Reklama

Reklama

Film se odehrává během vyhrocených momentů před zahájením klíčových Jobsových prezentací, které měnily dějiny, a to nejen počítačové. Poprvé Jobse potkáváme v polovině osmdesátých let, kdy na trh uvedl Macintosh. Od prvních minut utvrzuje diváky v tom, že legendy o jeho asociálnosti a nesnesitelnosti nelhaly. Je to monstrum, které šikanuje své podřízené za neplnění nesplnitelných příkazů, ponižuje matku (Katherine Waterston) své dcery, jejíž otcovství přes soudní rozhodnutí neuznává, do krve se hádá se svou pravou rukou Joannou Hoffmanovou (Kate Winslet), dokud nedosáhne svého. S ubíhajícími minutami se však z jednorozměrného psychopata stává mnohovrstevná osobnost, kterou budou diváci chápat, obdivovat, ale samozřejmě také nenávidět. Asi jako každou výjimečnou lidskou bytost, která viděla o kus dál, než všichni ostatní. (Cinemart)

(více)

Videa (18)

Trailer 1

Recenze (602)

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Každý občas narazí na nějakého vychvalovaného autora, jehož styl mu nesedne, a pro mě je tímto člověkem Aaron Sorkin. Nebaví mě arogantní, sarkastické postavy, které jsou snad v každém jeho filmu, nebaví mě ukecané hádky, které tvoří většinu stopáže. Takže navzdory tomu, že Stevu Jobsovi objektivně nemám moc co vytknout, filmem, který bych si někdy pustila znovu, nejspíš nikdy nebude. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Stejně jako si Tarantino dialogově zaonanoval v Osmi hrozných, udělal si podobně radost u Jobse i Sorkin. A jeho neustálá dialogová smršť je zde tak enormní, že to bohužel v některých částech upozadilo i samotného Boyla a ubírá to bohužel i některým emotivním scénám. Někdy by zkrátka neuškodilo dialogově malinko přibrzdit a nechat vyniknout i obraz a samotnou režii. Možná by to pak celkově nepůsobilo tak chladně a odměřeně. Jenže i onanující Sorkin je pořád výborný Sorkin a i Boyle v pozadí má své řemeslo plně v rukou, takže jde pořád o velmi solidní nadprůměr. A po herecké stránce už je to úplná extra třída. Jen se nemohu ubránit dojmu, že kdyby se milovaný scenárista držel trochu na uzdě, mohlo to být ještě o něco lepší a hlavně emotivnější. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

„DÁMY A PÁNOVÉ, STEVE JOBS!“ /// Takže chcete říct, že Steve Jobs byl čurák? Dobrá…, ale zatraceně chytrej! Ten film prostě nemohl bejt jinej než Sociální síť. Jen tady je to víc divadlo, postavený na parádních dialogách a (samozřejmě) scénáři, kterej promítne celej život během několika (zásadních) prezentací. Posmrtná one man show Steva Jobse s tváří Michaela Fassbendera. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2011 napsal Walter Isaacson, jsem nečetl. 2.) Nevěřím, že se dá bejt slušnej i nadanej zároveň. 3.) Thx za titule „Jitoz“ /// PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Rozhodne je to Sorkinova slovná masturbácia, často sa v dialógoch vysvetľujú veci, ktoré tie postavy vedia a nemusia ich opakovať, ale nedá sa neobdivovať tá celková štruktúra rozprávania. Je to vlastne divadelná hra o niekoľkých vystresovaných nástupoch na scénu. Pretože Jobs bol predovšetkým herec / komediant. Vďaka skvelým hercom je to ale pomerne strhujúci teáter. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Mnohem lepší než verze s Kutcherem. Ukazuje to tady Jobse jako opravdového šmejda a nejen jako toho úžasného pána. Odehrává se to v letech 1984-1998 a zobrazuje to hlavní body v jeho životě/kariéře. Řeší se tu i dost osobní a rodinné věci, například jeho zvláštní vztah s dcerou. Opravdu se s nikým a ničím neštval a dost často, jak se říká, neznal bratra. Dokázal se i ke svým blízkým chovat dost odpudivě. Sáhl si na dno, ale zároveň se dokázal opět vyšplhat na vrchol mezi elitu. Ať už byl jaký byl, svět počítačových technologií rozhodně posunul o kus dopředu. Skvělá Fassbenderova role. "Dám ti ti tisíc písniček do kapsy." ()

Galerie (69)

Zajímavosti (24)

  • Steve Jobs ve skutečnosti za svého života navázal kontakt se scenáristou tohoto snímku, Aaronem Sorkinem, a sice v únoru roku 2005, kdy se na něj obrátil s žádostí o pomoc při napsání textu k dnes už slavnému projevu na Stanfordské univerzitě k ukočení akademického roku. Sorkin mu pomoc přislíbil, ale v dubnu pořád ještě nejevil známky toho, že by na něm skutečně začal pracovat. Když se mu Jobs konečně v červnu dovolal, nedostalo se mu stále žádné konkrétní odpovědi, a proto během jednoho večera napsal svůj proslov sám. Byl o hodně prostší a osobnější, než původně plánoval. Vylíčil v něm tři příběhy ze svého života, které považoval za důležité. (JendaT)
  • Pre lepšiu obrazovú kontinuitu sú flashbacky taktiež ako tri hlavné dejové linky natáčané formou doby, v ktorej sa udalosti stali. (Biopler)

Související novinky

Aronofsky u A24 chystá životopis Elona Muska

Aronofsky u A24 chystá životopis Elona Muska

10.11.2023

Bylo jen otázkou času, než to přijde. Podle nejnovějších informací serveru Variety má pod hlavičkou studia A24 vzniknout životopisný snímek o americkém inženýrovi, podnikateli, multimiliardáři a v… (více)

Z DiCapria bude da Vinci

Z DiCapria bude da Vinci

14.08.2017

Leonardo DiCaprio si konečně vybojoval Oscara, vůbec to ale neznamená, že by opustil ambiciózní projekty. Jeho další rolí by totiž měl být Leonardo da Vinci, jehož si zahraje v adaptaci nové… (více)

Aaron Sorkin chystá režijní debut

Aaron Sorkin chystá režijní debut

09.05.2016

Jen těžko byste v Hollywoodu hledali výraznějšího scenáristu, než je Aaron Sorkin. Autor Západního křídla a Newsroomu napsal i Moneyball nebo Stevea Jobse, hlavně má ale doma Oscara za Social Network… (více)

73. Zlaté glóby - výsledky

73. Zlaté glóby - výsledky

11.01.2016

Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu letos opět udílela Zlaté glóby filmovým a televizním tvůrcům. Se třemi soškami zvítězilo drama REVENANT Zmrtvýchvstání (nejlepší drama, režie a herecká… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno