poster

Judy

  • Velká Británie

    Judy

  • Slovensko

    Judy

  • Nový Zéland

    Judy

  • USA

    Judy

  • Austrálie

    Judy

  • Kanada

    Judy

Životopisný / Drama / Romantický

Velká Británie, 2019, 118 min

Komentáře uživatelů k filmu (53)

  • kajas
    **

    Americká herečka a zpěvačka Judy Garland je filmovým divákům nejvíc známá z klasiky "Čaroděj ze země Oz". Tehdy jí bylo pouhých 17 let, ale ve světě showbusinessu se pohybovala už od útlého dětství. Byla pětkrát vdaná, měla tři děti a celoživotně se potýkala se závislostí na lécích a alkoholu. Tyto základní informace jsem se o Judy dočetla na Wikipedii, protože životopisný film o jejím osudu mi bohužel mnoho otázek nezodpověděl. Titulní role se sice ujala velmi dobrá Renée (kterou pravděpodobně nepoznáte), snímek se ale věnuje převážně období před a během zpěvaččina koncertního turné v roce 1968, zobrazuje Judy jako zlomenou bytost snažící se na poslední chvíli vzchopit a z jejího předchozího života se mnoho nedozvíme. Přitom těch několik flashbacků do natáčení "Čaroděje" (kdy mladé Judy nedovolili pomalu ani pauzu na oběd) dávalo tušit, že materiálu ke zfilmování by bylo mnohem víc. Promarněný potenciál.(1.2.2020)

  • Malarkey
    ****

    Tohle, že byla Renée Zellweger? Tak to teda klobouk dolů. Judy Garland znám v podstatě akorát z Čaroděje ze země Oz, a tak mě tu její příběh docela zaujal. Škoda, že tvůrci její postavu představili spíš z negativního hlediska. Vlastně to není životopisný film, kde někomu něco přejete, jako spíš film, kde hlavní herec předvádí herecký výkon za hranicí hereckých možností. A závěr? Totální nářez. Oběť doby, po které zůstalo pár motivů, které pravděpodobně nikdy nezestárnou.(5.2.2020)

  • T2
    ***

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $24,026,781Tržby Celosvetovo $37,710,574▐ Judy Garland a jej veľmi smutný príbeh, záver jej srdca drásajúcej kariéry. Ani na moment nepríde na iskru lepšieho záblesku v jej živote. V určitom ohľade dosť drastické, utrápené predstavenie, záver filmu priam mrazivý. Renée Zellweger sa zas prekonáva, brrr. /60%/(7.1.2020)

  • xxmartinxx
    **

    Nejsem si jistý, co tenhle film nabízí jiného než sledování trosky a dojímání se nad ní i sebou. O Garlandové se vůbec nic nedozvíme ani jako o osobě ani o jejím utrpení, oboje tu prostě je. Na Nově se to asi jako film týdne bude vyjímat, ale jiné užití si pro to neumím představit.(9.2.2020)

  • castor
    ***

    Nemám příliš rád klasické životopisy, většinou jsou srozumitelným kusem pro všechny, jenže stejně často i strojeným a nudným zklamáním. Zaujmou opravdu minimálně, výjimek je v posledních letech jen pár (Bohemian Rhapsody, Rocketman). Ale mají jedno společné: skvělý ústřední part. Stačí se podívat na poslední roky – kromě dvou výše uvedených hudebníků to byl Abraham Lincoln, Margaret Thatcher, Stephen Hawking, Tonya Harding, Winston Churchill, Dick Cheney.. a herecké ceny se jen hrnuly. Děvče z legendárního Čaroděje ze země Oz to mělo od počátku (od dětství) sakra těžké. Šla z filmu do filmu, bývala utahaná, když měla hlad, dostala tabletu, když nemohla usnout, dostala jinou. Stroj produkčních predátorů. Potíže pak řešila chlastem, což se projevilo i na jejím osobním životě (pět nefunkčních manželství), se závislostí (prášky a alkohol) bojovala až do konce svého (krátkého) života. Že Renée Zellweger umí, o tom není pochyb. Ač mi její postava z počátku vůbec nepřirostla k srdci, při prvním vystoupení v Londýně jsem ji nicméně s ohledem na souvislosti sakra držel pěsti. A pak zase. A znovu. Samotná herečka měla v posledních letech jiné priority, teď by mohla zase nasednout do náměty slušně vybaveného vlaku.(8.1.2020)

  • pepo
    ***

    Po kazdem stranke obycajny priemer. Teda az na jednu vynimku. Tou je neprekvapivo famozna Renee Zellweger, ktorej to snad opat nakopne karieru. Skoda, ze sa film viac nevenoval praktikam hollywoodskych studii pri tvoreni hviezd. Tych niekolko malo retrospektiv je totiz po pribehovej stranke tym najzaujimavejsim. 6/10(15.2.2020)

  • Dzeyna
    ****

    Čtyři hvězdy jenom pro Renée Zelweger, jelikož ta mě naprosto uchvátila a hodně příjemně překvapila svým excelentním výkonem!(11.1.2020)

  • Stanislaus
    ****

    Judy je hořkosladkým příběhem ženy, která nadevše milovala svě děti a vystupování na pódiu, nicméně žila celý život pod neuvěřitelným tlakem, který si samozřejmě vybral svou daň, ba dokonce tu nejvyšší. Její talent byl darem, ale zároveň i prokletím. Gooldův film stojí především na silném námětu ze života jedné z nejznámějších hereček zlaté éry Hollywoodu a na dechberoucím hereckém výkonu Renée Zellweger, která si zcela po právu vysloužila Oscara - a to jak za svůj herecký, tak i pěvecký výkon. Judy je důkazem toho, že i celebrity jsou obyčejní lidé se svými problémy a osobními démony - avšak kvůli světlům reflekterů jsou více viditelné a bolestivé.(14.2.2020)

  • sidzej
    ****

    To čo predvádza Renée Zellweger v tomto filme je neskutočná herecká kreácia, právom zaslúžený oscar za hlavný ženský herecký výkon. Tento film vnímam do určitej miery osobne viem sa vžiť do pocitov hlavnej postavy. Síce nie som slávny ale tú osamelosť poznám lepšie než by som chcel takže na jednej strane chápem že pre väčšinu divákov je to viac menej priemerný životopis v ktorom sa toho s výnimkou koncertov veľa neudeje ale tá osobná rovina tomu dodáva určitú hĺbku ktorú čisto subjektívne dokážem oceniť. A taktiež mám rovnako ako hlavná postava problémy so spánkom takže tých osobných vecí v ktorých som sa našiel je tam viacero.(16.2.2020)

  • luka4615
    ***

    Středobodem snímku Judy je Renée Zellweger, na níž celý počin stojí a padá. Po celou dobu stopáže máte pocit, že si toho Oscara vážně zasloužila, jelikož ze sebe vydala to nejlepší krystalicky čisté herectví. Je tedy vážně škoda, že tento zářný atribut režisér Rupert Goold zabalil do průměrného a lehce zaměnitelného hávu, na nějž se bohužel za pár měsíců zcela zapomene. Co tedy dodat na závěr? Ačkoli snímek Judy sám o sobě nedosahuje nějakých závratných kvalit, tak právě kvůli ústřednímu hereckému výkonu Renée Zellweger byste mu určitě měli dát šanci. Její herectví totiž nikdy nebylo a asi ani nebude lepší. „I just want what everybody wants. I seem to have a harder time getting it.“ (14.2.2020)

  • silentname
    ****

    Hoci filmu neupieram jeho kvality, nemohol som sa počas sledovania zbaviť pocitu, že ma to miestami nebaví. Možno je to faktom, že podobný príbeh sme už mali rozpovedaný zo života iných hviezd, možno to bolo z faktu, že bez toho aby som poznal udalosti som veľa dokázal odhadnúť. Čokoľvek to spôsobilo, "Judy" je podľa mňa veľmi ťažkopádny film bez nejakého reálneho náboja, ktorý by ho niekam výrazne posunul. Ak vieme históriu, dokážeme niektoré situácie vyvodiť. Ale než sa do toho pustíme povedzme si plusy filmu. V prvom rade výprava. Vyzerá to fantasticky. Na film sa skvele pozerá. Kostýmy, kulisy, hudobné čísla boli vynikajúce. Rovnako muzika je skvelá. A Renée Zellweger to odspievala skutočne bravúrne. Klobúk dole. Okrem toho musím povedať, že je to pani herečka a veľmi som jej túto rolu veril. Nemal som problém uveriť, že sa pozerám na Judy Garland. Bola veľmi presvedčivá. Flashbacky pomáhajú dobre dotvoriť obraz o tom, aký asi mala život a čo mohlo za jej skorou smrťou. A je mi to úprimne ľúto. Myslím si, že nebyť toho všetkého čo do seba dávala, mohla tu ešte medzi nami byť oveľa dlhšie. Možno už nie dnes, ale nemusela umrieť ako 47 ročná. To som si istý. No potom je tu story, ktorá ma ako taká moc nebrala. Či už vzťahy s jej manželmi, ktoré začnú po chvíľke byť viac než jasné. Vieme ako to dopadne, vieme s kým, a rozhodne to nebude mať šťastný koniec. Jej boj o deti je síce zaujímavý, no reálne nemám pocit, že by bol nejako výraznejšie do toho zapracovaný. Možno práve preto stále viac sa snaží zarobiť peniaze, no reálne by filmu pomohlo, keby sme tých scénok s deťmi mali viac. Lebo reálne ten vzťah nemáme veľmi dobre ukázaný a objavia sa len na začiatku filmu. A je to škoda. Poviem však ešte jednu vec. Záver filmu je podľa mňa nádherný. Posledná skladba a to čo sa udeje, je podľa mňa vynikajúce. A to je skutočne správny prístup fanúšikov a ľudí, od ktorých môžu umelci dostať podporu. A tým správnym spôsobom. Myslím si, že ak máte radi životopisné filmy, tak budete s výsledkom spokojní. No pripravte sa na to, že to plynie trošku pomalšie a je to dosť ťažkopádne. Hodnotenie: B-(15.12.2019)

  • Padme_Anakin
    ****

    Životopisné drama o Judy Garlandové samo o sobě ničím výjimečné není, ztrápená dětská křehká duše se jen časem posunula do ztrápené ženské duše, nicméně Renée to výrazně popotáhla, dala do toho srdce, oči i hlas a za ni (pro ni) přihazuji čtvrtou hvězdičku.(11.2.2020)

  • filmfanouch
    ***

    Renée Zellweger má zřejmě svého druhého Oscara definitivně v kapse. Hvězda známá především ztvárněním Bridget Jonesové v její trilogii už si v roce 2004 došla pro zlatou sošku za výkon v Návrat do Cold Mountain a poté co za ztvárnění Judy Garland v jejím biopicu získala už Zlatý Glóbus a Baftu zřejmě letos dojde pro svého druhého. Samotná Judy má ale bohužel celkově pověst snímku, který těží především ze skvělého výkonu hlavní protagonistky, jinak ovšem za nic nestojí a nebýt zasloužených nominací pro Zellweger a Makeup by po Judy dost možná skutečně někdo neštěkl. A musím bohužel dodat, že se veřejnost nemíní. Judy je bohužel tím klasickým filmem, který má sice výbornou hlavní hvězdu, jinak ale kvůli sázce na rutinního režiséra (v tomhle případě Ruperta Goolda, který má práci především s televizními filmy na poměry divadelních her) a rutinního scénáristy (v tomhle případě Toma Edge) nevyhrabe nic víc. Samotná biografie Judy Garland je natočena dle divadelní hry End of the Rainbow a kvůli tomu Judy opravdu působí jak divadelní hra nebo rovnou televizní film. A je to škoda, protože základ skutečně není problém. Problémem ale je, že i přesto, že se biografie Garland odehrává na sklonku jejího života je tohle období překvapivě nezajímavé. Respektive filmaři si s daným obdobím nedokáží úplně vyhrát. Garland je prostě na zhroucení, závislá na prášcích a alkoholu, počtvrté se rozvedla, nedokáže uživit děti a musí je proto dát k manželovi a kvůli jediné možnosti na výdělek odcestovat do Londýna, ve finále to vypadá, že se opět zamiluje a konečně najde štěstí, život jí začne házet další klacky pod nohy a Garland je opět v troskách. Tohle je vlastně celá Judy v kostce a nejedná se o spoiler, protože je tenhle děj a vývoj hodně předvídatelný. Do toho je vložena menší epizodka s homosexuálním párem, který Garland neskutečně obdivuje, pozve si Garland k sobě domů, pobrečí si nad vejci a řeknou si, že je život svině. Na 118 minut prostě Judy nedokáže tohle období úplně svižně a zajímavě odehrát, zvláště když tohle vše opravdu zajímavé není. Zajímavější jsou flashbacky, které se vrací do doby kdy se Garland stala hvězdou Čaroděje ze země Oz a stala se trýzněnou obětí producenta Louise B. Mayera. Tohohle období života Garland, které vlastně zároveň odstartovalo její hvězdnou a komplikovanou kariéru se film nedotýká příliš, rozhodně si ale dovolím tvrdit, že by celovečerní film na tohle téma obstál o hodně víc. Ať už více epizodek s mladším Mickey Rooneyem, více psychologických řečí Mayera nebo více traumatických zážitků jako upření možností jíst hamburger nebo dort aby mladá Judy přece jen moc nepřibrala. Tyhle flashbacky se používají v rámci vyprávění a má to fungovat tak, že si Judy nakonec přece jen po více jak 30 letech ten vysněný dort dá. Nefunguje to! Pokus o jakousi psychologickou sondu do duše ženy, které dětská sláva zničila život nebo vážné momenty se zde naprosto míjí. A právě více konverzaček s Mayerem s dětství by byli opravdu silným celovečerním tématem. Rozhodně více než výsledná Judy. Ze začátku dokonce Judy ani nevypadá marně vizuálně. Chvílemi jsem si říkal, že se na to hezky kouká a chvílemi mi to nádech televizní filmu bralo, od druhé čtvrtiny to ale bylo celé pryč a vrátil jsem se k pocitu, že fakt koukám na televizní film. Ne takový jako Grace, kněžna monacká s Nicole Kidman, spíše jako na Dianu s Naomi Watts. A mrzelo mě to. Renée Zellweger je ale skutečně výborná a podává parádní herecký výkon. Sama nazpívala všechny písně Garland, v rámci Makeupu byla dovedena ke Garland v posledním stádiu a je skutečně až nechutně podvyživená stejně jako Garland v posledním tažení. Nemám tak vůbec problém s tím, že to bude Zellweger kdo si pravděpodobně odnese sošku, protože to je rozhodně zasloužené a táhne film nahoru. Krom ní si možná ještě vzpomenu na fajn Finna Witrocka co ale ve finále nedostane zase tolik příležitostí a to samé se dá říct i o Michaelu Gambonovi. Zbytek jako by nebyl a je to škoda. Jo, vlastně je tu Richard Cordery jako Mayer! Judy je bohužel až příliš obyčejná adaptace, která má sice skvělý hlavní herecký výkon, povedené masky a občas přece jen hezky vypadá, ze samotného tématu co Judy Garland dělala pár měsíců před smrti ale nevytáhl tolik a bohužel naopak z toho zajímavějšího tématu čerpal jen v rámci flashbacků. Ten film by chtěl hrozně dojmout a stát se pamětihodným filmem, vůbec to ale nestačí. Nebýt Zellweger by po tomhle filmu pravděpodobně nikdo neštěkl, něco mi ale říká, že si to samotní tvůrci uvědomují. A bůhví jak moc to mají v anusu.....(8.2.2020)

  • classic
    ***

    Spievať (aj tancovať) sa už poriadne naučila v Chicagu, s hraním sa zdokonalila, vycibrila následne v Cold Mountain, a tak mohla byť pripravená stelesniť IKONU strieborného plátna - JUDY Garland ? Teda, hovorím o americkej herečke Renée Zellweger, ktorá sa objavila v množstve romantických komédií od Denníku Bridget Jonesovej až po zase Dieťa Bridget Jonesovej, keď medzitým uplynulo dlhých 15 rokov, že som už ani nesníval, žeby si raz mohla zahrať slávnu Dorothy Gale, konkrétne jej stárnúcu predstaviteľku, ktorá má dávno po štyridsiatke, presídlila do Londýna, kde jednak ešte stále koncertuje pred vypredaným hľadiskom, ale potýka sa so svojími zlozvykmi, t. j. pitiu vodky so sódou, a do toho si primiešajte aj lieky na upokojenie (i s drogami má bohaté skúsenosti, lebo za slávu zaplatila vysokú daň), a tak táto kombinácia neveští absolútne nič dobrého, pretože zomrela predčasne na predávkovanie medicínou, a to iba v 47. rokoch v citovanom veľkomeste. Dve decká zostali doma v Amerike od Sida Lufta, alebo sa taktiež i znovu vydáva za „parazita” Mickeyho Deansa, ktorý je na míle vzdialený od idealizovaného Mickeyho Rooneyho, s ktorým tvorila komickú dvojicu už z čias-Čarodejníka z krajiny Oz... Áno, toto všetko sa vo filme rieši i počas krátkych flashbackov, keď nakrúcala jeden z najlepších filmov kinematografie, viď o riadok vyššie. _ A či sa hodí spomínaná Renée na úlohu Judy Garland ? Aj áno, aj nie. Podoba by tu aj bola, aká-taká, menšia tu je. Skôr je strhujúca samotnou rečou teľa, t. j. mimiky tváre, spôsob, ako sa vyjadruje, rozpráva, ďalej gestikulácia a cetera, toto všetko sa podarilo docieliť do maxima, jej h.v. je naozaj nadštandardný, hodný Oscara, ale to isté sa nedá vôbec povedať o samotnom filme, akéhosi Brita-Ruperta Goolda, ktorý na to, že nakrúca životopisný film, je to veľká bieda, nuda, až neúcta, ako lajdácky sa správa k takejto látke. Aspoň, že som vnímal jeden nadpriemerný herecký výkon v sotva priemernom, odfláknutom filme, čo je vlastne premárnenou príležitosťou sa k nemu opäť vrátiť, keď to ani prinajmenšom nehrozí !(9.1.2020)

  • Streeper
    ****

    Renée Zellweger je úžasná, četla jsem pár komentářů, kde většina zmiňuje její kamenou plasticky upravenou tvář. Nesouhlasím. Pokud jste někdy viděli Judy Garland jakým způsobem mluvila, jakým způsobem zpívala, Renée zvládla každý její pohyb na jedničku. A ten zpěv? Úplně jsem čuměla, co ze sebe Bridget Jonesová uměla dostat. Flashbacky do její dětství byly zajímavé a hodně nám to osvětlilo její chování v budoucnu. Ale přišlo mi toho málo. Mrzelo mě, že se snímek věnuje pouze jedné části jejího života a to té v Anglii před smrtí. Věřím, že měla ještě další a zajímavější léta. Více bych se u soustředila na její začátky v Hollywoodu a ne jen tak zběžně jako je to tady. Trošku mě to mrzí, mohlo to mít větší potenciál, takhle jí vlastně film ukazuje v dost špatném světle, byť zároveň i ukáže proč tomu tak je, není to podle mě dost.(15.12.2019)

  • chelseaman22
    odpad!

    Judy je filmem o bezvýznamné ženštině, která si myslí, že umí, ale přitom umí pouze chlastat a litovat se. A takové lidi já prostě nemám rád. odpad! Celosvětový příjem k 30. 1. 2020: $38,956,195(31.1.2020)

  • campix
    ***

    René Zellweger si přišla o Oscara a pravděpodobně se jí to skrze Judy také povede. Celý film je prakticky one woman show a všechny ostatní stránky filmu jsou trošku upozaděny za René, které křičí a zpívá jako o život. Až je to otravné. Rozhodně se jí nedá upřít snaha a pefektní vtělení se do postavy dětské a následně dospělé hollywoodské hvězdičky, kterou semlel její život. Bohužel zbytek filmu působí jako docela slušná dobovka podle osudu jedné skutečné osobnosti. Celkově jde ale o každoroční Oscarový průměr. Každý rok se několik takových filmů vyklube a posbírá nějaké to ocenění. Zajímavé na sledování, ale nezanechá to výraznější dojem.(23.1.2020)

  • Samuel7
    *****

    Nádherný film, při kterém se ke konci ozývaly kinem vzlyky. A není divu. Pohled na lidskou a z dětství těžce traumatizovanou Judy Garland, která i po desetiletích stále trpí nejistotou, nespavostí, depresemi atd. opravdu dojímal. Myslím, že každý, kdo se v něčem odlišuje, nebo vyrůstal pod hrozným tlakem, se ve snímku může zhlédnout. A ten celý stojí na naprosto úžasné Renée Zellweger (Judy je tu skutečně jediná hlavní role), která už předtím patřila mezi mé nejoblíbenější herečky hlavně díky své sympatické Bridget Jones, a zde ukázala, že sama utáhne i velmi závažné drama, navíc s několika skvěle zazpívanými písněmi. Komentář Arsenal83 ohledně vzhledu Renée je ohavně osobní a jedovatý, ale celkem v duchu přesně toho, co film taky zobrazuje. Pro většinu publika jsou umělci jen zdrojem pobavení a odreagování a to, že mají nějaký osobní emoční život, jako obyčejní lidé (a často mnohem náročnější), jim vůbec nedochází (ano, i herečky se mohou cítit nejistě ohledně svého vzezření, a podobné jízlivé komentáře tomu asi moc nepřidají, že...). V každém případě, Renée kamennou tvář ani náhodou nemá. Ve scénách se střídala euforie s hlubokou depresí a Renée to vždy naprosto přesně vyobrazila. Nedivil bych se, kdyby za tuto roli dostala po 15 letech dalšího Oscara. Film mě velmi mile překvapil, protože o Judy Garland se v Česku v podstatě neví, takže jsem k její postavě neměl žádný zvláštní vztah, ale po dnešku mám chuť si konečně pustit minimálně Čaroděje ze země Oz a Judy si rozhodně pustím rád znovu.(5.11.2019)

  • Tosi
    ****

    Shrbená, zhroucená, věčně nalitá, občas učesaná jako Ace Ventura, ale konečně první film, kde se mi Renée líbila.(14.1.2020)

  • Triple H
    ***

    Ako väčšina podobných životopisných filmov, všetko stojí a padá na hlavnom hereckom výkone a na tom či vás osudy tej konkrétnej osoby zaujmú. Všetko ostatné hrá druhé husle. Reneé Zellweger - klobúk dole, prekvapila veľmi. Na konci som bol dojatý, čo je posledné čo som od tohto na pohľad šablónovitého životopisu čakal. Len škoda, že podobne ako napríklad v nedávnom v Darkest Hour, aj tu niekto musel na konci do dramaticky funkčnej výstavby zbytočne vsunúť prvoplánový, umelý gýč. Je to len pár sekúnd, ale v kľúčovej scéne a trošku jej to uberá.(16.2.2020)

  • marhoul
    ****

    Na to, že se o Judy nedovíme nic, co by nebylo notoricky o nešťastné notoričce známo, jedná se o film poněkud dlouhý. Devadesát minut by s daným scénářem mělo lepší šmrnc a my bychom aspoň mohli hořekovat, že chceme z té lidské tragédie vidět víc. Přestože mě několik nádherných scén rozsekalo, film se mi táhl. Nejpůsobivější pro mě byla noční návštěva u dvou, milujících se, Judy milujících, fanoušků. Tam se do mě trefili, naprosto nečekaně. Judy Garland, jedna z neznámějších obětí továrny na sny, si velký film o svém smutném životě určitě zasloužila. Zdevastovaná „hvězda na chodníku“ bez prostředků, bezdomovkyně, milující maminka, však neschopná svým dětem poskytnout zázemí, neschopná pro své závislosti plnit smluvní závazky, zůstala přes to všechno nevšedně charismatická, lidská, vstřícná, zasněná, mimořádná zpěvačka, což v kombinaci s bezelstnou naivitou a touhou po lásce vytvořilo mrazivě dokonalého, žijícího, padlého anděla. Renée, coby představitelka nevšední legendy, byla fantastická! Zmizela mi kamsi do té paní na plátně a já ji neviděla celý film. Dívala jsem se na Judy Garlandovou a na Renée si vzpomněla až dlouho po filmu. Zasloužený Oscar, který rozhodně nebyl jen za to, že je Judy fyzicky podobná, ani proto, že Renée vše zazpívala sama. Dokázala na mě dýchnout smutnou beznaděj nadaného, energického člověka, který tolik chtěl, ale už to nešlo. …jako tanec nezvykle štíhlých nohou, v nejjemnějších punčochách bez střevíčků na parketu zasypaném střepy… .. ze všech těch lahví, která ta nešťastná bytost kdy vypila… Tvůrcům odpouštím patos i délku, není to film pro každého, od mě za čtyři.(16.2.2020)

<< předchozí 1 2 3