Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kaka
    ****

    Americká akční klasika devadesátých let, která splňuje všechny potřebné kvalitativní parametry na jedničku. Bayova perfektní režie, kde vyniká především práce s filtrováním obrazu a brilantně komponované akční scény. Hvězdné obsazení Connery, Harris, Cage, jednoduše nemůže zklamat. Atraktivní námět a scénář plný efektních výbuchů a akce a nesmíme zapomenout na výtečnou hudbu dvojice Smith, Zimmer. Skála má snad trochu slabší ozvučení a občas několik nešetrných střihů, avšak klady bez problémů přebijí několik málo nedostatků a divák se po čas filmu nemůže nudit ani na minutu. Jeden z těch skvělých akčňáků, které jsme v devadesátých letech tak milovali a nad kterými se v novém tisíciletí obvykle ofrňujeme.(7.1.2006)

  • POMO
    ****

    Tento masovo zbožňovaný akčák je po vizuálnej stránke ukážkou dokonalého filmárskeho remesla. Je svižne, dynamicky zostrihaný, je nasnínamý cez krásne bruckheimerovské kamerové filtre, obsahuje jednu z najlepších filmových autonaháňačiek vôbec (Hummer vs. žlté Ferrari v uliciach San Francisca !!!) a koniec koncov má aj veľmi sympatické (a skvele obsadené) postavy. Lenže... na druhú stranu je všetko v ňom tak dokonale načasované a vyblískané, že som ani na sekundu nebol skutočne napätý, ani na sekundu som sa nebál o hlavných hrdinov a hlavne - ani raz som sa ako divák neocitol v očakávaní, čo bude následovať ďalej, pretože mi to bolo tak nejak úplne fuk. Tento film je totiž tak neoriginálnou, vykalkulovanou a formulaickou scenáristickou banalitou, že ma voči sebe i napriek spomínanej vizuálnej dokonalosti nechal lahostajným. A preto mu v žiadnom prípade nemôžem dať najvyššie hodnotenie.(6.5.2002)

  • Renton
    *****

    Scénář: David Weisberg, Douglas Cook, Mark Rosner .. Brilantní a velmi zábavná akční záležitost. Nejlepší určitě ne, na několik málo se přeci jen i nezdolná Skála dívá zespodu, ale do první desítky (alespoň mého akčního žebříčku) se s přehledem vecpe. Rozhodně udala nový směr, který byl nejednou následován. Mimo akční sekvence a humorné vsuvky se tkví velmi zajímavý námět a v popředí úspěchu rozhodně stojí herecké obsazení. Můj oblíbený Sean Connery je zkrátka dokonalý. On a Nicolas Cage zde ztvárnili jedny ze svých nejlepších a nejpřesnějších rolí. Vychvalovat herectví Eda Harrise by bylo nošením dříví do lesa. Ani ostatní herci nic nekazí, ale ani nestrhávají větší pozornost. Pověstná třešnička na onom chutném dortu je hudba. Zimmer, Howard, Smith a další stvořili jeden z nejlepších hudebních doprovodů vůbec. Droboulinké chyby lze najít, zejména při bůhvíkolikáté repríze, ale proč se v tom vrtat, když je to stále ta skvělá a osvědčená zábava značky Bay.(12.3.2006)

  • choze
    *****

    Bayův teprve druhý film a zároveň opus magnum a jeden z nejlepších akčňáků vůbec. Tady se prostě všechno povedlo na jedničku s hvězdičkou. V prvé řadě scénář, který šikovně kombinuje buddy movies o rozdílných parťácích s konceptem SMRTONOSNÉ PASTI (osamělec proti teroristické přesile v uzavřeném prostoru) a servíruje nejen zábavně rozdílné parťáky (Mason a Goodspeed) a kvalitního tragického padoucha, který padouchem vlastně není, ale od úvodní scény na hřbitově taky napínavý a místy dojemný děj, skvělé akční scény a hravé a vtipné dialogy. Dobře napsané postavy jsou pak kvalitně obsazené a a zahrané - Connery a Cage správně kontrastují i chemizují a vůbec jsou k sežrání, generál Hummel má v Harrisově podání charizma jako trám a k tomu známé druhořadé xichty v účelných vedlejších rolích (Morse, Forsythe, Biehn, Todd) a casting dozdobují sexy Marcil a Forlani. Každý třetí záběr je Bayovsky vymazlený a střihově mu to samozřejmě taky šlape na tehdejší max. Akcí se nešetří - úvodní přepadení skladu chemických zbraní efektně ukazující co umí nervový plyn VX uložený v sexy zelených perlách (žádná nudná ukradená atomovka) střídá zneškodňování bomby s jiným nervákem (exponující kromě Goodspeeda i jedinou obranu proti plynu - adrenalinovou injekci do srdce), ale nejlepší akční scénou - a skutečně pamětihodnou - je honička Hummera a Ferarri (kteréžto vozy spolu krásně kontrastují, stejně jako způsob jejich řízení hrdiny), která vytěžuje specifika San Franciska (kopcovité ulice, historické tramvaje) a já ji i po letech považuju za nejlepší filmovou honičku vůbec, která dává lehce zapomenout na honičku z BULLITOVA PŘÍPAD ve stejných kulisách. Přičemž velkou zásluhu na tom má hudební motiv od Zimmera, jehož soundtrack je celý vynikající a film hodně pozvedá. Za zmínku ale stojí i přestřelka/masakr ve sprchách, kterým se s oblibou dojímám, i další střety na ostrově.(15.11.2007)

  • Fr
    *****

    Chcete vědět kdo doopravdy zabil J.F.K.?..... V té době by M. Bay dokázal udělat akční nářez i z otevírání dveří. Málokterý film má tak skvělý úvod. Až neuvěřitelné tempo si však drží po celou stopáž. Dokonalé filmové řemeslo, umocněné výtečnou hudbou a majestátností S.Connery. A pokud to situace dovolí, nezapomíná ani na ty, jenž mají smysl pro humor. K tomuto se velmi rád vracím.(17.3.2007)

  • - Kameraman filmu John Schwartzman je bratrancem Nicolase Cage. (Edgerton)

  • - Ve scéně, kdy jede Stanley Goodspeed (Nicolas Cage) na motorce, drží v pravé ruce telefon a zjišťuje adresu Masonovy (Sean Connery) dcery. Není proto možné, aby přidával plyn, navíc můžeme sledovat, že se přední kolo motocyklu netočí. (Mr.Hudson)

  • - Spoiler: Po souboji pod Alcatrazem v podzemním systému, kdy došlo i na důlní vozíky, zastřelí Nicolas Cage jednoho z vojáků, aby zachránil parťáka. Když se ale nad vojákem sklání Sean Connery, tak voják pohne okem. (Paity)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace