poster

Electric Boogaloo: The Wild, Untold Story of Cannon Films

  • Slovensko

    Elektrické boogaloo: Divoký, nevypovedaný príbeh štúdia Cannon Films

    (festivalový název)

Dokumentární

Austrálie / USA / Izrael / Velká Británie, 2014, 107 min

Režie:

Mark Hartley

Scénář:

Mark Hartley

Hudba:

Jamie Blanks

Hrají:

Dolph Lundgren, Molly Ringwald, Bo Derek, Marina Sirtis, Olivia d'Abo, Robert Forster, Richard Chamberlain, Elliott Gould, Mimi Rogers, Cassandra Peterson, Catherine Mary Stewart, Alex Winter, Franco Nero, Michael Dudikoff, Melody Anderson, Sybil Danning, Lucinda Dickey, Adolfo Quinones, Tobe Hooper, Martine Beswick, Wings Hauser, Andrew Stevens, John G. Avildsen, Laurene Landon, Albert Pyun, Robin Sherwood, Barbet Schroeder, Franco Zeffirelli, Charles Matthau, Gary Goddard, Boaz Davidson, Sheldon Lettich, Oliver Tobias, Jerry Schatzberg, Greydon Clark, Sam Firstenberg, Luigi Cozzi, Pieter Jan Brugge, Yftach Katzur, Mark Rosenthal, Mark Helfrich, William Sachs, Lance Hool, Stephen Tolkin, David Engelbach, Avi Lerner, Al Ruban, James Bruner, Diane Franklin, John Thompson, Tom Luddy, John Grover, David Womark, William Stout, Edward R. Pressman, Alan Roderick-Jones, Christopher Pearce, Frank Yablans, Michael Chambers, Menahem Golan (a.z.), Yftach Katzur (a.z.), Yoram Globus (a.z.), Sylvia Kristel (a.z.), Michael Winner (a.z.), Charles Bronson (a.z.), Chuck Norris (a.z.), John Frankenheimer (a.z.), Roger Ebert (a.z.), David Sheehan (a.z.), Susan Blakely (a.z.), Kevin Feige (a.z.), Mariel Hemingway (a.z.), Andrea Occhipinti (a.z.), Brooke Shields (a.z.), Billy Barty (a.z.), Alan Bates (a.z.), Karen Black (a.z.), Timothy Bottoms (a.z.), Peter Boyle (a.z.), Horst Buchholz (a.z.), Sid Caesar (a.z.), John Carradine (a.z.), Hunter Carson (a.z.), John Cassavetes (a.z.), Peter Cushing (a.z.), Dom DeLuise (a.z.), Faye Dunaway (a.z.), Lou Ferrigno (a.z.), Louise Fletcher (a.z.), John A. Gallagher (a.z.), John Gielgud (a.z.), Gene Hackman (a.z.), Dennis Hopper (a.z.), Klaus Kinski (a.z.), Frank Langella (a.z.), Christopher Lee (a.z.), Lee Marvin (a.z.), Mathilda May (a.z.), David Mendenhall (a.z.), Mark Pillow (a.z.), Vincent Price (a.z.), Christopher Reeve (a.z.), Eric Roberts (a.z.), Mickey Rourke (a.z.), Gena Rowlands (a.z.), Deep Roy (a.z.), Jonathan Sagall (a.z.), Hanna Schygulla (a.z.), Phil Silvers (a.z.), Sylvester Stallone (a.z.), Sharon Stone (a.z.), Jean-Claude Van Damme (a.z.), Jon Voight (a.z.), Shelley Winters (a.z.), Leonard Maltin (a.z.), David Del Valle, Michael Armstrong

Producenti:

Brett Ratner

Střih:

Mark Hartley
(další profese)
  • vegetol.mp
    ****

    Pokud je někdo fanoušek filmů od Cannonu, je tenhle dokument povinost. Divák se v něm dozví zákulisní historky a dokonce na vlastní oči uvidí lidi, které vídá jen jako jména v titulcích různých filmů od Cannonu a později od NuImage. Mluví tu zásadní lidi, kteří pro studio pracovali, jako režisér Sam Fistenberg nebo producent Boaz Davidson a plno dalších známých i neznámých obličejů. Film má nicméně zásadní problém a tím je nepochopitelně negativní tón. I když tu občas zazní pozitivní věci, celkové vyznění je takové, že Golan a Globus byli producenti sraček, kteří milovali filmy. Fakt je nicméně takový, že nevyráběli o nic míň / víc sračkoidních filmů, než dnešní studia. Dokument navíc téměř ignoruje kvalitní filmy, které Cannon natočil, jako Splašený vlak nebo Barfly. Jsou sice zmíněny, ale vzápětí se divák opět dozví, jaké Cannon dělal brakové filmy. Vrcholem pak je přítomnost Alexe Winters, který si stěžuje na úplně všechno, ačkoliv hrál malou roli v Přání Smrti 3. Winters je navíc v dokumentu víc, než Michael Dudikoff, což naprosto nedává smysl. A herci jako Van Damme nebo Chuck Norris úplně chybí. Celkově se na Electric Boogaloo dobře kouká, má to spád a divák se dozví plno zajímavostí. Každopádně se nemůžu zbavit dojmu, že mnozí ti píčující zapomenutí herci mohli být rádi, že vůbec dostali šanci.(17.8.2016)

