Nastala chyba při přehrávání videa.
  • larelay
    ****

    Nech sa na mna nikto nehneva, ale Harry je proste pisany pre vekovo mladsiu populaciu, a preto sa moje hodnotenie jednotlivych casti odvija prave od tohto faktu. Ohnivy pohar je ovela viac pozeratelne, ako Vezen z Azkabanu. Bolo to vtipne, ani raz som sa nepozrela na hodiny a hlavne, krasna vyprava. Je jasne, ze keby sme to mali hodnostit z aspektu filmarskeho umenia, Azkaban jednoznacne vedie. Ale bohuzial musim byt objektivna z pohladu bezneho laickeho divaka. Viac menej okrem jednotky ma ziaden Harry nesklamal. Len tak dalej.(2.9.2007)

  • Marius
    ****

    Udalosti a osoby v tomto príbehu sú vymyslené. Akákoľvek podobnosť s realitou je čisto náhodná. Miesto : kdesi v Hollywoode. Potemnelá kancelária režiséra Newela. Za stolom sedí režisér a samotný Harry Potter.... Newell: „Harry , potrebujem aby tvoj štvrtý film vyzeral bombasticky ....“ Harry : „EFECTA MAXIMMAA.....“ Newell: „...ešte bombastickejšie ako všetky doterajšie hlavne tie draky nech vyzerajú ako živé .....“ Harry : „EFECTA DRACONIS BOMBASTICAAAA.....“ Newell : „áno áno to je ono a teraz ešte nech to má poriadne nahypovanú kampaň.“ Harry : „MARKETINGUS ULTRAFUCKAHYPERUS!!“ Newel : „Áno áno, také čosi......a nenapadá ťa už nič iné Harry ? Harry : „Čo tak zložitejší príbeh a komplikovanejšie postavy ?“ Newel : „Aaale choď však Rowlingová to furt píše ako rozprávku“ Harry: „A čo keby si to natočil trochu temnejšie ?“ Newell : „Blázniš, veď by na to nemohli deti, dosť veľký risk bol už to, že ktosi umrie“. Harry: „ A čo keby Voldemort nevyzeral ako zle zachovaná múmia a nesprával sa ako idiot ?“ Newell: „ Harry, my točíme popkorn, nie filozofickú esej, cháp že zlo musí byť porazené a musí byť zlé na prvý pohľad.“ Harry : „Tak mi teda rejžo povedz, kvôi čomu by to náročnejší divák mal vidieť ?“ Newell: „ No.......lebo je to in?“ Harry sklopí hlavu , zavrie dvere a popod nos si zašomre „Ešteže tam máme tú plesovú časť, čo je celkom sranda a snáď to ako každý diel zachráni Emma Watson....lebo inak je to najslabší film série...ani Cho som nezbalil a vôbec...mám pocit že sa na tento film dá rýchlo zabudnúť...“ 8/10(11.12.2005)

  • Anthony
    ****

    Slabé čtyři hvězdy jsou pro mě po jasně pětihvězdičkovém třetí díle zklamáním. V souboji Cuarón - Newell, Newell neobstál. Především se čtvrtou knihu narozdíl od třetí nepodařilo odpovídajícím způsobem převézt do scénáře. Zatímco v trojce působily scénáristické úpravy přirozeně, zde vede snaha odvyprávět co nejvíce na co nejmenším prostoru k dějovým skokům a nedotaženosti mnoha scén, k rychlé kumulaci zápletek, aniž byl prostor je nějak více vysvětlit či přiblížit. Hlavně mi ale dost chybělo temnější ladění knihy - kde byl důraz kladen na Harryho těžký psychický stav, poté co se k němu skoro všichni otočí zády, protože ho podezírají z podvodu - tady tento motiv trvá asi pět minut a pak je zase vše v pořádku. Podobně Harryho trápení milostné je tu zjednodušeno, že osloví dívku, ona odmítne a jede se dál - o tom, co je to za holku a co k ní Harry cítí, není ve filmu nic. Navíc i ty akční a "strašidelné" scény, které Newell akcentuje nemají onu působivost, kterou jim dokázal dát Cuaron. Například klíčová scéna v labyrintu a scéna s Voldemortem nemá ani náznak oné působivosti, když se v trojce objevili mozkomorové. S herci jsem byl víceméně spokojen, jen bohužel většina z nich měla minimum prostoru. Ani herecký projev Radcliffa mi nedělá problémy, ostatní si pak skoro neužijeme. Rupert Grint jako Ron už přestává být tím příjemným humorným oživením z prvních dílů a stává se nesnesitelným. Samostatnou kapitolou je pak několikaminutová scéna s Ralphem Fiennesem v klíčové roli Voldemorta - ne že by Ralph nehrál dobře, ale jeho postava rozhodně nemá tolik působivosti kolik by mít měla. Ještě se zastavím u hudby - Johna Williamse nahradil Patrick Doyle. Zatímco Williams přinášel díl od dílu lepší hudbu - od průměrné jedničky se propracoval k dokonalé a motivy nabité trojce, Doyleovo score je krokem zpátky. Málo výrazných motivů a hlavně když už nějaký výrazný motiv obsahuje samostatná hudba na CD, tak ve filmu je hudba použita velmi nešetrně a nezajímavě. Nejkřiklavější je opravdu nádherné love theme (na CD jako Harry in Winter), které se ovšem ve filmu objeví asi na deset sekund.(24.12.2005)

