poster

Sedmero krkavců

  • slovenský

    Sedem zhavranelých bratov

  • anglický

    The Seven Ravens

    (festivalový název)

Pohádka / Fantasy

Česko / Slovensko, 2015, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ****

    Naprosto skvělá pohádka, která má blíž k Princezně Fantaghiro, než ke Třem veteránům. Prostě a jednoduše je spíš fantasy, než pohádka...a to je přesně to, co se mi na tomto filmu tak strašně líbilo. Nemá v sobě tu klasikou usměvavou atmosféru českých pohádek, ale spíš realistično zaobalené do originálního fantasy světa se špetkou středověku. Tak se mi to líbí a tak by to v příštích letech klidně mohlo vycházet. Do toho nádherné prostředí Tater, ale i hradu Zvíkov, perfektní spolupráce Českého a Slovenského štábu, skvělá hudba a herci, kde ani jeden nebyl vůbec špatnej. Naopak. Dokonce si i myslím, že Issová předvedla naprosto parádní výkon...a to vlastně skoro vůbec nemluvila :-) Fantasy pohádka, z českých luhů a hájů, jak se patří.(30.11.2015)

  • Eawy
    *****

    Najkrajšia rozprávka roku 2015. Výborne zvládnutá, troška okorenená predloha klasickej rozprávky. Natočené v krásnych interiéroch i exteriéroch, neprehnané nadbytočné efekty, Veľmi milá fúzia slovenskej typickej "vážnej a dramatickej rozprávky" s českou "vtipnou a nenútenou rozprávkou". Dobre sa na to pozerá, lebo komická stránka nie je uvedená do krajnosti (ako to niekedy býva), a dramatickosť je držaná tiež na uzde. Spočiatku som nebola presvedčená výberom Issovej ako hlavnej hrdinky, ale na konci som musela uznať, že rolu zvládla krásne. 100%(10.1.2016)

  • Tosim
    ****

    Nebýt překotného úvodu, kde se vypravěčův monolog (musí?) vlézt ještě do úvodních titulků, bylo by to bez hlavních pochybností. Zvlášť zajímavé jsou úvahy o pravdě/vyprávění a subjektivních pohledech těch, kteří jsou jejich tvůrci, Alice Nellis nám tak předkládá i poněkud teoretické zamyšlení o určitých zákonitostech snímku. V pohádce zajímavé a od režisérky rozhodně osvěžující úkrok stranou. 70%.(30.11.2015)

  • mchnk
    ***

    Osobně vidím v Alici Nellis, díky jejím předchozím počinům, velkou naději českého filmu. Zde také nezklamala, režie je precizní, na české poměry nadprůměrně, stejně tak skvělá je i hudba Vaša Patejdla. Ovšem celková atmosféra je velmi slabá. Charaktery a dialogy postav, připomínající novácký seriál, ovlivnily jinak skvělou podívanou natolik, že chvílemi jde o tuctovou komedii, což mi s předlohou tohoto, dle mého, temného příběhu vůbec nesedí. Veškerá dramatičnost se ve finále soustřeďuje na poblázněnou a mocichtivou královnu, neštítící se ničeho. Její představitelka je ovšem také jeden z mnoha důvodů mého hodnocení. Sabina Remundová, se svým vzhledem legendy československého filmu a zároveň prkenným herectvím, je pro mne těžko stravitelné sousto. Postava Bohdanky je také pojatá až přehnaně hrdinsky. Prostě jen bezhlavě plní své životní poslání. A výsledek? Parta kudrnatých spoluobčanů. O ostatních postavách raději pomlčím, pro mě skutečně velmi podivné. Skvělá režisérka se možná mohla o scénář a dramaturgické pojetí celého filmu s někým podělit.(28.11.2015)

