Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dudek
    *

    Harry Potter a Ohnivý pohár je v mnohém jiný než ostatní díly. Především se jedná o dospělejší film. Mike Newell, ať si říká kdo chce co chce, se s režií vypořádal mnohem lépe než jeho předchůdci. Dává více prostoru atmosféře, která předchozím filmům chyběla. Každý díl se chlubil nálepkou temnější než kdy dřív, pravdou však je, že jediný díl, který opravdu ztemnil je právě Ohnivý pohár. Vizuální stránka filmu je na jedničku podtrženou, stejně tak i Newellova vize magického světa, vždyť stadión je naprosto dokonalý - na první pohled se zdá jako obyčejný mudlovský národní stadión, ale hned na druhý si všimneme, že není tak v pořádku. Co je tedy v nepořádku? Někteří z vás již naráželi na jistou nepovedenost scénáře, který sází na to, že každý divák je zároveň znalcem knižní předlohy. Ona vůbec znalost Harryho Poterra tento film stahuje dost dolů. Koukněte se na ten hrozivý spoiler, který šíří samotný distributor - láká na velkolepé povstání lorda Voldemorta. Je to tak v pořádku? Ne, to v žádném případě. Jak pro někoho může mít tato scéna šokující podstatu, když o ní bude vědět? Věřte tomu nebo ne, ale existují i tací, kteří knihu nedočetli. A já takových lidí znám více než dost. Ale vraťme se o krok zpět, ke scénáři. Je opravdu hrůzné, kolik logických děr v sobě má. Nepodává žádná vysvětlení a prostě jen stroze plyne dál. A vůbec. Ten papír v sobě nic neskrývá. Pod náznakem příběhu s textem není nic jiného než prázdnota. Tak neuvěřitelně plytký film se jen tak nevidí, a ještě horší na tom je to, že si hraje na veliké dobrodružství. Pod nádherným režijním kabátkem se tak skrývá jen skoupá kostra. Mike Newell to ale rozhodně zvládl jak nejlépe mohl. Jeho vize magického světa je pro mě ve světě filmu zatím nepřekonaná a to jsem se ani nedostal ke scénám, které si vyloženě vychutnává (ples, příchod studentů z Kruvalu a Krásnohůlek...). Též filmu dodává emoce, které těm předchozím naprosto chyběli. Divák se tak může přistihnout, jak soucítí s hrdiny a má o ně dokonce i strach. S hrdiny, jejichž herečtí představitelé nejsou zrovna šťastně vybráni. Nic proti hereckým výkonů. Abych se přiznal, jediný, kdo působil jako pěst na oko je Daniel Radcliffe. V některých okamžicích, sice hraje celkem slušně, ale jinde buďto přehrává nebo předvádí nějakou šílenost, která se do té situace absolutně nehodí. Nový film, nové postavy – s výběrem nových tvářích jsem souhlasil. Tedy většinou. Cho Chang, Igor Karkarov, Madam Maxime a dva nový soutěžící, ti všichni byli naprosto v pořádku, ale Brendan Gleeson mi na Moodyho vůbec neseděl, avšak svou roli zahrál skvěle, to ano. Dokonce i Voldemort byl vybrán velice dobře, i když nepůsobil vůbec takovým dojmem, jak by měl a celou sérii tak shazuje o stupínek dolů... Nedůstojnosti – poslední věcí, na kterou bych se zaměřil jsou chyby, které režisér udělal. Nenašel jsem jich sice moc, ale na druhou stranu byly docela drsné. Nejvíce upozorním na tuto – použití trapných vtípků v naprosto nevyhovujících situacích. Pamatujete si ten moment, kdy Brumbál představuje ve Velké síni studentům soutěž? Pak si jistě vzpomínáte i na příchod školníka. Musím se přiznat, že je tato scéna naprosto mimo a jediné co by pomohlo je vystřihnutí. Školníkův běh a pak i příchod k řediteli školy, to vše je jasným odkazem na romantické komedie, odkud si Newell tento prohřešek také přinesl. Jinak, jak jsem řekl, jsem s režií nadmíru spokojen, ovšem scénář (dialogy, posloupnost děje) je neskutečný průser...(17.4.2006)

  • Anthony
    ****

    Slabé čtyři hvězdy jsou pro mě po jasně pětihvězdičkovém třetí díle zklamáním. V souboji Cuarón - Newell, Newell neobstál. Především se čtvrtou knihu narozdíl od třetí nepodařilo odpovídajícím způsobem převézt do scénáře. Zatímco v trojce působily scénáristické úpravy přirozeně, zde vede snaha odvyprávět co nejvíce na co nejmenším prostoru k dějovým skokům a nedotaženosti mnoha scén, k rychlé kumulaci zápletek, aniž byl prostor je nějak více vysvětlit či přiblížit. Hlavně mi ale dost chybělo temnější ladění knihy - kde byl důraz kladen na Harryho těžký psychický stav, poté co se k němu skoro všichni otočí zády, protože ho podezírají z podvodu - tady tento motiv trvá asi pět minut a pak je zase vše v pořádku. Podobně Harryho trápení milostné je tu zjednodušeno, že osloví dívku, ona odmítne a jede se dál - o tom, co je to za holku a co k ní Harry cítí, není ve filmu nic. Navíc i ty akční a "strašidelné" scény, které Newell akcentuje nemají onu působivost, kterou jim dokázal dát Cuaron. Například klíčová scéna v labyrintu a scéna s Voldemortem nemá ani náznak oné působivosti, když se v trojce objevili mozkomorové. S herci jsem byl víceméně spokojen, jen bohužel většina z nich měla minimum prostoru. Ani herecký projev Radcliffa mi nedělá problémy, ostatní si pak skoro neužijeme. Rupert Grint jako Ron už přestává být tím příjemným humorným oživením z prvních dílů a stává se nesnesitelným. Samostatnou kapitolou je pak několikaminutová scéna s Ralphem Fiennesem v klíčové roli Voldemorta - ne že by Ralph nehrál dobře, ale jeho postava rozhodně nemá tolik působivosti kolik by mít měla. Ještě se zastavím u hudby - Johna Williamse nahradil Patrick Doyle. Zatímco Williams přinášel díl od dílu lepší hudbu - od průměrné jedničky se propracoval k dokonalé a motivy nabité trojce, Doyleovo score je krokem zpátky. Málo výrazných motivů a hlavně když už nějaký výrazný motiv obsahuje samostatná hudba na CD, tak ve filmu je hudba použita velmi nešetrně a nezajímavě. Nejkřiklavější je opravdu nádherné love theme (na CD jako Harry in Winter), které se ovšem ve filmu objeví asi na deset sekund.(24.12.2005)

  • kinej
    ****

    Ohnivý pohár je ze všech Potterů zatím nejobyčejnější. Oproti trojce pád dolů. Daniel Radcliffe hraje díl od dílu hůř. Jak stárne projevuje se u něj čím dál více nedostatek talentu. Přesně naopak tomu je u Ruperta Grinta, který je opravdu dobrý herec. Dost mě znervózňovalo také randění hlavních protagonistů. Je to poprvé, kdy jsem se v této sérii setkal s takovou trapností. Na druhou stranu Ralph Fiennes je skvělá volba.(15.4.2006)

  • Morien
    **

    Takhle zprasit tak čtivou knížku, to snad ani není možný. Největším a takřka jediným kladem pro mě stále zůstává jen Cedric. Jinak pohár značně ohnilý. ->> Ach, tak vášnivé byly moje reakce po bezprostředním shlédnutí v kině. Tehdy jsem bohužel ještě nevěděla, že další díly budou horší a horší. Film nastoluje teenagerské období, ve kterém půjde jenom o to, kdo s kým chodí, a ve zbylém čase se vraždí a mučí. Navíc se mi zdá, že Daniel hraje díl od dílu hůř a že jeho nejskvělejším výkonem tedy navždy zůstane hadí zasyčení v druhém díle.Za velmi nepovedenou scénu považuji ples, chvílemi mi ta trapnost opravdu obracela kapsy naruby. V Poháru se také poprvé ve větším objevuje karikování postav, asi za dojmem "vtipnosti", které se mi nelíbí a ani ho nechápu. Rita Holoubková, Filch, celý ten ples - nechápu to. Působí to hloupě a rozhodně ne zábavně. I Brumbál je takový divný, mluví úsečně a jaksi "nedokončeně". Nepřijde mi to jako součást jeho roztržitosti, ale jako důsledek špatného režisérského vedení. A abych nezůstala nic dlužna kladům, tak Brendan Gleeson je zlatíčko a Ralph Fiennes taky ujde. Scéna jeho zhmotnění je velmi působivá.(9.1.2008)

  • Marigold
    ***

    Nedá se svítit, filmový Harry Potter pro mě zůstane i po čtvrtém pokusu pouze lehce nadprůměrnou fantasy podívanou s tučným budgetem. Nečekal jsem od Mika Newella žádný zázrak (když to nedokázal ani silný autor typu Cuaróna, co čekat od konzervativního Angličana?) a také jsem žádný nedostal. První část filmu je nudný sled nezapamatovatelných epizod a hovorů, ve kterých se zrcadlí režisérova nejistota a nefamiliérnost s fantasy světem K. D. Rowlingové. Čtvrtý Potter nikoli překvapivě naskočí až plesovou scénou, která sedí Newellově sentimentálně-komediálnímu naturelu a je vyvedena s britským šarmem a humornou lehkostí. Dalším pozitivem je druhá část filmu po intermezzu, kdy už se Newellovi lépe daří evokovat tolik omílanou temnou atmosféru. Sice si neustále zoufale pomáhá zaručenými rekvizitami (déš't, mlha, chrliče), ale i divák knihy neznalý už si má šanci v dynamičtějších sekvencích kouzelnických tyrád mistra Pottera pár vděčných míst najde (bludiště, podvodní scéna). Složím-li to zpětně do celku, je to lehce nesourodá tříšť, které chybí pevnější motivace a silnější příběh, který by tomu dělal kostru. Navíc do logiky oproti knize (jak jsem se doptal) dost zatéká a film místy příliš nepočítá s nezasvěceným divákem. Závěr napovídá, že už si snad příště konečně i my Potter-bezvěrci budeme dívat na něco jiného než na nekonečný seriál Bradavice 90210. Shrnuji: filmařsky čtvrtý Potter kvalit Cuarónova předchůdce zdaleka nedosahuje, je opět dětinštější, škrobenější, méně civilní, staromilský, ale hlavně o poznání víc podpořený rekvizitami. Herecky opět průměrné (ale Hermiona potvrzuje růst po všech stránkách, na kterýžto se hezky hledí). Technicky je to báječné, spektakulární, vymazlené. Bohužel je pro mě trochu těžké hledět tři hodiny na krásné barevné obrázky, když mi za tím chybí hlubší emoce. Ale to už je zkrátka můj problém.(11.12.2005)

  • - Když Harry (Daniel Radcliffe) ráno snídá, kouká na Cho (Katie Leung). Kouká na ni přes celou místnost, a ona sedí u stolu Zmijozelu se svýma kamarádkama. Přitom Cho do Zmijozelu vůbec nechodí. (orkadimenza)

  • - V knize se nachází mnoho vedlejších příběhů, a proto se uvažovalo o rozdělení filmu na dvě části. Nakonec k tomu nedošlo a i to je důvodem, proč film nezačíná jako obvykle v Zobí ulici. Scenáristé museli vystřihnout mnoho scén, tudíž se jim poměrně nezajímavý úvod nevešel do plánu. (ricky4)

  • - Když Hermiona (Emma Watson) tančí na plese, její boty jsou růžové. Jenže když pláče na schodech, tak boty, které si sundává, mají černou barvu. (orkadimenza)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace