poster

Ptáci

  • USA

    The Birds

  • Slovensko

    Vtáky

Horor / Thriller

USA, 1963, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • imf
    *****

    Dechberoucí, nervydrásající, trikově pokrokové a navzdory žánrovému posunu pořád stoprocentně hitchcockovské. Ptáci se mi neproklovali úplně na kost, ale tiché pokoře a pokleslé čelisti jsem se stejně neubránil. Výhodou Hitchových filmů navíc je, že stárnou pomaleji než plastový kelímek uprostřed lesní obory. Klidně se na ně můžete mrknout pětačtyřicet let po premiéře a přesto se nebudete chichotat. O jaké "ptákovině" z posledních let můžete něco takového říct? Moc jich nebude.(5.1.2008)

  • FlyBoy
    ****

    Objavný katastrofický "horor" v ktorom sa nič nedeje a predsa sa niečo deje. Napriek zastaralému looku stále fascinuje pretrvávajúca obavu zo záhadnej inzultácie matky prírody. Skrz povrávačky o hrozbe príchodu rozdivočených vtákov a ich netušené kolektívne nálety Hitchcock navodzuje dusnú klímu plnú napätia, ktorú vytvára pomocou etapového odkrývania fabule. Najskôr bedlivo mapuje terén, popritom podrobne vykresľuje profily postáv, so zlom nakladá v náznakoch čo vyvoláva dostatočný príval stresu i paniky a nakoniec už len servíruje číru beznádej živenú nevedomosťou; samozrejme dnes už iba v rámci onoho fikčného sveta. Aj keď som sa nebál ani minútu a napočítam kľudne 5-6 (keď nie viac) silnejších počinov z dielne A.H., tak "Birds" si kvôli nesmiernej pedantnosti a vtedajšej originálnosti nedovolím nevyzdvihnúť.(11.8.2011)

  • 3DD!3
    *****

    Na svou dobu mají PTÁCI naprosto vynikající triky. Hitch nezklamal a geniálně vrství atmosféru od jednoho útoku k druhému. I než na scénu přiletí sami opeření aktéři, se divák nenudí. Moc pěkně vybudovaná a poměrně netradiční balící linka zaujme i pobaví. Kéž by všichni režiséři a scénáristé i dnes svým projektům věnovali takovou péči.(2.1.2011)

  • Dudek
    ****

    Velice zajímavý film z dílny klasika hororové tvorby, Alfreda Hitchcocka, si dokáže svého diváka získat především podmanivostí jednotlivých obrazů, pečlivým budováním charakterů a zejména pečlivou atmosférou. Jedná se o jeden z mála snímků, v nichž se tvůrce nesnaží vyvolávat v divákovi nějaké sympatie k hlavním protagonistům, ale vše nechává na nich. Pomalu nám odkrývá jejich jádro, aby nám nakonec mohl ukázat, že jsou vlastně úplně jiní. Jediné co bych trochu ztrhnul je otevřený závěr a hlavně nezodpovězení velikého množství otázek. 75%(1.5.2006)

  • Karlos80
    ***

    Jednoznačně zklamání a v tomto případě nebudu shovívaví ani k samotnému jménu Hitchcock. Po Psychu, Vertigu a Severozápadní lince, jde z mého pohledu jednoznačně o slabší film. Kdo se trochu vyzná ve filmech od tohoto velikého režiséra, musí mu to být hned jasné. Označení horor bych tu zrovna nepoužil, spíš bych tento film definoval přívlastkem drama a thriller. Tísnivá scénérie ve filmu však byla dobrá, ale těch překvapujících a šokujících momentů tu zas až tak moc nebylo. Samotný divák je tu však stylově držen stále v jakémsi napětí, co přijde, film divákovi podává jen náznakové a předběžné informace, jeho pozornost od podstatného momentu je zde odkloněna. Vyzdvihl bych skvělou kameru se všemi těmi dobrými vizuálními efekty, krásnou kolorovanou barvu a samozřejmě tu skličující atmosféru s neotřelou a později často kopírovanou akustikou charakterizovanou zvláštními zvuky (opět skvělý Bernard Herrmann), elektronickými šumy, syntetizéry a křikem ptačích hejn. Film je prakticky bez normální hudby. Nejlepší a nejsilnější scéna? Tak asi ta závěrečná, kde je celá rodina uvězněna ve vlastním domě a obklopena pouze masivním zvukem těchto zvířecích zabijáků. Ale, co je zas fakt, tento snímek byl vlastně takový praotec všech pozdějších zvířecích hororů se všemi těmi mravenci, kobylkami, nebo pavouky.(5.1.2008)

  • - Ve filmu nezazní žádná hudba kromě pár zvuků vytvořených na jednom z raných elektronických simulátorů a zpěvu dětí ve škole. Přesto je Hitchcockův dvorní skladatel Bernard Herrmann uveden v titulcích jako "zvukový poradce". (Morien)

  • - Protože Hitchcock během natáčení filmu jak osobně, tak pracovně dobře vycházel s Evanem Hunterem, požádal tohoto spisovatele, zda by mohl podle povídky Winstona Grahama připravit adaptaci Marnie (1964). [Zdroj: Vždyť je to jen film]. (Pavlínka9)

  • - Protože Hitchcock během natáčení filmu jak osobně, tak pracovně dobře vycházel s Evanem Hunterem, požádal tohoto spisovatele, zda by mohl podle povídky Winstona Grahama připravit adaptaci Marnie (1964). [Zdroj: Vždyť je to jen film]. (Pavlínka9)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace