Komentáře uživatelů k filmu (59)

  • pytlik...
    **

    Nejvíce zkonzumovaných párků na délkový metr filmu, buben, co toho hodně zažil už u majora Zemana, Satinského antierotický knír, který znechucoval veškeré scény se sekretářkou a tou čechofrancouzkou, a to není zdaleka všechno. Děj poněkud nelogický - Satinský se bojí, že ho vyhodí z onoho skvělého místa obchodního zástupce, "protože by nic jiného nesehnal" (v socialismu? s jeho univerzální větou "nejsou lidi"? kdy větší plat než on měla i prodavačka na benzínce?). A proto uplácí i tisícovkou, aby udal představení, za které dostane tak maximálně stovku ve výplatě. A bojí se výhrůžek člověka, který ho chce udat pro přijímání úplatků, které mu sám dával. Poněkud směšné. A nenapadne ho nejjednodušší řešení, když nemůže za boha nikomu prodat skvělé představení "Humor na cestách", proč s ním nejde k čertu? V pekle by tuhle produkci brali ďáblíci všemi deseti, minimálně 60 představení do měsíce by pořádali, protože jen máloco dokáže nešťastníkům dále zpříjemnit pobyt v kotlech jako toto.(19.1.2013)

  • Tosim
    *****

    Komedie plně vystihuje atmosféru socialistické zábavy. Plytké estrády, tvořené pro všechny a zároveň nikoho. Člověk, který se v tom musí, i přes svůj částečný odpor a protože je to jeho práce, pachtit. Aneb samý Pytlík, žádný Freda...(16.4.2003)

  • Karlos80
    ***

    Méně známý zároveň však hodně odvážný tvůrčí snímek vynikajícího reřiséra Krejčíka z časů reálného socialismu, výborně fungující i jako satira nebo nemilosrdná parodie o pokleslé socialistické zábavě v tomto případě o poměrech v jedné estrádní agentuře..Julius Satinský byl ve své tragikomické roli s výraznou příměsí neobratnosti a smolařství velmi dobrý..Ve filmu navíc zazněla hudba v té době už nepovolované a zakazované skupiny Pražský výběr. Filmu se ale nakonec dostalo jen omezené distribuce, jeho televizní vysílání bylo v roce 1985 pozastaveno a snímek se znovu objevuje na našich obrazovkách až někdy v říjnu roku 1990.(22.6.2008)

  • Kulmon
    ****

    Vynikající satira na poměry, které panovaly v době komunismu v prostředí umění a kultury vůbec. Stačí se znelíbit a vaše sekretářka, kterou jste jako ředitel musel zkousnout v podobě tlačenky vám rázem dělá šéfovou a vy musíte lítat jako blázen a prodávat humor, který stojí za starou belu. Jako trezorový mohl být film v kinech uveden až po roce 1989. Slabší 4*.(24.6.2008)

  • troufalka
    ***

    Už vím,odkud mají Američani formát soutěže Amerika má talent. Ukradli ho od Krejčíka.(22.3.2015)

  • Radko
    ***

    Zaujímavé je, že koncepcia príbehu je postavená na tom, že ak niekto (aj keď pod nátlakom zhora) akceptuje hlúpu estrádnu zábavu ako vzorový model osvety, ostáva ako tak čistým, pokiaľ nezoberie hmotný úplatok. O tom sú všetky tie smiešne scény, kedy priamo do bytu sú dodávané pivá a neviemčoešte, ktorý "statočný" kulturträger v úvode neznáša a pchá všetky jemu podsúvané peniaze a veci do vrecák späť úplatkárom. Neskôr do bahna korupcie zabŕdne, navyše doma mučený veliteľkou koncentračného tábora. Július Satinský svoje pracovné i domáce peklo stvárnil bravúrne. Povisnuté volie oči a mrožie fúziská k takejto rezignovanej postave viac než svedčia. Naviac ak v minulosti si zrejme predstavoval inú realitu umeleckého kultúrneho rozvoja v socialistickom Československu. Estráda, ktorá prekladá všetky epizódy vo filme, prekoná veľa z najhorších očakávaní. Ale zrejme ako u koho - o čom svedčia nadšene rozžiarené očká a úsmev na tvári Jožinovej (to jest Satinského) dcéry, dychtivo hltajúcej ďalšiu porciu výkalov zábavnej, transvestitne pôsobiacej show. Poznámka: Vrátim sa k úvodnej vete komentára. Presvedčenie jedného z mojich obľúbených románových detektívov je presne opačné ako u Satinského tuná: "Hotovosť zobral v čase výkonu služby ako policajt vždy. Ak niekto ponúka, bolo preňho plytvaním energie presviedčať takúto osobu o opaku. Pokiaľ však išlo o vraždu, či iné fyzické ublíženie, nebránilo mu podobné "korupčné" jednanie konať vždy v prospech dolapenia skutočného páchateľa. V prvom rade tomuto detektívovi išlo o akési prirodzenoprávne posúdenie správnosti toho, čo sa môže a čo je už za hranicou. Naproti tomu vo filme pôsobí strnulé trvanie na odmietnutí drobnej hmotnej pozornosti ako smiešne v porovnaní so zmierením sa hlavnej postavy s aktívnym osobným kultúrnym vymývaním mozgov: s doslova aktávnym šírením umeleckej sračky. Druhá poznámka: Užívateľ mchnk správne poznamenáva, že dnes sa obchod s kultúrnym brakom presunul do televízie (a na webové stránky, kde okrem masívne šíreného hovnového humoru, na ktorom sa zabávajú milióny aktívnych vysokoškolsky vzdelaných "chytrých" užívateľov je šírený obsah s minimálnou či slabulinkou hodnovernosťou - dodávam ja) a výrazným spôsobom ovplyvnil aj jej verejnoprávnu podobu. Dnes sú na podobných pozíciach nákupcovia audiovizuálnych diel programových oddelení jednotlivých televízií, teda istých úradov propagandy.(1.7.2013)

