Sadistický padouch (Marvin) chrstající vařící kávu do obličeje své narcistické přítelkyně v norkovém kožichu (Grahame), chamtivá černá vdova (Nolan), gangsterský vůdce s přehnanou fixací na svoji matku (Scourby) a čestný, neúplatný detektiv (Ford), který si uchovává své morální zásady i v situacích, kdy ztratil snad všechno, co mohl (práci, rodinu), a bere zákon do vlastních rukou – to je ve zkratce jeden z nejlepších filmů Fritze Langa vůbec, který natočil na vrcholu své americké režijní dráhy. Snímek tematizující korupci v policejním sboru ovládaném špinavými praktikami podsvětí těžil z chemie mezi Glennem Fordem a Glorií Grahame, které Lang posléze znovu spojil ve svém následujícím snímku Human Desire (1954).(Noir Film Festival)
Když seržant Dave Bannion (Glenn Ford) vyšetřuje překvapivou sebevraždu jednoho ze svých kolegů, naráží na jisté nejasnosti. Mrtvý zřejmě pracoval pro Mikea Laganu (Alexander Scourby): zkorumpovaného šefa městské správy - a jak se Dave domnívá - zároveň hlavu městské mafie. Když seržantovi začnou klást do cesty překážky i jeho nadřízení, pustí se do případu s o to větší vervou... Podle novinového seriálu Williama McGiverna.(Pohrobek)
Fritz Lang se stal mistrem noiru i ve Spojených státech amerických a ve filmu "Velký zátah" je to krásně dokázáno. Výborné postavy, snad všechny, co zde jsou, skvělý příběh, který začíná výbornou scénou, kdy není jasné, kdo vlastně zabil policistu a co se stalo, a pak jen drsné rozplétání, kdy si nemůže být nikdo jistý tím, jak vlastně skončí.(28.11.2014)
Poctivej noir co do stylu tak i do obsahu. Na Velkém zátahu je zajímavých několik věcí k povšimnutí. Je tu jasně patrný příklon k větší brutalitě a morální a psychické vyšinutosti záporáků. Zároveň ale už ani hlavní hrdinové nejsou nedotknutelní übermani. Bannion dostává co proto a poté, co mu zabijí manželku, ani on nejedná v rukavičkách. Big Heat je navíc jedním z prvních spojovacích můstků filmu noir s mafiánskými ságami let sedmdesátých. Co mě osobně zarazilo ale nejvíc, Glenn Ford je ve své roli - na rozdíl od Gildy - dokonale uvěřitelný. Což je... neuvěřitelné.(26.11.2010)
Noiry Fritze Langa jsou rozhodně těmi z nejlepších, což potvrzuje i Velký zátah. Zkorumpovaná státní správa, neochotní a podplacení policejní důstojníci a hrdina, který se musí uchylovat k ilegálním metodám. Pesimistické ražení příběhu je zesíleno kamerou, ponechávající postavy vesměs v polostínu, a přímým příběhem, který se příliš neohlíží na podružnosti. Skvělé je i herecké osazenstvo. Glenn Ford jako jasný, odhodlaný hrdina, který se musí zasadit o právo, ač ho to stojí skoro vše, co miloval. Lee Marvin jako psychopatický zabiják - jeho opaření vlastní milenky je jednou z nejbrutálnějších scén filmu noir jako takového. Jenom od pohledu hnusný Dan Seymour nedostal tentokrát svoji ultra-hnusnou (Mít a nemít, Key Largo) roli, nýbrž výborně ztvárnil zbabělce od přírody.(29.7.2006)
Jen 3* proto, že děj je neuvěřitelně přímočarý. Je to asi jediná věc, kterou bych vytknul, ale zcela zásadní. Hudba nečekaně veselá, určitá malá dávka napětí přítomná je, nebo spíš dramatičnosti několika scén. Ale od detektivky očekávám řešení záhady, překvapení, že půjde do hloubky; tady je záhada „rozkryta“ záhy; říkal jsem si, že teď přijde komplikované sbírání důkazů, donucení záporáků k doznání; ale ono ne, děj se prostě bez větších zádrhelů doklouže do finále. Ale znovu zdůrazňuju, jinak to vůběc není špatný snímek. # [viděno: monitor, sluchátka] # příběh 6 | hudba 7 | humor 0 | akce 0 | napětí 2 | pustil bych si znovu 5(30.11.2012)
Zatímco německá éra Fritze Langa mě nepřestává fascinovat, jeho americké kusy jsou pro mě zatím spíše průměrnou podívanou. Spolu s The Big Heat si odškrtávám jednu velkou noirovou klasiku, ale nic zásadního ve mně snímek nezanechal. Dějově naprosto obyčejné a herecky klasicky strojené (tak to ovšem má být, já vím). Jen ta filmařina dává vědět, že za režijní stoličkou sedělo velké jméno. Od prvních momentů mě nejvíc bavily skvělé kamerové pojezdy, které pomocí několika jednoduchých pohybů rozzáběrovaly scénu tak, jak by to většina jiných režisérů dokázala pouze s přispěním střihu. To bohužel nemění nic na tom, že jsem v životě viděl už nějaký ten lepší a zábavnější noir, který nebyl tak schematický a pocitově uzavřený, jako právě The Big Heat. 6/10(31.10.2018)
-
Když se Lee Marvin poprvé setkává tváří v tvář s Glenn Fordem, tak hraje v pozadí písnička "Put the Blame on Mame", která je odkazem na Fordovu roli ve filmu Gilda.
(formelin)
-
Studio Columbia si chtělo vypůjčit od 20th Century-Fox Marilyn Monroe pro roli Debby Marshové. Cena byla ovšem tak vysoká, že místo ní byla nakonec obsazena Gloria Grahame.
(Mol)
-
Smyšlené město kde se příběh odehrává, se jmenuje Kenport.
(Pumiiix)
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace
kaylin
Fritz Lang se stal mistrem noiru i ve Spojených státech amerických a ve filmu "Velký zátah" je to krásně dokázáno. Výborné postavy, snad všechny, co zde jsou, skvělý příběh, který začíná výbornou scénou, kdy není jasné, kdo vlastně zabil policistu a co se stalo, a pak jen drsné rozplétání, kdy si nemůže být nikdo jistý tím, jak vlastně skončí.(28.11.2014)
Hwaelos
Poctivej noir co do stylu tak i do obsahu. Na Velkém zátahu je zajímavých několik věcí k povšimnutí. Je tu jasně patrný příklon k větší brutalitě a morální a psychické vyšinutosti záporáků. Zároveň ale už ani hlavní hrdinové nejsou nedotknutelní übermani. Bannion dostává co proto a poté, co mu zabijí manželku, ani on nejedná v rukavičkách. Big Heat je navíc jedním z prvních spojovacích můstků filmu noir s mafiánskými ságami let sedmdesátých. Co mě osobně zarazilo ale nejvíc, Glenn Ford je ve své roli - na rozdíl od Gildy - dokonale uvěřitelný. Což je... neuvěřitelné.(26.11.2010)
Pohrobek
Noiry Fritze Langa jsou rozhodně těmi z nejlepších, což potvrzuje i Velký zátah. Zkorumpovaná státní správa, neochotní a podplacení policejní důstojníci a hrdina, který se musí uchylovat k ilegálním metodám. Pesimistické ražení příběhu je zesíleno kamerou, ponechávající postavy vesměs v polostínu, a přímým příběhem, který se příliš neohlíží na podružnosti. Skvělé je i herecké osazenstvo. Glenn Ford jako jasný, odhodlaný hrdina, který se musí zasadit o právo, ač ho to stojí skoro vše, co miloval. Lee Marvin jako psychopatický zabiják - jeho opaření vlastní milenky je jednou z nejbrutálnějších scén filmu noir jako takového. Jenom od pohledu hnusný Dan Seymour nedostal tentokrát svoji ultra-hnusnou (Mít a nemít, Key Largo) roli, nýbrž výborně ztvárnil zbabělce od přírody.(29.7.2006)
IQ Tiqe
Jen 3* proto, že děj je neuvěřitelně přímočarý. Je to asi jediná věc, kterou bych vytknul, ale zcela zásadní. Hudba nečekaně veselá, určitá malá dávka napětí přítomná je, nebo spíš dramatičnosti několika scén. Ale od detektivky očekávám řešení záhady, překvapení, že půjde do hloubky; tady je záhada „rozkryta“ záhy; říkal jsem si, že teď přijde komplikované sbírání důkazů, donucení záporáků k doznání; ale ono ne, děj se prostě bez větších zádrhelů doklouže do finále. Ale znovu zdůrazňuju, jinak to vůběc není špatný snímek. # [viděno: monitor, sluchátka] # příběh 6 | hudba 7 | humor 0 | akce 0 | napětí 2 | pustil bych si znovu 5(30.11.2012)
poz3n
Zatímco německá éra Fritze Langa mě nepřestává fascinovat, jeho americké kusy jsou pro mě zatím spíše průměrnou podívanou. Spolu s The Big Heat si odškrtávám jednu velkou noirovou klasiku, ale nic zásadního ve mně snímek nezanechal. Dějově naprosto obyčejné a herecky klasicky strojené (tak to ovšem má být, já vím). Jen ta filmařina dává vědět, že za režijní stoličkou sedělo velké jméno. Od prvních momentů mě nejvíc bavily skvělé kamerové pojezdy, které pomocí několika jednoduchých pohybů rozzáběrovaly scénu tak, jak by to většina jiných režisérů dokázala pouze s přispěním střihu. To bohužel nemění nic na tom, že jsem v životě viděl už nějaký ten lepší a zábavnější noir, který nebyl tak schematický a pocitově uzavřený, jako právě The Big Heat. 6/10(31.10.2018)