Oběti
Režie:
Petr SlavíkScénář:
Miroslav SovjákKamera:
Vladimír HolomekHudba:
Michal PavlíčekHrají:
Jaromír Hanzlík, Jitka Smutná, Sylvia Turbová, Johanna Tesařová, Alena Procházková, Vlastimil Zavřel, Oldřich Vlach, Pavel Nový, František Němec, Petr Kostka, Zdeněk Dušek, Ester Geislerová (více)Obsahy(1)
Příběh z cyklu České televize Oběti o lidech postižených zločinem přináší drama muže, který se stal svědkem pouliční loupeže auta. Nejdříve jen užasle přihlížel, pak začal křičet. Zalarmoval lidi v domě a zděšeně pozoroval, jak mladičká zlodějka mlátí tyčí do majitele auta. Když přijela policie, přihlásil se ke svědecké výpovědi. Manželka ho odrazovala, chlapi v hospodě i v zaměstnání také. Ale noční návštěva zhroucené matky mladistvé zlodějky, prosící ho o svědectví, aby její dceru už konečně zavřeli, ho přesvědčila... Jako i v ostatních dílech tohoto cyklu, i v tomto dílu jeho autor Miroslav Sovják vypovídá o lidech, kteří se stali obětí nějakého zločinu. Tentokrát do hlavní role režisér Petr Slavík obsadil skvělého Jaromíra Hanzlíka. (Česká televize)
(více)Recenze (67)
Film, který chytí za srdce..chvílemi jsem si i myslel, že pan Hanzlík musel nějaký čas mezi bezdomovci žít.. ()
Vydařený návrat Jaromíra Hanzlíka. ()
Herecký comeback Jaromíra Hanzlíka, škoda, že jak se později ukázalo, byla tato role jen takové malé intermezzo, pan Herec už pak zase utonul v herecké šedi a účasti v pochybných projektech. Škoda, fakt, že hrát stále ještě umí, dokázal v tomto sociálně-kritickém televizním dramatu, který stojí a padá právě s jeho hereckým výkonem... Problematice bezdomovců se filmové plátno spíše vyhýbá, televizní režisér Petr Slavík ukázal, že prostor může dostat toto ožehavé téma i na televizní obrazovce, a to vcelku vkusně a fundovaně. ()
Hnusnej, hnusnej a ještě jednou hnusnej film, a to nejenom proto, že v něm starý člověk zůstane úplně sám, což je tematická chuťovka, kterou osobně naprosto nesnáším. Mám vůči Svědkovi jedinou, ale zásadní výhradu: tím, že dává do přímé souvislosti Hanzlíkovu ochotu jít před soud a jeho následný pád, dost otevřeně a aktivně brojí proti občanské činnosti, podporuje přizdisráčství a takový ten maloměšťácký ufňukaný étos „do ničeho se nepleť, táto, to se tě netýká a teď si sněz polívku, dyť tobě by taky nikdo nepomoh.“ Na televizi veřejné služby poněkud zvláštní poselství. ()
Aneb jak normální poctiví a pracující člověk může spadnou až na samé dno a to nejen svým vlastním přičiněním. Názorná ukázka odvrácené strany té naší těžce vydobité a vycinkané demokracie. Hanzlík se své bezdomovecké role, zhostil opravdu ze vší pompou, až by jeden řekl že to ani hrát nemusí, je to zas po delší době role šitá přímo na tělo:-) Film ze života, velmi realistický, podobné věci, některé situace a události člověk vidí nebo se stává jejich svědkem denně, ale mnohdy před tím vším jen klopí zrak a dělá jakoby se ho to netýkalo, no ono je to někdy tak lepší že:-) Opravdu zdařilé, věrohodné, kruté, hořké, smutné a hlavně skvěle zahrané a to nejen v hlavní úloze, film rovnež velmi dobře ukazuje proměnu jednotlivých charakterů, kteří vás ještě včera brali a byli vašimi přáteli a dnes když jste na dně, když se změní stytém aj, je všechno jinak. ()
Skvělý Hanzlík. ()
Mám se Svědkem stejný problém, který přesně popsala uživatelka kiddo. ()
Profesionálně je to dobře napsané, příběh je vedený vynalézavě s několika docela překvapivými zvraty, na herecké výkony je radost pohledět. Co mi, zde, stejně jako na celé téhle "slavíkovské sérii" vadí, je ono soustředění všeho negativního, co lze v současnosti nalézt, do jednoho uzlu, který se odehraje v jendom či dvou měsících. Současná ztráta dvou zaměstnání, útěk postbubertální dcery, vražda, gamblerství, alkohol, předpojatý soudce, neschopný úřad práce, absence pozitivních příbuzenských vazeb... A to vše je podáváno formou, z níž se zdá být zřejmé, že toto je obecný snímek dnešní doby. Vlastně mi tam scházela už jen ona postava, která by přirozeným způsobem vyslovila onu zlomyslnou vět:u: za komunistů bylo líp. Proto jen 3*. ()
Pád na dno lidské společnosti je velice jednoduchý a nijak zvlášť těžký. Pomoc vykoupená životním krachem. Úděl, z něhož není cesty zpět. Pokus o kus pravdy. Návrat Jaromíra Hanzlíka ve velkém stylu; škoda, že podobných příležitostí už v pozdějších letech televizní obrazovka tomuto všestrannému herci nenabídla více. ()
Jaromír Hanzlík ztvárnil hlavního hrdinu přesvědčivě. Jeho proměna i chování okolí byly věrně vykresleny. Za nejsilnější scénu považuji bezmocnost bezdomovce, s jehož botou si pohrává holka, kterou usvědčil ze zločinu. Líbilo se mi začlenění motivu sázení. ()
"Každej kecá vo spravedlnosti a když na něco dojde, tak nic.." ()
K tématu bezdomovectví já často říkám, že po návratu z vězení, když se nemá člověk kam vrátit, je strašně snadný skončit na ulici. Tenhle příběh ukazuje, že cesta tam vede i z jiný strany relativně dobře zajištěnýho občana. Má to slabší stránky v podobě lehce nesmyslných vsuvek a ani zde všemi vyzdvihovaný Jaromír Hanzlík mě úplně nenadchnul, ale jako téma je to obstojné. ()
CITÁT - Proč nemám botu? To mi udělala ona......... Sálá z toho beznaděj, nemorálnost, strach a hlavně.....dilema a rozhodování. Příběh o tom, jak je velmi jednoduché stát se bezdomovcem. CITÁT - To není žádná noclehárna.......... Tento příběh je fakt silný a nevidím důvod tomu nedat nic než za pět. CITÁT - Nebyla by dvacka, pane doktore?............ ()
Dobré drama o tom, že když se všechno podělá, tak už nezůstane vůbec nic. A že cesta na ulici je velmi snadná, často dlážděná dobrými úmysly. Jaromír Hanzlík takřka k nepoznání. ()
Skvelý scenár, výborné herectvo Jaromíra Hanzlíka a vynikajúca hudba. ()
Hanzlík odvedl slušnou práci a taky Geislerová, která tu mrchu vystřihla zatraceně přesvědčivě. ()
Strhující příběh, který vypadá bohužel až příliš věrohodně. ()
Krutý pohled, kam až může člověk spadnout a jak se ocitnout na samotném dně. Jaromír Hanzlík v roli člověka, kterému se to podaří předvádí opravdu suverénní herecký výkon, který bych klidně ověnčil nějakou cenou. Zároveň je to pro mě bohužel i jeho poslední kvalitní práce před kamerou. Každopádně film má velmi silné momenty a postupně zesilující smutný podtón. Tklivě neutěšenou hudbou Michal Pavlíček vyprávění úžasně doplňuje. Sakra, dávám si teď po čase projekce, které jsem neviděl dvacet let a doceňuji je plným počtem, stejně jako i v tomto případě. ()
Televizní cyklus "Oběti" nutí každého diváka k zamyšlení, je to případ i tohoto smutného příběhu s výborným Hanzlíkem v hlavní roli. Není bezdomovec jako bezdomovec. ()
Celý cyklus Oběti je opravdu nezapomenutelný a nepřekonatelný. Je úžasné, jak je působivý. Není co dodat. Doporučuji všem! 95% ()
Reklama