Tvůrci:
Bruce MillerKamera:
Colin WatkinsonHudba:
Adam TaylorHrají:
Alexis Bledel, Yvonne Strahovski, Elisabeth Moss, Joseph Fiennes, Madeline Brewer, Samira Wiley, Max Minghella, Ann Dowd, Amanda Brugel, O.T. Fagbenle (více)Epizody(10)
-
Offred (S01E01)
-
Den porodu (S01E02)
-
Pozdě (S01E03)
-
Nedovol těm parchantům, aby tě zničili (S01E04)
-
Věrní (S01E05)
-
Místo pro ženu (S01E06)
-
Na druhé straně (S01E07)
-
Jezábel (S01E08)
-
Most (S01E09)
-
Noc (S01E10)
Recenze (51)
Seriál předurčen k vítězství Emmy je zejména v první polovině strhujícím portrétem pokřivené totalitní společnosti a příběhem ženy, degradované na pouhý objekt. Škoda, že silné momenty později nabudou na repetitivnosti a tvůrci se rozhodnou rozběhnout několik „slepých“ podzápletek, které vyzní do ztracena. I tak ale slibný a důležitý počin letošního roku. Nejlepší epizoda: Late (3) ()
Příběh služebnice nabízí určitě zajímavé téma, ale podané hrozně roztahaným způsobem. Na jeden silný moment připadá v podstatě celý jeden skoro hodinový díl. Co mi taky vadilo je dost mizerná kamera a občas úplně nesmyslné střihy, celé to vypadá tak nějak televizně a vůbec se to neblíží technické kvalitě seriálů na Netflixu nebo HBO. Herecký ansámbl docela OK, akorát Joseph Fiennes je marnej jako obvykle a Elizabeth Moss v titulní roli mi úplně nesedí, ačkoli špatná herečka to asi neni. Yvonne Strahovski je úplně top v roli chladné velitelovy manželky. Celkově takovej trochu lepší průměr, ale na pokračování sledování dalších sérií to nevidim v nejbližší době.(HD, orig.) ()
Prvá séria mi zatiaľ neposkytla tie najpádnejšie argumenty pre to, že by nemohol byť dvaapolhodinový film lepším riešením, ale máme tu seriál a berme to ako fakt. Občas sa skutočne až neprirodzene naťahuje a dej sa extra vpred neposúva, častokrát je ale rozvláčnosť k dobru veci. Postavy sú ambivalentné, každý má svoj uhol pohľadu a v takejto spoločnosti tak dochádza k drsným konfrontáciám. Samozrejme paralely so súčasnou Amerikou sa ponúkajú samé bez ohľadu na to, či boli takto aj zamýšľané. Trumpov prístup k ženám ako k sexuálnym objektom, Kanada ako potenciálny cieľ migrácie ak im v Bielom dome prepne, ale ono PS by sadla ako riť na šerbel v akejkoľvek krajine a dobe. Škoda rýchleho opustenia deja Alexis Bledel, vyzerá to ale, že jej čas ešte nastane. ()
Nepříjemné hrozby současné společnosti a americké hodnoty dostávají zase pořádně na frak. Ocitáme se v době, která má za sebou převrat „ochraňující“ tradiční hodnoty. Dětský pláč vymizel. S porodností to šlo strmě dolů a něžné pohlaví (pouze to plodné) je tak nucené projít převýchovou – stávají se z nich pokorné služebnice, které svým novým pánům roztáhnou nohy. Na plodné dny tak čekají i v případě Offred (původním jménem June). Právě ta nás prostřednictvím četných (a jízlivých) voiceoverů s detailními záběry tváře provází svými pocity a vzpomínkami na manžela a dceru. Solidně to bublalo pod povrchem, jenomže.. Námět moc fajn, zpracování už pokulhávalo. Potenciál byl pořádný. Po celou sérii jsem si přál méně mechaničnosti a rozvláčnosti a více živočišnosti. A právě emoce – ty mi nejvíc chyběly. Pozvánku na druhou sérii jsem tak bohužel zahodil. ()
Dobrý materiál, ale bohužel naředěný do příliš mnoha dílů, kdy ty zdařilé převládají spíše v první polovině, kdy se jim daří děsit skrze zobraení života v moderní totalitě skrz existenci individuála. V druhé polovině už je z toho spíš osobní příběh, romance a moc vás už scénáristi nepřekvapí. Všechny negativní klišé dnešních seriálů jsou zde zastoupeny: zbytečně moc epizod způsobených ne tolik zajímavou vatou, otravné flashbacky, nic neřešící závěr série udělaný tak, aby se série dala v případě neúspěchu považovat za jakoby uzavřenou, ale zároveň otevřená lákavá témata do příští série pro případ úspěchů. The Handmaid's Tale nabízí spousta provokativních myšlenek ne tak úplně nepředstavitelných v dnešním světě a poukazuje na moc náboženství jako prostého nástroje na ovládnutí a vygumování stádních mozků, které si ani nevšímají, jak moc se mění kázání a mytologie, hlavně že jsou vždycky na tom správném místě. Ve spíše ateistické ČR si to možná moc neuvědomíme, ale na seriál z USA je to slušná rebelie a provokace. ()
Galerie (340)
Photo © Hulu / George Kraychyk
Zajímavosti (2)
- Když jsou Serena (Yvonne Strahovski) a Fred (Joseph Fiennes) v kině při jejich rozhovoru, lze v pozadí slyšet klasickou titulní znělku společnosti MGM s řevem lva. Společnost MGM je spolu se streamovací službou Hulu výrobce seriálu. (MakiMaki)
- V epizodě si zahrála i autorka knižní předlohy, podle které je seriál natočen, Margaret Atwood. (morgos)
Reklama