poster

Ptáci

  • USA

    The Birds

  • Slovensko

    Vtáci

  • Československo

    Vtáky

Horor / Thriller

USA, 1963, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • InJo
    *****

    Skvělý důkaz toho, že i tak "nízký" subžánr, jakým je zvířecí horor, může disponovat kvalitním scénářem, který věnuje postavám (nutno dodat, že výborně charakterizovaným i zahraným) a vztahům mezi nimi mnohem více prostoru než oněm ptačím útokům (což ale jistě spoustu hororových nadšenců značně otráví), které působí spíše jako katalyzátor dění než jako ústřední motiv. PTÁCI jsou tak ve výsledku bezchybným (stárnoucí triky jsem ochoten odpustit) a komplexním mixem hororu, katastrofického thrilleru a rodinného dramatu s prvky romantiky. A gradace děje je zde skoro stejně tak precizní jako v OKNU DO DVORA. 100 %(18.1.2003)

  • dobytek
    *

    Vůbec nechápu tak vysoký hodnocení tohoto filmu. Připadá mi, že stačí, že je to od Hitchcocka a všichni se z toho posaděj na prdel. Jelikož se tak trochu zajímám o ornitologii, tak na mě tento film působí dost komicky. Rozhodně teda hejno ptáků ve mně nevzbuzuje strach, takže já tohle za horor nepovažuju. Kdyby ve filmu místo ptáků byli třeba pavouci nebo hadi, tak bych hodnotil nejspíš jinak, ale takhle dávám 1 hvězdičku (z lítosti).(25.8.2006)

  • Marigold
    ***

    Hitchcockova klasika rozhoodně nepatří mezi nestárnoucí, spíše naopak. Shlédnutí od shlédnutí je vidět, jak chátrá a schází a zbývá z ní několik opravdu mistrovských scén a spousta konverzačního a jaksi do prázdna vyznívajícího preludování. Dvě věci ale Ptáky stále drží nad vodami zapomění – režisérův jedinečný talent pro napětí, kompozici a citlivé "nazírání" a fakt, že Ptáci byly první a v pozdějším přívalu zvířecích vrahů dost možná jeden z nejlepších horrorů. Narozdíl od skutečných hitchcockovských vrcholů však viditelně ztrácí dech a nabývá přibývajícími léty na křečovitosti a nudě. Mistr má prostě světlejší místa, která neblednou.(19.12.2004)

  • Webb
    ****

    Jeden z nejkultovnějších, nejnapínavějších, nejatmosféričtějších filmů Alfreda Hitchcocka, který svojí bezchybnou režií nechal strach zadřít nám divákům pod nehty. Mistrovské dílo, které by měl vidět každý. [8/10] (Alfred J. Hitchcock, Universal) (Technicolor /// Produkce: Alfred Hitchcock /// Scénář: Evan Hunter podle povídky Daphne du Maurierové /// Kamera: Robert Burks /// Nominace na Oscara: Ub Iwerks (vizuální efekty)) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE](22.1.2008)

  • Superpero
    ***

    Všechno, kromě sympaticky napsaných dialogů a půvabu Tippi Hedren, na tomhle filmu brutálně zestárlo. Atmosféra se vytrácí ve zbytečně dlouhých scénách a útoky ptáků by chtěly podpořit nějakou údernou hudbou. Nejvíc mě ale zklamal useklý konec, ze kterého se člověk nedozví zhola nic, ani se nic nevyřeší, no prostě konec na prd.(28.5.2006)

  • - Ve filmu nezazní žádná hudba kromě pár zvuků vytvořených na jednom z raných elektronických simulátorů a zpěvu dětí ve škole. Přesto je Hitchcockův dvorní skladatel Bernard Herrmann uveden v titulcích jako "zvukový poradce". (Morien)

  • - Protože Hitchcock během natáčení filmu jak osobně, tak pracovně dobře vycházel s Evanem Hunterem, požádal tohoto spisovatele, zda by mohl podle povídky Winstona Grahama připravit adaptaci Marnie (1964). [Zdroj: Vždyť je to jen film]. (Pavlínka9)

  • - Scénárista Evan Hunter chtěl původně do role Suzanne Pleshetteové v té době populární Anne Bancroftovou, ale z důvodu omezeného rozpočtu a už tak finančně náročných specialních efektů se tak nestalo. (jonyyy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace