Režie:
Taylor HackfordKamera:
Andrzej BartkowiakHudba:
James Newton HowardHrají:
Keanu Reeves, Al Pacino, Charlize Theron, Jeffrey Jones, Judith Ivey, Connie Nielsen, Craig T. Nelson, Tamara Tunie, Ruben Santiago-Hudson, Debra Monk (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Mladý úspěšný právník Kevin Lomax obhajuje učitele Gettyse obviněného ze sexuálního obtěžování své žačky Barbary. Přestože během přelíčení zjistí, že učitel je opravdu vinen, podaří se mu dosáhnout osvobozujícího rozsudku. Když pak Kevin se svou manželkou Mary Ann oslavuje v baru, neznámý muž mu nabídne práci za skvělých podmínek u prestižní právní firmy, kterou z New Yorku řídí John Milton. Manželé se přestěhují do Miltonova rodinného mrakodrapu. Kevin je fascinován bohatstvím svého nového prostředí a plnou silou se pustí do práce. Cosi se však změnilo. Vítězství není jenom cílem, stává se posedlostí. John Milton navíc, jak se zdá, nalezl v mladém právníkovi zvláštní zalíbení. Kevin se tak ocitá v osidlech samotného ďábla a čeká ho pekelně nebezpečná životní cesta. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (991)
Vždycky fascinovaně pozoruji ten závěr, ve kterém Pacino skloubí shakespearovský způsob projevu s neskutečným hereckým nasazením, díky kterému mám skoro chuť jeho postavě fandit. "Já jsem humanista", není důležitá absurdnost toho tvrzení, důležité je to, že by mu to člověk i věřil. Pacinův Satan je jednoznačně jednou z nejlepších filmových postav, co jsem viděl a právě proto bylo třeba vícero projekcí, abych docenil i Reevese a Theronovou - oba si tu sáhnou na dno a oběma jsem věřil veškeré emoce (a způsob, jakým trpí postava Charlize, to je neuvěřielně intenzivní část příběhu, která by sama o sobě mohla sloužit coby torzo nějakého vlastního filmu). Scénář je podobně jako třeba u filmu V moci ďábla obdivuhodný ve svém ladném skloubení mystického a racionálního a i když je film možná o trošičku delší, než by bylo třeba, každou minutu je zajímavý. "Proč právě právníci? Protože se dostanou všude." Po čertech pravdivé... ()
Docela fajn experimentování se žánry, protože tým kolem Taylora Hackforda mysteriózní thriller překlápí do hodně černé komedie. Celé je to netriviálně komponované, na scénáři se podílel dnes uznávaný Tony Gilroy (agent Bourne) a před kamerou exceluje charismatický Al Pacino. A Charlize Theron ve své první výraznější roli působí velmi snaživě. Jen ta režie by vážně potřebovala popostrčit. Celkově (i po letech) docela neotřelé. ()
Nikdy som akosi nevedel oceniť herecký talent Keanu Reevesa. Často krát o ňom tvrdím, že je to preceňovaný a hlavne preplatený herec. Avšak v tomto filme bol perfektný. Úlohu mladého, ambiciózneho právnika Kevina Lomaxa, ktorý sa zapletie so samotným Diablom, stvárnil neskutočne presvedčivo. Odviedol brilantný výkon. To isté do bodky môžem povedať aj o Al Pacinovi. Z toho miestami šiel až démonický strach. Ich herecký koncert je znásobený precíznym, vysoko profesionálnym filmovým spracovaním. Snímok "Diablov advokát", ktorý v roku 1997 natočil režisér Taylor Hackford, považujem za vynikajúci okultný horror. ***** ()
Kdo by věřil, že po mírně unaveném úvodu budu na konci tak nadšený? Po každé projekci se těším na další zhlédnutí, kdy už už čekám, že se mi rozjezd bude v kontextu dalšího děje zdát lepší. Takhle je až moc nevinný, ale o to větší překvapení přichází, když začne příběh už prakticky ve třetině velmi zajímavě nabírat tempo a atmosféra zhoustne natolik, že za každým záběrem čekáte leknutí. Není se čemu divit, režisér Hackford umí nasadit hodně znepokojivé momenty (geniální a temná sexuální scéna) a do nevinných okamžiků kontrastně přidává obrazové i zvukové vsuvky tajemna. Těžko ale posoudit, nakolik by uspěl, nebýt herců. Reeves totiž předvádí nejlepší výkon své kariéry a Pacino se díky tomuto dílu definitivně stal nedostižným hereckým chameleonem. ()
Nikdo nevyhrává věčně - (zjevení Janovo 18). Co už může být zajímavějšího než sledovat: 1. právnické kauzy, ve kterých se opravdu nejedná o ukradené králíky, 2. osamělou manželku v New Yorku, která má šílené vidiny a představy, 3. pekelný herecký výkon a charisma Al Pacina, a při tom nechat ďábla nahlédnout do nitra sama sebe a zjistit, že jako obyčejný smrtelník nemám možnost volby? Snad poslouchat dialogy Reeves – Al Pacino (,,Kdo jsi?“ ,,Mám spoustu jmen.“ ,,Satan?“ ,,Říkej mi otče!“), které vás nutí být ve střehu, i když se vlastně nic neděje. Speciálních efektů zde není mnoho, ale jsou použity ve správný čas na správném místě. Všimněte ďábelských interiérů! A hudba, zvuk! A herci? Netřeba speciálního komentáře! ,,Jménem Ježíše Tě zavrhujeme Satane!“ Ale tenhle film bych nechal vysvětit! ()
Galerie (89)
Zajímavosti (47)
- Brzdná dráha vozidla, které srazí člověka z ministerstva, je kolmo na silnici, ne ve směru jízdy. Stopy po pneumatikách jsou vidět ve chvíli, kdy se Kevin (Keanu Reeves) přibližuje a sklání k mrtvole. (AmonK)
- Film volně vychází z knižní předlohy stejnojmenného názvu, kterou jako novelu napsal americký spisovatel Andrew Neiderman. Titul vyšel už roku 1990 pod hlavičkou nakladatelství Simon and Schuster, které spadá po mediální konglomerát CBS Corporation. Neiderman své dílo později charakterizoval, že „je to o právnické firmě z New Yorku, která zastupuje pouze vinné klienty a všechny případy vyhrává.“ (casyy)
- Producent filmu Arnold Kopelson si střihl malé cameo ve scéně na večírku, kdy Mary Ann (Charlize Theron) hledá svého manžela (Keanu Reeves). (Alfréda)
Reklama