poster

Sedmero krkavců

  • slovenský

    Sedem zhavranelých bratov

  • anglický

    The Seven Ravens

    (festivalový název)

Pohádka / Fantasy

Česko / Slovensko, 2015, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • klerik
    **

    Kým sa film tvári ako slovenská rozprávka, je fajn. Pekná príroda i dedina, atmosféra, mystika... Akonáhle sa príbeh presunie do hradu, je z toho „užvanená“ česká rozprávka s akože vtipnými postavičkami, ktorá nudí. Až som mal pocit, že PRINC BAJAJA dostal novú konkurenciu v otravnosti. Alice Nellis je ako rozprávačka príbehu neschopná a fakty, ktoré divák už dávno vie, zbytočne dookola vysvetľuje jednotlivým postavám. Flashbacky odkrývajúce „nečakané“ tajomstvo vyslovene urážajú divákovu inteligenciu (ona fakt neporodila mačku?!). LÁSKA NA VLÁSKU i OREST Z RODU ČARODEJNÍKOV sú určite lepšou voľbou...(9.1.2016)

  • Tommassi3
    ****

    "Ono už to tak v životě bývá, že až když se člověk přestane ptát, teprv se něco dozví.." Podobně to poslední dobou vypadá i s českou filmovou tvorbou, tou pohádkovou obzvlášť.. Ty dobré by totiž jeden za dvě poslední dekády zvládl na prstech spočítat i v palčákách.. Až nakonec přestane doufat, urodí se podobná skvostná žánrovka, kterou bych zrovna od kdysi nesmírně talentované Alice Nellis, co se vydala na dost smutný tvůrčí Výlet, od něhož vlastně nic dobrého nenatočila, vlastně vůbec nečekal.. Až nyní, jakkoli se vlastně ten pohádkový svět právě jí přímo nabízel, po všech těch pseudodramatech z jakýchsi jiných vesmírů.. Nellis a její rukopis lze i zde docela snadno odhalit, vedle tradičně špičkového řemesla i v podobě motivů mateřství a samého údělu ženy - Zde navíc ženské hrdinky platí netradičně i za zásadní hybatele děje.. - které její vůbec ne nepříjemně feministický biják vlastně zkoumá.. Hádám, že feministka Němcová by z nové české pohádky, budoucí kultovky, měla rovněž velikou radost..(27.11.2016)

  • kingik
    ***

    Sedmero způsobů, jak si v kině vyhonit péro. Bohužel ani jeden nefunguje. Důvod? Martha Issová. Má nesplněná touha probudit se jednoho kalného rána s nějakou z nejošklivějších žen světa utrpěla zásadní trhlinu. Roky sním o Martině Navrátilové, Donatelle Versace, Nore Mojsejové a přitom ty největší hezule mám v podstatě na dosah a můžu mít sendvič s Issovou a Bydžovskou. Dělí nás jen plátno. Já píča tupá, celou dobu se poohlížím po šeredkách v cizině, a u nás jsou největší poklady. Jen vykopat, a pak hodně rychle zakopat. Fuj, já jsem se té Issové lekl. Dostane k dispozici vizážisty od filmu a nic s ní neudělají. Ano, to ona mně pokazila zážitek z celé pohádky, která sice staví na klasickém motivu kletby, kterou na svých sedm synů uvrhla nešťastným způsobem jejich matka, ale režijně je dost odlišná od běžného standardu. Je to tím, že nerežíruje podbízivý Troška a Zelenka, ale poměrně poetická Alice Nellis. Ta v zásadě přistupuje k pohádkovému schématu nově a dospěleji, až na nesmělého prince Lukáše Příkazkého, který mně do zvoleného stylu nezapadal. Úplně třeba vymizely šaškoidní postavy. V současných pohádkách je vždy alespoň jedna taková přítomna, ale zde není po žádné takové ani památky. Pozor, pohádka je to nudná. Hezký vizuál má na české poměry slušnou fazonu, kostyméři odvedli kvalitní práci a exteriéry i interiéry jsou maximálně realistické, ale ten příběh neměl příliš mnoho strhujících a silných momentů. Přemíra poetických obrazů, méně dialogů, žádný akční náboj. Kamera nabízí celé spektrum úchvatně nasnímaných scenérií, kterým nechybí poetika, ale co naplat, když film vůbec neodsýpal. Připadalo mně, že trval déle, než měl vytyčenou stopáž. Na tenhle počin jsem byl hodně zvědavý. Nellis do té doby s pohádkovým žánrem měla prakticky nulové zkušenosti. Absolvovala osobitý experiment, kdy sázela na atraktivitu známé povídky Božky Němcové. O atraktivitě hereckého obsazení nemůže být řeč. Sedmero sáhnutí na péro nehrozí, neboť bych se hanbou musel propadnout, že jsem byl vzrušen herečkou, vizáží připomínající mix všech možných etnik. Do sluchátek jsem si tedy krátce po filmu pustil hudbu. Šok nastal v okamžiku, kdy se mně omylem do sluchátek místo obvyklého Petra Sepéšiho a Pavla Horňáka, dostal Sámer Issa. To nemůže být náhoda. Všude samý Issa! No, pak mám být s tou pohádkou spokojený. Ale jo, ušlo to. Nellis si vedle nemožného castingu neuhlídala zásadní věc - Bavit a Nenudit. Nudil jsem se. Před kinem mě přepadl Moris Issa. Následně mě odvezli do Počátků, kde mě ošetřila Klára Issová a Lenka Termerová. 60%(8.6.2015)

  • malylada
    ***

    Tuto pohádkovou předlohu nemám moc rád a určitě se s tím popasovala režisérka dobře. Mě osobně mi vadilo, že pohádka byla určená spíše pro starší publikum a moc si nedovedu představit, jak by zaujala ty nejmenší. celé to na mě působilo pochmurným, temným nádechem a chybělo mi tam něco milého nebo něco, co by dokázalo chytnout za srdce......6/10(27.11.2016)

  • Radko
    **

    Cítiť snahu vytvoriť formálne skvelé dielo. Obsadiť presvedčivo hlavnú úlohu, nezanedbať genderové role atď. Prílišná snaha občas vytvorí presilenie. Z neho často bodne do svaloviny, základu pohybu, kŕč. Nuž a kŕčovitá snaha o dokonalosť sa s tajomnom a čarovnom úžase, aké by sa pri tej správnej rozprávke malo prebudiť v detskom srdci, veľmi nemusí.(30.12.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace