci. 8/10(28.12.2013)

  • hellstruck
    *****

    Ta červená čísla a přední příčky v top na čsfd mě spíše vyděsily, k tomu popisek "sportovní" a "akční", v námětu "formule 1" = směsice věcí, co mě popravdě absolutně nelákají. Ale znáte to, vypadá to jako film ideální pro vaši drahou polovičku, takže se k tomu necháte přemluvit. Jsem strašně ráda, že jsem to udělala, protože Ron Howard mi naservíroval pravděpodobně nejlepší sportovní drama všech dob. Už od první vteřiny jsem byla vtažená do světa adrenalinu, formulí a strachu ze smrti. Ve filmu působí ten sport tak akčně a dramaticky, že jej snad začnu sledovat. Ta chvíle, kdy nevíte, jestli váš oblíbenec zvládne zatáčku anebo se vybourá a skončí v plamenech.. To se rozhodně nerovná nudnému kopání do míče. Ve filmu se mi nejvíce líbila rivalita mezi frajírkem Huntem a vážným Laudou, která nebyla ve skutečnosti o nenávisti, ale jen soutěživosti v kombinaci s respektem. Brühl mě nadchl rozhodně více než blondýnek sladoušek Hemsworth, podal lepší výkon a jednoznačně na nějakou dobu Laudou byl, ale oba se do svých rolí neuvěřitelně hodili. Film, který vás chytne za srdce (scéna, kdy Hunt dá co proto drzému novináři), dojme ( Laudova nehoda), pobaví (Italové nadšení z Laudovy jízdy) a znechutí zároven (vysávání plic, tam jsem měla co dělat, abych nehodila šavli), který jednoduše vyvolá tolik emocí - zaslouženě musí dostat těch 5* :) Po dlouhé době jsem si přála, aby už tak dlouhá stopáž byla ještě delší..A mimochodem, ignorace tohoto filmu a především výkona Brühla je opravdový důkaz, že Oscary už dávno nemají nějakou valnou vypovídající hodnotu. PS:Olivia vypadala hrozně!Jen nějak nevím, jestli tu paštiku na obličeji měla schválně, nebo měl film jen špatné stylisty..(21.1.2014)

  • Sarkastic
    *****

    Formule 1 mi absolutně nic neříkají, a o to více mě překvapilo, že mě film (alespoň v době závodů) dokázal dokonale strhnout. Ty litry napětí a adrenalinu, co mi Howard, Zimmer a spol. v těch chvílích pumpovali do žil, jsem už dlouho u žádného filmu nepocítil. Naštěstí se souboje rivalů přenášely i mimo svět sjetých gum a řevu motorů, dialogové, ale ještě častěji oční výměny obou hrdinů rozhodně stály za to (ostatně hodně výmluvné byly i u Nikiho a jeho ženy). A od začátku do konce jsem věrně fandil Rakušanovi, i když je fakt, že se tvůrcům postupně podařilo sympatie částečně vyvážit, což bylo jedině ku prospěchu věci. Jen ten mírně natahovaný konec mě už tak nenadchl, za něj strhávám půl hvězdy dolů, takže celkově to vidím na slabší plný počet.(20.4.2014)

  • - Při GP Španělska ve filmu Lauda (Daniel Brühl) nabádá manažera, že je nutné upozornit na nepředpisový vůz McLaren. Luca di Montezenolo (Ilario Calvo) v té době ale už manažerem Ferrari nebyl, na začátku sezony ho vystřídal Danielle Audetto. (Robbi)

  • - Je nanejvýš sporné, že by Lauda po svém příchodu k Ferrari označil vůz jako tank. Podle dobových svědectví se vyjádřil, že srovnání Ferrari a ostatních týmů je jako postavit vedle sebe NASA a běžný letecký průmysl. (Robbi)

  • - Britský automobilový závodník Sean Edwards, který ve filmu Rivalové ztvárnil v některých scénách jako dubler svého otce Guye Edwardse, který byl Laudovým (Daniel Brühl) zachráncem, rovněž uhořel v autě. 26letý Edwards zahynul na sedadle spolujezdce při nehodě na závodní dráze okruhu Queensland. Na sedadle porsche seděl jako instruktor. Stalo se tak jen pár měsíců potom, co si Edwards střihl roli ve filmové rekonstrukci skutečné scény z roku 1976, v níž stejně jako otec vytáhl na Nürburgringu z hořícího vozu Nikiho Laudu, a zachránil mu tak život. (Posheidon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace