Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Phobia
    ***

    Harry Potrat a jeho Beďary... pardon, jeho Bradavice jsou zpět! Tentokrát se pubescentní pidlovoký mág musí vypořádat nejen s obvyklými úklady Pána zla a jeho pohůnků, navíc je nucen absolvovat kouzelnický trojboj o Mattoni Ondrášovka Fire Cup proti ru(mun?)skému kulturistovi, žabožroutí upjaté pipi a upíru Patyzónovi. Ale šlak vzal rivaly, nebezpečné soutěže i Temného pána: vůbec nejhorší je sehnat holčičí doprovod na školní ples, když se Harry rozhádal se svým homokámošem Ronem! Čtvrtý (nebo který) díl Harryho Posera nabízí víceméně to, co předchozí kousky - pokračuje v nastoleném trendu houstnoucí temnoty, obsahuje několik scén povedených a část otravné vaty (hlavně ples), závěrečné veledlouhé titulky s úděsným přeslazeným songem by dobrovolně absolvoval pouze odhodlaný sebevrah. Nejsem tak docela cílová skupina, ale neměla jsem nutkavou potřebu rozmlátit bednu, ba dokonce ani ji vypnout. 66,6%.(26.4.2011)

  • Divočák
    ***

    Jednoznačně nejslabší filmový Potter, režie strašně zmatená, ze scénáře člověk, který nečetl knihu, pochopí jen minimum informací, Famfrpálové mistrovství, na které jsem se nejvíc těšil, neobsahuje ani jeden zápas a naopak Rita Holoubková je obsažena zcela zbytečně, protože úplně chybí v knize obsažené vyvrcholení pointy s ní. Zbytečně zabité záběry. Ralph Fiennes jako Voldemort (sice s odřenýma ušima) obstál, ale zbytek nového osazenstva je castingově zvolen povětšinou velmi nevhodně. Třeba taková Fleur - v knize byla popsána jako nadlidsky krásné stvoření (ona to taky byla víla), ve filmu ji hraje průměrná a nezajímavá buchta. Chybí také jakékoliv ztotožnění s hlavními postavami (viz smrt Digoriho - v knize vám to úplně vyrazí dech, ve filmu si toho pomalu nevšimnete). Zatímco první 2 díly se knihám přinejmenším vyrovnaly, 3 a 4 kulhají někde hodně vzadu. Ta třetí * je za obstojnou poslední půlhodinu, která je ale na 157 minutový film hodně málo.(29.11.2005)

  • Lima
    ***

    Smím-li vyslovit názor obyčejného mudly, jakým jsem já, tak Newell nic nepokazil, ale ani nenadchl. Především tu není jediná scéna či jediná postava, která by mně ohromila, zaujala či vyděsila. Se slzou v oku vzpomínám na stylové Cuarónovy mozkomory, kteří tak dokonale brnkali na temnou strunu příběhu, v Newellově filmu zde temnotu zastupuje Voldemort, který by nevyděsil ani mého křečka (a to mám Ralpha tak rád) a jehož přehrávající teatrální finále patří k nejslabším okamžikům filmu. Hlavní problém filmu je ale v absenci hlubších emocí (aspoň na mně to tak působilo) a až příliš útržkovitém vyprávění,spousta scén je dějově nedotažených, Newell zbrkle, zřejmě i díky scenáři, skáče od scény ke scéně, člověk netknutý knižní předlohou tápe a holým faktem zůstává, že plně docenit Newellův film mohou snad pouze čtenáři, kteří mohou porovnávat své čtenářské vizuální představy s děním na plátně. Věřím, že by pomohlo film "natáhnout", či rozdělit na dvě části a učinit tak děj plnějším dojmem. Jo a jen tak mimochodem, touha po hypogryfovi, model Klofan, mě už přešla. Teď prahnu po "žaberníkovi", s ním by se dalo při mé plavecké mizérii dobře machrovat před ženskými v bázéně :o)(21.2.2006)

  • betelgeuse
    ***

    Průšvih, co si budeme povídat. Čím jsou předlohy dějovější, tím víc vadí, že Kloves je otrok s náhubkem od dominy Rowlingové, který si nedovolí do košatých předloh výrazněji zasáhnout a udělat z nich pořádný, pevně strukturovaný příběh. Newellovi zase vyloženě sedí komediálně-vztahová poloha prostřední části filmu, jinak ale jenom popisuje, bez zvláštního smyslu pro atmosféru (viz Cuarón) či rytmus / dynamiku scény (nemluvě o celku). Ta s Voltemortem je bez debat zklamáním, což platí i o arcipadouchově designu, kde bych dal přednost eleganci romantického horroru před tímto vyholeným ošklivkou. A Radcliffe jenom potvrzuje absenci talentu a charizmatu. Možná je ale hlavní problém v předloze samotné: Rowlingová se opakuje, vývoj se omezuje na konkretizaci, zhmotňování Zla. Harry Potter jako osobnost, hrdinský mýtus se prakticky nevyvíjí, pouze se znovu a znovu dostává do dramatických vírů, které autorka buduje podle stejného mustru. Mění se pouze jednotlivosti – nositelé Zla, rekvizity, vizuální atrakce – a i zde se projevuje jisté opotřebování, resp. ucházející invence. Takže si společně s Public Enemy notuju: Don´t Believe the Hype! A Mirce Spáčilové.(4.12.2005)

  • Matty
    ****

    S Ohnivým pohárem vychází najevo, jak zoufale je série Potterovských filmů závislá na muži/ženě na režisérském sesli. Hlavní hrdina – na rozdíl třeba od bondovek – nedokáže utáhnout celý film. Knižní předloha je sice kvalitní, avšak její otrocký přepis výsledku jedině ublíží, takže zábavu v konečném důsledku zajišťuje hlavně ten režisér. Pro mnohé bylo velkým překvapením, když se Vězně z Azkabanu ujal mexický „odborník na teenagerskou erotiku“ Alfonso Cuarón, jenže ten všem pochybovačům vytřel zrak, když natočil temný, napínavý a hlavně svižný snímek oproštěný od upjatosti prvních dvou dílů. Vybrání nevýrazného Mikea Newella tedy nebylo až takovým odvazem, no, každopádně měl nač navazovat. A pustil se do toho se vší vervou. Stylizace úvodního Mistrovství světa ve famfrpálu je velmi moderní a velkolepá, o to více po úvodním „nažhavení“ zamrzí nekompromisní střih na pozápasové veselí přerušené zásahem smrtijedů, jejichž pochodující šiky připomenou aktivity Ku-Klux klanu. Ale slušné tempo Newell udržuje ještě během efektivního nástupu krásek z Krásnohůlek a bulharských drsňáků. Polevuje teprve v průběhu hodiny „Pošuka“ Moodyho, kdy pitvoření s přerostlým pavoukem a Hermionina přecitlivělost působí velmi nepřirozeně, tedy i rušivě. Bohužel podobných momentů je zde více. Částečně vinou chabých hereckých výkonů ústřední trojky, částečně i příliš okatou snahou sdělit nám, že „Hermiona je taky holka“. Počínaje prvním úkolem Turnaje tří kouzelnických škol, filmu zcela dochází energie a až na malé oživení v podobě „rockového plesání“ se až do tolik očekávaného finálního střetu „face to face“ drží zlaté, nevzrušivé střední cesty. Od Columbusových filmů se to liší předně velkolepější výpravou, lepšími triky a dospělejšími hrdiny. On to nebyl špatný nápad, koncipovat Ohnivý pohár jako napínavý thriller s hororovými prvky (zvlášť scéna z bludiště za mnohé vděčí Osvícení), ale stále je zde patrná snaha vyhovět především dětskému publiku (což je zároveň nejzásadnější odklon od teenagerského Vězně z Azkabanu). Když dospívají čtenáři, knihy a jejich hrdinové, tak proč by nemohly také filmy? 75% Zajímavé komentáře: kiddo, Marius, Legas, emo, Indy(14.8.2006)

  • - Při druhém úkolu za Harryho (Daniel Radcliffe) nezaskakuje žádný dublér. Daniel musel zvládnout všechny náročné požadavky, kterými mj. bylo vydržet až 30 vteřin bez vydechnutí bublinek. Celý druhý úkol se natáčel v umělé vytvořené nádrži, jež byla 18 metrů dlouhá, 6 metrů hluboká a naplněná více než 2 000 000 litry vody. Uvnitř nádrže se nacházel zvláštní prostor se vzduchem - bylo tak učiněno z důvodu, aby se herci nemuseli pořád vynořovat nad hladinu. Daniel Radcliffe strávil pod vodou během třech natáčecích týdnů 40 hodin. (ricky4)

  • - Během natáčení pod vodou se Dan Radcliffe, někteří další herci a celý štáb, co pracoval na podvodních scénách, nechali vyfotit se sobími parohy a červenými nosi a tuto fotku potom vypustili jako vánoční přání. (HappySmile)

  • - Film se stal s výdělkem 895 924 036 amerických dolarů nejvýdělečnějším snímkem roku 2005. (Mr.Hudson)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace