Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pokračování filmu Frankensteinova nevěsta. Když se syn Henryho Frankensteina, Wolf von Frankenstein (Basil Rathbone) rozhodne vrátit se se svou rodinou do otcova sídla, čeká ho nemilé překvapení. Při průzkumu otcovy laboratoře objeví jeho monstrum (Boris Karloff) a sluha Igor (Bela Lugosi) ho přesvědčí, aby ho oživil. Wolf doufá, že se mu to nepodaří, ale poté, když jsou někteří místní nalezeni mrtví, je mu jasné, že bohužel uspěl. Místní obyvatelé tuší kdo je pachatelem a tak povolají policejního inspektora, aby to zastavil. Wolf v záchvatu paniky zastřelí Igora a monstrum, které tak přišlo o jediného přítele, unese Wolfova syna. (topr harley)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (43)

anais 

všechny recenze uživatele

Na můj vkus trochu málo scén s Karloffovým monstrem. Příběh se točí hlavně kolem syna barona Frankensteina, který se po mnoha letech vrací na hrad a začne pociťovat podobnou vědeckou vášeň jako jeho otec. Příběh moc nepřekvapí, ale i přesto utíká docela svižně. A má velmi dobré herecké výkony. Líbil se mi hlavně Lionel Atwill v roli jednorukého inspektora Krogha - ta postava má vtip i docela zajímavý charakter. A k tomu všemu je tu Karloff a Lugosi, takže nevidím důvod se na to nepodívat. ()

Paldini 

všechny recenze uživatele

Opět variace na stejné téma jako v předchozích filmech o "vědeckých" experimentech rodiny Frankensteinů, vědec postupně propadající posedlostí s oživováním dávno mrtvých těl, "nelidské" monstrum a výrazná postava vědcova poskoka. A asi německým expresionismem nejvíce ovlivněný film studia Universal. Architektura staveb je přiměřeně pokřivená, stíny postav jsou patřičně zdůrazněny na bílých stěnách gotického sídla, ale tyhle vyšperkované záběry přicházejí už trochu pozdě. Basil Rathbone v roli pološíleného vědce není zdaleka tak přesvědčivý jako Colin Clive ve Frankensteinovi a už vůbec ne jako Ernest Thesiger v Bride of Frankenstein. A tak naprosto všechnu pozornost si v tomto případě krade Bela Lugosi v roli kriplíka Ygora a samozřejmě monstrózní Boris Karloff, ale u něj už je to jen zmíněná variace na stejné téma. ()

Reklama

EdaS 

všechny recenze uživatele

Chybí tu sice Whaleovo vizionářství a osobitost, přebývá možná trocha stopáže, nicméně jinak jde rozhodně o velmi dobrý klasicky hollowoodský horor s lahůdkovou trojkou Rathbone - Lugosi - Karloff. Krásné německy expresionistické interiéry a vytříbená kamera jsou ale možná na Frankensteinově synovi tím úplně nejlepším. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Najväčším kladom tohto pokračovania je úžasná expresionistická výprava a scénografia. Dobre vymyslený je aj príbeh, avšak scenár nedokáže vyzdvihnúť jeho prednosti. O všetkom sa rozpráva v dlhých dialógoch, akcia sa tak neukazuje, ale iba sa o nej/vraždách dozvedáme z druhej ruky. Akoby Lee nechcel opustiť tie krásne vybudované interiéry. Dialógy prebiehajú presne tak, ako očakávate, obsahujú iba málo prekvapivých informácií a ak mal byť film o Ygorovej pomste, tak sa jej mal dať scenár väčší priestor. Takto je to predovšetkým o vzťahu/dialógoch komisára a Frankensteina. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Tak nějak musí vypadat filmařský orgasmus. Film je dokonalý snad v každém směru: předčí Frankensteinovu nevěstu a vyrovná se i legendárnímu prvnímu dílu. Přestože to později nebylo neobvyklé, jde o první film, kde se sešla všechna hororová all-stars třicátých let - nejen Bela Lugosi a Boris Karloff, to už tu bylo, ale spolu s nimi i Lionel Atwill a ještě navíc Basil Rathbone. Napínavý příběh, uchvacující, expresionismem říznuté kulisy, neiritující herecké projevy, a to i u dítěte, skvělá atmosféra, vynikající záběry hrající si se světlem a stínem... Ne, není co vytknout. Ani drobné nesrovnalosti s předchozími díly, to je zcela zanedbatelné. Velkolepý film, jeden z nejlepších hororů 30. let. ()

Galerie (71)

Zajímavosti (10)

  • Pro roli barona Wolfa Frankensteina byl rovněž zvažován Claude Reins. (liquido26)
  • Jde o nejdelší anglicky mluvený film z klasické série Universalovských monster horrorů. Delší byla pouze španělská verze Draculy. Většinou byla stopáž těchto filmů v rozmezí 70 až 80 minut. Účelem bylo aby se film stihl za den vícekrát "protočit" a stihlo se tak více představení. (DaViD´82)
  • Boris Karloff se během natáčení tohoto filmu stal poprvé otcem. V den jeho 51. narozenin (23. 11 1938) se mu narodila dcera Sara. (liquido26)

Reklama

Reklama