  • corpsy
    *****

    Ak ste pravý filmový fanúšik, viete o čo tu pôjde. O jednu malú výpoveď ľudí, ktorý pracovali pre pravdepodobne najkultovejšiu produkčnú spoločnosť v histórii filmu. A ak ste naozaj ten pravý filmový fanúšik, tak minimálne polovicu ich filmografie máte napozeranú minimálne dvakrát. Golan-Globus, chlapíci, ktorý ovplyvnili aj československého diváka ( dá sa povedať, že práve oni boli tí, ktorých filmy sme pred 25-30 rokmi žrali najviac ) a ktorí dali svetu mnoho filmových snov.(24.2.2016)

  • JFL
    ***

    Ačkoli si tentokrát Hartley zvolil zdánlivě nejsemknutější téma (oproti mnohovrstevnaté a žánrově pestré produkci Austrálie a Filipín), pojednání o společnosti Cannon Films paradoxně vyznívá jako nejméně zvládnutý z jeho dokumentů. Problém spočívá jednak v samotném úskalí Hartleyho metody, kdy nechává vše zaznít z úst oslovených osobností a střihem skládá z výpovědí zamýšlený narativ. Na rozdíl od dokumentů, které kombinují výpovědi a historický komentář, jenž by je usměrňoval či jim dodával protipól, Hartleyho snímky vyžadují k úspěchu dobře vybranou sestavu vypovídajících, aby se výsledek povedl. K ideálnímu tvaru tato metoda dospěla v prvním a s lehkými výhradami i druhém Hartleyho dokumentu, protože se podařilo vyvážit informativnost a zábavnost. Tentokrát ale obojí výrazně pokulhává. Jednak zde znatelně chybí osobnost formátu Tarantina či Landise, která by dokázala celou historii či stylové prvky zábavně glosovat. Navíc ale Hartley upustil od členění snímku na tematické kapitoly, čímž se nepřetržitý proud výpovědí mění na chaotickou skrumáž bez jasného směřování. Jednotící linií měla být chronologická historie firmy a jejích čelných představitelů, jenž ta se jednak neustále ztrácí, ale především vykazuje i výrazné mezery. Nejzásadnější nedostatek ale představuje nepřítomnost řady zainteresovaných osobností v čele se samotným duem Golan-Globus. Hartley se je samozřejmě pokusil získat, ale ti - přízračně pro svůj přístup k filmům i vlastní image - účast odmítli a promptně vyprodukovali vlastní dokument "The Go-go Boys: The Inside Story of Cannon Films". Následkem toho tak Hartleyho počin představuje pouze jednu stranu mince, příznačně tu kritičtější a jedovatější, kde vystupují spíše uražené hvězdičky, pomlouvači, škarohlídi vysmívající se jednotlivým snímkům či šéfové studií plivající na úroveň filmů, které jim díky distribučním smlouvám s Cannonem kdysi vynášely více než potěšující sumy. Pro druhou stranu, zosobněnou jednak vlastním výkladem Golana a Globuse, ale i sálající fandovským nadšením Eliho Rotha, je bohužel potřeba zhlédnout zmíněný konkurenční dokument. Sám o sobě Hartleyho snímek sice naznačí klíčová specifika vážící se k Cannon Films a jejich obchodní strategii (presales model) i tvůrčímu přístupu (nadšenectví i nesoudnost Golana), ale bohužel ve většině případů pouze štrejchne po povrchu, pod nímž se při tom skrývá fascinující obraz zákulisí nejen hollywoodského průmyslu v průběhu jedné dekády.(20.12.2014)

  • Lacike
    ***

    Zaujimavy dokument o studiu Cannon u ktoreho je dôlezite aky mate vztah k ich filmom. Ja som si uvedomil, ze som videl minimum ich filmov a neraz to bolo dobrovolne rozhodnutie pretoze ma tematicky ani spracovanim ich filmy nenadchli. Ale par vydarenych vynimiek sa u nich najde. Za môj oblubeny Splaseny vlak si zasluzia respekt, ktory sa im prilis v tomto skôr posmesne ladenom dokumente nedostalo. Takisto je skoda, ze tie najznamejsie hviezdy sa tu bud vôbec neobjavili, pripadne len na chvilu. 6/10.(20.8.2016)

  • Raziel_cz
    ****

    Povšechný průřez filmografií Cannonu. Svižný a vtipný, sice zbytečně sebeshazující a prakticky jednostranný, ale fascinující a poutavý. A bizarní. Trochu škoda, že se to u žádného snímku nezastaví na delší dobu, ale chápu, že když jich Cannon vyprodukoval několik desítek ročně a chcete mít co nejširší záběr, máte při stominutové stopáži co dělat. Každopádně to ale chce kouknout i na The Go-Go Boys: The Inside Story of Cannon Films, aby si člověk udělal obrázek i o pozitivech práce pro Golana a Globuse. Objektivní to taky nebude, ale jako double-picture snad vesmírná rovnováha zůstane nenarušena. Každopádně jsem se bavil, zavzpomínal na Amerického Ninju a dozvěděl se nové věci, takže jsem spokojený.(1.6.2018)