  • 2Pac
    ****

    ...korupcia, protekcionizmus, podplacanie, klientelizmus...rozne slova, rovnaky vyznam...studia doby a hlavne sposobu myslenia, ktory sa zial, stale nedari dostat z nasich hlav... Priemerne natocnena, (tragi)komedia s nadpriemernym posolstvom...(23.6.2008)

  • Vitex
    *****

    Co se týče formy, není to v kontextu Krejčíkovy tvorby žádný masterpiece (a asi to v jeho situaci líp zvládnout ani nešlo), ale v kontextu českých filmů z období normalizace je to veledílo.. a vlastně i v kontextu filmů porevolučních.(10.7.2013)

  • liborek_
    ****

    Tento poslední Krejčíkův film pro kina je z roku 1984 a je neuvěřitelné, jak je pořád aktuální. Změnily se sice některé společenské reálie (agentura v normalizačním ČSSR), a z filmu jsou nepřehlédnutelně cítit 80. léta minulého století, přesto ústřední motivy rezonují i dnes - korupce, klientelismus, vydírání. Ty stupidní estrády jsou vlastně jen vedlejším motivem, jsou jen prostředkem k odhalení zrůdnosti jednání bezskrupulozních lidí typu Kandrta (Vyskočil), Pospíšila (Zedníček) či Binka (Řehák). Ve filmu je několikrát zmíněno, že lidem-divákům se ty blbosti vlastně vůbec nelíbí, že na to nechtějí chodit a odcházejí ze sálů. To je optimistický pohled, že s lidma to nemusí být zase až tak špatné; pouze jsou - a jsme opět u těch hlavních motivů - těmito estrádami sami korumpováni (u těch prostších, aby zapomněli, v jakém marasmu žijí) a vydíráni (u těch vnímavějších, aby kupovali to co je, protože nic lepšího nedostanou, protože by to nevydělávalo dost peněz). No není to jako dnes? Rozdíl je snad jen v tom, že kapitalističtí estrádní "kulturtrégři" se navíc naučili používat stupidní pokrytecký argument "divák si to žádá"... Proto z názvu filmu je nejdůležitější to slovo "prodavač". Pokud bychom chtěli film, kde hlavním motivem bude ten estrádní "humor", pak vzpomeňme na Felliniho Ginger a Fred.(10.8.2013)

  • LiVentura
    ****

    Skvěle Satinský v tom nejlepším..!(15.8.2018)

  • Disk
    *****

    Jiří Krejčík ve svém posledním barrandovském celovečeráku na soudruhy vyplázl jazyk a dal jim to totálně sežrat. Prej kultura a lidi to chtěj. Satinský, Divíšková, Vyskočil a Zedníček jsou absolutně skvostní. Posledních dvacet minut je špička a důkaz, že vykašlat se na normalizační kompromisy mělo smysl, i když jste dobře věděli, že si na vás ti nekompetentní idioti zchladí žáhu. Genialita.(28.6.2018)

  • mchnk
    ***

    Šou-business je dřina. A prodávat primitivní šou-business je ještě větší dřina. I když dnes to mají prodavači pokleslé a primitivní zábavy jednoduší. Mají k dispozici novou modlu v podobě televize a pouštěj to všem přímo do bytů...hlavy. Július Satinský a jeho zoufalý pohled naprosto vystihují tento film, plný korupčních praktik, které přetrvaly dodnes. Výborná hudba od Kocába, částečně experimentálně vizuální režie a komediálně dramatický nádech.(23.9.2012)

  • Vodnářka
    ****

    Nahlédnutí příprav 'humoru na zakázku' se snaží vystinout atmosféru socialistické zábavy, dalo by se ale přenést i na mnohé dnešní estrády. Od začátku budete trpět - šílenou hudbou, neschopnými zpěváky, trapnými tanečními čísly, nakrucujícími se zpěvačkami a slizkými pány v oblecích. Všude samá korupce, boj o lepší pozice a absurdní chování okolí. Zároveň vám ale bude jasné PROČ trpíte, že právě tohle je účel toho filmu, aby nějak zapůsobil, abychom si uvědomili, že právě tohle sleduje většina národa po práci s přihlouplým úsměvem na rtech.(2.8.2010)

  • kingik
    **

    Tenhle film mně svým stylem nesednul. Problém nebyl v hercích, ti hráli dobře, ale téma bylo naprosto odtažitě zpracováno. Dost jsem se divil, že to má na svědomí Krejčík. Je to na něj dost slabé. 40%(8.1.2012)

  • CaptainNor
    ****

    Film se tváří, zejména ze začátku, jako české béčko, ale jen do té doby, než člověk překoná odpor a zakouká se do něj. Je v něm spousta skrytých metafor a absurdit doby a divím se, že Jiřímu Krejčíkovi, už tak v klatbě režimu, něco takového prošlo. Střih je famózní a podíváme-li se na výčet Miroslava Hájka, pochopíme proč. Pokleslost kultury tehdejších estrádních agentur je servírována přece jenom s trochou nadsázky, kdežto pokleslost megaestrád na Nově je nám servírována o dvacet let později zcela bez nadsázky!(23.6.2008)

  • raroh
    *****

    Krejčíkova tragikomická satira na námět Romana Ráže je na 80. léta brilantně natočená a sestříhaná.Vedle titulního Julia Satinského je excelentní dr. Ivan Vyskočil a jeho squdra (dívka hrající Satínského sekretářku je přímo k sežrání). Bohužel manýry a zvyky, které tvrdě satiricky (ne lehce humorně) Krejčík ukazuje, nevymizely a bují stále (nejen v zábavním průmyslu). Podstatná je podle mě ovšem linie antiženská - Satínského drtí a zklamou všechny ženské postavy (nejen jeho příšerná manželka představovaná Ninou Divíškovou), v tom se mi jeví jako polemický k dílům Věry Chytilové, jejíž styl může Prodavač humoru připomínat.(8.3.2010)

  • Katullka
    ***

    Konečně Julius ve své velké formě a v hlavní roli. Jinak, to byl nářez! // 36. LFŠ UH(2.8.2010)

  • dyfur
    odpad!

    moja zaujímavosť:Film bol natáčaný v Mikulove a obci Brtnice. (dyfur)(21.1.2018)

  • kaylin
    ****

    Uvádět u snímku v první řadě, že se jedná o komedii, mi nepřijde právě nejlepší, protože v první řadě je tenhle Krajčíkův film psychologickým dramatem. Julius Satinský je v roli muže, který je stíhaný osudem, tedy hlavně lidmi, naprosto skvělí, a mnozí další herci (hlavně Zedníček) ukazují, že rozhodně máme někoho, kdo dokáže zahrát zajímavé role v dramatu.(8.12.2014)

  • mmmxzzz
    ****

    kdo koupí ,neprohloupí(7.6.2009)

  • cariada
    ****

    Poněkud drsná moralita. Zasmějete se , ale je tu i řada věcí spíš k zamyšlení. J.Satinský jako šéf agentury prodávající humor. Posléze je sesazen a následně je nucem sám jezdit a nabízet estrády jistého pana Kandrta ,která je estráda toho nejděsnějšího humoru ,o který nikdo nestojí. Jenže jak už to bývá bere u toho úplatky a je následně pak vydírán. Tak že mu nezbývá než sám uplácet ,aby sehnal termíny. Ale i on už má všeho dost. Nehledě na to má doma pěknou semetriku a dvě dospělé dcery ,které zrovna moc neposlouchají. Zajímavá sonda do života okolo kultury 80.let. Další naprosto neprávem zapomenutý snímek ,který ted vytáhla čt a občas kabelovky či sat. tv.(30.12.2007)

<< předchozí 1 2 3
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace