Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film ZABIJÁK režiséra Johna Badhama je věrným remakem úspěšného francouzského snímku "Brutální Nikita". Znovu se v něm setkáváme s osudem mladé punkerky (tentokrát se jmenuje Maggie), která je odsouzena za vraždu policisty k trestu smrti. Dostává ale ještě jednu šanci - bude žít, pokud začne pracovat pro vládu jako zabiják. Šaramantní Amanda ji promění v elegantní a velmi ženské stvoření, agent Bob zajišťuje její profesionální výcvik. Po absolvování speciálního kursu opouští Maggie středisko a začíná žít obyčejným životem - ale jen do chvíle, kdy přichází první "úkol"... Maggie poznává, že za svůj život a svobodu musí zaplatit až příliš vysokou cenu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (86)

papaguy 

všechny recenze uživatele

O dvě ligy horší, než francouzská verze. Nepřekonatelná atmosféra Bessonova filmu je ta tam. Ale i ta americká má nakonec něco do sebe. Plakát s Fondou mě pronásledoval celou pubertu, a teď, když jsem shlédnul film, kterého se týkal, jsem za to rád.:-) Fonda je takové ošklivé káčátko s jiskrou v oku. Možná není bůhvíjak fenomenální herečka, ale sexepíl se jí tedy upřít nedá. A role agresivní holky s bouchačkou (nebo spíš kanónem) v ruce jí padla jako ulitá. Po srandovním úvodu – přepadnutí obchodu smažkami (srandovním ve smyslu působící dojmem nějakého laciného tv-seriálu), přichází další část – přerod feťačky na disciplinovanou agentku – se kterou si dal Badham o něco více záležet, než Francouzi. Trošku otevřený konec naopak více vyznívá ve francouzské verzi, která není tak "happyendově" doslovně ukecaná, jako ta USA. Z Badhamova filmu jsou občas citít dozvuky osmdesátkového nevkusu (což je docela zajímavé na to, že jsme již v roce 1993) – v oblečení, účesech, hudbě... Také mi není moc jasné, proč se autoři namáhali s vlastní syntezátorovou hudbou aspirující na zlaté maliny, když tam mohli nechat celou dobu nechat znít nějaké reálné songy, které mají k příběhu vztah. V celkovém dojmu se mi i americká Nikita líbíla – ač o hodně méně, než francouzská z 1990. Holt ta látka má svou sílu a asi by to musel točit úplný břídil, aby z toho vzniklo něco nekoukatelného. ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Bessonovu Brutální Nikitu jsem zatím ještě neviděl, tak nehodlám srovnávat. Pro mě bylo Místo, odkud není návratu klasickou akční podívanou raných devadesátých let - Zajímavé herecké složení, slušné akční scény, romantika, Hans Zimmer se svými syntetizátory, Harvey Keitel vypadající jako Kevin Spacey.. Nebyl jsem ani zklamán, ani šokován, ba ani překvapen. Dostal jsem do puntíku vše co jsem očekával. ()

Reklama

velkyvezir 

všechny recenze uživatele

Tohle není remake Bessonovy Nikity, toto je velmi nepovedená kopie Bessonova filmu a jen žasnu, že Harvey Keitel do tohoto filmu šel. Naprosto nechápu, proč byl tento film natočen, to nějak USA ušetřily na autorských právech či co? Tento film je opravdu otřesný a jednu hvězdičku dávám jen proto, že dodržuji pravidlo, že každý film stál tvůrce nějakou námahu a dát "odpad!" by nebylo fér. Zlatý Luc Besson! ()

helloween93 

všechny recenze uživatele

Johna Badhama jsem vždy považoval za rutinéra, který nikdy převratný film nenatočil a v případě remaku Brutální Nikity tomu nebylo jinak. Příběh je věrnou kopií Bessonova originálu. Právě francouzský režisér spáchal s dalšími dvěma kolegy scénář. Tam, kde se scénář trochu odlišuje od původního snímku je to tragédie - celá epizoda s Viktorem čističem. Fondovou nemusím, stejně jako nesympatického Mulroneyho. Soundtrack od Zimmera byl ve srovnání s původním hudebním doprovodem Erica Serry docela jalový. Badham tímto filmem začal sérii 4 komerčně neúspěšných filmů - v roce 93 mu kromě Point of No Return propadl i Another Stakeout, následující rok Drop Zone se Snipesem a roku 1995 diváky nezaujal snímek Nick of Time s Deppem. Tuhle Nikitu si už určitě nezopakuji. 2* ()

Falcor 

všechny recenze uživatele

I přes průměrné hodnocení (tím se snažím - přiznávám, že velmi těžko - vžít do role diváka, jenž nikdy neviděl luxusní Bessonovu předlohu) jde hlavně o velmi drzý otisk originálu bez ničeho inovativního. Ztratilo se zde vše surové, uvěřitelné, citlivé. Drsné i smysluplné hlášky byly nahrazeny těmi dětinsky americkými. Stejně tak se vytratila jiskra z pohledů zasloužilých US ateliérových herců, napětí i barva z akčních záběrů, na první pohled od Francouzů přesně okopírovaných. Být to originál - ojedinělý, leč jen slabě nadprůměrný, akční film. Remake - okleštěná pohádka o zabijáckém škaredém káčátku, ale bez napětí a pořádného náboje, hezky uhlazené, nemastné neslané. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (4)

  • Pracovník pokojové služby v hotelu v New Orleans je režisér snímku John Badham. (Narcis)
  • Natáčelo se od 30. března do 22. června 1992. (BMW12)

Reklama

Reklama