  • Adam Bernau
    ***

    Tak ten plakát je úplně mimo. Pohádka samotná celkem pěkná. Odhlédnu-li od pitomých a zbytečných komentářů v úvodu a v závěru, jde vcelku o velmi dobře napsanou, ale dost slabě natočenou pohádku (nechceme-li za "silnou režii" považovat velkolepě vyhlížející scény a výpravu, která ovšem skutečně je jednou ze silných stránek tohoto filmu a mezi čes. fil. pohádkami za posledních x let bezesporu patří k nejlepším). Některé momenty či dialogy vyloženě vypadají, jako by nechápavý režisér zazdil celkem chytrou myšlenku. Byl jsem tudíž velmi překvapen zjištěním, že ten nadaný scénárista a slabý režisér je jedna osoba. Na druhou stranu ale nelze přehlédnout, že scénář, jakkoli nadprůměrný, coby adaptace Sedmera krkavců svědčí o nepříliš silném pochopení látky, která arci musí lákat každého skutečného tvůrce mezi filmaři, jdeť o psychoanalyticko-existencilální pohádku par excellence, hlasitě vyzývající k silné autorské seberealizaci jak obrazově, tak akčně a verbálně, ať ponorem do jednotlivých motivů či jejich interpretačním skloubením - jedna z možných odpovědí na tuto výzvu je hezky znát ve starším Rážově zpracování, celkově sice slabém, ale s vynikajícím způsobem pojatým vztahem královských sourozenců a prakticky všeho, co souviselo s princovou sestrou (např. Chrt!). U Nellis je zlá královna naopak nejslabším článkem, k čemuž ovšem především přispívá herecky zcela zoufalá Remundová. O tom, že Nellis asi příliš necítí klíčové momenty, svědčí na jedné straně ztvárnění této postavy a dosti klopotně konstruovaná (byť logicky obhajitelná) strategie jejího jednání, na druhém konci příběhu zase plytké provedení rodičů (a zvláště samotného aktu kletby), ale třeba i laciný trik se čtením myšlenek pomocí hřebenu, který postavám trochu moc usnadňuje spění za rozuzlením. Obrazové ztvárnění pak (mám na mysli náladu i výběr a střih záběrů) sice není nijak zlé, ale pro vyznění, výpověď i zapamatovatelnost této pohádky je jeho umělecká hodnota téměř nulová. Uvedené výtky jsou, jak si správně všímáte, podstatné. Nepodstatnými jsou dost příšerný výběr herečky, která představovuje mladou Bydžovskou (příšerný nikoli proto, jak jí je nebo není podobná) a snad dobře myšlený, ale v efektu spíš rušivý násilně civilní projev samotné Bydžovské, která ovšem i přesto působí ve své roli velmi dobře a nasadit její postavu místo trojice Slunce, Měsíc, Vítr je určitě chvalitebným tahem (jen ten moment, kdy si k ní Bohdanka jen tak na chvilku odskočí ze zámku, diváka trochu rozhodí). Oba princové jsou napsáni i zahráni velmi sympaticky, krkavčí bratři jsou v pohodě, takže už nám zbývá jen samotná Bohdanka, jejíž představitelka poté, co si zvyknete na vzhledem k této postavě poněkud (s prominutím) pokročilý věk, je tím hlavním (nikoli jediným!) faktorem, proč tuto pohádku přes všechnu nedostatečnost řadím mezi to nejlepší, co v tomto žánru za posledních dejme tomu 25 let vzniklo. Čím dále děj postupuje, tím je Issová skvělejší, stehující Bohdanka působivější, drama strhujícnější a moment dokončení košil je skutečným vrcholem celého filmu. Takže i vzhledem k tomu, že veškeré ostatní hlubinné motivy jsou přebity šikovnou a scelující, nicméně nadbytečnou zápletkou mezi dvěma královnami, považujme motiv uložené mlčenlivosti a nutnosti jí navzdory včas dokončit daný úkol za ten hlavní důraz Nellisina pojetí a z toho vycházejme při případném opětovném zhlédnutí - předpokládám, že efekt filmu bude za této podmínky přirozeně silnější (ještě jsem si to ale nevyzkoušel). Každopádně myslím, že si autorka zaslouží tohoto krásného Janotu: https://www.youtube.com/watch?v=HfvHm2s24qg(24.12.2015)

  • - Film se pouze inspiroval povídkou Boženy Němcové. Podle předlohy se Bohdanka o zakletí bratrů dozvěděla od staré služky. Při hledání bratrů jí pomáhali tři mládenci: Vítr, Měsíc a Slunce. Také úkol se šitím košil Bohdance řekli přímo její bratři, se kterými v povídce mohla (oproti filmu) zpočátku hovořit. Bydlela ve vykotlané vrbě a její milý nápadník měl pouze zlou sestru. Hlavní rozdíl proti filmu však je, že Bohdanka v povídce zasela a pěstovala len, ze kterého nakonec košile ušila a ne kopřivy. (zalmalen)

  • - Scény z dediny boli natáčané v Múzeu oravskej dediny, v obci Zuberec. (ti88na)

  • - Scénář pro filmovou adaptaci pohádky Boženy Němcové Sedmero krkavců napsala Alice Nellis původně pro režiséra Jana Svěráka. Líbil se mu, ale s pocitem, že se hodí spíše pro ni, se sám rozhodl pro Tři bratry (2014). A Nellis tak natočila Sedmero krkavců. (Zdroj: Právo) (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace