Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ****

    S Ohnivým pohárem vychází najevo, jak zoufale je série Potterovských filmů závislá na muži/ženě na režisérském sesli. Hlavní hrdina – na rozdíl třeba od bondovek – nedokáže utáhnout celý film. Knižní předloha je sice kvalitní, avšak její otrocký přepis výsledku jedině ublíží, takže zábavu v konečném důsledku zajišťuje hlavně ten režisér. Pro mnohé bylo velkým překvapením, když se Vězně z Azkabanu ujal mexický „odborník na teenagerskou erotiku“ Alfonso Cuarón, jenže ten všem pochybovačům vytřel zrak, když natočil temný, napínavý a hlavně svižný snímek oproštěný od upjatosti prvních dvou dílů. Vybrání nevýrazného Mikea Newella tedy nebylo až takovým odvazem, no, každopádně měl nač navazovat. A pustil se do toho se vší vervou. Stylizace úvodního Mistrovství světa ve famfrpálu je velmi moderní a velkolepá, o to více po úvodním „nažhavení“ zamrzí nekompromisní střih na pozápasové veselí přerušené zásahem smrtijedů, jejichž pochodující šiky připomenou aktivity Ku-Klux klanu. Ale slušné tempo Newell udržuje ještě během efektivního nástupu krásek z Krásnohůlek a bulharských drsňáků. Polevuje teprve v průběhu hodiny „Pošuka“ Moodyho, kdy pitvoření s přerostlým pavoukem a Hermionina přecitlivělost působí velmi nepřirozeně, tedy i rušivě. Bohužel podobných momentů je zde více. Částečně vinou chabých hereckých výkonů ústřední trojky, částečně i příliš okatou snahou sdělit nám, že „Hermiona je taky holka“. Počínaje prvním úkolem Turnaje tří kouzelnických škol, filmu zcela dochází energie a až na malé oživení v podobě „rockového plesání“ se až do tolik očekávaného finálního střetu „face to face“ drží zlaté, nevzrušivé střední cesty. Od Columbusových filmů se to liší předně velkolepější výpravou, lepšími triky a dospělejšími hrdiny. On to nebyl špatný nápad, koncipovat Ohnivý pohár jako napínavý thriller s hororovými prvky (zvlášť scéna z bludiště za mnohé vděčí Osvícení), ale stále je zde patrná snaha vyhovět především dětskému publiku (což je zároveň nejzásadnější odklon od teenagerského Vězně z Azkabanu). Když dospívají čtenáři, knihy a jejich hrdinové, tak proč by nemohly také filmy? 75% Zajímavé komentáře: kiddo, Marius, Legas, emo, Indy(14.8.2006)

  • kinej
    ****

    Ohnivý pohár je ze všech Potterů zatím nejobyčejnější. Oproti trojce pád dolů. Daniel Radcliffe hraje díl od dílu hůř. Jak stárne projevuje se u něj čím dál více nedostatek talentu. Přesně naopak tomu je u Ruperta Grinta, který je opravdu dobrý herec. Dost mě znervózňovalo také randění hlavních protagonistů. Je to poprvé, kdy jsem se v této sérii setkal s takovou trapností. Na druhou stranu Ralph Fiennes je skvělá volba.(15.4.2006)

  • xxmartinxx
    ***

    Pro mě je tenhle díl velkým krokem zpět oproti trojce. Jakoby se snažil vytěžit z Cuarónova stylu, ale sakra mu to nejde. Navíc tak dlouhá kniha nejde zfilmovat ve dvou hodinách, když nejste schopni ústupků. Možná, že kdyby se tvůrci tak křečovitě nedrželi knihy a nesnažili se natočit film pro děti, bylo by to lepší. Právě to je totiž podle mě největší problém tohoto dílu. Pořád je to lepší než otravná dvojka a jednička, ale trojka je nepřekonaná. 50%/60% A ujištění z toho, že Harry Potter nikdy nebude seriózní ságou.(9.9.2008)

  • Lima
    ***

    Smím-li vyslovit názor obyčejného mudly, jakým jsem já, tak Newell nic nepokazil, ale ani nenadchl. Především tu není jediná scéna či jediná postava, která by mně ohromila, zaujala či vyděsila. Se slzou v oku vzpomínám na stylové Cuarónovy mozkomory, kteří tak dokonale brnkali na temnou strunu příběhu, v Newellově filmu zde temnotu zastupuje Voldemort, který by nevyděsil ani mého křečka (a to mám Ralpha tak rád) a jehož přehrávající teatrální finále patří k nejslabším okamžikům filmu. Hlavní problém filmu je ale v absenci hlubších emocí (aspoň na mně to tak působilo) a až příliš útržkovitém vyprávění,spousta scén je dějově nedotažených, Newell zbrkle, zřejmě i díky scenáři, skáče od scény ke scéně, člověk netknutý knižní předlohou tápe a holým faktem zůstává, že plně docenit Newellův film mohou snad pouze čtenáři, kteří mohou porovnávat své čtenářské vizuální představy s děním na plátně. Věřím, že by pomohlo film "natáhnout", či rozdělit na dvě části a učinit tak děj plnějším dojmem. Jo a jen tak mimochodem, touha po hypogryfovi, model Klofan, mě už přešla. Teď prahnu po "žaberníkovi", s ním by se dalo při mé plavecké mizérii dobře machrovat před ženskými v bázéně :o)(21.2.2006)

  • Dudek
    *

    Harry Potter a Ohnivý pohár je v mnohém jiný než ostatní díly. Především se jedná o dospělejší film. Mike Newell, ať si říká kdo chce co chce, se s režií vypořádal mnohem lépe než jeho předchůdci. Dává více prostoru atmosféře, která předchozím filmům chyběla. Každý díl se chlubil nálepkou temnější než kdy dřív, pravdou však je, že jediný díl, který opravdu ztemnil je právě Ohnivý pohár. Vizuální stránka filmu je na jedničku podtrženou, stejně tak i Newellova vize magického světa, vždyť stadión je naprosto dokonalý - na první pohled se zdá jako obyčejný mudlovský národní stadión, ale hned na druhý si všimneme, že není tak v pořádku. Co je tedy v nepořádku? Někteří z vás již naráželi na jistou nepovedenost scénáře, který sází na to, že každý divák je zároveň znalcem knižní předlohy. Ona vůbec znalost Harryho Poterra tento film stahuje dost dolů. Koukněte se na ten hrozivý spoiler, který šíří samotný distributor - láká na velkolepé povstání lorda Voldemorta. Je to tak v pořádku? Ne, to v žádném případě. Jak pro někoho může mít tato scéna šokující podstatu, když o ní bude vědět? Věřte tomu nebo ne, ale existují i tací, kteří knihu nedočetli. A já takových lidí znám více než dost. Ale vraťme se o krok zpět, ke scénáři. Je opravdu hrůzné, kolik logických děr v sobě má. Nepodává žádná vysvětlení a prostě jen stroze plyne dál. A vůbec. Ten papír v sobě nic neskrývá. Pod náznakem příběhu s textem není nic jiného než prázdnota. Tak neuvěřitelně plytký film se jen tak nevidí, a ještě horší na tom je to, že si hraje na veliké dobrodružství. Pod nádherným režijním kabátkem se tak skrývá jen skoupá kostra. Mike Newell to ale rozhodně zvládl jak nejlépe mohl. Jeho vize magického světa je pro mě ve světě filmu zatím nepřekonaná a to jsem se ani nedostal ke scénám, které si vyloženě vychutnává (ples, příchod studentů z Kruvalu a Krásnohůlek...). Též filmu dodává emoce, které těm předchozím naprosto chyběli. Divák se tak může přistihnout, jak soucítí s hrdiny a má o ně dokonce i strach. S hrdiny, jejichž herečtí představitelé nejsou zrovna šťastně vybráni. Nic proti hereckým výkonů. Abych se přiznal, jediný, kdo působil jako pěst na oko je Daniel Radcliffe. V některých okamžicích, sice hraje celkem slušně, ale jinde buďto přehrává nebo předvádí nějakou šílenost, která se do té situace absolutně nehodí. Nový film, nové postavy – s výběrem nových tvářích jsem souhlasil. Tedy většinou. Cho Chang, Igor Karkarov, Madam Maxime a dva nový soutěžící, ti všichni byli naprosto v pořádku, ale Brendan Gleeson mi na Moodyho vůbec neseděl, avšak svou roli zahrál skvěle, to ano. Dokonce i Voldemort byl vybrán velice dobře, i když nepůsobil vůbec takovým dojmem, jak by měl a celou sérii tak shazuje o stupínek dolů... Nedůstojnosti – poslední věcí, na kterou bych se zaměřil jsou chyby, které režisér udělal. Nenašel jsem jich sice moc, ale na druhou stranu byly docela drsné. Nejvíce upozorním na tuto – použití trapných vtípků v naprosto nevyhovujících situacích. Pamatujete si ten moment, kdy Brumbál představuje ve Velké síni studentům soutěž? Pak si jistě vzpomínáte i na příchod školníka. Musím se přiznat, že je tato scéna naprosto mimo a jediné co by pomohlo je vystřihnutí. Školníkův běh a pak i příchod k řediteli školy, to vše je jasným odkazem na romantické komedie, odkud si Newell tento prohřešek také přinesl. Jinak, jak jsem řekl, jsem s režií nadmíru spokojen, ovšem scénář (dialogy, posloupnost děje) je neskutečný průser...(17.4.2006)

  • - Ve scéně, kdy Moody (Brendan Gleeson) přemění Malfoye (Tom Felton) ve fretku a následně ho začne honit kolem stromu, odloží si svou hůl a ta zůstane stát kolmo k zemi. V dalším záběru však stojí trochu šikmo a pak opět kolmo. (ELBobes)

  • - Brendan Gleeson (Moody) a Daniel Radcliffe (Harry) si oba spolu zahráli už v Radliffově prvním filmu Agent z Panamy (2001). (HappySmile)

  • - Stejně jako ve druhém filmu, když bylo potřeba, aby byli mladí herci dlouhou dobu bez hnutí, používaly se místo nich figuríny v životní velikosti. (HappySmile)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace