Komentáře uživatelů k filmu (132)

  • Šakal
    ****

    Mohl tenkrát vzniknout špatný snímek, když se dala dohromady silná trojice Deray - J. P. Belmondo - Alain Delon, to vše navíc podpořeno silným ( mým tolik oblíbeným ) tématem a jako třešínka na dortu krásné ženy v podání Catherine Rouvet ( coby prostitutka Lola ) a mladičké Nicol Calfan jako Ginette. Odpověď je nasnadě..., přesto to na plný počet v mém případě tentokráte není. Na vině bude nejspíše mé přespříliš velké očekávání a fakt, že pokud se jedná o toto téma mé nároky a požadavky jsou nebývale vysoké. Na perly žánru to nemá, nicméně o nějakém zklamání nemůže být řeč už pouze kvůli ústřední herecké dvojici, na níž je radost pohledět. Škoda, že ke spojení těchto dvou velikánů nedošlo častěji. p.s. toto by si rozhodně DVD formát zasloužilo páni distributoři........(23.6.2010)

  • Houdini

    Zlatý Medvěd - výběr(30.5.2006)

  • Gemini
    ***

    Na Borsalina (jako film) je radost se dívat - dobová atmosféra a stylovost jsou tu skutečně úchvatné. Nemůžu si ale pomoct, obsahově je film poněkud nerozhodný, jestli chce jít cestou vážnou nebo odlehčenější. Ano, Belmondo a Delon jsou tu skrznaskrz sympatičtí, byť hrají objektivně vzato normální kriminálníky s trochou cti a vzájemného přátelství, ale to na pořádnou gangsterku nestačí. Tedy alespoň mně ne. Jacques Deray natočil lepší kousky. Ne že by tohle bylo špatné, to ani omylem - ale už jsem viděl nejeden lepší film z téhle doby, a jedno podívání mi stačilo. Sedí to pohromadě líp než pokračování (Borsalino a spol.), ale ani "úvodní epizodě" nemůžu dát víc než 70%. Navíc se mi nedaří z hlavy vypudit jiný legendární tandem, a i když je přirovnání Borsalina k Podrazu vzhledem k naturelu obou filmů docela nesmyslné, faktem je, že Bebel s Delonem v kategorii "chemie" prohrávají souboj s "Butchem a Sundancem" o několik délek.(14.10.2014)

  • Enšpígl
    *****

    Pokud by mě zbývala poslední hodina života a měl bych poslední přání, požádal bych nejvyššího, jestli by to místo poslední jedné hodiny nemohly bejt poslední dvě hodiny mého života, abych ještě naposled moh vidět Borsalina. Jistě, ten film není dokonalost sama, osobně si myslím že by neškodilo více tvrdosti a vážnosti na úkor zábavy a taky lépe využít rozdílných charkterů obou postav, ale copak to jde vůbec kritizovat, stačí, když si vybavím scénu, když Bebel přijde za Alainem do casina aby se usmířili a pak ty dva pohledy a ty dva úsměvy a to prostě zbourá všechny ty drobný nedostatky kterým je Borsalino obdařen, protože pánové J.P. Belmondo + A.Delon sou chlapi, kvůli kterým jsem zamiloval do filmu.(27.5.2013)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $4,700,000(6.4.2010)

  • Faidra
    *****

    Skvělá věc, která vyzdvihává pány Belmonda a Delona (pokolikáté už?) do hereckého nebe, aby byli poté v jedné naší čistě ženské diskusi degradováni na pouhé sexuální objekty. Mistři, omlouváme se a slibujeme, že to uděláme ještě mnohokrát.(17.1.2008)

  • RHK
    ****

    Borsalino je velmi dobrá gangsterka, ale na rozdíl od kolegů se nedomnívám, že by se mohla rovnat kultovním filmům, jako je Kmotr nebo Tenkrát v Americe. Film Borsalino totiž netáhne nějak zvlášť propracovaná dějová linka dvou mladých gangsterů deroucích se vzhůru v podsvětí předválečné Marseille, ani ryzí filmařina, ale hlavně obrovské charisma Belmonda a Delona, které z nich přímo čiší v každém záběru. Ať už v proužkovaném saku nebo ve smokingu, se širokým kloboukem a doutníkem nebo se samopalem, jsou to jen tihle dva páni herci, se kterými stojí a padá celý film. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=PTzussMHdxg(10.10.2013)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Když se vlci perou, ovčáka to nezajímá." Tak s takovým policejním postupem naprosto souhlasím. Stačí sesbírat rozstřílená těla a zaslat mafii děkovný dopis za snižování stavů. Já jsem tedy doufal, že při souboji hodných mafiánů Siffrediho a Carelly se zlými Polim a Marellem mi nebude činit potíže fandit těm hodným, jenže mi to moc nešlo. Prostě všude samý zmetek, podvod či vražda a já jsem se tam necítil dobře. Kde byla policie, když se na ulici střílelo? Na stanici, protože vlci se prali a to ovčáky nezajímá. Fajn, takže do Marseille nepojedu ani na fotbal. Neplačte, Frantíci, můžete si za to sami.(17.9.2018)

  • gudaulin
    **

    Film, který žije ze své pověsti. Deraye mám rád, ale Borsalina si do výkladní skříně dát nemůže, jakkoliv má ten snímek vysoké hodnocení dané jednak nostalgií, jednak přítomností velkých hvězd filmového plátna. Není to jenom Derayovou nezkušeností, ale nejspíš i velkými ambicemi. Ten film zkrátka nefunguje, je nekonzistentní. Je hodně vidět, že se Deray pokoušel natočit kriminální komedii, jenže ten humor minimálně na mě nepůsobí. Borsalino je podivně posazený mezi žánry a je možné ho považovat za ukázkový případ, kdy nefunguje chemie mezi hlavními představiteli. Jako by Jean-Paul Belmondo a Alain Delon natáčeli každý jiný film. Ten kontrast mezi jejich hereckými styly, který mohl být potenciálně zajímavý, tady Borsalina spíš potápí. Jedna hvězdička je za herecké obsazení, jedna za kulisy Marseille 30. let, to ostatní je špatně. Pokračování Borsalino a spol. sice taky není žádný hvězdný kousek, ale žánrově je mnohem čistší. Celkový dojem: 45 %.(18.10.2015)

  • Gilmour93
    ***

    Frajerství, přátelství a rošťáctví v meziválečné Marseille a nad nimi na flétnu stále intenzivněji hrající kmotřička Smrt.. Zatímco konúpek Bébel to dává s přehledem, Alain s geometricky přesnou pěšinkou a „ocelovou arogancí“ svůj stín nepřekročil. Stejně tak Deray, který za svou kariéru natočil několik mnohem konzistentnějších a cílevědomějších filmů a pokud si vedle této kloboučnické gangsterky postavím například Hillův Podraz, nemohu hodnotit jinak. Holt, každá mince má dvě strany, i když po zkušenostech z Borsalina, kdo ví.. Poznámka k českému dabingu: namluvení tehdy 37 letého Belmonda vychlastaným hlasem sedmdesátníka Krampoula působí (eufemisticky řečeno) poněkud neesteticky..(13.10.2014)

  • troufalka
    ****

    Jako dítě jsem se v tom ztrácela, s odstupem let dokážu docenit.(29.10.2018)

  • tahit
    *****

    Zajímavostí je způsob vzniku filmu. Protože nápad zpracovat gangsterský příběh zločinců Paula Carbone a François Spirito z Marseille vzešel přímo od Alaina Delona. Nutno hned poznamenat, že víc než o vytvoření opravdového kriminálního dramatu či životopisu šlo renomovanému režisérovi Jacques Deray v tomto filmu především o napínavou zábavu, která mu byla v tomto krimi žánru vlastní. A jistě dobře předpokládal, že takováto hvězdná dvojice Belmondo s Delonem přinese solidní divácký úspěch. Co dodat závěrem? Pro úplnost možná to, že se oba skvělí herci sešli k vlastní škodě až k dalšímu filmu téměř po osmadvaceti letech. Protože byli údajně ve sporu ohledně nějaké blíže nespecifikované záležitosti právě u filmu Borsalíno.(12.10.2014)

  • paascha
    ****

    Dávno pryč jsou časy, kdy k parádní zábavě stačili dva chlapi a klobouk(7.2.2017)

  • gogo76
    ***

    Delon a Belmondo ako králi Marseille...Najväčší a asi jediný veľký problém filmu vidím v nesprávne odhadnutom pomere komédie a drámy. Úvodná "zoznamka" Delona s Belmondom je o jednej dosť trápnej bitke v bare, kde sa predvádzajú v tom, kto z nich predvedie po zásahu lepšiu (horšiu) grimasu. Po tomto som na chvíľu uvažoval, že film zruším. Našťastie humor s rybami na trhu už bol lepší a hlavne tón filmu neskôr zvážnel a v tejto polohe, kde sa vybavujú účty film celkom ujde. Za zmienku určite stojí prestrelka na bitúnku, ako aj ich celá cesta na vrchol. Reálnejší prístup by film mohol kľudne dostať medzi nezabudnuteľné mafiánske klasiky, ale takto ako to je, mi to príde tak na jedno pozretie. 60%.(23.1.2013)

  • LiVentura
    *****

    Vydařená herecká spolupráce dvou francouzských mistrů.. Jedna z těch nejpovedenějších gangsterek z evropského kontinentu minulého století. Dva rošťáci potulující se ulicemi Marseille se jednoho dne setkávají díky společné přítelkyni a začne se utvářet jedno z nejpevnějších přátelských pout v dějinách franc.organizovaného zločinu... :-)(19.7.2007)

  • GilEstel
    ****

    Největší hvězdy francouzské kinematografie v jednom filmu. Ó jak mocné zaklínadlo pro publikum. To působí i dnes. Člověk by čekal, že kombinace rošťáka Belmonda a seladona Delona musí fungovat na výbornou. Problém je, že charakterových rozdílů obou herců využívá scénář jen minimálně. Máme tu tak dva kohouty na jednom smetišti. Navíc maximální snaha o stejné podmínky pro oba znamená, že hrají téměř to stejné. Zápletka průměrná. Srovnání s mafiánskými ságami není na místě, jde o jiný typ filmu. Spíš na způsob Podrazu, ale se slabším scénářem. Snímek působí až příliš sterilním dojmem. Ale i tak nadprůměrná podívaná. Atmosféra Marseilles 30. let vůbec není špatná. 70%(11.4.2012)

  • Aky
    ****

    Mladí Belmondo a Delon byli stejně největší filmoví frajeři. Klasická francouzská gangsterka s promyšleným scénářem a spolehlivou režií. Óda na mužské přátelství.(28.12.2012)

  • nascendi
    ***

    Spojenie dvoch hviezd neskončí vždy vznikom hviezdnej dvojice. Borsalino je toho žiarivým príkladom. Aj keď obaja predstavitelia sú asi jediným dôvodom pre pozretie si tohto, predčasne zostarnutého, gangsterského snímku, nebol som s ich výkonom spokojný. Belmondo, ktorý bežne udivuje svojimi kaskadérskymi kúskami, tu zlyháva prakticky v každej akčnej scéne. Atrapa bitky v bare by našla uplatnenie skôr v komédii, než v gangsterke. Aj Delon hral tak, ako keby jeho hlavným záujmom bolo, či dobre vyzerá v stále obmieňaných oblekoch. Úbohosť filmu vyniká najmä pri porovnaní s neskoršími filmami zobrazujúcimi vzostup a pád nejakého gangstra. Veľmi slabé tri hviezdičky dávam najmä preto, že v danej dobe mohla byť s filmom časť divákov spokojná.(12.1.2013)

  • Snorlax
    ***

    Je mi líto, ale Delon mě vůbec nebavil. Belmondo srší šarmem jako obvykle, ale spojení těchto dvou hereckých es pro mě nenašlo tu správnou chemickou reakci. Duo Newman Redford je neporovnatelně vyrovnanější, ti mne dokázali zaujmout v Podrazu i Butchovi se Sundancem. Škoda, dobrý režisér, dobří herci, dobrá hudba, ale něco tomu chybí. Něco, proč by se člověk na ten film chtěl podívat znovu.(1.4.2011)

  • PetrPan
    ***

    Uživatel gogo76 vystihl přesně to, co mi na tomhle setkání dvou francouzských akčních es vadilo, ta polovičatost v komediální i vážnější rovině, Borsalino se tedy alespoň u mě nezařadí k zapamatovatelnějším filmovým zážitkům.(10.2.2013)

  • Roman.Ticka
    ****

    Klasika doby, kdy i ve světě gangsterů svítilo neustále slunce. Co dodat?! Šarm a šmrnc obou hvězd jedné éry francouzského filmu není třeba taktéž dál rozvíjet, obojí je neoddiskutovatelný fakt.(13.10.2014)

<< předchozí 1 2 3 4 6 7