Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pohrobek
    ****

    Noiry Fritze Langa jsou rozhodně těmi z nejlepších, což potvrzuje i Velký zátah. Zkorumpovaná státní správa, neochotní a podplacení policejní důstojníci a hrdina, který se musí uchylovat k ilegálním metodám. Pesimistické ražení příběhu je zesíleno kamerou, ponechávající postavy vesměs v polostínu, a přímým příběhem, který se příliš neohlíží na podružnosti. Skvělé je i herecké osazenstvo. Glenn Ford jako jasný, odhodlaný hrdina, který se musí zasadit o právo, ač ho to stojí skoro vše, co miloval. Lee Marvin jako psychopatický zabiják - jeho opaření vlastní milenky je jednou z nejbrutálnějších scén filmu noir jako takového. Jenom od pohledu hnusný Dan Seymour nedostal tentokrát svoji ultra-hnusnou (Mít a nemít, Key Largo) roli, nýbrž výborně ztvárnil zbabělce od přírody.(29.7.2006)

  • poz3n
    ***

    Zatímco německá éra Fritze Langa mě nepřestává fascinovat, jeho americké kusy jsou pro mě zatím spíše průměrnou podívanou. Spolu s The Big Heat si odškrtávám jednu velkou noirovou klasiku, ale nic zásadního ve mně snímek nezanechal. Dějově naprosto obyčejné a herecky klasicky strojené (tak to ovšem má být, já vím). Jen ta filmařina dává vědět, že za režijní stoličkou sedělo velké jméno. Od prvních momentů mě nejvíc bavily skvělé kamerové pojezdy, které pomocí několika jednoduchých pohybů rozzáběrovaly scénu tak, jak by to většina jiných režisérů dokázala pouze s přispěním střihu. To bohužel nemění nic na tom, že jsem v životě viděl už nějaký ten lepší a zábavnější noir, který nebyl tak schematický a pocitově uzavřený, jako právě The Big Heat. 6/10(31.10.2018)

  • xxmartinxx
    ****

    Až příliš černobílý noir v každém slova smyslu. Hrdina je ze začátku vykreslen až nesnesitelně kladně a zidealizovaně, i proto se během vyšetřování chová jako slon v porcelánu, a to ještě dřív, než pro to má osobní důvody. Druhá polovina spraví chuť, na úplně čistý štít je ale příliš pozdě. Na Langa dost slabé a škrobené. 3 a 1/2(18.9.2013)

  • POMO
    *****

    Delikátne krimi o poldovi, ktorý sa odváži zničiť špičky mafiánskeho syndikátu, napojené na politiku. Inteligentne napísané, rýchlo, miestami až skratkovito dynamicky vyrozprávané, výborne obsadené. Niet divu, že film urobil z Glenna Forda hviezdu. Jeho ľudsky sympatický, ale v polohe pomstiteľa striktný a nekompromisný hrdina je vyváženým protipólom odpudzujúcich, úzkosť vzbudzujúcich gangstrov. Stret ich svetov diváka priklincuje do sedačky. Zasadenie rôznorodých ženských postáv do príbehu - od milej manželky, cez zlatokopeckú mršiu vdovu až po mučednícke "spoločnice" (z ktorých jedna zohrá v príbehu kľúčovú rolu) - je taktiež chirurgicky presné. Hollywoodsky majstrštyk, ktorý má z novších filmov tematicky najbližšie napríklad k Odplate Briana Helgelanda.(25.8.2014)

  • corpsy
    ****

    Jeden z najlepších a najslávnejších režisérov nemej éry, dokazoval v mnohých žánroch svoju nadrozmernú kvalitu réžie. Či už to bol spektakulárny pohľad do fantasy ( DIE NIBELUNGEN ), sci-fi ( METROPOLIS ) alebo krimi ( DR. MABUSE ). Túto svoju dokonalosť pretavil aj do svetoznámeho žánru film-noir, v ktorom stvoril dielo, ktoré nezašlo prachom času a ponúka ešte aj po vyše 60tich rokoch tú správnu kriminálnu zábavu. Nekompromisnú, emocionálnu a strhujúcu.(18.11.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace