Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Madison
    *****

    Najúchvatnejší historický film, aký som kedy videla. Niet v ňom jedinej slabej scény a filmársky či obsahovo disponuje všetkým, čím hollywoodsky mainstream disponovať musí - od silného príbehu, hrdinských, statočných postáv cez skvelú kameru, bojové scény, nádhernú božskú hudbu Jamesa Hornera, ktorá je plná emocionálnych nuansií a konkrétnym sekvenciám dodáva neuveriteľnú hĺbku (obzvlášť záverečné Freeeedom! je jednou z najúžasnejších filmových scén) až po precítený herecký koncert Mela Gibsona, ktorý sa do svojej postavy rozvážneho povstalca úplne vžil, a jeho perfekcionistické režisérske vedenie.(1.3.2012)

  • Morien
    *

    (1001) Celou dobu jsem přemýšlela, zda si myslím, jestli je to dobrý nebo špatný film. A nemohla jsem si odpovědět, protože v mých očích je to prostě nijaký film. Teď nad ním přemýšlím, ale do zítřka, nejpozději do pozítřka už o něm nebudu vědět a vše bude dobré. Nesnesitelně dlouhý, fabulující do hloupě telenovelových detailů. Gibson v jednom rozhovoru řekl, že museli z někoho udělat klaďáka a z někoho záporáka a trochu to celé zromantizovat, aby to kamera unesla. A já říkám, že kamera unese všechno, kdyby měli odvahu neromantizovat. Ještě že v rámci filmu alespoň trošku pracují s tím, že to není pravda, že to je legenda z lidských řečí. Ale mohli by to dát nějak pořádněji najevo i o filmu samotném. Navíc se mi zdá, že film poměrně trpí tím stavěním Mela Gibsona (který vypadal vždycky až příliš fanaticky na můj vkus a zdá se být o dost starší než postava, kterou má hrát) na vyvýšený osvícený sokl, zatímco mnohem sympatičtější herci jsou odsouzeni k několika hláškám a existenci v ústraní - a přitom bych si moc přála, aby zrovna Brendan Gleeson, Tommy Flanagan a David O'Hara dostali mnohem víc prostoru. A na druhé straně barikády mezi záporáky už vůbec není nikdo, kdo by to svým charismatem táhl. Herec ztvárňující Edwarda I. je příliš starý a vetchý na to, abych mu věřila vyhazování lidí z okna a celkově zosobnění hrozby a zla. Nějaký ten potenciál ještě skrývá Angus Macfadyen, protože ten se pro brečení a morální dilemata snad narodil, ale díky přelidnění filmu tolika figurkami nemá příliš šancí vyniknout. Možná mohlo mít Statečné srdce nějakou hodnotu v době svého vzniku, já to ale nepamatuji a neposoudím. Dnes už se mi tento film zdá bezcenný a právem jeden z nejhorších, které kdy vyhrály Oscara.(6.8.2017)

  • Superpero
    ****

    Hooodně dobrý film, ale ten začátek s Williamem Wallacem coby malým klukem mi přišel ňák televizní. Jak se z něj stal Gibson tak už vše začlo bejt v pohodě. Bitvy jsou natočený dobře, mají takovej drsnej look. A vůbec všichni Skotové mají skvělej barbarskej image a vypadaj fakt hrozivě. Režijně i herecky to Mel zvládl fakt výborně a zvolil i dobrou "lokální" hudbu. Líbila se mi i Sophie Marceau, a Brendan Gleeson by si ty svoje nařachaný fousatý chlápky mohl dát patentovat.(7.3.2006)

  • Mahalik
    ***

    Mel Gibson a skotské sukně uvádí: Statečné srdce, které má po celou dobu filmu neskutečnou šelest. Bohužel i přes režisérův talent se potvrdil můj "handicap" a to, že mě historický film neudrží v pozornosti. Když se navíc jedná o film 177 minutový, je mé sledování doslova životním výkonem. Některé scény jsou zapamatováníhodné a krajina je neskutečně krásná, to nic ale nemění na faktu, že se mi ke konci "srdce" málem roztrhla pusa od zívání. 60% Apocalypto rulezz!(9.8.2008)

  • Nathalie
    **

    Povinné školní představení, při kterém mi školní idol dával znamení, kdy můžu vystrčit hlavu, abych se vyhnula středověké tortuře. Historickou epiku já ráda, ale v knihách, bez názorných obrázků a infarktuplodných skřeků. Zjevně mi chybí to prazákladní: Braveheart. Doufám, že mi to většina mých pětihvězdičkových oblíbenců promine, ale tohle MELodrama never ever.(5.4.2007)

  • - Gajdy sú staroveký hudobný nástroj. Ich pôvod je prastarý, avšak prvú jednoznačnú zmienku o tomto nástroji máme z dôb cisárskeho Ríma. Všetky informácie, ktoré zaznávajú použitie gájd v tomto filme sú nesprávne. Gajdy sú súčasťou takmer všetkých európskych a ázijských kultúr. Otázne môže byť iba použitie konkrétneho typu gájd vo filme. (Scar)

  • - V roce 1297 ve skutečnosti neproběhla válečná bitva na severních otevřených pláních u města Stirling, jak je ukázáno ve filmu. Anglické královské vojsko čítající přibližně 10 000 vojáků muselo přejít přes úzký dřevěný most na řece Forth, aby se mohlo se Skoty vůbec utkat. Toho si byli Skotové dobře vědomi, a tak se schovali v lesích a čekali, až vojsko přes tento most bude procházet, načež jej začali napadat ze zálohy. Nepřipravená anglická armáda tak byla následně rozprášena skotskými rebely, čítající asi tři tisíce vojáků. Rovněž ani hlavním vůdcem nebyl William Walace, ale Andrew Moray, syn jednoho z nejvýše postavených aristokratů ve Skotsku. On sám již jedno tažení vedl, ale při tomto posledním byl smrtelně raněn, a tak se sláva přenesla právě na Williama Waliace, který tou dobou již vedl druhou část vojska. Do scény, kde se tyto dvě armády setkávají v tvaří v tvář, má tak skutečnost hodně daleko. [Zdroj: The True Story: Braveheart] (CANNIBAL)

  • - Žena Wallace se jmenovala ve skutečnosti Marian, ale bylo to změněno na Murron, aby bylo předejito záměně s Robinem Hoodem. (don corleone)