  • Lima
    ***

    Smím-li vyslovit názor obyčejného mudly, jakým jsem já, tak Newell nic nepokazil, ale ani nenadchl. Především tu není jediná scéna či jediná postava, která by mně ohromila, zaujala či vyděsila. Se slzou v oku vzpomínám na stylové Cuarónovy mozkomory, kteří tak dokonale brnkali na temnou strunu příběhu, v Newellově filmu zde temnotu zastupuje Voldemort, který by nevyděsil ani mého křečka (a to mám Ralpha tak rád) a jehož přehrávající teatrální finále patří k nejslabším okamžikům filmu. Hlavní problém filmu je ale v absenci hlubších emocí (aspoň na mně to tak působilo) a až příliš útržkovitém vyprávění,spousta scén je dějově nedotažených, Newell zbrkle, zřejmě i díky scenáři, skáče od scény ke scéně, člověk netknutý knižní předlohou tápe a holým faktem zůstává, že plně docenit Newellův film mohou snad pouze čtenáři, kteří mohou porovnávat své čtenářské vizuální představy s děním na plátně. Věřím, že by pomohlo film "natáhnout", či rozdělit na dvě části a učinit tak děj plnějším dojmem. Jo a jen tak mimochodem, touha po hypogryfovi, model Klofan, mě už přešla. Teď prahnu po "žaberníkovi", s ním by se dalo při mé plavecké mizérii dobře machrovat před ženskými v bázéně :o)(21.2.2006)

  • Gemini
    ****

    No, z Harryho se nám stává velký kluk. Aspoň některé části jeho těla jsou o tom přesvědčeny:) S novým režisérem však odešla i ta hrst humoru, která mě tak těšila u Vězně Z Azkabanu, a zůstala z ní jenom maličká špetka. Stejně tak se zde zatím nejvíc projevil čím dál šílenější a rozmáchlejší literární styl paní Rowlingové a nutnost jeho výrazného ořezu. Ke knižnímu Gobletu to mám od filmového zpracování časově nejblíž ze všech dosavadních pokračování, takže mi jisté zákroky přišly opravdu rušivé a přišel jsem si nepěkně ošizen. Ovšem abych jen nehaněl, ples byl naprosto famózní... stejně jako zvedačka Emmy Watsonové, a tím nemyslím tu taneční figuru, kterou tak proflákl Patrick Swayze;) Dalším extrémně příjemným překvapením pro mě byla hudba, která tentokrát měla parametry výraznosti, rozmanitosti a vyrovnané kvality, jako by ani nebyla od Williamse:) Dílem s největší přidanou hodnotou oproti předloze nadále zůstává Vězeň Z Azkabanu a dílem s nejnižším koeficientem vhodnosti pro děti se stává Ohnivý Pohár. Nejde snad o děsivost nebo násilnost nebo tak něco, v tomhle ohledu považuji za neškodného i Pána Prstenů, kde se armády masakrují jedna symfonická báseň za druhou...to víte, hudba Ainur...spíš jde o celkové sychravé a ponuré ladění celého filmu, které má do dětského filmu asi tak daleko jako Iva Kubelková k současným "královnám krásy":P Jsem zvědav jak to celé skončí, nicméně stále trvám na tom, že není nutné dávat za to byť jen jedinou korunu či jiný ekvivalentní mrzký peníz;) 80%(21.5.2007)

  • - Na konci filmu, když jde Harry (Daniel Radcliffe) s Ronem (Rupert Grint) a Hermionou (Emma Watson) po chodbě Bradavic, z výklenku, zpoza kterého jde vidět letící krásnohůlský kočár, je vpravo vidět ruka člena natáčecího štábu. (orkadimenza)

  • - Když Harry (Daniel Radcliffe) ráno snídá, kouká na Cho (Katie Leung). Kouká na ni přes celou místnost, a ona sedí u stolu Zmijozelu se svýma kamarádkama. Přitom Cho do Zmijozelu vůbec nechodí. (orkadimenza)

  • - Hlas v rádiu, které na začátku filmu poslouchá Frank Bryce, patří ve skutečnosti režisérovi Mikeovi Newellovi. (HappySmile)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace