Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladý architekt na stopě vraždícího maniaka... Během večera, který ambiciózní architekt Terry Lambert tráví s manželkou svého šéfa Sylvií Wentworthovou, se stane něco značně neobvyklého. Jeho milenka spatří z okna neznámého muže právě v okamžiku, kdy se pokouší zabít na ulici dívku. Útočník však Sylvii zahlédne a rychle zmizí z místa činu. Druhý den přinesou noviny zprávu o vraždě mladé ženy. Ve snaze přispět k dopadení vraha, Terry nabídne galantně Sylvii, že na policii bude svědčit místo ní. Když pak má identifikovat neznámého muže, stává se Terry podezřelým, a také se ocitá v smrtelném nebezpečí… Film vznikl podle románu Anne Holdenové "Svědkové". Režisér Curtis Hanson vzdal tímto snímkem hold dílu filmového klasika – režiséra Alfreda Hitchcocka Okno do dvora. Představitel hlavní role Steve Guttenberg (24. 8. 1958) začínal na divadle, filmovou popularitu mu přinesla úspěšná komedie Policejní akademie. (Česká televize)

(více)

Recenze (143)

Sifaka 

všechny recenze uživatele

Velice napínavá kriminálka, má to tu správnou atmosféru a celý film neustále graduje. Velice se mě líbil Steve Guttenberg, který mě překvapil, jak umí zahrát vážnou roli (do té doby jsem ho viděl jen v komediích). Viděl jsem to kdysi v kině a dodnes vzpomínám na ponurý, dešťivý Baltimore a velice nesympatického zrzavého vraha s bílou tváří. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Tenhle film mám jednoduše ráda. Detektivka, kde chlapík v návalu euforie zaskočí jako očitý svědek místo své vdané milenky, která TO viděla, ale nechce se kompromitovat, mě, když si ji čas od času pustím, i přestože znám dopředu každý krok, znovu příjemně rozechvěje svojí atmosférou a vystupňováním. Bohužel, Steve Guttenberg, který měl v té době tak dobře našlápnuto, se poztrácel už někde na cestě do propadliště dějin. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Napínavý thriller, který vůbec nevypadá na to, jak vypadá: má dvě hlavní ženské představitelky, jejichž charaktery jsou správně rozvržené ;-) Guttenbergovo úsporné herectví jenom podtrhuje kvalitu tohoto díla. A co ještě? Elizabeth McGovern přehrvává Isabelle Huppert svým (skoro) odhaleným tělem :-D ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Už z názvu je znát, že tenhle film silně odkazuje na slavný Hitchcockův film Okno do dvora. Ani příběhem se nijak závratně neodlišuje. Původní myšlenka je jasná. Přesto její průběh se postupně proměňuje a zachází až za krajnost, která je dobrá pro klasický americký film, ale s realitou toho moc společného nemá. Nicméně právě takové momenty jsou pro film dobrý a nejenom, že napíná, ještě vytváří nadšení z dobře odvedené kriminálky. Popravdě vůbec nechápu, proč se Guttenberg v devadesátých letech tak sejmul. Přitom měl výbornej náběh na suprové filmy. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA $12,640,385Tržby Celosvetovo $-║ Šikovný thriller z 80.rokov je vidieť že v danom žánre bol režisér Curtis Hanson proste skvelý. Vedel si pekne pohrať s témou a vedel si medzi scénami nahrávať, tak aby správne gradoval príbeh a nechýbalo napätie. Milo prekvapuje aj herec Steve Guttenberg v nečakane vážnejšej úlohe, ktorá mu sedí. /90%/ ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Lehce mrazivé překvapení. Steve Guttenberg na vlastní kůži pozná, že bohaté milenky nejsou zrovna dobré ženy a že policii se nemá lhát. Právě Mahoneyho je příjemné vidět v civilní roli bez zbytečných příkras. Dobrá režie Curtise Hansona filmu také dost přidává a vcelku rychle se žene do očekávaného finále. ()

Anthony 

všechny recenze uživatele

Curtis Hanson už v dávných dobách uměl. Příjemná variace na Hitchcocka - nejen podobný název a trochu i námět, ale celkový způsob vyprávění k němu odkazuje. Komediant Steve Guttenberg překvapil a zhostil se vážné role celkem přesvědčivě. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Steve Guttenberg bol veľmi fajn. Nebol to herec nekonečných možností a jeho vrcholné obdobie trvalo len nejakých 6 rokov (rátam to od prvej Policajnej akadémie/1984 po pokračovanie hitu Traja muži a nemluvňa nazvané Traja muži a mladá dáma/1990). Ale rozhodne sa nemá za čo hanbiť. A „len“ 6 rokov treba ozaj dať do úvodzoviek – sú herci, ktorí v podstate žiadne vrcholné obdobie nemajú. Uhrať to vždy v rámci možností vedel bez problémov. Mal solídnu charizmu a bol to sympaťák, ktorý sa na nič nehral a možno aj preto si ho diváci obľúbili a mali ho radi. Ostatne, hral v peknej kôpke osemdesiatkových kultoviek (okrem spomínaných titulov ešte Číslo 5 žije a ja osobne zbožňujem oba Zámotky). Okno zo spálne (1987) ho zastihlo na vrchole síl. A treba povedať, že ide o dobrý triler. Sranda je, že som si ho pozrel až v r. 2021 a dalo by sa povedať omylom, pretože som si kompletizoval voyeuristické trilery inšpirované Hitchcockovým Oknom do dvora (1954) a z nejakého dôvodu som bol v tom, že medzi ne patrí aj Okno zo spálne. Tí, ktorí ste ho videli, samozrejme viete, že to nie je pravda. Voyeuristický je iba úvod, ale vlastne ani on nie, pretože tu nikto nikoho nešpehuje, ale iba raz v noci vykukne z okna po tom, čo zvonku začuje sériu výkrikov a volaní o pomoc. Vôbec mi však tento omyl nevadil a okamžite som sa naladil na kvalitný kasting (Brad Greenquist mal vtedy silné obdobie: už o dva roky hral nezabudnuteľného Pascowa v kingovke Cintorín domácich zvierat). Ocenil som tiež pôsobivú osemdesiatkovú atmosféru a zaujímavú výpravu mesta, v ktorom stále prší. A chytal som sa za hlavu, ako sa hlavný hrdina čoraz hlbšie potápa do problémov, avšak neprišlo mi to lacné, samoúčelné a ani vycucané z prsta, ale logicky to vychádzalo zo vzniknutej situácie. Bez spoilerov sa o tom nedá baviť, tak len napíšem, že v priebehu deja sa vyskytne viacero zvratov, ktoré nemajú šokujúci charakter, ale to, že sa nejaká postava zachová nie podľa očakávaní (prípadne sa objaví to s kontaktnými šošovkami), brutálnym spôsobom mení vývoj príbehu. Bez problémov som sa vcítil do hrdinovej kože. Akčné finále je síce už trochu povinnou a naťahovanou jazdou (a stopáž mi prišla najmä ku koncu predsa len už prehnaná), napriek tomu veľmi fajn záležitosť. Ale na štvrtú hviezdu to nevidím. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Tak tohle jsou přesně ty krimošky, kdy vysloveně neskáču nadšením, ale mám je moc ráda, protože jedou celkem v pohodě a gradace je postupná, ale bezvadná. Holt mají tyhle léta ještě něco společného s klasikou a já s ní rozhodně nepohrdnu. Škoda, že štramák Terry už není moc k vidění, jinak bych se na něj podívala ještě v nějakém jiném žánru rozhodně ráda. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Nemám remaky rád, ale semtam některej je opravdu dobrej a občas i lepší, jak původní film. To sice v tomhle případě neplatí, ale je alespoň slušnou verzí Hitchova Okna do dvora a jak by taky ne, když se režisér Hanson rozhodl natočit poctu právě již zmíněnému Hitchovi. Svůj příběh vypráví i podobně, nepříliš velká výprava a vlastně úspora ve všem, co si lze vymyslet (nepříliš postav, jasně daná zápletka, žádná přílišná akce). Steve se dostane do potíží, když si na něj zasedne chlapík, kterýho se snažil dostat do vězení za několikanásobnou vraždu. Kdo by se mu divil? A protože se mu nepodaří vraha usvědčit, logicky se policie obrátí na něj a začne si myslet, že chtěl svou vinnu hodit na jiného. A pak je teprve ten dvousečný nůž krásně rozkmitán. S přibývajícími minutami se napětí zvyšuje až do sice nepříliš objevného, ale přesto dobrého konce. Kvalitní kriminálka, která člověka vrátí zpět do komornějších časů. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Nebyl bych si tak jist (jako někteří uživatelé), že jde remake Hitchcockova Okna do dvora. Filmy se podobají jen v tom výhledu z okna, liší se scénáře i jejich autoři. Jde o napínavou solidní krimi, jen mi dost nesedl vysmátý Steve Guttenberg čili Carey Mahoney v hlavní roli. A do Hitchcocka má i ničím nevyčnívající režie Curtise Hansona daleko. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=dP_XWJ9K5y0 ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Velmi zdařilý hitchcockovský thriller, který nápaditě spojuje Hitchův typický motiv nevinného muže na útěku se zápletkou Okna do dvora. Hanson uměl točit i dekádu před L.A. Přísně tajné. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Upozorňuju dopředu, že v komentáři budu spoilerovat. Ten film v základu nemá úplně špatnou myšlenku, ale pokud sami nosíte kontaktní čočky (nebo aspoň třeba s takovym člověkem žijete), tak prostě víte, že každej, kdo nosí kontaktní čočky, má i brejle. Takže založit největší zvrat v ději na tom, že svědek u soudu si před spaním vyndal kontaktní čočky, takže uprostřed noci přece z okna nemohl nic vidět, je od scénáristy úplná blbost. V normálním světě by svědek u soudu prostě odpověděl, že si vzal brejle, který má položený na nočním stolku vedle postele. Ještě z toho šlo vybruslit tim, že by si třeba ta postava brejle zapomněla v práci, v autě, rozbila si je nebo něco na ten způsob, ale to nikoho nenapadlo. Od týhle chvíle začne celej film působit tak trochu hloupě a v závěru, když se Mahony dostane do baru, kterej dost připomínal legendární Modrou ústřici z Policejní akademie, tak už jenom čekáte, že se ozve ta slavná melodie a začne tam s nim někdo z místních hostů tancovat. A úplný finále je Béčkový, až to bolí. Trochu mě udivuje, co v takhle nezajímavym filmu pohledávala Isabelle Huppert. Nutno dodat, že ani ona tady nic moc zvláštního nepředvedla, pokud teda nebudeme počítat to, že předvedla kozy. Jediný, co tady stojí za zmínku, je asi Wallace Shawn v roli advokáta a Mark Margolis v roli nasranýho telefonisty. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Krimi se slušnou zápletkou zjevně se inspirující u mistra Hitchcocka. Zároveň mě ale rozčilovalo trochu nedomyšlené (no my si tady interně můžeme přiznat, že místy vysloveně idiotské) chování Mahoneyho-totiž pardon-Terryho a Denise v závěru. To si přímo koledovali o to, aby to dopadlo mnohem hůř. Pamatuju si, že na konci 80. let to byl hit kin. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Okno z ložnice už svým názvem připomíná jeden slavný Hitchcockův snímek a celý je taky vystavěný, obsazený a zahraný tak, že jde evidentně o hold mistrově klasické tvorbě. Pátrání po sériovém vrahovi žen svede dohromady sympatického hrdinu, který, jak bylo u Hitchcocka zvykem, čelí podezření ze zločinu, se neméně sympatickou obětí v podání Elizabeth McGovern. Terry Lambert se zmítá mezi dvěma osudovými ženami a jeho starosti bych sice mít nechtěl, ale na druhou stranu McGovern a Isabelle Huppert jsou kočky a mají charisma na rozdávání, takže jeho trápení mělo i své světlé stránky. Celkový dojem: 75 %. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Sympatický thriller, ale žádná velká pecka a preferuju spíš podobný, ale atmosféričtější Klid noci. Guttenberg zhusta spoléhá na svůj charakteristický úsměv i ve vážné roli, McGovern baví jako sexy volavka hrající kulečník v závěru a vrah vypadá jako TinTin. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Kterak romantický idiot zjistil, že lež má krátké přirození.. Light detektivka pro sychravý nedělní podvečer s láhví stolního vína a pár jednohubkami z oček - já však od Hansona čekal víc. Skousnul jsem skutečnost, že Guttenbergovi celou dobu kouká z očí Mahoney, což bylo nejmarkantnější při čórce policejního vozu, kdy byl konečně "ve svém". Neskousnu však dialogy, co postrádají břitkost a šustí papírem, konec zabředlý do klišé a scénáristický konstrukt srovnatelný s malým dítětem, co tak dlouho hází kostkou, až mu padne šestka. Ne, ne, z tohohle by Hitchcockovi brada nespadla. Ani jedna.. ()

betelgeuse 

všechny recenze uživatele

Slušná, ale v jádru zbytečná variace na hitchcockovky, kterých Hanson později natočil ještě pár, než zjistil, že má na víc (viz L.A. CONFIDENTIAL, SKVĚLÍ CHLAPCI). Huppertová přehrává Guttenberga svým odhaleným tělem. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Tenhle film překonal má očekávání. Vynikající thriller se zápletkou, jejíž podobu jsme v různých obměnách sice již viděli (taky co se dá v tomto žánru donekonečna vymýšlet nového), ovšem působí to zcela uvěřitelně. Terry Lambert se nesnaží být za každou cenu hrdina a dostává se do takových situací, kdy s ním divák prostě musí soucítit. Steve Guttenberg, ač jsme jej zvyklí vídat z jiného žánru, se své role zhostil s grácií, stejně tak proti hereckým výkonům Elizabeth McGovern (konečně obyčejná holka), Isabelly Huppert (v tom okně byla opravdu k sežrání) či Brada Greenquista (odpornějšího záporáka abys pohledal) se nedá říct vůbec nic. "Okno do ložnice" je opravdu poctivá podívaná s postupně houstnoucí atmosférou, která se v závěrečné půlhodině zvrhává v jedno nevydýchatelné inferno (tvář vraha za dveřním sklem si budu pamatovat hodně dlouho). A propos, s tím Alfredem to má společného snad jen to okno. 95%. ()

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

Reklama

Reklama