Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lovec lidí Clint Eastwood se vydává po stopách obávaného zločince El India, který uprchnl z vězení. Jelikož největší banka na Západě je v El Pasu, je více než jasné, že jeho kroky budou směřovat právě tam... Lovec lidí Mortimer pátrá po hledaném vrahovi Callawayovi. Dopadne ho, vyinkasuje odměnu a vydává se hledat dalšího zločince. Tomu je však na stopě už jiný lovec, Monco, kterému se podaří jej dopadnout i inkasovat vypsanou odměnu. Brzy nato dojde k útěku obávaného lupiče El India z vězení. Monco i Mortimer přijíždějí do El Pasa, kde je největší banka. Oba předpokládají, že se ji El Indio po svém útěku určitě pokusí vykrást. Monco a Mortimer na sebe narazí a je z toho rvačka. Potom se však dohodnou na partnerství pokud El India dopadnou, o odměnu se rozdělí. El Indio mezitím loupež skutečně plánuje. Monco se má podle plánu pokusit proniknout do bandy jako jejich kumpán... (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (569)

tron 

všechny recenze uživatele

„Bál som sa, že neviem počítať. Ale už to sedí.“ Jednotka v porovnaní s dvojkou pôsobí ako zastaralá televízna inscenácia. Dvojka dodnes žije a dýcha a to predovšetkým vďaka špičkovému technickému prevedeniu (lepšia výprava, akcia, dekorácie) a tiež vďaka tomu, že Eastwood (ktorý na koňoch jazdí ako surový primitív, kto sa v tom vyzná, dá mi určite za pravdu) tentokrát (na rozdiel od jednotky, ktorá bola jeho one man show) rovnocenného partnera. Konkrétne v skvelom Lee Van Cleefovi. Spolu tvoria dvojicu, ktorá prekvapuje nás i seba a nuda s týmto ostrým buddy párom nehrozí. Dvojnásobne, ak je scenár vcelku kvalitný, hrá do toho hudba Ennia Morriconeho a medzi gaunermi nájdeme takých spoľahlivých prašivcov, ako sú Gian Maria Volontè alebo uhrančivý pošuk Klaus Kinski. Oproti jednotke pribudol drsný chlapský humor („Prečo sa pozeráš na mňa, keď to hovoríš?“) a neznesiteľne (v dobrom) dlhé, extra napínavé scény (klobúk, čakanie na výbuch). ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Výborný western. Clint Eastwood a Lee Van Cleef jako lovci lidí. No a samozřejmě Ennio Morricone a jeho nezapomenutelná hudba. A stejně jako Tenkrát na Západě má svoji harmoniku, tento film má svoje hodinky. Z trilogie (Pro hrst dolarů; Pro pár dolarů navíc; Hodný, zlý a ošklivý) je podle mě nejlepší. ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Na vás, pánové, je vypsaná taková odměna, že mě napadlo se k vám připojit při vaší další loupeži. A pak vás předat spravedlnosti." Pěkná střílečka. Na Leoneho zvyklosti poměrně svižná, přesto stále atmosferická a ani na chvíli nenudící. Prostě Monco a Mortimer proti 14 pistolníkům. To zní férově a vyrovnaně. Nicméně férový to moc není, o podrazy není nouze a střelba do klobouků je hrozně zábavná. Stejně tak i zapalování sirky o hrb padoucha. Oba lovci lidí jsou prostě sympaťáci a mě určitě nebude vadit, když se spolu ještě někdy potkáme. Třeba na pohřbu El India. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Ale pane, tenhle vlak v Tucumcari nestaví. - Tenhle vlak, v Tucumcari zastaví! Druhý film ze slavné dolarové trilogie (která se však dějově nijak neprolíná). Eastwood (zde přezdívaný Monco) se vydává po stopách nebezpečného lupiče a vraha El India (Volonté), který unikl z vězení a ohrožuje svým chováním celou krajinu. Monco ale není sám, kdo má zálusk na tučný měšec dolarů. Za Indiem, na kterého je vypsaná rekordní odměna, se pouští i další lovec lidí Mortimer (Lee Van Cleef). Ten si po pár ostřejších výměnách názorů se svým novým kolegou Moncem padne do o(č)ka a oba nakonec spojí své síly v honbě za penězi (jistá podobnost s posledním dílem trilogie - Hodný, zlý a ošklivý). Opět vynikající režie pana Leoneho, hudba mistra Morriconeho a výborné herecké výkony ústřední trojice. Líbí se mi vyloupení banky, Eastwoodova infiltrace do Indiova gangu či škrtnutí sirkou o hrb Klause Kinskiho. Moje oblíbené italské špagety, kde úvodní scéna překonává tu závěrečnou... ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Dilema, jestli je lepší Pro pár dolarů nebo Leonův následující kousek Pro pár dolarů navíc, mám pro sebe vyřešené, protože navazující film považuju za zralejší, Leone tam už našel svůj styl a spolupráci s Enniem Morriconem vypiloval tak, že po stránce režie a vůbec filmařských řemesel se filmu nedá moc co vytknout. Zásluha Sergia Leoneho je v tom, že skomírající westernový žánr oživil tím, že ho ušpinil, nadlehčil ho komickými prvky, pracoval kreativně s žánrovými stereotypy a do té doby zaměnitelným vedlejším postavám vtiskl charaktery. Zkrátka a dobře ho učinil zábavnějším. Na druhé straně ale mají jeho ranné westerny problém se scénářem. Když se podíváte na motivaci jeho hrdinů a jejich myšlenkové pochody, pak máte před sebou sbírku unikátních blbů. Kdyby hlavní padouch Callaway oplýval takovými nápady, jako je propuštění svých zajatců, aby zlikvidovali členy jeho gangu, nepřežil by pravděpodobně svou pubertu. Leone zkrátka točil nenáročná béčka pro masové publikum a ke své smůle měl ambice směřovat k závažnější filmařské výpovědi a k vážnějším žánrům, což mu v případě jeho legendárního Tenkrát v Americe zlomilo vaz. Což něco vypovídá o filmovém průmyslu a jeho divácích, ne o Sergio Leonem. Celkový dojem: 65 %. ()

Galerie (191)

Zajímavosti (43)

  • Celosvětová premiéra proběhla 18. prosince 1965 v Turíně (Itálie). (Varan)
  • Pro roli mladého lovce odměn si Sergio Leone přál výhradně Clinta Eastwooda. Z celkového rozpočtu 600 tisíc amerických dolarů dostal za svou roli nabídku ve výši 50 tisíc dolarů, tedy o 35 tisíc více, než za předchozí snímek Pro hrst dolarů (1964). (Monco)

Reklama

Reklama